wektor Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2012 (edytowane) Witam, wygląda mi na konieczność wymiany/naprawy/czyszczenia przepustnicy.Rzuciłem okiem na lokalizację i mam paskudne przeczucie,że tradycyjnie trzeba zrzucić zderzak i zdemontować cholera wie co jeszcze. Jest jakaś fajniejsza metoda? Dla ułatwienia,dodałem poglądowy obrazek podejrzanego obszaru... Edytowane 2 Maja 2012 przez wektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #2 Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Witam. Nie ma potrzeby demontować zderzak. Dla wprawnej ręki cała wymiana to ok. 30 minut. Potrzeby torx , kluczyk 10 do odkręcenia bagnetu ol., śrubokręr do zdjęcia gumy od turbo. Miałem ten problem w pasku z listopada 2009 r CR silnik CBAB. Kupiłem w serwisie nową przepustnicę /coś lekko ponad 800 zł/, zdjąłem gumę od dołu i wykręciłem 3 śruby torx przy czym dwie widoczne z przodu i jedna od tyłu ale jest ona długa , którą odkręca się od dołu po zdjęciu gumy. zdjąłem razem z EGR- em . Przy okazji przeczyściłem ten zawór. Wypiołem wtyczki przepustnicy i EGR i całość wyciągnąłem a nastęnie rozkręciłem na dwie części. Zapomniałem jeszcze o rurce z prawej strony EGR którą szybko odkręciłem większym torxem i odchyliłem. Wymieniłem przepustnicę i wszystko złożyłem. Błędy zniknęły i jest ok. Warto zaznaczyć,że kupowanie starej przepustnicy za 500 zł chyba mija się z celem bo nigdy nie wiadomo jakie jest pochodzenie i kiedy wysiądzie a jest to słaby punkt tego modelu.W mojej starej przepustnicy padła elektronika która jest w plastykowej pokrywce natomiast trybiki wewnątrz są ok. , przyczyną była chyba nieszczelność oringu w przepustnicy i do środka dostał się olej z turbo co często występuje w układzie recyrkulacji. Edytowane 29 Czerwca 2012 przez Marek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #3 Napisano 28 Czerwca 2012 Rzeczywiście, udało się bez zderzaka i innych.Zrobił mi to mechanior, kalecząc sobie jedną łapę:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clash Zgłoś #4 Napisano 28 Czerwca 2012 Witam,wygląda mi na konieczność wymiany/naprawy/czyszczenia przepustnicy.Rzuciłem okiem na lokalizację i mam paskudne przeczucie,że tradycyjnie trzeba zrzucić zderzak i zdemontować cholera wie co jeszcze. Jest jakaś fajniejsza metoda? Dla ułatwienia,dodałem poglądowy obrazek podejrzanego obszaru... Kolego ,a jaki przebieg w Pasku,że przepustnica do" roboty"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #5 Napisano 28 Czerwca 2012 155 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #6 Napisano 29 Czerwca 2012 (edytowane) U mnie 141 tys. Ręki nie skaleczysz jak masz dobre kluczyki byle nie marketowe, najlepiej nasadki na małą grzechotką bo faktycznie jest mało miejsca na skok klucza ale śruby po ruszeniu lekko się odkręcają. Edytowane 29 Czerwca 2012 przez Marek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hattori Zgłoś #7 Napisano 12 Lipca 2012 Witam Właśnie przerabiam identyczny temat . Problem ujawnił się miesiąc temu (P2111 - jednostka sterująca przepustnicą zacina się w poł. otwarcia) . Co ciekawe - poza dyskoteką na kontrolkach , sam silnik nie zdradzał najmniejszych oznak usterki : równa praca , spalanie i przyspieszanie w normie . Światło przepustnicy suche i nawet niespecjalnie brudne . Jednak po zdjęciu dekla mechanizmu - obraz jak w opisie Kolegi Marka czyli wszystko zalane olejem . Po umyciu , przedmuchaniu i skasowaniu błędu - cisza . Niestety , dwa dni temu ponownie P2111 . Jednak tym razem wyraźnie widać , że turbina wkręca silnik na obroty dopiero przy ok.2200 obr. zamiast przy typowych 1700 . Minimalnie wzrosło też zużycie paliwa , a przynajmniej tak zeznaje komputer . Sam silnik pracuje równo i nic nie szarpie . Czy jest możliwe , aby winę ponosił czujnik położenia przepustnicy i czy odczyty z tego czujnika mają wpływ na fazy pracy turbiny ? Czy silniki w Waszych autach miały takie same objawy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mfifi Zgłoś #8 Napisano 15 Lipca 2012 Witam. Ja też miałem problemy z przepustnicą. Opisywałem je pod koniec tego tematu: http://forum.vw-passat.pl/threads/114587-2-0-TDI-140KM-CR-tryb-awaryjny U mnie po zdjęciu dekielka był uwalony mechanizm przepustnicy ale również pełno oleju. Myślę, że właśnie przez ten olej w elektrycznej części przepustnicy mogą się dziać różne cuda. U mnie skończyło się na wymianie przepustnicy i jak na razie wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hattori Zgłoś #9 Napisano 16 Lipca 2012 Dziękuję za odpowiedź oraz za link do tematu . Po kolejnej rozbiórce przepustnicy wszystko się wyjaśniło . Otóż miesiąc wcześniej miałem uszkodzony mechanicznie przedostatni ząb na zębatce sprzężonej z ośką przepustnicy - identycznie jak na Twoich zdjęciach , we wskazanym powyżej wątku . Podejrzewam , że po prostu zablokowała się na krótko , ale zdołała się odblokować . Dlatego po pierwszym demontażu mechanizm działał prawidłowo (pomimo braku zęba) , a wcześniej silnik pracował poprawnie , jak pisałem wcześniej . Jednak tym razem uszkodzeniu uległa mała zębatka , na kole przeniesienia napędu z silniczka i przepustnica blokowała się przy otwieraniu , uchylając się na ok.15-20 stopni . I w takiej właśnie pozycji znajdowała się , kiedy rozebrałem ją dwa dni temu , choć przy zgaszonym silniku powinna być całkowicie otwarta . To wyjaśnia brak przyspieszenia , bo silnik po prostu się dusił i brak powietrza nadrabiał zużyciem paliwa . Oczywiście w dniu drugiej rozbiórki , po raz pierwszy w historii auta zaświecił się DPF , ale na szczęście przejechałem w takim stanie tylko kilkadziesiąt kilometrów , więc po zmianie przepustnicy powinien się samoczynnie wypalić. Kupiłem nową przepustnicę serii 063 K (2011) - podobno jest zamienna 063 C (2008) . Ciekawe czy w nowych wersjach coś poprawiono . Jak przyjedzie to wstawię zdjęcia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mfifi Zgłoś #10 Napisano 16 Lipca 2012 Nie wiem czy ta 063 K bedzie dobra? Ja jak szukalem przepustnicy to z tego co wiem to zamienne sa numery 063 A; 063 B; 063 C; 063 D; 063 E. Ja mialem 063 B i kupilem 063 E bo nie moglem dostac innej z tych numerow. Napisz koniecznie czy wszystko dziala po zalozeniu nowej przepustnicy i czy robiles kodownie czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2012 U mnie zadziałało bez kodowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hattori Zgłoś #12 Napisano 19 Lipca 2012 (edytowane) Nowa przepustnica już działa . Wszystko wróciło do normy : silnik pracuje bez zastrzeżeń , spalanie w normie - słowem : auto ożyło . DPF zgasł sam przy drugim starcie silnika . W mechanizmie niewielkie zmiany : brak ograniczników oraz nieco przedłużona zębatka sprzężona z ośką przepustnicy . W elektryce - inne wyprowadzenie zasilania silnika i całkowicie zatopiony czujnik hallotronu . Na obudowie silnika sygnatura Continental , Germany ( w oryginale Siemens ) . Wygląda na to , że wszystko zaczyna się od ząbka oznaczonego na czerwono . Co ciekawe - wyłamanie tego zęba nie ma wpływu na poprawną pracę i dokładnie tak było w moim przypadku (opisałem wcześniej) . Problem zaczyna się dopiero w chwili , gdy wyłamany ząb dostanie się na przekładnię i spowoduje jej uszkodzenie w kolejnych miejscach . Niestety , przy pierwszych objawach nikomu nie przyszło do głowy zdjąć osłonę i zajrzeć do przekładni , a ograniczono się jedynie do czyszczenia światła przepustnicy . Rzecz jasna , że w końcu i tak przepustnicę trzeba wymienić , ale wyjęcie drobin plastiku z uszkodzonej zębatki powoduje , że autem można jeździć i spokojnie zakupić nową część . A co najważniejsze - nie narobimy sobie kolejnych problemów (np. DPF) . Trudno powiedzieć z jakiej przyczyny uszkadza się właśnie przedostatni ząb . To właśnie od niego zaczyna się zamykanie przepustnicy , w momencie uruchamiania zapłonu . Być może jest to kwestia większych oporów mechanicznych na osi przepustnicy (np. długotrwały postój na dużym mrozie ) . Natomiast obecność oleju pod deklem mechanizmu jest obojętna dla układu elektrycznego , gdyż nie ma wpływu ani na odczyty hallotronu , ani na pracę silnika . Co innego czujnik położenia oparty na ścieżkach oporowych (PD) , gdyż zaolejona ścieżka może tracić kontakt ze ślizgaczem . Wniosek jest tylko jeden : warto czyścić systematycznie i zaglądać pod dekiel Edytowane 19 Lipca 2012 przez hattori Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcingawareck Zgłoś #13 Napisano 6 Czerwca 2013 ...umnie posypaly sie trybiki przy 220k... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojcian Zgłoś #14 Napisano 2 Lipca 2013 Witam Czy do wymiany zaworu egr i przepustnicy musze miec vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 3 Lipca 2013 Do wymiany nie, Przełożysz i pojedziesz. Ale potem warto zrobić adaptację. W każdym razie fabryka przewiduje taką procedurę, choć nie wiem co ona daje bo mi po wymianie sterownika klap auto chodziło tak samo przed adaptacją jak i po. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemsoon Zgłoś #16 Napisano 4 Lipca 2013 Panowie, nie mam pojęcia jak odkręcić trzecią śrubę mocującą EGR, tę z tyłu. Tam w ogóle nie ma miejsca na włożenie ręki... Zdjąłem gumową rurę na dole (chyba idzie do intercoolera) ale niewiele to pomogło. Jakaś rada jak się do niej dobrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #17 Napisano 14 Lipca 2013 Też nie dałem rady, ale jakiś mechanior odkręcil. nie wiem jak to zrobił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
habor Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2013 Mam identycznie wyłamany ząb na tej zębatce z półksiężycem. Przez to pojawia mi się błąd 8465 P2111. Nie chcę kupować nowej przepustnicy a więc spróbuję to w jakiś sposób naprawić, jak mi się uda to opiszę to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2013 Warto sprawdzić czy nie ma czasem akcji serwisowej na przepustnice. Ja mam w papierach wymianę przepustnicy w ramach takiej właśnie akcji. Mam silnik CBAB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
habor Zgłoś #20 Napisano 27 Grudnia 2013 Pytałem w serwisie. Powiedzieli mi, że dla mojego samochodu wszystkie przewidziane akcje serwisowe zostały wykonane. Oczywiście dopytałem co było wymieniane, podobno czujnik oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach