Skocz do zawartości

szymciak

  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O szymciak

  • Urodziny 13.02.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Szymek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Konstancin

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
  • Rok produkcji
    2003
  1. Dziś i mnie trafił problem braku świateł stopu. Przez kilka dni czasami zapalały się kontrolki. Co ciekawe "Reset" (zgaszenie i zapalenie auta) elektroniki wystarczał. Błąd w VAG'u - 00526 Brake Switch (F): Implausible Signal Poniżej przedstawiam kilka fotek z naprawy. Z ciekawości rozebrałem ten czujnik moim zdaniem nie ma co się tam popsuć - ewentualnie wytrzeć część odpowiedzialna za zwarcie styków lub wypalenie styków. Co ciekawe jeśli przełącznik nie jest zamontowany nie świeciły się światła stopu. Co jest potrzebne: 1. wkrętak gwiazdkowy 2. latarka lub inne źródło światła 3. ok 30 min wolnego czasu Nowy czujnik kosztował mnie 35pln (zamiennik) Aby wymienić czujnik należy: 1. wyłączyć zapłon 2. zdjąć osłonę pod kolumną kierownicy 3. zlokalizować czujnik stopu - dochodzą do wtyczki cztery przewody (nie pomylić z czujnikiem sprzęgła tak jak ja ) i odłączyć wtyczkę 4. przekręcić czujnik w celu wyjęcia 5. nowy czujnik włożyć w odwrotnej kolejności przekręcając czujnik w pozycję docelową mam wrażenie że blokowana jest regulacja Ja osobiście najpierw "przymierzyłem" czujnik dopiero później zablokowałem całość przekręcając w mocowaniu. Nie wciskałem pedału hamulca. Umiejscowienie czujnika Nowy czujnik: Stary czujnik rozłożony na części: Styki czujnika: Regulacja która może ulec uszkodzeniu i jest "jednorazowa"
  2. Witam, Chciałbym się poradzić doświadczonych osób które znają się na instalacjach LPG. Mam instalację STAG 300 Reduktor alaska Wtryskiwacze HANA (chyba 200) Poniżej mapka z AC gaz sychhro. Czy te ustawienia są prawidłowe bo pali mi gazu ok 13L i czasmi podszarpuje w granicach obrotów 2500 - 3200 Ustawienia
  3. Po długim oczekiwaniu doszła paczka z wałeczkiem.. Wszystkie problemy z głośną pracą, problemami z zapłonem ustąpiły. Zauważyłem że spalanie również spadło..
  4. problemu z zapłonem postanowiłem szukać w układzie zapłonowym. Wymieniłem na świece dedykowane NKG, problem dalej był. Poszedłem dalej i dziś wymieniłem kable zapłonowe.. jednakże coś chyba spierniczyłem.. Pojawiły się błędy z brakiem zapłonu na cylindrach 2,3,4 oraz problem z przepustnicą dokładnie czujnikiem. Żeby wymienić kable wybebyszyłem z samochodu cały dolot, podejrzewam że rozłączenie przepustnicy spowodowało problem.. Coś czytałem o adaptacji przepustnicy ale nie mogę tego zrobić we własnym zakresie ze względu na trialową wersję vaga.. Co do cylindrów podejrzewam że pomyliłem złączki na cewce, jak podłączyć kable do cewki?? Nie widziałem żadnych oznaczeń na cewce. Jeśli się mylę proszę o inne sugestie.
  5. Czasami przerywa, ja schodzi z obrotów przynajmniej tak mi się wydaje. silnik ma temp. ok 70 stopni. (dane z vag'a) Po regeneracji powierzchnia wałka była błyszcząca.. oczywiście wszystkie elementy głowicy wymienione na nowe... Zastanawia mnie jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu, jeden z cylindrów ma o wiele niższe wartości niż pozostałe,.
  6. linki już poprawione. jutro sprawdzę świece i kable.. czy można jeździć z tym błędem? według vag'a jest on sporadyczny
  7. Mój wałek na zdjęciach poniżej Zdecydowałem się na regenerację. Fachowiec który regenerował wałek z tego co mówił wypolerował/zeszlifował uszkodzenia. Po złożeniu ciszej chodzi ale mam problem z 4 cylindrem. Wywala błąd 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected Zastanawiam się czy błąd może być spowodowany kiepską kompresją związaną z nadmiernym szlifem wałka?
  8. pytanie do znawców tematu, mam samochód w warsztacie przy okazji wymiany popychacza zmuszony zostałem do wymiany wałka.. znalezienie wałka do 1.6 ALZ (2003 rok) to jak wygrać w totka.. ma ktoś jakieś namiary na firmę mogącą mieć taki wałek.. podobno są dwa rodzaje jeden z krzywką czujnika wałka a drugi bez - to prawda?
  9. ja bym do tego dodał jeszcze opisy i zdjęcia wędzarni jak są zrobione. Ja się przykładam już 2 rok aby zbudować .. ale nie mam koncepcji jak dużą zrobić i z czego wykonaną. Kiedyś widziałem fajny patent.. ze starej metalowej szafy ubraniowej..
  10. dziś oglądałem silnik po zdjęciu pokrywy.. podobno jest wytarty wałek rozrządu .. z tego co oglądałem na dwóch krzywkach powierzchnia nie jest gładka i błyszcząca tylko jest chropowata... nie wiem czy w tym wypadku wymieniać na nowy czy używany .. a może zostawić a ten zeszlifować? Tutaj na zdjęciu widać poważne uszkodzeniu u mnie jest to gładkie..
  11. ja prawdopodobnie będę oddawał do naprawy w przyszłym tygodniu góra za dwa...
  12. Witam, Właśnie zauważyłem wątek o popychaczach.. od jakiegoś czasu coś mi stuka w silniku i zastanawiam się co ( dwóch mechaników stwierdziło szklanki do wymiany). Samochód nie bierze oleju, nie ubywa płynu chłodniczego, nie kopci na niebiesko, biało czy czarno. Jedyny błąd to niska wydajność katalizatora. Tutaj zamieściłem plik z nagranym dźwiękiem Mechanicy powiedzieli że jeszcze można jeździć ale trzeba zrobić.. to prawda?
  13. Ja też musiałem wymienić czujnik złe wskazania temperatury ( najpierw informacja o zwarciu do plusa po podłaczeniu komputera) a potem czujnik już zupełnie zgłupiał i nic nie wskazywał.. Cała operacja zajmuje ok 10 min (nie licząc czasu na ostygnięcie płynu.. Czujnik zamocowany jest za pomocą zawlecznki (przy wymianie proponuję wymienić też oring w ASO koszt to ok 4 PLN) Co ciekawe ceny czujnika są mocno zróżnicowane ASO - 109 PLN znany serwis aukcyjny - ok 40 - 90 PLN Sklep motoryzacyjny - ok 70PLN Hurtownia z częściami samochodowymi - 15 PLN Poniżej kilka zdjęć dla potomnych.. Silnik 1.6 ALZ benzyna 2003r wygląd czujnika Umiejscowienie czujnika - bez zdjętych osłon i zbędnych detali Po przygotowaniu miejsca do wymiany
  14. Na wstępie przepraszam za odgrzewanie kotleta... Panowie, w poniedziałek będę zakładał instalację do swojego passata. Chciałbym się dowiedzieć czy sprawdza się wlew gazu przy wlewie paliwa, jak to rozwiązanie się sprawdza?
  15. Przed próbą wyjęcia proponuję namoczyć w WD40 lub podobnym, potem delikatnie obracać - nic na siłę.. pewnie rdza z syfem z drogi i zapiekło się wszystko.. u mnie też nie chciało puścić ... ale WD40 pomogło
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności