jasiek21 Zgłoś #341 Napisano 13 Czerwca 2012 najważniejsze, żeby zakładający dobrze ogarnął temat, u mnie po 2000km podczas "docierania" instalacji pojawiło się parę problemów, np. przy włączonej klimie silnik za szybko schodził z obrotów, raz nawet zgasł - wczoraj byłem na pierwszym bezpłatnym przeglądzie, wszystkie problemy zostały rozwiązane przez małe korekty w ustawieniach Staga. Co do zużywania PB to jest ono zużywane zanim silnik się rozgrzeje do 30stopni celcjusza - u mnie a "gazowałem" 23 kwietnia wychodzi mniej więcej zużycie 0,5 litra PB na 100km. Rano przełącza się po około 500-1000metrów, jak ruszam z pracy to auto stoi w słońcu, więc w większości wystarczy 50-100 metrów na benzynie. Mój benzyny chlał 8litrów przy jeździe oszczędnej i bardzo oszczędnej. Wczoraj tankowałem gazu 39 litrów, przejechałem 385km, w tym jazda do pracy 15km w jedną stronę, z racji ostatnich deszczy trochę jazdy po bułki, 60km oszczędnej trasy, 60km przejazdu Autostradą A1, tj, >4,5k RPM, 145kmh z klimą (kocham przełożenie piątego biegu w mojej skrzyni ;P), no i oczywiście strojenie. A na stacji śmiech na sali 385km - 112zł. Zresztą moje spalanie macie w stopce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #342 Napisano 5 Czerwca 2013 Posiadam Paska 1.6 AHL z plastikowym kolektorem. Mam następujący problem: Po założeniu gazu zaczął mi dziwnie klekotać kolektor ssący powyżej 1200 obrotów. Dodatkowo odpalając auto z rana gdy silnik był zimny nie od razu reagował na dodanie gazu tylko tak jakby się przydławiał. Jadąc przy wrzuceniu na luz obroty zaczęły spadać do 500 i po chwili wracały na 900. Niekiedy nawet gasł. Wyczyściłem przepustnice, wymieniłem świece, kable Wn filtry i nic nie pomogło. Po jakimś czasie zrobiłem remont silnika bo zaczął brać olej. Wymieniłem pierścienie i uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy itd. Przy okazji wymieniłem kolektor ssący. Po zrobieniu 1200km tylko na Pb, ponownej wymianie oleju, silnik chodził bardzo dobrze, więc zdecydowałem się zacząć jeździć na gazie. Zrobiłem 250 km i znów zaczął cykać kolektor ssący, znów spadają obroty i czasem nawet gaśnie i znów szlak mnie trafia! Gaz mam na gwarancji więc będę reklamował. Co może być tego przyczyną? Kolektor wydaje podobne dźwięki jak na filmiku: [video=youtube;4-nfmHagrKo] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AC SA Zgłoś #343 Napisano 6 Czerwca 2013 Może nie tyle kolektor cyka co wtryskiwacze gazowe przymocowane do kolektora. I w tym momencie kolektor robi za membranę??? A to że auto gaśnie to może świadczyć o tym, że instalacja jest błędnie wyregulowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #344 Napisano 6 Czerwca 2013 Wtryskiwacze cykają podobnie, lecz jestem w 100% pewny że to nie one. Dźwięk dochodzi z kolektora ssącego... Po drugie, auto przydławia się tylko na zimnym silniku, w tedy auto chodzi na benzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #345 Napisano 7 Czerwca 2013 auto przydławia się tylko na zimnym silniku, w tedy auto chodzi na benzynie. To, że pracuje na PB nie oznacza, że elementy instalacji wpięte w kolektor nie powodują nieszczelności, ani nie puszczają gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #346 Napisano 7 Czerwca 2013 Ok, rozumiem. W poniedziałek jadę na reklamacje zobaczymy co ciekawego wymyśli mój "fachowiec" od gazu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikatze Zgłoś #347 Napisano 24 Lipca 2013 Koledzy tez mam 1.6 AHL, założyłem gazownię BRC sequent 24 przy przebiegu 160k kilometrów. Dzisiaj przy stanie licznika troszkę ponad 250 tysięcy km. nie mam żadnych zastrzeżeń. Wymiana filtrów gazu co 20 tysięcy, kable i świeczki średnio raz na rok. Silnik bardzo dobry ale wymagający dbałości o szczegóły. Spalanie w mieście to 12l. LPG w trasie przy normalnej jeździe do 10 litrów. W zeszłym roku w drodze na Chorwację na butli gdzie wchodzi 54 litry robiłem po 600 kilometów. Naprawdę polecam tą instalację.:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dybecki Zgłoś #348 Napisano 25 Lipca 2013 Koledzy tez mam 1.6 AHL, założyłem gazownię BRC sequent 24 przy przebiegu 160k kilometrów. Dzisiaj przy stanie licznika troszkę ponad 250 tysięcy km. nie mam żadnych zastrzeżeń. Wymiana filtrów gazu co 20 tysięcy, kable i świeczki średnio raz na rok. Silnik bardzo dobry ale wymagający dbałości o szczegóły. Spalanie w mieście to 12l. LPG w trasie przy normalnej jeździe do 10 litrów. W zeszłym rokuw drodze na Chorwację na butli gdzie wchodzi 54 litry robiłem po 600 kilometów. Naprawdę polecam tą instalację.:ok gdzie oni ci taką butlę zmieścili? ja mam swoją we wnęce koła zapasowego i wlewam 40,5 litra maksymalnie, więc należy do pojemności brutto doliczyć jakieś 8-10% - ma 45 litrów.. jak ty wlewasz 54 to brutto masz około 60 litrów butle, co to za byk?? na dachu wozisz? fajnie oczywiście, bo zasięg super wygodny ja przy 40 litrach średnio 420km przejadę.. rekordowo 465km przejechałem, w szoku byłem ja na swojej instalacji zrobiłem właśnie 50tkm, jestem już po 3 przeglądach (robię co 15tkm).. nie wymieniałem jeszcze kabli ani świec, ale przed tegoroczną zimą na pewno to zrobię. Również nie mam żadnych zastrzeżeń, wszystko chodzi jak w zegarku - żadnych problemów z przyspieszaniem i kompletnie żadnej różnicy między LPG a PB w mieście raczej mało jeżdżę, powiedzmy 75% trasa, 25% miasto i w takim cyklu spalanie mi wychodzi 9-9,3 litra. Biorąc pod uwagę cenę za litr na carrefourze (tylko lpg tam tankuję, bo pb mają słabiutkiej jakości - szybko znika po prostu), czyli w tym momencie 2,06zł/litr to jeżdżę praktycznie za 20zł/100km.. jak pojadę po "dziadowsku" nie spiesząc się cały tydzień do pracy czyli 70km/h w niezabudowanym i 100km/h na ekspresie to wyjdzie jeszcze taniej - no cholera pociągiem mi drożej wyszłoby dziennie co nie zmienia faktu, że czekam tylko aż pojawią się instalacje gazowe do nowych TSI/TFSI bez dotrysku PB i przesiadam się na B6 1.8 lub 2.0. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suruwa Zgłoś #349 Napisano 25 Lipca 2013 Instalacja STAG 4 przebieg auta to 317tkm 39 litrów gazu - równe 430 KM. Mam do wymiany sondę labda, więc może jeszcze uda się pobić rekord Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymciak Zgłoś #350 Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam, Chciałbym się poradzić doświadczonych osób które znają się na instalacjach LPG. Mam instalację STAG 300 Reduktor alaska Wtryskiwacze HANA (chyba 200) Poniżej mapka z AC gaz sychhro. Czy te ustawienia są prawidłowe bo pali mi gazu ok 13L i czasmi podszarpuje w granicach obrotów 2500 - 3200 Ustawienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #351 Napisano 5 Sierpnia 2013 Masz dosyc nisko mnoznik przy duzych obciązeniach a i tak mapa gazowa jest niżej od benzynowej, proponuje obniżyc cisnienie na reduktorze tak do 1,15-1,20 bar zrobić autokalibracje i zebrac mapy jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutman38 Zgłoś #352 Napisano 6 Sierpnia 2013 (edytowane) Ja wstawiłem sekwencję 2 tygodnie temu Do mojego PASSATA 1.6 1997 rok odradzali mi ale nie posłuchałem Po założeniu przejechałem 1500 km i rozwaliło mi tłumik Pojechałem do gazownika i okazało się że świece trzeba nowe Po wymianie świec i tłumika spalanie gaz 9,3 l. na 100 km a przed wymiana świec 11 l. gaz Benzyny 7-8 l. przed założeniem instalacji Koszt instalacji 2050 butla 53 l. Prędkość jazdy 140 km na godz. Za 2 tygodnie jeszcze raz sprawdzę spalanie to dam znać Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez gutman38 poprawienie pisowni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dybecki Zgłoś #353 Napisano 7 Sierpnia 2013 koszt sek. 2050 zł nie wiem czy sekwencja potaniała, bo nie interesowałem się ostatnio.. ale ja 2 lata temu dawałem 3000zł.. wiesz w ogóle co za graty Ci tam włożyli? Żeby przypadkiem się to szybko na Tobie nie odbiło, tzn. na aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #354 Napisano 7 Sierpnia 2013 Ja wstawiłem sekfencje 2 tygodnie temu do mojego dziadka passka 1.6 1997 rok odradzali mi ale nie posłuchałem po załorzeniu 1500km rozwaliłó tłumik okazalo sie ze swiece cza nowe załozyłem nowe i tłumik też i teraz wzioł lpg 9,3lna100km a przed wymiana swiec 11l no i teras ruznica miedzy benzyna a lpg nie jest odczuwalna w mocy bezyny przd załorzeniem lpg 7-8 l na 100 km koszt sek. 2050 zł butla 53 l. Tego się nie da czytać, napisz jeszcze raz ale tym razem po polsku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutman38 Zgłoś #355 Napisano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Instalacja sekwencyjna Compact od 1800zł Ja dałem 2050 niby lepsza wersja vito compact reg [ parownikreduktor-Vito [ zawr odcinajacy Vito zbiornik nr 131305171 poj 53 l : wielozawor Tomasetto [: Gazoszczelna obudowa wielozaworu Stalo tor [: wlew paliwa tomasetto [: Przewody elastyczne Paker [ elektroniczna jednostka sterujaca Compact [: urzadzenie wtrysku gazu lub spryskiwacz Reg Będę na bieżąco pisał jeśli wynikną jakieś problemy z instalacją ---------- Dodano o 20:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:22 ---------- Sorki jeśli uraziłem pisownią już poprawiłem Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez gutman38 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutman38 Zgłoś #356 Napisano 29 Sierpnia 2013 zrobiłem kolejne 1200km potwierdzam spalanie 9.34 l lpg na 100km w trasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szeski Zgłoś #357 Napisano 3 Września 2013 Siemka. Mam sekwencje założoną w Nagaz Łódź. Reduktor/Parownik Zavoli, Centrala Sterująca Stag 4, wtryskiwacz Valtec typ 30, wielozawór Landi Renzo. Instalka ma nie cały rok. Nie gaśnie, nie szarpie. Aczkolwiek dynamika bardzo znacząco odstaje od benzyny. zupełny brak elastyczności nawet na wysokich obrotach. Czytałem, że wtryskiwacze Valtec są marnej jakości. Może ktoś podpowiedzieć czy i ew na jakie je wymienić. Może pomoże. Bo regulacje nic nie dają. W Nagaz twierdzą, ze wszystko z ich strony ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yul Zgłoś #358 Napisano 4 Września 2013 (edytowane) Czytałem, że wtryskiwacze Valtec są marnej jakości. Może ktoś podpowiedzieć czy i ew na jakie je wymienić. Może pomoże. Możesz wymienić na Hana czarne, Barracuda lub AC W01. Zwróć uwagę czy węże od wtryskiwaczy do kolektora nie są za długie i różnej długości. Edytowane 4 Września 2013 przez Yul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor10 Zgłoś #359 Napisano 5 Września 2013 Tak jak przedmówca polecam hane czarną jesli ma byc dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szeski Zgłoś #360 Napisano 6 Września 2013 Dzięki za odpowiedzi. Zaiwestuje w Hana. Pytanie tylko czemu w czarne a nie w czerwone. Przy czarnych piszą, że 800-1200cc, a przy czerwonych 1300-2000? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach