michas2222 Zgłoś #41 Napisano 29 Lipca 2012 Witam U mnie ten sam błąd " 02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left" był spowodowany zablokowaniem jednego z silniczków krokowych odpowiedzialnego za ruch góra dół, pomogło nazwę to potocznym językiem pokręcenie do oporu w lewo i prawo i już jakiś czas jest wszystko w porządku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #42 Napisano 31 Lipca 2012 (edytowane) Ponownie.. Uporałem się z błedami dla xenonów : 01042 - Control Module; Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 13 Time Indication: 0 02656 - Power Output Stage for Left Headlight (J667); Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 13 Time Indication: 0 01539 - Headlights Not Adjusted 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 13 Time Indication: 0 02233 - Left Headlight Power Output Stage (J667) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 53 Mileage: 186532 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 13:20:01 Zakodowałem nowy moduł wg prawego tj. z 00000034 na 00000035 + wykonałem adaptację świateł. Zadowolony że nie ma już choinki na desce, postanowiłem się przejechać i sprawdzić jak to działa. Po 15 minutach choinka (jesus!). I oczywiście błąd : 1 Fault Found: 02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101110 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 152 Reset counter: 45 Time Indication: 0 Już pomysłów mi brakuję. Przetestowałem Vcds'em wszystkie możliwe pozycję świateł, działają wporządku. Teraz pytanie czy zostaje kupno na allegro lampy do bixenon bez bebechów (tylko z silniczkami) i próbować montować ? Zastanawiam czy problem nie łączy się z błędem immobilajzera: 1 Fault Found: 02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 15 Reset counter: 31 Mileage: 0 km Time Indication: 0 W czasie jazdy, czy podczas uruchamiania samochodu zero błędów JUŻ za każdym razem więc troche ręce opadają pozdrawiam Konrad Edytowane 31 Lipca 2012 przez rideman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #43 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) Niestety po wymianie modułu ten sam efekt jak przed jego wymianą,zakupię gołą lampę, przełoże bebechy i dam znać, może coś nie tak z przewodami, kostkami. Oby to nic związanego z immo. /edit Mam dwa pytanka, czy istnieje możliwość wyłączenia autopoziomowania/pracy bixenonów (lewo-prawo-góra-dół) w czasie jazdy i czy po wyrzuczeniu bixenonów i zabudowaniu zwykłych lamp nie będzie problemu ze strony kodowania, już mam dość choinki na desce rozdzielczej. pozdrawiam Konrad Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez rideman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #44 Napisano 2 Sierpnia 2012 IMO wymiana bix na zwykłe lampy jest kiepskim pomysłem. Od zawsze światła w fałweju są słabe, w nocy będziesz przeklinał decyzję. Wolałbym kontrolkę na desce i dobre (w miarę, choć nie rewelacyjne) światła niż czarną deskę i świeczki zamiast świateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #45 Napisano 2 Sierpnia 2012 100% racji, dziś miałem okazję przejechać się b6 z zwykłymi lampami, jest drastycznie gorzej. Co ciekawe po wymianie modułu z wiele większym opoźnieniem lampka się zapala. Czekam na info od romeo9999 gdzie vcds'em wyłączyć w ogólę miganie/świecenie lampki od spalonej żarówki. Ostatnią rzeczą o której też wspomniał romeo9999 jest wyciągniecie lampy, zostawić na dzień w suchym miejscu, przejechać sylikonem a styki sprayem wytrącającym wodę i wtedy spróbować. Co ciekawe o wiele szybciej zapala się lampka po użyciu sprysków na xenony czy po myjni więc pomysł wydaje się racjonalny,thx anyway! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #46 Napisano 2 Sierpnia 2012 Czekam na info od romeo9999 gdzie vcds'em wyłączyć w ogólę miganie/świecenie lampki od spalonej żarówki. tego nie wyłączysz niczym, nie ma opcji na wyłączenie błędu spalonej żarówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #47 Napisano 10 Sierpnia 2012 Zawsze można wyłączyć ColdCheck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #48 Napisano 10 Sierpnia 2012 Zawsze można wyłączyć ColdCheck Marek mówisz o tym że zimna diagnoza wyłącza błąd spalonej żarówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #49 Napisano 10 Sierpnia 2012 Tak, wyłączając cold check pozbyłem się problemu zarówek LED'owych które mimo ze są CanBus to raz na kilka miesiecy potrafią się przypomnieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #50 Napisano 10 Sierpnia 2012 sory nie mam czsu siedziec i sprawdzac która to opcja bo wazniejsze spawy na topie\ 40 romea Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas Zgłoś #51 Napisano 11 Października 2012 No to teraz moja kolej. A więc. Auto zakupiłem rok temu.. wymienione zostały dwie lampy a bebechy przełożone (na lewej lampie ktoś zamiast przetwornicy Valeo założył HIDa). AFS od początku świeciło i nie działały skręty i samopoziomowanie. Po roku przez nieuwagę nie zagrzałem świec i od razu wcisnąłem klucz i lampy zaczęły się poziomować. Po poziomowaniu wyskoczył AFS i skręty nie działały. Zauważyłem zależność że poziomowanie działa do momentu nie wystąpienia komunikatu "AFS inoperative! See owner's manual". Problem jest tej miary że błąd potrafi wyskoczyć w trakcie poziomowanie gdy lampy opuszczają się na dół (ciężko się jeździ w nocy z lampami skierowanymi metr przed zderzak) Styki lamp posprawdzane, w ruch poszedł vcds.. i 02629 - Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony kilka głębszych oddechów trochę lektury z forum i decyzja.. kupujemy. W tym samym dniu założyłem moduł skrętu na lewej lampie. Ponownie VCDS i 02629 - Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony 014 - wadliwy - MIL zapalona 01042 - Sterownik niezakodowany 02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana 01539 - Reflektory nie zosta3y wyregulowane 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona No i kasujemy.. Pierwszy błąd zniknął. ale pojawił się następny XXXX - oznaczenia nie pamiętam ale związany z czujnikiem na tylnej belce (passat 2005r tylko jeden czujnik). Po czasie udało mi się wykasować błędy 01042, 02656, 01539. Został błąd XXXX który uniemożliwiał zrobienie nastawów podstawowych. Znowu po jakimś czasie (mam wrażenie że mój VW lubi jak z nim spędzam czas i się lituje nade mną) błąd skasowany, nastawy zrobione, i test lamp działa. CZYSTO. Zakładam zderzak pełen nadziei że w końcu zobaczę jak działają pasatowskie skrętne bixenony jadąc na zakrętach. Wkładam kluczyk iiii... mój ulubieniec: 02629 - Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony Rozkładam ręce. Poradźcie coś. W kodowaniu: 0 - 5M0 907 357 - AFS-Steuergeraet X016, Kodowanie 0000001, kod serwisu 43524, numer importera 133, numer urządzenia 80265 1 - 7L6 941 329 - AFS-Lst.-Modul I X017, Kodowanie 00000035, kod serwisu 43524, numer importera 133, numer urządzenia 80265 2 - 7L6 941 330 - AFS-Lst.-Modul r X017, Kodowanie 00000035, kod serwisu 43524, numer importera 133, numer urządzenia 80265 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #52 Napisano 12 Października 2012 Czy masz pewność, że moduł, który zakupiłeś jest sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #53 Napisano 12 Października 2012 Hej przemas! Znam ból bardzo dobrze,od sciągania przedniego zderzaka i kombinowania też juz dostawałem gorączki. Również zakupiłem sam moduł lewej lampy (k 350zł) nowy nieużywany,sprawdzony u kolegi w innym pasku,wszystko z nim jest ok. Na początku po wymianie modułu zlikwidował się jeden problem, nigdy przy autopoziomowaniu już nie wyskoczył błąd wiec chociaż swiatła pozwalały na jazdę ale błąd wyskakiwał za każdym zarem po przejechaniu parunastu metrów. Używając vcds'a sprawdziłem wszystkie graniczne pozycję xenonów,wszystko ok,silniczki nie zawieszały się. Byłem już skory kupować całą lewą lampę na allegro i przełożyć zarnik,moduł,przetwornice etc ale po jeździe innym paskiem zdałem sobie sprawę że moja lewa lampa trochę za nisko świeci. Podjechałem w nocy pod garaż drugim passatem,pięknie kredą odwzorowałem padające swiatło na drzwi garażowe,podjechałem swoim i ibusy w ruch. Z tym że na początku pokręciłem nimy w pozycję graniczne i dopiero ustawiłem zgodnie z linią swiateł z drugiego paska. O dziwo teraz błąd o którym piszesz pojawia się u mnie bardzo rzadko. Ostatnio pokonałem dystans 300km w deszczu,błąd nie pojawił się i lampy ładnie działały z ruchem kierownicy. Także propozycję wysuszenia i zasylikonowania lampy mało trafne. Jedyna sprawa która mnie zainteresowała ostatnio to fakt że błąd pojawił sie 3 razy z rzędu przy wysokich obrotach i prędkościach (160/190),przy jeździe normalnej nie pamiętam kiedy ostatni raz pojawił się błąd. Jak znajdę chwilę sprawdzę bezpieczniki od bixenonów. Standardowe porady to : sprawdzenie (wyciągniecie/włożenie) wtyczki + spray do elektryki,wysuszenie lampy, rozebrać lampę i ręcznie silniczkami pokręcić do granicznych położeń, wymiana modułu,sprawdzenie czujnika od poziomowania (tego nie robiłem). A takie kontrolne pytanie,czy miałeś chociaż raz bład mówiący o blokadzie kolumny kierowniczej ? pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas Zgłoś #54 Napisano 12 Października 2012 Czy masz pewność, że moduł, który zakupiłeś jest sprawny Co do tego to ręki nie dam se uciąć ale sprzedawca (zajmujący się tylko lampami,a ma ich mnóstwo) powiedział "Tak na 100% sprawny, był sprawdzany" nie wiem w jaki sposób sprawdzić moduł ale to są jego słowa A takie kontrolne pytanie,czy miałeś chociaż raz bład mówiący o blokadzie kolumny kierowniczej ? 00778 - Czujnik kąta skretu kierownicy (G85) to mi wyskoczyło również po montażu zderzaka i nie chciał się usunąć ale na logikę stwierdziłem że muszę się przejechać i powinien zniknąć i tak też się stało. Czyli mówisz Rideman że na dzień dzisiejszy lampy u ciebie działają i błąd pojawia się sporadycznie tak? A co do twoich porad to dokładnie tak mam zamiar zrobić. wtyczki już sprawdzałem i kontaktem psikałem po stykach, lampy suche, moduł zmieniony. Zostaje tylko rozruszanie silniczków (które niby działają to momentu wyskoczenia błędu) no i czujnik na belce sprawdzić. Oprócz tego to na dzień dzisiejszy nie mam innego pomysłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #55 Napisano 12 Października 2012 Tak,potwierdzam,wszystko działa i błąd pojawia się sporadycznie. Od wymiany modułu nigdy przed uruchominiem silnika. Teraz spojrzałem na rok produkcji Twojego Passka, dwóch znajomych (ja również) mają z tego samego rocznika, ten sam problem,zniwelowali go najdroższa opcją to jest wymiany całej lampy w ASO. W każdym z przypadków nie było problemu z czujnikiem na belce. Życzę wytrwałości z tym problemem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas Zgłoś #56 Napisano 12 Października 2012 Najpierw zacznę od tańszych rozwiązań a później pomyśle nad lampą.. Zastanawia mnie tylko co takiego jest w tej lampie co mogło by się psuć. Zatarte mechanizmy? nadciągnięte linki? czy tylko nie sprawne silniczki.. to jest tylko lampa. A co myślisz o przełożeniu do mojego paska starej lampy z roztrzaskanym kloszem w celu sprawdzenia czy wszystko gra? bo sama chińska przetwornica którą ktoś zamontował nie powinna stanowić problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #57 Napisano 12 Października 2012 Hmm lampa składa się z przetwornicy,modułu,żarnika,silniczków,przewodów,lampki 5W,h7. Jeśli tylko klosz jest zniszczony,tj nie ma zniszczonych mocowań to bez zastanowienia przerzuciłbym bebechy (silniczki bym zostawił) i sprawdził. Przetwornica nie powinna być problemem w tej sytuacji. Daj znać jak efekt po przerzuceniu elementów i testu : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas Zgłoś #58 Napisano 12 Października 2012 W takim razie jutro jak znajdę chwile to znów na warsztat i odkręcam moje ulubione 37 śrub żeby wyjąć jedną lampę zastanawia mnie jeszcze kodowanie. Zarówno jeden jak i drugi moduł ma 00000035. Jeżeli chce to jeszcze raz zatwierdzić to vcds wywala że liczba nie mieści się w zakresie tak jakby o jedno 0 za dużo. Oba moduły mają mieć tą samą wartość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas Zgłoś #59 Napisano 15 Października 2012 Dziś przerzuciłem starą lampę ale nie przyniosło to efektów, Udało mi się jeszcze załatwić moduł od audi A5 i teraz już wiem że oznaczenia mają znaczenie (nie chodziło na nim kompletnie). Wymontowałem czujnik na tylnym zawieszeniu i porządnie go przeczyściłem i nasmarowałem. W pewnym momencie udało mi się wykasować błędy i o dziwo zrobić nastawy podstawowe. Później próba testu lamp. Za pierwszym razem wzorcowo. Za drugim nie dał rady soczewki w bok obrócić. Za trzecim razem już testu nie dało rady zrobić. Wyskoczył nowy błąd: 02627 - Silnik nastawczy dynamicznego światła kierowanego z lewej str. (V318) 010 - Przerwa / zwarcie z plusem - MIL zapalona Wyciągnąłem z starej (tej z pękniętym kloszem) lampy silniczki i przełożyłem do tej którą użytkuje. I test lamp za pierwszym razem ok a za drugim powtórka z rozrywki i błąd 02627 Dziś może z dwa razy wyskoczył mi błąd 02629. Generalnie jeden wielki zamęt w głowie Na jutro planuje zamienić prawą lampę z lewą. Wiem że poprzez moduły i tak mimo że lampa będzie z lewej strony to będzie ją czytał jako prawą (bo prawy moduł) ale w ten sposób będę wiedział czy wiązka do lamp jest sprawna.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wuteka Zgłoś #60 Napisano 17 Października 2012 (edytowane) Witam. Pozwolę się podłączyć pod istniejący wątek. A więc wyskoczyła mi kontrolka z migającą żaróweczką+komunikat o ASF. Po odczytaniu błędu z VCDS komputer podał następujący błąd: Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357.lbl Control Module Part Number: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Component and/or Version: AFS-Steuergeraet X016 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 00028 028 00001 Additional Info: ID-L fehlt AFS-Lst.-Modul l .... 7L69413hlt AFS-Lst.-Modul r .... VCID: F1ED51F7948D 1 Fault Found: 02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left 014 - Defective - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101110 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 83 Próbowałem wykonać test xenonów lecz działają tylko w górę i dół, w lewo i w prawo nie ma żadnego efektu. Nadmieniam, że doświetlanie zakrętów działa i przy teście i przy skręcie kierownicą podczas postoju auta. W tę chwilę wygląda to tak, że po uruchomieniu silnika xenony skierowane są w dół i nie drgną, więc jazda w nocy odpada. Co może być przyczyną mojej usterki? Po wnikliwym obadaniu postów na forum mam mieszane uczucia, gdyż nie u każdego użytkownika B6'stek owy błąd był eliminowany w ten sam sposób. Moje auto to B6 z 2005(modelowo 06) Highline , nigdy nie miał problemów ze światłami - jest to jego pierwsza usterka. Czekam na wasze wypowiedzi. ten sam post w trzech różnych tematach ostrzeżenie. Blop Edytowane 17 Października 2012 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach