Gość luka Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2008 Witam. Ostatnio mam coraz większe problemy ze skrzynią automatyczną i zastanawiam się nad wymianą na zwykłą manualną. Rozpadło mi się koło zamachowe przy konwerterze i musiałem kupić nowe w servisie bo do automata ciężko znaleźć części urzywane. Konwerter wysłałem na naprawe do Zielonej Góry i po trzrech tygodniach kiedy wkońcu odebrałem samochód dalej jest coś nie tak. ;/ Przy spokojnej jeździe jest wszystko ok, jednak jak przerocze 130km/h skrzynia redukuje na trójke i dopuki nie zgasze silnika i nie odpale znowu nie wskakuje ostatni bieg. Gość za remot skrzyni krzyknął 3500zł a skrzynie manualną z półośkami moge kupić za 1000zł. Tylko jest mały problem, jeżdże na wózku inwalidzkim, ale ruszam troche nogami, sam naciskam gaz, tylko hamulec mam ręczny. Chciałem się dowiedzieć, czy można ustawić tak sprzęgło żeby brało na samej górze i czy można je ustawić tak żeby chodziło lżej, bo nie mam tyle siły w nodze żeby wcisnąć je do samego końca. I jak to wygląda z wymianą pedałów hamulca i dołorzenie pedału sprzęgła. pzdr luka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2008 luka - pogadaj z kolegami z forum z okolicy - ktoś na pewno ma VAG-a. Warto sprawdzić jakie ma błędy. Na moje oko problem jest w elektronice. W B5 padały czujniki prędkości montowane chyba od dołu skrzyni. Moja skrzynia też pajacowała wchodząc w tryb awaryjny (zostaje tylko 3 bieg) i pomagał jedynie reset (zgasić i odpalić) i też każdy krzyczał 3 tyś. Naprawiła się sama, po tym jak wymyśliłem, że założę włącznik na zasilaniu skrzyni do resetowania - chyba się przestraszyła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luka Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2008 Tomcio dzięki za odpowiedź. Zdecydowałem się jednak na wymiane na manual. Po pierwsze dlatego, że jedyne co moge spieprzyć w skrzyni manualnej to sprzęgło, po drugie jak sie coś spieprzy w skrzyni to kupie całą za 600zł a za remont automata trzeba dać przynajmniej 3tyś. i po trzecie brakuje mi mocy. W pasku jest ok 140km a idzie troche lepiej od 110km w manualu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thomys Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2008 chce wymienic skrzynie z automata na manualna co musze oprocz tego jeszcze wymienic jakie sa tego koszta czy ktos sie orientuje i czy trzeba takrze wymieniac licznik i wgrywac jakis nowy program do komputera pokladowego czy to wogole warto robic .mam passata 1.9tdi, 130ps, 2002r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2008 chce wymienic skrzynie z automata na manualna co musze oprocz tego jeszcze wymienic jakie sa tego koszta czy ktos sie orientuje i czy trzeba takrze wymieniac licznik i wgrywac jakis nowy program do komputera pokladowego czy to wogole warto robic .mam passata 1.9tdi, 130ps, 2002r. Sprzedaj swoje auto, kup nowe z manualem będzie taniej.A resztę pieniędzy jaką musiałbyś zainwestować w wymianę skrzyni możesz...przepić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2009 troche odgrzeje temat ... tak z czystej ciekawosci robil to ktos ? tzn przerobke automatu na manual ? jezeli tak to prosilbym o podanie kosztow takiej operacji. chodzi mi glownie o koszta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #7 Napisano 22 Kwietnia 2009 TRAGEDIA...do wymiany prawie wszystko + tapicerka w samochodzie TANIEJ i SZYBCIEJ jest sprzedac auto i kupic manuala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #8 Napisano 22 Kwietnia 2009 (edytowane) TRAGEDIA...do wymiany prawie wszystko + tapicerka w samochodzie TANIEJ i SZYBCIEJ jest sprzedac auto i kupic manuala. mógłbyś kolego mnie oświecić jaka tapicerka jest do wymiany, bo wymieniałem skrzynie z automata na manual i jakoś sobie nie przypominam żebym wymieniał jakąś tapicerkę... , a może coś przeoczyłem ja kompletowałem części z allegro i troszkę kupowałem w ASO (za niewiedze się płaci). całkowity koszt części to około 2500zł. jakby udało się znaleźć jakiegoś paska po dzwonie i z niego wytargać komplet to na pewno było by taniej. z wymianą niema żadnych problemów i polecam wszystkim którym automat zaczyna świrować ponieważ koszt naprawy skrzyni automatycznej raczej przewyższy koszt wymiany. dwie podstawowe zalety takiej wymiany to mniejsze i to znacznie spalanie i auto dużo lepiej się zbiera. wymianę robiłem sam także jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało pytać Edytowane 22 Kwietnia 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 22 Kwietnia 2009 i dobrze by bylo po takiej konwersji zmienic mape dawki paliwa w momencie odpalania, bo dwumas bedzie mocno dostawal po tylku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #10 Napisano 22 Kwietnia 2009 a tunel srodkowy ?? (tapicerka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #11 Napisano 22 Kwietnia 2009 i dobrze by bylo po takiej konwersji zmienic mape dawki paliwa w momencie odpalania, bo dwumas bedzie mocno dostawal po tylku. a przekodowanie sterownika z automatu na manual nie wystarczy? myślałem, że to załatwia całą sprawę. proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli się mylę. a tunel srodkowy ?? (tapicerka) tunel środkowy zostaje ten sam, nic nie trzeba wymieniać. w automacie w tunelu środkowym jest tylko dodatkowa plastikowa ramka, która jest przykręcana od spodu na 4 śrubki. po jej odkręceniu jest identycznie jak w manualu. ori mieszek z tą plastikową ramką normalnie pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #12 Napisano 22 Kwietnia 2009 wymianę robiłem sam także jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało pytać taka malutenka prosba .. moglbys podac dokladnie co jest potrzebne , jakie czesci .. zebym zaczal komletowac ... bede zbieral pomaluchu i czekal az autmat mi sie rozwali :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #13 Napisano 22 Kwietnia 2009 (edytowane) skrzynia-do AVF musi być 6 biegów bo 5-tka ma w innym miejscu jedną łapę, dwumas+tarcza+docisk, łożysko igiełkowe 056105313C, pedały z pompką sprzęgła, półosie, rozrusznik, łapy skrzyni (kupiłem skrzynie bez łap i musiałem dokupić), wężyki hydrauliczne, dystans pomiędzy skrzynie i silnik, wybierak z cięgnami, śruby do dwumasu - 36zł (ASO) i podobno (nie dam sobie ręki uciąć, ani nawet palca ) w pasku po 2002 roku przy takiej wymianie trzeba wymieniać pompę ABS bo te nowsze nie dają się przekodować. u mnie obyło się bez wymiany. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #14 Napisano 22 Kwietnia 2009 no troche tego jest , tak jak sam pisales 2 500 czesci. Ciekawe ile za robocizne policzyliby sobie :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #15 Napisano 23 Kwietnia 2009 (edytowane) Witajcie! Chciałbym spytać czysto teoretycznie, czy jest możliwe zamontowanie skrzyni 6 biegowej do mojego auta? Jeśli tak to, jakie oznaczenie musiałoby być tej skrzyni. U mnie automat chodzi bardzo dobrze, ale pytam z czystej ciekawości. Edytowane 23 Kwietnia 2009 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #16 Napisano 23 Kwietnia 2009 czy jest możliwe zamontowanie skrzyni 6 biegowej do mojego auta? na 100% się da. a jaką masz skrzynie tiptronic czy 4 biegowy automat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #17 Napisano 24 Kwietnia 2009 z tego co wiem przy 4-biegowym automacie mocowania łap od skrzyni są w tym samym miejscu co w 5-biegowym manualu. 6 ma jedną łapę w innym miejscu, trzeba wymieniać cały "wózek" lub spawać. poszukaj na forum gdzieś jest jak kolega z forum wkładał 6-stkę do AFN-a i przerabiał mocowanie łapy, chyba nawet były zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl Zgłoś #18 Napisano 17 Sierpnia 2009 (edytowane) Odgrzeje temat, mój sąsiad właśnie wymienia skrzynie z automata na manual Passaek B5 97r, 1,6 benzyna silnik 100KM. Pytanko brzmi czy trzeba przekodować komputerek i gdzie to można zrobić na śląsku i jaki jest tego koszt A zapomniałem że założony jest gaz sekwencyjny Edytowane 18 Sierpnia 2009 przez bedigl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pilar220 Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2009 witam chciałem się dowiedzieć czy po zmianie skrzyni automat na manual czy są kłopoty z podłączeniem elektroniki prosiłbym o jakieś wskazówki co do podłączenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #20 Napisano 27 Października 2009 tu masz link do tematu jeśli chodzi o auto z twojego opisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach