jacekkonin Zgłoś #221 Napisano 18 Sierpnia 2015 Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357.lblOznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Komponent: AFS-Steuergeraet X016 Weryfikacja: H09 Numer seryjny: Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F1E2C6549138 Oznaczenie elementu: ID-L fehlt Komponent: AFS-Lst.-Modul l .... Kodowanie: 00000255 Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018 Kodowanie: 00000035 5 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01042 - Sterownik niezakodowany 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 02657 - Końcówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100101 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 02233 - Moduł mocy lewego reflektora (J667) 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100100 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Przebieg: 243699 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2015.06.20 Czas: 12:03:22 mialem identyczny problem z swoimi xenonami, problem lezal we wtyczce gumka we wtyczce blokowala prawidlowy styk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rl88 Zgłoś #222 Napisano 24 Sierpnia 2015 mialem identyczny problem z swoimi xenonami, problem lezal we wtyczce gumka we wtyczce blokowala prawidlowy styk. Postaram się sprawdzić w weekend i potwierdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #223 Napisano 25 Sierpnia 2015 czy na pewno założyłeś dobrze moduły 7L6? W lampach przed liftem prawa ma końcówkę 330 a lewa 329 i to nie jest obojętne jak się je założy. Czyli że nie można podmienić tych modułów w celu sprawdzenia niesprawności jednego z nich? Żadna lampa nie robi testu i wywala błąd 02628- czujnik położenia modułu przechylenia. Silniczki są sprawne więc chyba zostaje tylko ten moduł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #224 Napisano 26 Sierpnia 2015 Jest jeszcze czujnik w samej lampie. Jeśli teraz nie robi ci testu to zmianie czujników miejscami też nie będzie go robił. Po czym wnioskujesz że silniki są sprawne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #225 Napisano 26 Sierpnia 2015 Wiem że nie będzie mi robił testu, po zamianie modułów chciałem sprawdzić co pokaże VCDS, jeżeli usterka przeniesie się na lewą lampę, a prawa będzie okey to wiadomo że winny jest moduł. No i właśnie nie wiem za co odpowiada ta mała płytka elektroniczna przy silniczku skrętu. Co co samych silniczków to jednego rozebrałem bo wyczytałem że są z jakimiś potencjometrami i okazuje się że nie ma żadnych takich elementów, a budowa silniczka jest tak prosta że praktycznie nic nie może się w nim popsuć, jest to silnik krokowy wiec na wirniku jest magnes, a cewki są na obudowie, oczywiście przy okazji zmierzyłem cewki i wszystko jest w porządku, ponadto wirnik jest na małych łożyskach, a nie na panewkach tak że przy takich obrotach jakie wykonuje ten silniczek jest to praktycznie nie do zajeżdżenia, u mnie w 10-cio letnim aucie wygląda to jak nowe. Tak więc do sprawdzenia pozostaje moduł i ta elektronika przy silniczku wiec chciałem to zrobić na zasadzie podmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #226 Napisano 26 Sierpnia 2015 Czujniki przy silniczku możesz spokojnie zamienić miejscami. Osobiście obstawiam, że to z nim masz problem, ale oczywiście tak być nie musi. Modułów może się nie dać zakodować po przełożeniu. Spróbuj i opisz co się działo, wiedza na pewno przyda się następnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #227 Napisano 26 Sierpnia 2015 Za dużo nie pomogę, ale od początku. Zamieniłem miejscami moduły, oczywiście wywaliło mi full błędów między innymi o kodowaniu w lewej i prawej lampie, ale w prawej zniknął błąd o który pytałem, a pojawił się w lewej więc wywnioskowałem że muszę szukać modułu, kilka razy kasowałem błędy, a one ciągle wchodziły, zrezygnowany postanowiłem poskładać lampy i szukać w necie części. Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie modułów na swoje miejsce wszystko zaczęło pięknie działać i oczywiście zero błędów, normalnie cuda na kiju. Najgorsze że nie wiem dlaczego wszystko wróciło do normalności, bo jeżeli nic nie naprawiłem to usterka może się powtórzyć. Pierwsza myśl jaka mi przebiegła to to że wtyczka w lampie nie łączyła, ale sprawdziłem ją dokładnie i była chyba z tysiąc razy wkładana i wyciągana wiec to odpada. Jak na razie cieszę się że wszystko działa, a koszty naprawy zerowe . Dla zainteresowanych podrzucam zdjęcia rozebranego silniczka (żeby inni zaspokoili ciekawość co tam jest ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fikanoteran11 Zgłoś #228 Napisano 28 Sierpnia 2015 Witam, po dłuższej przerwie. Panowie i Panie, mój problem z biksenonami skrętnymi (Passat 2006 rok 2.0 TDI HighLine) polega na tym, że od pewnego czasu przesłony świateł opadają na amen i nie mogę włączyć świateł długich, raz na jakiś czas prawa przesłona pójdzie do góry i mam długie ale po chwili opada, natomiast lewa nie reaguje w ogóle. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Słyszałem o jakichś cewkach, które rzekomo sterują przesłonami... czy da się to naprawić sposobem warsztatowym czy czeka mnie wymiana reflektorów? pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #229 Napisano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) witam mam passata b6 2010r. sprawdzone vcds i taki błąd się wyświetla co trzeba wymienić ? 02629 - sensor for swivel module position left Edytowane 1 Września 2015 przez matek--1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #230 Napisano 31 Sierpnia 2015 o coś takiego o xenonach co brak wymienić ?Napisz to jeszcze raz po polsku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #231 Napisano 1 Września 2015 (edytowane) Witam, po dłuższej przerwie.Panowie i Panie, mój problem z biksenonami skrętnymi (Passat 2006 rok 2.0 TDI HighLine) polega na tym, że od pewnego czasu przesłony świateł opadają na amen i nie mogę włączyć świateł długich, raz na jakiś czas prawa przesłona pójdzie do góry i mam długie ale po chwili opada, natomiast lewa nie reaguje w ogóle. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Słyszałem o jakichś cewkach, które rzekomo sterują przesłonami... czy da się to naprawić sposobem warsztatowym czy czeka mnie wymiana reflektorów? pozdrawiam. Na pierwszym zdjęciu nad Twoim postem widać przewody idące do cewki sterującej przesłoną. To są te po prawej stronie z żółtym uchem. Sprawdź styki (ktoś kiedyś pisał, że się kable ułamały). Jak nie to pozostanie wymiana cewki (np. z lampy używanej) ale nie wiem czy jest to możliwe fizycznie. Musiałby ktoś inny się wypowiedzieć. Edytowane 1 Września 2015 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fikanoteran11 Zgłoś #232 Napisano 1 Września 2015 Na pierwszym zdjęciu nad Twoim postem widać przewody idące do cewki sterującej przesłoną. To są te po prawej stronie z żółtym uchem. Sprawdź styki (ktoś kiedyś pisał, że się kable ułamały). Jak nie to pozostanie wymiana cewki (np. z lampy używanej) ale nie wiem czy jest to możliwe fizycznie. Musiałby ktoś inny się wypowiedzieć. Dzięki za info, jak się okazało po spotkaniu z sarną prawy reflektor i nie tylko mam całkowicie do wymiany, ale sprawdzę w lewy, dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cedro23 Zgłoś #233 Napisano 28 Września 2015 witam. Mam problem z lewą lampą w moim passacie CC 11.2008r. Jest to Bi xenon skrętny z doświetlaniem zakrętów. Pewnego dnia zauważyłem że lewa lampa świeci tuż przed auto a prawa z normalnym zasięgiem, po odpaleniu auta prawa lampa robi test góra-dół- lewo-prawo, a lewa lampa robi tylko lewo-prawo. Po podłączeniu do kompa żadnych błędów nie pokazuje. Do wymiany silniczek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #234 Napisano 1 Października 2015 Jeżeli to jest taka sama lampa jak w b6 to silniczek raczej nie może się popsuć, zresztą wydaje mi się że gdyby było coś z nim nie tak z cewkami w silniku to wywaliłoby błąd. Do głowy przychodzi mi że mogło coś się zaciąć, albo na osi silnika, mechanizmie który podnosi i opuszcza reflektor, albo coś w samym reflektorze. Jak by nie patrzył trzeba wyjąć lampę i najpierw to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #235 Napisano 2 Października 2015 (edytowane) Ja z kolei mam inny problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje bi xenony nie robią testu, we wcześniejszym aucie za każym odpaleniem auta miałem test góra / dół. Z waszych postów wynika, że coś powinno być nie tak, ale po podłączeniu VCDS nie mam żadnych błędów. Tzn. kilka razy pojawił mi się błąd: Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb Part No SW: 3C0 959 433 AR HW: 3C0 959 433 AR Component: KSG PQ46 ELV 043 0612 Revision: 00043000 Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 01910A0001860E763004941570084FCE707C01 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: 7AF1EAA8352198CEDA7-802F Subsystem 1 - Part No: 1K8 951 605 Component: LIN BACKUP HORN H09 9002 Subsystem 2 - Part No: 3C0 951 171 C Component: Neigungssensor 004 0611 Subsystem 3 - Part No: 3C0 951 171 C Component: Innenraumueberw.004 0611 1 Fault Found: 00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384) 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 250 Mileage: 69964 km Time Indication: 0 Date: 2003.14.18 Time: 14:55:11 Myślicie, że to powoduje jakąś blokadę xenonów? Jest możliwość sprawdzenia xenonów np. wymuszenie testu po podłączeniu VCDS? Jakieś porady, znalazłem jedynie informację o ustawieniu xenonów przy pomocy VCDS, ale to chyba nie o to chodzi. EDIT: Dodam tylko, że mam ustawiony tryb amerykański + coming/leabing home przy pomocy kodowania. Ponadto, błąd, który podałem mogę usunąć VCDS'em przez dłuższy czas się nie pojawia. Edytowane 2 Października 2015 przez disciples Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #236 Napisano 2 Października 2015 Ten błąd jest związany z dozorem wnętrza i jest generowany przez czujnik utradźwiękowy Nie ma nic wspólnego z xenonami. Żeby sprawdzić xenony musisz wejść w grupę 55 i tam sprawdzić błędy. Ale zanim to zrobisz to sprawdź czy jednak test się nie wykonuje. W B6 test robi się tylko jeśli auto stoi, jak ruszysz to się nie wykona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #237 Napisano 3 Października 2015 @mkpol - dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Powiem tak, w grupie 55 output test, xenony zachowują się prawidłowo czyli skręcają góra/dól oraz boki. Chyba problem jest w kodowaniu coming and leaving home wydaje mi się, że to blokuje test. Jutro usunę kodowanie zobaczę czy coś zmieni. Mam pytanie, jeśli mam comfortline 09r. bordez prawdopodobnie 23 bitowy - oznacza to, że nie mogę ustawić coming / leaving home na halogeny zamiast świateł mijania?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #238 Napisano 3 Października 2015 ano nie możesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #239 Napisano 3 Października 2015 @mkpol Jeszcze jedno pytanie, jeśli nie mam fabrycznego coming/leaving home tzn. mam na fisie, ale dopiero po zakodowaniu VCDS udało mi się odpalić czy to ma wpływ na działanie xenonów?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #240 Napisano 3 Października 2015 Głównie taki, że szybciej będą ci się zużywały żarniki. Zwłaszcza przez LH. Chyba że ustawisz na tyle długi czas, żeby nie zgasły zanim odpalisz. Nie jest przypadkiem, że żaden pasek który wyjeżdża z fabryki z xenonami nie ma zakodowanej tej opcji pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach