Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Czytałem temat ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda następująco.. silnik się nagrzewa dość szybko.....ale za bardzo bo wczoraj po dłuższej jeździe przez miasto..... nie mówie o korkach tylko jazda i stanie normalne przed światłami temp. wzrosła do 100 stopni i silnik zaczął się dziwnie zachowywać (nie równo pracował) czy może być to wina czujnika temp. czy tez termostat... najgorsze jest to że nie zaużywałem czy wiatraki się włączają... ale dziś to sprawdzę... za wszelaką pomoc z góry dziękuje

Pierwsza rzecz do sprawdzenia czy wentylator się włącza - powinien koło 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stiv1987

Witam.Również mam problem ze zbyt niską temp. silnika i tak już pół roku odkąd zakupiłem paska. Termostat zmieniony na Wahler nie dało żadnych efektów, temp. kształtowała się na poziomie 70 st. Następnie do wymiany poszedł czujnik, w warsztacie wszystko elegancko po jakimś czasie nagrzał się do 90 st. wentylator się załączył i myślałem ze wszystko będzie ok a tu po wyjechaniu i zrobieniu kilkunastu km temp. sobie spada. Ostatnio wymieniony termostat na Vernet, kilka dni temu , zabawa z odpowietrzaniem układu (chociaż już wiem że niepotrzebna;)) i po kilku km. jazdy łapie tylko 80 st. i nic więcej , ewentualnie spada do 75. Ogrzewanie w środku działa dobrze dość szybko grzeje, płynu nie ubywa, jest tyle ile ma być.Przed chwilą mierzyłem temp w zbiorniczku wyrównawczym i jest tyle ile pokazuje wskazówka na zegarach. Już naprawdę ręce opadają i nie wiem czy znowu zmieniać termostat czy nie, czy dać sobie z tym spokój i nie zwracać na to uwagi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik włączający wentylator do wymiany dziś sprawdzałem na krótko i działają. termostat tez puszcza tak jak powinien... czy ktoś może polecić gdzie w wawie można takowy kupić za jakieś rozsądne pieniądze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ludzie oczy mnie bolą palce tez nerwosol pije szukam i szukam znajsc nie moge a mam problem z wentylatorem innym sie nie załacza a u mnie działa cały czas wczoraj zagrzebałem sie w sniegu dostal troche temperaturki włoczyl sie ok tak byc powinno ale czego sie nie wyłacza dzis rano wstałem zadowolony mysle skocze pare spraw zalatwie a tu nic akumulator zdechł a nowy 2 miechy temu kupiłem podłoczylem prostownik a wetylator dziala mysle czujnik tylko ktory pomozcie bo wysiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyciągniesz wtyczkę ze czujnika przy chłodnicy to się wyłącza ?

jeśli tak to do wymiany ten że czujnik, jeśli się nie wyłączy to szukaj gdzieś na tych kablach zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyłacza sie czyli ten dzieki bardzo nieznam sie zbyt dobrze na mechanice wiec wolałem zapytac pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koszt termostatu byl groszowy, bodajze 32 zl

To sie szybko zwróci. Dziś tankowałem po raz pierwszy od wymiany i wg moich inżynierskich obliczeń wyszło, że teraz spala mi o około 0,8 litra mniej na 100km;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam małe pytanko a mianowicie jakiej firmy polecacie termostat, jaki +/- jego koszt i czy dysponuje ktoś numerami takiedo termostatu(na forum znalazłem numery ale dotyczące 1.9 TDI)

Silnik i rok jak w opisie.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Edytowane przez arek1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy dysponuje ktoś numerami takiedo termostatu(na forum znalazłem numery ale dotyczące 1.9 TDI)

Silnik i rok jak w opisie.

w twoim silniku jest taki sam termastat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w twoim silniku jest taki sam termastat

 

Dzięki kolego

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już mi ręce opadają , rano wychodzę do samochodu odpalam zostawiłem żeby się rozgrzał wsiadam fajnie ciepło po przejechaniu około kilometra temperatura 90C a z nawiewu wieje zimnym powietrzem , przypominam że mam nie sprawny wentylator wcześniej ratowało mnie właśnie gorące powietrze z nawiewu dzięki któremu temp nie było większa niż 90C teraz muszę robić ,, postoje ,, bo temperatura skacze chwilami nawet do 100 ... Co może być winne takim objawom ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie działać klapka sterowania przepływem powietrza (np urwany zaczep cięgna przy pokrętle) lub przypchana nagrzewnica.

Niech się ktoś jeszcze wypowie bo mogę nie mieć racji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prędzej coś przy pokrętle bo te ostatnio wymieniałem , ale dla czego na postoju wieje ciepłym gdyby linki były zle ustawione to by chyba raczej cały czas wiało zimnym ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Srodkowe nawiewy generalnie w samochodach nie sluza tyle do ogrzewania, co do wentylacji i klimatyzacji. Glownym ich zadaniem jest wlasnie schladzanie samochodu, u mnie w autach zima prawie zawsze sa zamkniete i ogrzewam sposobem szyba+nogi. Moze faktycznie klapka poszla, co by tlumaczylo dmuchanie zimnem podczas jazdy. Jak wlaczysz obieg wewnetrzny nie poprawia sie? Oczywiscie, srodkowymi nawiewami jak najbardziej mozna dmuchac goracym powietrzem, ale : jest to nieprzyjemne jak wali po twarzy, chyba ze skieruje sie strumien maksymalnie w gore + do cieplego powietrza domieszywane jest zimne, ktore wpada od pedu jadacego samochodu.

Edytowane przez njub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ogrzewam sposobem szyba+nogi

w B3 bez klimy nie ma takiej pozycji (no chyba że ustawiamy pokrętło między te dwie pozycje)

Jak wlaczysz obieg wewnetrzny nie poprawia sie?

w b3 bez kilmy niema takiego czegoś jak obieg wewnętrzny

 

Srodkowe nawiewy generalnie w samochodach nie sluza tyle do ogrzewania, co do wentylacji i klimatyzacji.
a to ciekawe

 

chyba ze skieruje sie strumien maksymalnie w gore + do cieplego powietrza domieszywane jest zimne, ktore wpada od pedu jadacego samochodu.

hmm... to zimne powietrze z pędu to chyba musi wpadać przez szybę

 

---------- Post added at 09:13 ---------- Previous post was at 09:10 ----------

 

ale dla czego na postoju wieje ciepłym gdyby linki były zle ustawione to by chyba raczej cały czas wiało zimnym ...

nie koniecznie, to zależy od tego w jakiej pozycji była klapka w momencie gdy coś się stało z linką lub dźwignią

 

---------- Post added at 09:28 ---------- Previous post was at 09:13 ----------

 

mi ręce opadają , rano wychodzę do samochodu odpalam zostawiłem żeby się rozgrzał wsiadam fajnie ciepło po przejechaniu około kilometra temperatura 90C a z nawiewu wieje zimnym powietrzem , przypominam że mam nie sprawny wentylator wcześniej ratowało mnie właśnie gorące powietrze z nawiewu dzięki któremu temp nie było większa niż 90C teraz muszę robić ,, postoje ,, bo temperatura skacze chwilami nawet do 100 ... Co może być winne takim objawom ??

 

moim zdaniem masz albo:

-zamulona chłodnicę (przy ujemnych temperaturach niepamiętam aby mi się wiatrak włączał) i powoli ci się zamula nagrzewnica i jak dostaje więcej zimnego powietrza np podczas jazdy to poprostu nie nadarza go ogrzać .

albo

-gąbka z klap sterowania przepływem powietrza już odleciała i strumień powietrza częściowo omija nagrzewnice przez co na wylocie masz zimne powietrze(na postoju proprocej zimnego/ciepłego powietrza są inne i leci ci ciepłe.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie napisal, ze w passacie B4 jest pozycja z zapadka szyba/nogi ( to akurat moim zdaniem nieprzemyslane, ale porkretlo ustawnione powiedzy zalatwia sprawe ) a srodkowe nawiewy dzialay w podobny sposob w wiekszosci naszych samochodow, wiec moze to jakis spisek tajnej oraganizacji i ktos specjalnie przy nich majstrowal? Fakt, nie dopytalem czy samochod Kolegi jest wyp. w klimatyzacje a nasze auta prawie wszystkie moze z 2 wyjatkami na przestrzeni lat zawsze ja posiadaly ;] Proponuje sprawdzic w innych autach podczas jazdy i wylaczonej dmuchawie, czy srodkowymi nawiewami nie bedzie dostawalo sie chlodne powietrze, a nie medrkowac, ze to ciekawe - przynajmniej w autach z klimatyzacja te dysze sluza do wentylacji i szybkiego schlodzenia, bo daja najsilniejszy strumien powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a srodkowe nawiewy dzialay w podobny sposob w wiekszosci naszych samochodow, wiec moze to jakis spisek tajnej oraganizacji i ktos specjalnie przy nich majstrowal? Fakt, nie dopytalem czy samochod Kolegi jest wyp. w klimatyzacje a nasze auta prawie wszystkie moze z 2 wyjatkami na przestrzeni lat zawsze ja posiadaly ;] Proponuje sprawdzic w innych autach podczas jazdy i wylaczonej dmuchawie, czy srodkowymi nawiewami nie bedzie dostawalo sie chlodne powietrze, a nie medrkowac, ze to ciekawe

klima w b3 to raczej rarytas(takie autko w opisie ma kolega zgłaszający problem). A pisząc w dziale B3-B4 "nasze auta" rozumuje że chodzi ci o lata 88-96 i w związku z tym sądzę że piszesz totalną bzdurę, no ale fakt temat wątku sugeruje że mowa jest o B4 więc sorry.

nie wiem jak jest z klimą(choć pewnie jest tak samo jak i bez) ale w vw/seat/skodach itp nie ma znaczenia z którego nawiewu wydobywa się powietrze bo albo pokrętłem od temperatury powietrze kierujemy przez nagrzewnicę albo nie i w zależności od tego leci ciepłe albo zimne powietrze niezależnie z którego otworu.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli widocznie spisek... Jesli pokretla od temp. nie ustawisz na maks. teperature to bedzie wialo i zimnym, nawet z wylaczonym nawiewem powietrze bedzie wpadalo tymi dyszami od samego pedu. Druga sprawa, ze z pokretlem na maks. temp. malo kto pewnie jezdzi, bo ciezko by bylo wytrzymac w srodku ( nigdy nie jezdze samochodem w kurtce, nawet w najwieksze mrozy nawiew na 1-2 w zupenosci wystarcza i temp. na 3/4 ). Mniejsza o wiekszosc, wrocielm doczytac o co Koledze wlasciwie chodzilo z tym grzaniem. Jezeli lapie szybko temp. a w czasie jazdy wieje zimnym + skacze temp. to pewnie nagrzewniczka przypchana, dodatkowo sprawdzilbym otwieranie termostatu. Przy obecnych temperaturach wentylator prawie nigdy sie nie zalancza, sam obieg po chlodnicy przynajmniej na trasie powinien zalatwiac sprawe. Jako ciekawostka wspomne, ze w auktach z wydajnym ogrzewaniem/klimatronicem i malych silnikach np. 1.9 tdi w A6 sama nagrzewnica mozna baaardzo schlodzic silnik ( mimo 100% sprawnego termostatu, zwyczajnie tak wydajnie ogrzewanie odbiera cieplo w durze mrozy ). Przy dogrzanym silniku i sprawnej nagrzewnicy nawet gdyby klapka od zimnego byla otwarta powietrze powinno wpadac przynajmniej cieple, nie mowie ze gorace, ale wyczuwalnie cieple nawet w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siara32 zasluguje na bananka!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności