Skocz do zawartości
ciuciek

Bi-xenon skrętny - usterka?

Rekomendowane odpowiedzi

Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357.lbl

Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357

Komponent: AFS-Steuergeraet X016

Weryfikacja: H09 Numer seryjny:

Kodowanie: 0000001

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: F1E2C6549138

 

Oznaczenie elementu: ID-L fehlt

Komponent: AFS-Lst.-Modul l ....

Kodowanie: 00000255

 

Oznaczenie elementu: 7L6 941 330

Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018

Kodowanie: 00000035

 

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01042 - Sterownik niezakodowany

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

02657 - Końcówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane

005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100101

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

02233 - Moduł mocy lewego reflektora (J667)

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100100

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Przebieg: 243699 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2015.06.20

Czas: 12:03:22

mialem identyczny problem z swoimi xenonami, problem lezal we wtyczce gumka we wtyczce blokowala prawidlowy styk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem identyczny problem z swoimi xenonami, problem lezal we wtyczce gumka we wtyczce blokowala prawidlowy styk.

 

Postaram się sprawdzić w weekend i potwierdzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy na pewno założyłeś dobrze moduły 7L6? W lampach przed liftem prawa ma końcówkę 330 a lewa 329 i to nie jest obojętne jak się je założy.
Czyli że nie można podmienić tych modułów w celu sprawdzenia niesprawności jednego z nich? Żadna lampa nie robi testu i wywala błąd 02628- czujnik położenia modułu przechylenia. Silniczki są sprawne więc chyba zostaje tylko ten moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze czujnik w samej lampie. Jeśli teraz nie robi ci testu to zmianie czujników miejscami też nie będzie go robił. Po czym wnioskujesz że silniki są sprawne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie będzie mi robił testu, po zamianie modułów chciałem sprawdzić co pokaże VCDS, jeżeli usterka przeniesie się na lewą lampę, a prawa będzie okey to wiadomo że winny jest moduł. No i właśnie nie wiem za co odpowiada ta mała płytka elektroniczna przy silniczku skrętu. Co co samych silniczków to jednego rozebrałem bo wyczytałem że są z jakimiś potencjometrami i okazuje się że nie ma żadnych takich elementów, a budowa silniczka jest tak prosta że praktycznie nic nie może się w nim popsuć, jest to silnik krokowy wiec na wirniku jest magnes, a cewki są na obudowie, oczywiście przy okazji zmierzyłem cewki i wszystko jest w porządku, ponadto wirnik jest na małych łożyskach, a nie na panewkach tak że przy takich obrotach jakie wykonuje ten silniczek jest to praktycznie nie do zajeżdżenia, u mnie w 10-cio letnim aucie wygląda to jak nowe. Tak więc do sprawdzenia pozostaje moduł i ta elektronika przy silniczku wiec chciałem to zrobić na zasadzie podmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki przy silniczku możesz spokojnie zamienić miejscami. Osobiście obstawiam, że to z nim masz problem, ale oczywiście tak być nie musi. Modułów może się nie dać zakodować po przełożeniu.

 

Spróbuj i opisz co się działo, wiedza na pewno przyda się następnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo nie pomogę, ale od początku. Zamieniłem miejscami moduły, oczywiście wywaliło mi full błędów między innymi o kodowaniu w lewej i prawej lampie, ale w prawej zniknął błąd o który pytałem, a pojawił się w lewej więc wywnioskowałem że muszę szukać modułu, kilka razy kasowałem błędy, a one ciągle wchodziły, zrezygnowany postanowiłem poskładać lampy i szukać w necie części. Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie modułów na swoje miejsce wszystko zaczęło pięknie działać i oczywiście zero błędów, normalnie cuda na kiju. Najgorsze że nie wiem dlaczego wszystko wróciło do normalności, bo jeżeli nic nie naprawiłem to usterka może się powtórzyć. Pierwsza myśl jaka mi przebiegła to to że wtyczka w lampie nie łączyła, ale sprawdziłem ją dokładnie i była chyba z tysiąc razy wkładana i wyciągana wiec to odpada. Jak na razie cieszę się że wszystko działa, a koszty naprawy zerowe :roll. Dla zainteresowanych podrzucam zdjęcia rozebranego silniczka (żeby inni zaspokoili ciekawość co tam jest :jasne)

DSC_0318.jpg

DSC_0319.jpg

DSC_0323.jpg

DSC_0326.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po dłuższej przerwie.

Panowie i Panie, mój problem z biksenonami skrętnymi (Passat 2006 rok 2.0 TDI HighLine) polega na tym, że od pewnego czasu przesłony świateł opadają na amen i nie mogę włączyć świateł długich, raz na jakiś czas prawa przesłona pójdzie do góry i mam długie ale po chwili opada, natomiast lewa nie reaguje w ogóle. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Słyszałem o jakichś cewkach, które rzekomo sterują przesłonami... czy da się to naprawić sposobem warsztatowym czy czeka mnie wymiana reflektorów? pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata b6 2010r. sprawdzone vcds i taki błąd się wyświetla co trzeba wymienić ?

02629 - sensor for swivel module position left

Edytowane przez matek--1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o coś takiego o xenonach co brak wymienić ?
Napisz to jeszcze raz po polsku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, po dłuższej przerwie.

Panowie i Panie, mój problem z biksenonami skrętnymi (Passat 2006 rok 2.0 TDI HighLine) polega na tym, że od pewnego czasu przesłony świateł opadają na amen i nie mogę włączyć świateł długich, raz na jakiś czas prawa przesłona pójdzie do góry i mam długie ale po chwili opada, natomiast lewa nie reaguje w ogóle. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Słyszałem o jakichś cewkach, które rzekomo sterują przesłonami... czy da się to naprawić sposobem warsztatowym czy czeka mnie wymiana reflektorów? pozdrawiam.

 

Na pierwszym zdjęciu nad Twoim postem widać przewody idące do cewki sterującej przesłoną. To są te po prawej stronie z żółtym uchem. Sprawdź styki (ktoś kiedyś pisał, że się kable ułamały). Jak nie to pozostanie wymiana cewki (np. z lampy używanej) ale nie wiem czy jest to możliwe fizycznie. Musiałby ktoś inny się wypowiedzieć.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pierwszym zdjęciu nad Twoim postem widać przewody idące do cewki sterującej przesłoną. To są te po prawej stronie z żółtym uchem. Sprawdź styki (ktoś kiedyś pisał, że się kable ułamały). Jak nie to pozostanie wymiana cewki (np. z lampy używanej) ale nie wiem czy jest to możliwe fizycznie. Musiałby ktoś inny się wypowiedzieć.

 

Dzięki za info, jak się okazało po spotkaniu z sarną prawy reflektor i nie tylko mam całkowicie do wymiany, ale sprawdzę w lewy, dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Mam problem z lewą lampą w moim passacie CC 11.2008r. Jest to Bi xenon skrętny z doświetlaniem zakrętów. Pewnego dnia zauważyłem że lewa lampa świeci tuż przed auto a prawa z normalnym zasięgiem, po odpaleniu auta prawa lampa robi test góra-dół- lewo-prawo, a lewa lampa robi tylko lewo-prawo. Po podłączeniu do kompa żadnych błędów nie pokazuje. Do wymiany silniczek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest taka sama lampa jak w b6 to silniczek raczej nie może się popsuć, zresztą wydaje mi się że gdyby było coś z nim nie tak z cewkami w silniku to wywaliłoby błąd. Do głowy przychodzi mi że mogło coś się zaciąć, albo na osi silnika, mechanizmie który podnosi i opuszcza reflektor, albo coś w samym reflektorze. Jak by nie patrzył trzeba wyjąć lampę i najpierw to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam inny problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje bi xenony nie robią testu, we wcześniejszym aucie za każym odpaleniem auta miałem test góra / dół. Z waszych postów wynika, że coś powinno być nie tak, ale po podłączeniu VCDS nie mam żadnych błędów. Tzn. kilka razy pojawił mi się błąd:

Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb

Part No SW: 3C0 959 433 AR HW: 3C0 959 433 AR

Component: KSG PQ46 ELV 043 0612

Revision: 00043000 Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 01910A0001860E763004941570084FCE707C01

Shop #: WSC 00028 028 00001

VCID: 7AF1EAA8352198CEDA7-802F

 

Subsystem 1 - Part No: 1K8 951 605

Component: LIN BACKUP HORN H09 9002

 

Subsystem 2 - Part No: 3C0 951 171 C

Component: Neigungssensor 004 0611

 

Subsystem 3 - Part No: 3C0 951 171 C

Component: Innenraumueberw.004 0611

 

1 Fault Found:

00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384)

008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 4

Fault Frequency: 1

Reset counter: 250

Mileage: 69964 km

Time Indication: 0

Date: 2003.14.18

Time: 14:55:11

Myślicie, że to powoduje jakąś blokadę xenonów? Jest możliwość sprawdzenia xenonów np. wymuszenie testu po podłączeniu VCDS? Jakieś porady, znalazłem jedynie informację o ustawieniu xenonów przy pomocy VCDS, ale to chyba nie o to chodzi.

EDIT:

Dodam tylko, że mam ustawiony tryb amerykański + coming/leabing home przy pomocy kodowania.

Ponadto, błąd, który podałem mogę usunąć VCDS'em przez dłuższy czas się nie pojawia.

Edytowane przez disciples

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd jest związany z dozorem wnętrza i jest generowany przez czujnik utradźwiękowy

Nie ma nic wspólnego z xenonami. Żeby sprawdzić xenony musisz wejść w grupę 55 i tam sprawdzić błędy. Ale zanim to zrobisz to sprawdź czy jednak test się nie wykonuje. W B6 test robi się tylko jeśli auto stoi, jak ruszysz to się nie wykona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mkpol - dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Powiem tak, w grupie 55 output test, xenony zachowują się prawidłowo czyli skręcają góra/dól oraz boki. Chyba problem jest w kodowaniu coming and leaving home wydaje mi się, że to blokuje test. Jutro usunę kodowanie zobaczę czy coś zmieni. Mam pytanie, jeśli mam comfortline 09r. bordez prawdopodobnie 23 bitowy - oznacza to, że nie mogę ustawić coming / leaving home na halogeny zamiast świateł mijania?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano nie możesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mkpol

Jeszcze jedno pytanie, jeśli nie mam fabrycznego coming/leaving home tzn. mam na fisie, ale dopiero po zakodowaniu VCDS udało mi się odpalić czy to ma wpływ na działanie xenonów?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównie taki, że szybciej będą ci się zużywały żarniki. Zwłaszcza przez LH. Chyba że ustawisz na tyle długi czas, żeby nie zgasły zanim odpalisz. Nie jest przypadkiem, że żaden pasek który wyjeżdża z fabryki z xenonami nie ma zakodowanej tej opcji

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności