Skocz do zawartości
Gość bania1980

Test klimatyzacji w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Ma może ktoś jakiś poradnik(najlepiej ze zdjęciami) jak się dostać do silniczka v158 i v159 żeby wymienić/zregenerować potencjometr? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć czlopaki chce zrobić reset. 

Lecz mam taki panel 

I nie mogę wcisnąć nawiewu na siebie bo jest na pokrętło. 

Jak na takim panelu zrobić reset

IMG_20190919_152047.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, bartek1080 napisał:

mam taki panel 

Masz manualną klimatyzację. Nie zrobisz żadnego resetu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, brak jest automatycznego sterowania siłą nawiewu, co charakteryzuje climatronic :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, to teraz co moze być nie tak jeśli oba przewody od nagrzewnicy są gorące, a w aucie brak ciepłego nadmuchu? 

gdzie szukać problemu? która klapa odpowiada za nawiew ciepło zimno, i od której strony sie do niej dobierać?

passat cc 2.0T

Edytowane przez bartek1080

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez względu na typ panelu, podejrzewam że masz klapkę temperatury sterowaną silniczkiem i w tym silniczku nawala potencjometr. Robi się tak samo jak w climatroniku tylko że silniczek musisz sam odszukać gdzie jest zamontowany. Podejrzewam ze w touranie jest jest ta sama klima i możesz poszukać informacji na temat climatic w touranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a podpowiecie gdzie która to klapa od ciepło zimno? od której strony do niej dojść 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reset w tym panelu tylko i wyłącznie po przez vcds-a a silniczek nazywa się v68 i stawiam że jest ukryty tak jakby za popielniczka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bartek1080 Położenie silniczka powinno być jak dla Climatronic - strona kierowcy (numer 3 na rysunku):

409820100.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, uszkodzony zaczep kostki w panelu nawiewu, jedna z kostek ciągle się wypinała. Przy okazji rozebralem połowę auta. :D dzięki wielkie chłopaki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiem dlaczego mój post został usunięty , ale dodam go jeszcze raz .. posiadam passata b6 kombi 2006r i dzisiaj po teście klimatyzacji wyskoczyły mi takie błędy ( zdj ) , dodam również że zza deski rozdzielczej wydobywają się dziwne dźwięki jakby stukanie czy coś .. pozdrawiam 

IMG20201118171443.jpg

IMG20201118171440.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat:
Mam błąd silniczka v158 - nie leci z lewej strony zimne powietrze.
Wg panelu 71     00h  - czyli wskazuje na potencjometr/silniczek klapy v158.
Co oznacza 00h, ponieważ nie leci zimne powietrze w ogóle. Wcześniej wydawało mi się, że z prawej strony leci zimne/ciepłe tylko z lewej jest problem. Obecnie w czasie coraz lepszej pogody, wychodzi, że z prawej bez różnicy co ustawie leci conajwyżej letnie powietrze.
Robiłem adaptacje z panelu nie pomogło.
Na VCDS coś tam widziałem w klapach wartości 103:0:0:0 (lewa strona) oraz 225:225:225:225 (prawa) nie pamiętam już, w której grupie sprawdzałem.
V158 - będę wymieniał jak dostanę się do mechanika (terminy oO), co z prawą stroną. Powinienem jakąś adaptacja zrobić?
Innych błędów nie mam na vds.
Dodam, że czynnik był nabijany w tamtym sezonie.

 

Edytowane przez disciples

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dużo na ten temat czytałem masz ten sam błąd co ja 71i 00h to oznacza ze padl ci silnik v158 a raczej jego potencjometr na forum jest jak to wymienic mi zajelo to jakies 3 godziny nie trzeba zdejmować deski 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a czy to normalne, że przy włączonej AC mam tylko ciepłe powietrze zarówno z lewej i z prawej strony. Skoro jest podział na 2 strefy, to z prawej nie powinno lecieć zimne? 0 błędów na VCDS odnośnie silnika v159, wg pomiarów silniczek pracuje w pełnym zakresie.
 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem odwrotny u mnie klima słabo grzeje także do normalności brakuje ale jak dam na najzimniejsze to chłodzi porządnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  po  autodiagnostyce  pojawił  się  na lewym wyświetlaczu błąd  71 i teraz  moje  pytanie  czy to jest  awaria silniczka v71  bo gdzieś  natrafilem  na opis  , że  to jest  błąd  od klapy  68

20210522_204644.jpg

Screenshot_20210523-132240_Samsung Internet.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, galuss napisał:

Witam,  po  autodiagnostyce  pojawił  się  na lewym wyświetlaczu błąd  71 i teraz  moje  pytanie  czy to jest  awaria silniczka v71 

nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok,dzięki

czyli jest to błąd od klapy temperatury 68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Dzisiaj z braku zajęcia przeskanowałem sobie autko i tu takie błędy:


9474417 - Silnik nastawczy klapy rozdziału powietrza z przodu 
          B1091 71 [008] - Nastawnik zablokowany
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 5
                    Wew.licznik błędów: 200
                    Przebieg: 255256 km
                    Data: 2021.05.18
                    Czas: 17:01:39

9484401 - Silnik nastawczy klapy pośredniej wentylacji 
          B10B8 71 [008] - Nastawnik zablokowany
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 9
                    Wew.licznik błędów: 200
                    Przebieg: 255284 km
                    Data: 2021.05.19
                    Czas: 16:41:20
Teraz gdzie znaleźć owe nastawniki w aucie? Szukałem na necie i nic nie mogłem znaleźć jakiegoś schematu, opisu.

Ktoś pomoże w rozwiązaniu tego problemu? Dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@krissi 78 zrób adaptację klap: na pracującym silniku naciśnij i przytrzymaj na panelu klimatronika klawisze A/C i nawiew na środek. Jak ruszy test klap, możesz puścić. Potem skasuj błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności