Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

przygoda z miską musiała być konkretna, bo miskę osłania od przodu stalowa belka... natomiast nie rozumiem w jaki sposób to może wpłynąc na turbinę. Po załozeniu nowej miski leje się olej i jeździ... syk może być spowodowany innymi przygodami (skoro ktoś rozwalił miskę, to mógł też uszkodzić wzmocnienie czołowe, którym powietrze tłoczone jest z turbo do intercoolera). Trzeba po prostu porządnie obejrzeć auto od spodu (po zdjęciu osłony silnika oczywiście ;P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę odradzić 1.8 20V.Powód?Wysokie spalanie,przeciętne osiągi,wysokie koszty wymiany rozrządu,awaryjna głowica.Do plusów zaliczyć można jedynie wysoką kulturę pracy.Polecam autko z silnikiem 1.6,oczywiście jeżeli komuś nie zależy na osiągach.1.6 to niskie spalanie,prosta niezawodna budowa silnika!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZy niskie to bym sie klocił, silnik słaby a ma co ciagnącto i schleje podobnie do 1.8 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adas_AG

Właściciel mówił że zagapił się na robotach drogowych w Gdańsku, chodzi mi o to że w sumie mógł tam troche zatrzec silnik i może od tego ta turbina tak daje, ale fura jest serwisowana i mówił że może po 100 metrach miał serwis i tam mu od ręki wszystko wymienili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CZy niskie to bym sie klocił, silnik słaby a ma co ciagnącto i schleje podobnie do 1.8

 

Niebałdzo kolego:D 1.6 pali 10-11 w miescie max, a 1.8 i 1.8T do 13 spokojnie, tak wiec jesli ktos chce male spalanie i tani silnik to polecam 1.6 (osiagi gorsze niz w polonezie) a jesli ktos chce nie TDI i mocniejszy silnik to polecam 1.8T bo 1.8 pali tyle samo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w 1.6 osiagi moze nie rewelacyjne, ale spalanie, przynajmniej u mnie nie jest az tak tragiczne w miescie 8-9l natomiast na trasie przy 110-120 6-7 l ,ale rekompensuje to koszt częsci do tego silnika oraz prostota i niezawodnośc. pozdrawiam

...

Ale jak sie ma okazje kupić sprawdzonego i dobrego tdi to wiadomo ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właściciel mówił że zagapił się na robotach drogowych w Gdańsku, chodzi mi o to że w sumie mógł tam troche zatrzec silnik i może od tego ta turbina tak daje, ale fura jest serwisowana i mówił że może po 100 metrach miał serwis i tam mu od ręki wszystko wymienili

Do puki silnik miał olej to nic mu sie nie stało. A syk to może faktycznie coś oprócz miski olejowej poszło, intercooler może dostałm albo jaka rura. Wszystko zależy jak on tą miske rozwalił i jak mocne uderzenie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisał xnianx viewpost.gif

wlasnie chcialbym zakupic passata 1,9 tdi 130 KM w kombi ale slyszalem ze na naszym paliwie szybko sie psuja pompowtryskiwacze wiadomo ze taka wymiana choc by jednego pompowtrysku jest bardzo kosztowna napiszcie mi prosze co sadzicie o tym silniku czy to prawda ze te pompowtryski sa tak bardzo wadliwe ?

 

 

z tego co ja slyszalem o tej przyczynie to glowna przyczyna jest paliwo z dodatkiem biokomponentow i ze one zapychaja wtryski a technologia comon rile nie jest przystosowana do biokomonentow

 

ale moge sie mylic

 

Pozdrawiam capslock82

Edytowane przez capslock82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie chcialbym zakupic passata 1,9 tdi 130 KM w kombi ale slyszalem ze na naszym paliwie szybko sie psuja pompowtryskiwacze wiadomo ze taka wymiana choc by jednego pompowtrysku jest bardzo kosztowna napiszcie mi prosze co sadzicie o tym silniku czy to prawda ze te pompowtryski sa tak bardzo wadliwe ?

 

znajdziesz pewną stacje i będziesz lał pewne paliwo.. CR pod tym względem jest jeszcze bardziej czułe ;)

 

A pompowtrysk można kupić już za 400 zł więc drogo ale do wytrzymania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pompowtrysk można kupić już za 400 zł więc drogo ale do wytrzymania...

 

Wszystko ok, ale nie kupic a zregenerowac, do tego zauwazcie ze nawet jesli w ASO pompowtrysk kosztuje 2000 zl to trzeba oddac stary (to sie regenruje) i spokojnie za 400 zl/szt mozna to zrobic...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kategorycznie nie zgadzam się z opinią, że 1,6 jest za słaby!!!!!!!!!!

dlaczego tak sformułowana jest opinia ? !!!!

Autor powinien powiedzieć np.

"moim skromnym zdaniem 1,6 jest ...","uważam, że 1,6 jest ..."

" część opini uważa...", "niektórzy twierdzą...."

znam wielu ludzi , którzy stwierdzą, że 150 km to za mało, 210 km to pryszcz przy 300.

Dla mnie , i nie tylko dla mnie !!! Jest idealny . Pojechałem na zachód, po diesla. Niestety okazało się że

musiałbym dopłacić min 5000 zł. Trafił się ten , z 1,6 i pełnym wyposazeniem. Od tamtego czasu nie chce już diesla

i nic innego. Jestem zaskoczony tą jednostką, jego eksploatacją , kosztami itp.

Pewne jest,że opinia jaka tu została na wstępie przedstawiona nie jest obiektywna ale opiniotwórcza i proszę

pomysleć jak czują się właścixiele tych modeli. Nikomu nie chodzi o konflikt tylko o staranne dobieranie słów.

Nie wiem czym autor jeździ, zapewne nie wsiadł nigdy do 1,6.

Faktem jest,że tdi przeważa ilościowo na drogach i stąd też gdy kazdy chwali swoje nonszalancko odmosi się do innych. Iwydaje mi się ,że to stąd taka opinia. Niesłuszna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Posiadacze 1,6 przedstawiajcie swoje opinie !!!!!!

Jest nas zdecydowanie mniej ale jak nie powiemy nic to nikt nic nie usłyszy.

Będzie tylko ,że tdi tdi... W tdi zepsuło sie to ... I tamto i jeszcze to...

Fakt ...co macie pisać jeśli się nie psuje nic. Tak jak u mnie. Bo silnik a nadwozie to co innego

wszyscy mamy to samo i tu są te same problemy...jeśli są.

 

Pozdrawiam :)

jestem za !!!! 1,6 jest ok

 

 

brawo dla tego pana :*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem za !!!! 1,6 jest ok

Jasne jak chcesz sie kulać po mieście to 1,6 starczy, w korku się gwałtownie nie przyspiesza. Ale ja widuje wielką zdziwioną mine takich ludzi jak próbują mnie wyprzedzić jadąc z rodzinką na wakacje. Pasek plus dluga przyzepa... wtedy jest potrzebene trocheę więcej Nm niz daje 1,6 passatowi. No chyba ze dobrego starego "malucha" albo furmanke.

 

z tego co ja slyszalem o tej przyczynie to glowna przyczyna jest paliwo z dodatkiem biokomponentow i ze one zapychaja wtryski a technologia comon rile nie jest przystosowana do biokomonentow

 

W firmie śmiga jeden golf 116KM na PD i ma już 350 tyś km i ma się dobrze, jeździ od nowości na paliwie z PB i jak narazie wtryski nie szafnkują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam 110 konny dieselek i jestem z niego zadowolony,pomimo kilku napraw jakie musiałem dokonać :P ale tak to juz jest ni ewkładasz nie jedziesz :D pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale tak to juz jest ni ewkładasz nie jedziesz

Popieram ja tez smigam 110 konnym dieslem tylko że w starej budzie, nie do zameczenia silnik. Miałem okazje jechać ostatnio 101 konnym dieslem. Przyznam że mimo poczatkowych obiekci co do silnika (popmpowtrysk mnie zniechecał, człowiek się boi nowości i wierzy w różne zabobony) byłem miło zaskoczony tą jednoską. Godny następca 110 lu 116 jak kto woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam 1.6 kombi w sobotę wróciłem z trasy Lubin-Stegna-Brodnica-Lubin, przejechałem około 1300km. Spalił w okolicy 7-8l przy sporym ruchu na trasie rozpędzenie do 120 sporadycznie jak była możliwość do140 hamowanie do 60-80 zależało od TIR-a i tak w kółko. Całkiem żwawo się zbierał na obroty, narzekanie byłoby grzechem. Polecam ten silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety silnik 1,6 jest postrzegany przez większość z tego forum jako wypadek przy pracy firmy VW. Najgorzej jadą po tych silnikach "ropiarze", którzy wierzą ślepo w moment obrotowy dostępny od samego "dołu" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najgorzej jadą po tych silnikach "ropiarze", którzy wierzą ślepo w moment obrotowy dostępny od samego "dołu"

No niestety moment ciągnie samopchod do przodu a nie moc, a 1.6 ma tylko 140Nm. Na samochod ważący 1,5 tony. Nie uważam żeby ten silnik był jakimś wypadkiem, w golfach sprawuje się bardzo dobrze i jest naprawde dynamiczną jednostką. Niestety do passata to ciut mało, wielokrotnie przy wyprzedzaniu siedziałem na zderzaku passatowi który miał własnie 1.6 na klapie i to nie jechało. Jeździłem starym B3 ktory miał 1.8 silnik 90KM i 142Nm. Dało się tym dynamicznie jechać na trasie tylko z biegami trzeba było schodzić mocno, ale jak dochodziło do wyprzedzania na wzniesieniu to niestety TDI mi zawsze odeszlo. W mieście może starczy, się na drugim biegu przetrzetrzyma i przyspieszenie ma. Do miasta to i może jest to rozsądniejszy strzał niz diesel i 1,8 (duze spalaniemoment niewiele większy), ale na trase, i to jeszcze jak samochod ciężko pracuje ciągając przyczepę, to tylko diesel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość world

Na wstępie chciałbym przywitać się ze wszystkimi, ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum.

 

W najbliższym czasie planuje zakup Passata B5 FL z silnikiem 1.9 TDI 130 KM. Po przeanalizowaniu tematu

większości postów w tym temacie nie wiem dokładnie jak można sprawdzić moduł komfortu podczas zakupy.

 

Czy wystarczy jeśli zostawię otwarte szyby w samochodzie i zamknę samochód z kluczyka(oczekując automatycznego domknięcia szyb)??

 

Czy dobrym rozwiązaniem jest zakup interfejsu diagnostycznego VAG OBD2 i sprawdzeniu samochodu przed zakupem na własnym PC??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy dobrym rozwiązaniem jest zakup interfejsu diagnostycznego VAG OBD2 i sprawdzeniu samochodu przed zakupem na własnym PC??

wydaje się, że to jedyny dobry pomysł. Sprawdzenie opisaną metodą niewiele pomoże, bo wiele passków nie ma aktywnego domykania z szyb. Moduł komfortu przeważnie albo działa, albo krzyczy błędami na desce rozdzielczej (brak oświetlenia deski, brak wskazań prędkościomierza etc...).

 

Jak będziesz chciał pogadać, to zapraszam do mnie - bom po sąsiedzku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wystarczy jeśli zostawię otwarte szyby w samochodzie i zamknę samochód z kluczyka(oczekując automatycznego domknięcia szyb)??[/quotTo się raczej nie doczekasz, domykanie szyb czyli wkładasz kluczyk w zamek naciskasz przycisk zamykania na pilocie i przekręcasz kluczyk w prawo i szyby się zamykają.:)
Czy dobrym rozwiązaniem jest zakup interfejsu diagnostycznego VAG OBD2 i sprawdzeniu samochodu przed zakupem na własnym PC??
Pewnie,że dobre przynajmniej będziesz wiedział jakie są błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności