nicqo Zgłoś #201 Napisano 9 Lipca 2015 (edytowane) Obejrzyj film „Passat b6 błąd lewa żarówka mijania” w YouTube - Passat b6 błąd lewa żarówka mijania: Kod błędu 978.... Najlepsze to że serwis vw sam nie wie dokładnie jaka jest żarówka. W ciemno kupić kupić, będzie zła to nie oddam jej już. Edytowane 9 Lipca 2015 przez nicqo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #202 Napisano 9 Lipca 2015 A jaki żarnik ma być? D1S Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #203 Napisano 9 Lipca 2015 Serwis twierdzi ze D1S, ale sami nie sa w 100% pewni. Ze trzeba rozebrac i wtedy bedzie wiadomo. Kolego przerabiales ten temat juz? Widziales moj ostatni film? Uwazasz ze jak wymienie zarowke to bedzie po sprawie? Bo ja juz zglupialem, powiedz dlaczego ona swieci mi na niebiesko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #204 Napisano 9 Lipca 2015 Bo się skończył. Jeśli nie była ruszana od 2008 roku to ma prawo. Rozebrać tak czy tak musisz Dobrze jest wymienić oba żarniki, żeby za chwilę nie okazało się że drugi też się kończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #205 Napisano 9 Lipca 2015 W De w serwisie zarzadali sobie 170euro za jedna zarowke, do tego transformator ponad 250Euro no nie liczac montazu. Zebym byl pewien ze taka czy taka zarowka pasuje, to bym zamowil na ebay kilka dni i bym robil co trzeba, znalazlem juz poradnik do zdjecia zderzaka. Tylko czy ten blad jest o tej zarowce? czy to wina jakiegos programatora ze tak wariuje. Najlepsze to ze raz blad sie zaswieci jak tylko wlacze silnik, innym razem po kilku minutach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #206 Napisano 9 Lipca 2015 (edytowane) Pięknie świeci na fioletowo. Czyli żarnik skończony. Mam takie same biksenony skrętne AFS z dodatkowym doświetlaniem zakrętów Żarnik D1S 35w 12V. Koszt dobrego zamiennika 240 zł netto. Z wymianą 700 zł trzeba liczyć para. Najpierw wymień żarniki, mechanik powinien po wymianie stwierdzić, czy to coś więcej. Edytowane 9 Lipca 2015 przez betagoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #207 Napisano 9 Lipca 2015 Jakiej mocy kelwinow zamontowane masz u siebie? Dużo czasu zajal ci montaż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #208 Napisano 9 Lipca 2015 Gdzie mieszkasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #209 Napisano 9 Lipca 2015 Jakiej mocy kelwinow zamontowane masz u siebie? Dużo czasu zajal ci montaż? W Kelvinach to masz podaną temperaturę barwową światła, a nie moc. Seryjnie były montowane palniki D1S, 35W, 4300K. Najlepiej wybrać Osram Xenarc lub Philips. Demontaż zderzaka, wymontowanie reflektorów, wymiana palników i poskładanie wszystkiego powinno zająć ok. 1h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rl88 Zgłoś #210 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam, koledzy mam problem z moimi ksenonami. Dziś dzięki życzliwości kolegi Dany_2002 odczytaliśmy błędy VCDSem. Czy ktoś potrafi zdiagnozować co należy zrobić i w jakiej kolejności ? Po wymianie żarników na oryginalne ksenon świeci ale nie przeprowadza testu. Dodam że przed wymianą nawet z przepalonym żarnikiem test był każdorazowo wykonywany. Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357.lbl Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Komponent: AFS-Steuergeraet X016 Weryfikacja: H09 Numer seryjny: Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F1E2C6549138 Oznaczenie elementu: ID-L fehlt Komponent: AFS-Lst.-Modul l .... Kodowanie: 00000255 Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018 Kodowanie: 00000035 5 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01042 - Sterownik niezakodowany 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 02657 - Końcówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100101 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Wskaźnik czasu: 0 02233 - Moduł mocy lewego reflektora (J667) 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100100 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 164 Przebieg: 243699 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2015.06.20 Czas: 12:03:22 :mmm Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #211 Napisano 4 Sierpnia 2015 Trzeba zrobić adaptację lamp. To podstawa. Czy wymieniałeś oba żarniki jednocześnie? A jeśli tak to czy na pewno założyłeś dobrze moduły 7L6? W lampach przed liftem prawa ma końcówkę 330 a lewa 329 i to nie jest obojętne jak się je założy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rl88 Zgłoś #212 Napisano 4 Sierpnia 2015 Trzeba zrobić adaptację lamp. To podstawa.. Rozumiem że najpierw spróbować zrobić adaptację a dopiero potem szukać ew. innych błędów? Czy wymieniałeś oba żarniki jednocześnie? A jeśli tak to czy na pewno założyłeś dobrze moduły 7L6? W lampach przed liftem prawa ma końcówkę 330 a lewa 329 i to nie jest obojętne jak się je założy. Hmm trudno mi na to pytanie odpowiedzieć bo robił mi to warsztat. Efekt taki że ksenony teraz świecą ale nie działa doświetlanie zakrętów oraz test przy uruchomieniu. Trudno się do tego modułu dostać aby przeczytać oznaczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #213 Napisano 4 Sierpnia 2015 Moduły są pod dużą klapką tyłu reflektora. Niestety są tam jeszcze blachy zabepieczające. Nie wiem czy da się je zdemontować. Ale po podpięciu komputera i wejściu w sterownik xenonów będziesz mógł to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #214 Napisano 10 Sierpnia 2015 Trzeba zrobić adaptację lamp. To podstawa. Marek, ale robiąc adaptację lamp, to mi soczewki się "wyśrodkują", a ja sam nie wiem przecież gdzie i jak pada wiązka światła (przydałby się serwis), czy po tym wyśrodkowaniu lampy wrócą mi do położenia sprzed adaptacji? Np. zamknę test lamp, zamiast wchodzić w kanał 002 w adaptacji? ps. zerknij na wątek o AFS inoperative... - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, koledzy mam problem z moimi ksenonami.Dziś dzięki życzliwości kolegi Dany_2002 odczytaliśmy błędy VCDSem. Czy ktoś potrafi zdiagnozować co należy zrobić i w jakiej kolejności ? Po wymianie żarników na oryginalne ksenon świeci ale nie przeprowadza testu. Dodam że przed wymianą nawet z przepalonym żarnikiem test był każdorazowo wykonywany. Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357.lbl Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Komponent: AFS-Steuergeraet X016 Weryfikacja: H09 Numer seryjny: Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F1E2C6549138 Oznaczenie elementu: ID-L fehlt Komponent: AFS-Lst.-Modul l .... Kodowanie: 00000255 Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018 Kodowanie: 00000035 według tej strony: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_%281K%29_Headlight_Aim_Control_%28Xenon_with_AFS%29 lewy moduł nie ma komunikacji, miałem przez chwilę taką sytuację po przekładce przetwornicy i modułu do nowej lampy - w kodowaniu wychodziło 225 zamiast 35 i nie rozpoznawał ID modułu. Puściłem AutoScan i się samo zakodowało na 35 i wyświetla teraz poprawnie ID (w starej lampie nie było problemu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #215 Napisano 10 Sierpnia 2015 Marek, ale robiąc adaptację lamp, to mi soczewki się "wyśrodkują"Nic się nie wyśrodkuje tylko zapamięta ustawienia jako wyjściowe do skrętu i korekcji wysokości. Jak chodzi o mechaniczne ustawienia lamp to szkoły są dwie. Jedna mówi stacja diagnostyczna i przyrząd, a druga mówi prosta droga w ciemnym lesie. Kręcisz tak długo aż będziesz zadowolony z zasięgu a potem robisz adaptację. Patrzyłem zaraz ci odpiszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #216 Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Ale po podpięciu komputera i wejściu w sterownik xenonów będziesz mógł to sprawdzić Myślisz? Wyskoczy mu chyba ze jest lewy i prawy moduł, rozumiem że sprawdzić można to tak, że zawsze lewy jest na górze a prawy na dole. Jak będzie odwrotnie to założyli odwrotnie moduły. - - - - - aktualizacja - - - - - Nic się nie wyśrodkuje tylko zapamięta ustawienia jako wyjściowe do skrętu i korekcji wysokości. Poziomowanie reflektorów Xenonowych Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie. Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora. ->Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki: a. Pojazd musi stać na równym podłożu b. Hamulec ręczny musi być zwolniony c. Zapłon musi być włączony d. Światła wyłączone e. Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób: [Wybór] [55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.] [Nastawy podst. - 04] Grupa "001" [idź!] ->Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora. Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta. Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe. [Gotowe, powrót] Co ciekawe tryb adaptacji jest różny w zależności od tego z jaką literką mamy sterownik xenonów (ten główny) - na zagranicznym forum czytałem dokładnie, ale nie mogę znaleźć tego teraz. Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #217 Napisano 10 Sierpnia 2015 No dokładnie. Nic nie piszą o wyśrodkowaniu lamp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #218 Napisano 10 Sierpnia 2015 Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej" Czyli rozumiem, że sterownik tylko przyjmuje wartość jaka jest teraz jako wartość 0, potem ustawiam ręcznie (jeśli potrzeba) daje 002 i zapamiętuje mi to jako wartość 0. W sensie żadnego fizycznego ruchu soczewki nie ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #219 Napisano 10 Sierpnia 2015 Robiłem nastawy na włączonych i wyłączonych światłach i nie zauważyłem żeby po uruchomieniu procedury soczewka wykonywała jakiś ruch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #220 Napisano 10 Sierpnia 2015 Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach