Skocz do zawartości
ciuciek

Bi-xenon skrętny - usterka?

Rekomendowane odpowiedzi

Poruszają się na pewno. Ale pracują całkiem inaczej niż w cc i ich prace widać dopiero przy szybszej jeździe. Czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne. Jadąc zrób gwałtowny ruch kierownicą w lewo/prawo i obserwuj.Światła powinny o ułamek sekundy wcześniej skręcać niż auto. Kąty skrętów lamp też nie są zbyt imponujące.Gdzieś wcześniej o tym pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem jak u was, ale ja wyraźnie widzę ruch wiązki świateł już przy 40km/h...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tam nie wiem jak u was, ale ja wyraźnie widzę ruch wiązki świateł już przy 40km/h...

 

Właśnie. A w CC widać go już przy nawe 20 czy 10km/h! Czy te dwa modele mają inny rodzaj świateł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak lampy maja różne, w CC skręca sama soczewka a w B6 z całą plastikową maskownicą, pewnie zakres ruchu soczewki w CC jest większy z racji gabarytu stad widać bardziej ruch

W B6 w teorii lampy też skręcają od 10km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z AFS a mianowicie miga mi zaroweczka na desce rozdzielczej , po podlaczeniu VCDSa pokazuje blad poziomowania xenonu lewy przod. Pytanie jest to napewno czujnik czy moze sterownik sie posypal badz co innego? Dodam ze po wlaczeniu swiatel poziomuje tylko w dol nie podnosi ani w boki nie idzie, mam bi-xenon skretny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy taki objaw: podczas jazdy na długich coraz częściej przysłona na lewym bixenonie opada samoczynnie,od niedawna podczas jazdy opada również przysłona w prawym bixenonie. Kiedy opadną obie zapala się kontrolka żarówki. Kiedy obie ponownie prawidłowo zadziałają kontrolka gaśnie. Nie miałem czasu podłączyć jeszcze pod VCDS-a. Słyszałem, że powodem mogą być jakieś cewki? Czy macie koledzy jakieś doświadczenie z podobnym przypadkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dołączam do grona osób których dopadł komunikat "AFS inoperative! ...." i problem z xenonami.

ale po kolei:

Wczoraj wsiadam do auta, wkładam kluczyk w stacyjkę i nagle gong, zaczęła migać kontrolka przepalonej żarówki i komunikat "AFS inoperative! ....", wyszedłem z auta i nic niepokojącego nie zauważyłem, lampy świecą, kręcąc kierownicą w prawo-lewo zapalają się dodatkowe żarówki doświetlania zakrętów. Myśląc że jest wszystko OK wsiadam i w drogę.

 

Dopiero wieczorem gdy wracałem od rodzinki, odpalam auto znowu komunikat "AFS inoperative! ...." i zauważyłem że moje xenony nie reagują, to znaczy zawsze podczas odpalania auta wykonywały taki "taniec" tym razem nic takiego nie nastąpiło, lampa prawa jak i lewa stoją w bezruchu co gorsza mają położenie skierowane w dół.

 

Podsumowując:

- za każdym razem odpalając auto gong, komunikat "AFS inoperative! ...."

- brak samopoziomowania się lamp, (podczas jazdy oświetlają drogę 10m do przodu)

- doświetlanie zakrętów działa prawidłowo

- lampy działają ( świecą długie, krótkie)

 

odczyt błędu z VDSA

 

Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357.lbl

Control Module Part Number: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357

Component and/or Version: AFS-Steuergeraet X016

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

Additional Info: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X017 7L6941330 AFS-Lst.-Modul r X017

VCID: F1ED51F7948D

1 Fault Found:

 

02628 - Sensor for Swivel Module Position; Right

014 - Defective - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101110

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 203

Mileage: 300099 km

Time Indication: 0

Date: 2013.12.29

Time: 13:44:13

 

 

Skoro to jest lampa prawa to podejrzewam, że padł mi moduł o numerze 7L6941330 , czy wymiana jego załatwi sprawę, czy może szukać innych (posiadam kabelek) przyczyn niesprawnych Xenonów?

 

Sugerując się postem #89 kolegi rideman wnioskuję że to właśnie leży problem w tym module.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Miałem to samo. winnym okazał się silniczek ustalający położenie lewo-prawo. Wymiana silniczka (koszt 100 zł) rozwiązała problem.

 

Pozdrawiam,

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie o ten, u mnie wymiana nie pomogła , dalej mam błąd, tylko lewej lampy;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o taki silniczek, tylko trzeba uważać z zakupem, bo jest jeszcze jakaś zależność rocznikowa. Po 2008 roku coś tam poprawili w tych lampach i chyba silniczek się różni. Tak mi tłumaczył magik, u którego to wymieniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest różnica w silniczku pomiędzy lewą a prawą lampą?

la.bouche możesz opisać dokładnie jakie miałeś objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jest różnica w silniczku pomiędzy lewą a prawą lampą?

la.bouche możesz opisać dokładnie jakie miałeś objawy?

jest w mocowaniu napewno, ten plastik w ktory wchodzi silncizek jest inaczej mocowany, ale sam silniczek można bez probelmu przłożyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy taki objaw: podczas jazdy na długich coraz częściej przysłona na lewym bixenonie opada samoczynnie,od niedawna podczas jazdy opada również przysłona w prawym bixenonie. Kiedy opadną obie zapala się kontrolka żarówki. Kiedy obie ponownie prawidłowo zadziałają kontrolka gaśnie. Nie miałem czasu podłączyć jeszcze pod VCDS-a. Słyszałem, że powodem mogą być jakieś cewki? Czy macie koledzy jakieś doświadczenie z podobnym przypadkiem?

 

Podpinam się pod pytanie.

 

U mnie jest podobnie z tym że podczas skręcania w prawo przy pewnym położeniu kierownicy (w połowie obrotu)opada mi przysłona w prawej lampie potem się podnosi.

Jak skręcam w lewo nic się nie dzieje , czasem tylko jak kierownica odbijała powoli z prawego zakrętu opadała wtedy lewa przysłona i zapalała się kontrolka żarówki bez komunikatu. Po wyłączeniu i włączniu świateł drogowych kontrolka gasła.

Lampy normalnie przechodzą test przy odpalaniu.

 

Wymieniałem dzisiaj chłodnice bo się rozszczelniła ale lamp nie ruszałem :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Jak pech to pech, poprzednia usterka z xenonem w dalszym ciągu nierozwiązana, do tego wszystkiego dzisiaj padł mi chyba palnik w prawym reflektorze D1S - pali się barwą fioletową.

Nie wiem czy może mieć to ze sobą jakieś powiązanie czy to po prostu przypadek i w dalszym ciągu muszę wymienić sterownik moduł skrętu 7L6941330 plus zakupić nowe palniki D1S

 

Najgorsze w tym wszystkim jest to że bardzo mało jest używanych sterowników 7L6941330 na rynku.

 

Lampę będę wyciągał z auta po nowym roku, więc jeśli macie jakieś uwagi od czego zacząć i co w pierwszej kolejności sprawdzić to bardzo proszę o wskazówki.

 

Dodam jeszcze że obie lampy cały czas skierowane są w dół i się nie poruszają. W nocy widoczność 8-10m

 

W VCDS dalej występuje jeden błąd:

w 02628 - Sensor for Swivel Module Position; Right

014 - Defective - MIL ON

 

Pozdrawiam i życzę Wam szczęśliwego Nowego Roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.........na zbyciu..........

 

:wmorde regulamin forum przeczytaj ...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie błędu nie ma działają prawidłowo, ale widzę że na nierównościach drży albo żarnik, albo soczewka. czy ktoś się z czymś takim spotkał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

No nareszcie lampki zaczęły działać, problemem okazał się być silniczek http://automarkt.bazarek.pl/opis/159...mic-xenon.html

 

Należy zwrócić uwagę na jego ustawienie podczas wyjmowania do ze swojego uszkodzonego reflektora, ponieważ później może być problem z prawidłową pracą lampy. IMAG1637.jpg

Ja tego nie zrobiłem i po zamontowaniu "nowego" sprawnego lampy w dalszym ciągu nie chodziły prawidłowo (opuszczone na dół- grak "tańca") dopiero poluzowanie śrubki przyniosło spodziewane efekty, lampy zaczęły działać (wykonały test samopoziomowania-"taniec")

 

Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie jak prawidłowo ustawić ten silniczek, aby po zmontowaniu i założeniu zderzaka zapomnieć o temacie i już do niego nie wracać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktoś z was miał następujący problem, jadać na prostym odcinku załączam światła długie drogowe bi kenon, następnie pokonując łuk w lewa stronę bi ksenon gaśnie na światła mijania i wyskakuje kontrolka spalonej żarówki, wyłączam manetkę z długich na mijania i działa z powrotem na drogowe i działa aż nie pokonam zakrętu w lewo, dotyczy to tylko skrętu w lewo !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności