Skocz do zawartości
Gość carlos2005

Kupujemy Passata B4-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

A jak z dynamiką tego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to kolega chyba ładne trasy ma że mu samochód w zimę pali ok 5.5L

Hej,

to nie temat o spalaniu ale zawsze rano wyjeżdżam z ciepłego garażu :ok

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1Zi AFN to pancerne silniki,miałem 1Z-a w golfie variancie po chipie na 110/300 i szedł jak zły nawet podczas kryzysu na opale,posypało sie sprzęgło ale nie od chipa tylko z przebiegu-niby miał 178 tyś z 94r czyli tak naprawde ze 370 czy 470, niecałe 500 zł i sprzęgło nówka,oleju nie brał nic i z 6 litrów nigdy nie wyszedł,części tanie tak szrot jak i sklep,rozrząd 250 nowy na dobrych producentach,dodatkowo w przeciwieństwie do AFN-a odporny na PSJ,jest jeden minus wspólny dla diesli vw-koło rozrządu na wale a konkretnie śruba-jej wymiana i dokręcenie,zrobi fachowiec i problem z głowy,gorąco polecam.AFN to rozwinięta wersja 1Z-a,większa pompa,wtryski turbo VNT,więcej elektroniki(VAG-niezbędny) mocniejszy i wrażliwszy,dwumas to nie problem wymienia sie bez problemów i skutków na jednomas z 1Z-a,zapiekające sie turbo to wina przede wszystkim PSJ,po kupnie oprócz tego co zawsze rozrząd,oleje,płyny itd warto wyciąć kata,wywalić EGR-a,wyczyścić turbo i cały dolot silnika oraz przepływke,sprawdzić pompe,wtryski i naprzód.Dodam tylko że obydwa silniki bardzo ładnie poddają sie modowaniu i dobrym chipom,to tyle w skrócie,jak pomogłem to miło,reszta jest na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak z dynamiką tego silnika?
Ja w żaden sposób nie narzekałem :) Jeśli przesiądziesz się z 1F na 1Z (a to już awans o kilka literek w alfabecie - dalej się nie da ;)) to poczujesz się jak w rakiecie :D Jeśli ktoś twierdzi, że 90KM to za mało na budę passata, to ma wg mnie duże wymagania ;)
ale zawsze rano wyjeżdżam z ciepłego garażu
OT. Kiedyś trzymaliśmy auto w ciepłym garażu - nigdy więcej tego błędu. Blacha znikała w oczach :( Ogrzewany garaż tak, ale tylko na czas napraw. Nie na codzienne garażowanie. End of OT ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slawekm65 obydwa idą jak przeciągi a elastyczność to inna bajka w porównaniu z benzyną, B4 diesel variant ma jeszcze tą zalete że umiętnie zatankowany zmieści około 110 litrów paliwa he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmieści około 110 litrów paliwa
Na różne możliwe sposoby - 98 MAX! I to nie tylko u mnie ;) Oczywiście bez modyfikacji. Jeśli więcej - to znaczy że nie standard a jakiś "specjalny".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to jest PSJ?
Taki spokojny styl jazdy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taki spokojny styl jazdy

 

delikatnie to ujmując :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegu przy 2000 rpm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OT. Kiedyś trzymaliśmy auto w ciepłym garażu - nigdy więcej tego błędu. Blacha znikała w oczach Ogrzewany garaż tak, ale tylko na czas napraw. Nie na codzienne garażowanie. End of OT

Wiem Sławku, że tak to wygląda ale rozkopano mi podjazd a sąsiadka ma cieplutki kącik na mojego szczupaka :lol Nie wiem jak długo potrwa taka idylla a co za tym idzie niskie spalanie :P

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na różne możliwe sposoby - 98 MAX!

103 w passku B3

Zmiana biegu przy 2000 rpm

czy to nie za mało dla turbinki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
103 w passku B3
Zbiorniki w B3 i B4 są takie same! Ze zbiornikiem 105L spotkałem się u kolegi, który miał fabryczne webasto, a auto było sprowadzone ze Szwecji. I tej wersji będę się trzymał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qdlik to jest właśnie PSJ:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał jaaano Zobacz post

Zmiana biegu przy 2000 rpm

czy to nie za mało dla turbinki??

 

Jak olej rozgrzany to pewnie że za mało...

Chyba że startujesz zimnym i jest -15 stopni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbiorniki w B3 i B4 są takie same! Ze zbiornikiem 105L spotkałem się u kolegi, który miał fabryczne webasto, a auto było sprowadzone ze Szwecji. I tej wersji będę się trzymał

no tyle nam weszło z wujkiem do passka. i nie była to specjalna wersja tylko zwykły golas b3 w wersji cl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz , a mianowicie wybor silnika :

90 KM, czy 110 KM ? czy silnik 110 konny jest rowniez tak dobry jak zachwalany 90 konny ? jakie sa plusy i minusy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukaj AFNa tak samo jak 1Z bardzo dobra jednostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności