Jump to content
Guest Krzych

Regulacja drzwi

    Recommended Posts

    Guest Krzych

    Witam,

    W moim passacie (B5, sedan) drzwi od strony kierowcy są wyraźnie opuszczone, przez co zamykają się mniej elegancko. Czy ktoś wie, jak można to poprawić?

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Podłacze sie pod ten wątek zauważyłem wczoraj że drzwi od strony pasażera z przodu nie zamykaja sie jak przed zima lekkie pchniecie i byly zamkniete teraz zeby je otworzyc i zamknac trzeba uzyc siły i to nie małej tak jakby je cos blokowało ?? Obejrzałem okolice zawiasów i niec jest na drzwiach taka jakby połkorona skladajaca sie z 4 kulek i nanich byl smar ale takjakby wytarty nasmarowałem to miejsce ale nie dało to za dużo ktoś wie jak pozbyc sie tego problemu ????

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest paweeloss

    witam posiadam paska 98r b5(sedan), w srodku na podlodze pasarzera(lewy, tył) mam mokre dywaniki, mam lekko przestawione drzwi (lewy tył) co widac jak sie czlowiek przyjrzy, auto widocznie dostalo strzal, ale chcialem sie zapytac czy ma ktos dobry i sprawdzony sposob zeby owe drzwi jak najlepiej ustawic bo przy padajacym deszczu jest to bardzo uciazliwe a ze mieszkam w irlandii to deszcz pada caly czas i musze cos z tym zrobic, prosze o podpowiedz, dzieki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    masz aż tak uszkodzone drzwi że jak pada deszcz to masz mokro w środku?? :612: lipa jak tak

     

    a to że masz mokry dywanik to może oznaczać że masz cos chyba z klimą nie tak, czytałem juz pare postów na ten temat że są mokre dywaniki z tyłu i przyczyna tkwiła z tego co pamiętam w klimatyzacji, poszukaj na forum

     

    a co do regulacji klimy to nie wiem... :|

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Wysusz dywaniki (to nie bedzie dzisiaj trudne:) usadow się na tylnym siedzeniu, niech ktoś z zewnatrz polewa wodą tylne drzw. Zobaczysz czy przecieka i któredy. Może przecieta uszczlaka gdzieś jest. Żeby lało się przez przestawione drzwi to myślę musiałyby nieżle wyć.

    Tak jeszcze kombinuję, może odpływy w drzwiach (jesli są takowe) są zatkane.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2006

    Troche z innej beczki, ale podobna potrzeba. No wlasnie, jak w pasku regulowac drzwi? mam wrazanie ze moje sa troche oklapniete i nie domykaja sie tak leciutko, a moze zamki trzeba wyregulowac? Nie jest to jakas wielka tragedia ale jak mozna cos polepszyc to dlaczego tego nie sprawdzic. :611:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B2 1.8 90KM 4x4
    Rok prod: 1998

    z tego co sie orientuje drzwi opadaja po odkreceniu srub (chyba jakis "gwiazdkowy" klucz nie wiem jak sie nazywa) przy zawiasach. Sruby sie te czesto luzuja i powoduja opadanie drzwi.

    Dodatkowo zamek reguluje sie w dwoch bodajze miejscach. Jedno to czarna, identycnza, gwiazdkowa sruba (cholera jak ona sie nazywa) w drzwiach przy mechanizmie zamkowym, oraz srub regulujaca naciag linki dostepna w klamce po odkreceniu zaslepki klamki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    Regulacja drzwi wcale nie jest taka prosta, ale da się to zrobić. Należy mieć klucze TORX, 6 gwiazdkowe i 12 gwiazdkowe z grzechotką do ustawienia zaczepów zamka i jakiś łamany , może dziesiątka, do ustawienia zamków drzwi przednich. Potrzebna będzie pomoc drugiej osoby , która podtrzyma drzwi w momencie kiedy będą poluzowane śruby. W górnych zawiasach wszystkich drzwi jest śruba M8 zasłonięta czarnym kapturkiem , po zdjęciu owego kapturka należy sprawdzić rozmiar klucza , bo nie pamiętam , ale chyba 6. Jeżeli jest luźna , a tak może się zdarzyć to należy ją dokręcić. Regulację rozpocznij od weryfikacji , które drzwi mają luzy góra- dół. Regulacji drzwi można dokonać w pięciu punktach, zaczepem zamka(w słupkach), na zawiasach w drzwiach górny i dolny zawias i w słupkach górny i dolny zawias.Tych ostatnich nie polecam regulować z uwagi na dość utrudniony dostęp szczególnie w przednich drzwiach. Patentu nie mam jak precyzyjnie ustawić drzwi, ja robiłem to metodą prób i błędów w prawdzie tylko drzwi kierowcy , ale napociłem się zdrowo włącznie z regulacją błotnika przedniego. W każdym razie zrobiłem i jestem zadowolony. A tak na marginesie byłem kiedyś z tym problemem u blacharza i dokręcił śrubkę jak potem stwierdziłem wziął 20 zł a problem pojawił się ponownie po kilku tygodniach. Wierzcie mi , powiedziałem sobie , że jeżeli sam coś mogę zrobić to tych ,,mechaników " dorabiać nie będę bo mi się wymiotować chce jak słyszę ich wywody co to trzeba zrobić, aby naprawić i ile to części należy wymienić. Dzisiaj jest tak z mechanikami jak z budową domu, aby budować sobie dom przez budowlańców musisz sie na tym znać , jak nie to popłyniesz na jakości wykonania lub na cenie, podobnie rzecz się ma z mechanikami (na szczęście nie wszystkimi, żeby nie obrażać tych dla których zawód ten jest pasją)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2006

    Swietny opis, jeszcze pare fotek i mozna do warsztatu wrzucic.....a co do mechanikow i budowy domu to sie zgadzam.... :644:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Co do ustawiania drzwi to zapytam o inna sprawe regulacja na zawiasach pomaga przy opadnietych drzwiach ale u mnie ostatnio pojawił sie problem z drzwiami przednimi od pasażera kiedyś pchnąłem drzwi jednym palcem i domykały sie do nadwozia chociaz nie zawsze od razu sie zamkneły po za lekka siła i moze troche opadniete są ale problem polega na tym ze drzwi teraz zeby otworzyc lub zmknac to trzeba z duza siła bez porzadnego zamachu i pchniecia domkną sie tylko do połowy i trzeba jeszcze raz pchnac zeby sie domkneły próbowałem nasmarowac te rolki na dole przy zawiasach (tam taki wygiety pret je przytrzymuje) ale to nic nie dało i drzwi trzeba pchac jak drzwi od stodoły.Wiecie moze jak to poprawic ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    Do sergiusza, drzwi można regulować we wszystkich kierunkach , do góry do dołu(ale to nieznacznie) do nadwozia od nadwozia, w kierunku silnika i do tyłu, wymaga to naprawde wiele zachodu, bo ciągle trzeba robić korekty ostatniego ustawienia.

    w Twoim przypadku powinieneś popatrzeć na przeciwległe drzwi i porównać wzrokowo :647: różnice jakie występują między tymi drzwiami, sądzę, że powinieneś skorygować położenie zaczepu zamka znajdującego się w słupku środkowym, omawianych drzwi (o ile nie są drzwi wciągnięte zbytnio do nadwozia) Musisz spojrzeć :643: na linie nadwozia po stronie tych drzwi , powinieneś widzieć tylko jedną ciągłą krzywą bez zapadnięć i wybrzuszeń, najłatwiejsza korekcja to ta z zaczepami zamka przy słupkach. Jeżeli to nie poskutkuje trzeba korygować zawiasy, ale delikatnie i z pomocą drugiej osoby , jak przeholujesz zdrapiesz lakier :612: na krawędziach w pobliżu drzwi i na drzwiach również.

    Życzę owocnej pracy. :629:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B2 1.6 TD 70KM
    Rok prod: 1987

    Witam,

    Jade dzis sobie do pracki, slysze ze cb cos kiepsko odbiera i przypomnialo mi sie ze nie postawilem anteny do pionu zatrzymalem sie na przystanku autobusowym wysiadam i jakas ciezarowka akurat przejezdzala i duzy podmuch wiatru szarpnal mi drzwiami. Postawilem antene wsiadam z powrotem patrze a drzwi mi opadly i obcieraja :mur:

     

    Probowalem je po prostu podniesc do gory lapiac od dolu, ale niestety nic to nie dalo. Mam wrazenie ze jest taki jakby luz ok 1mm skoku gora-dol. Z tego co zauwazylem to obciera na zamku, tam gdzie drzwi maja takie wglebienie zeby wszedl ten rygielik. Mniej wiecej

    tak jak na tym zdjeciu

     

    Jak to najprosciej zrobic zeby bylo ok ? Starsznie mnie to wkurzylo i chcialbym to szybko naprawic bo lakier bedzie sie zdzieral. Czy probowac silowo podniesc, czy regulowac srubami? Ktore to sruby.

     

     

     

    Dzieki za pomoc :vw:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B2 1.6 TD 70KM
    Rok prod: 1987

    Postanowilem zrobic troche zdjec byc moze ktos powie i pomoze ktore sruby regulowac co i jak krecic.

    Wiec tak od poczatku.

    Na ponizszych 2 zdjeciach widac jak bardzo te drzwi odstaja i sie nie stykaja:

    spasowanie_nok_2.jpg

    spasowanie_nok_1.jpg

     

    Na nastepnych 2 zdjeciach widac jak to jest od strony pasazera i tam jest spasowane ok:

    spasowanie_ok.jpg

    spasowanie_ok_1.jpg

     

    Na nastepnych 3 zdjeciach widac jakie regulacje znalazlem:

    rygiel.jpg

    Obnizenie rygla pewnie by pomoglo ale tylko tyle ze nie beda drzwi stukaly, ale nadal beda opadniete

     

    zawias_gorny_2.jpg

    To czym udalo mi sie troche naprawic sprawe, to jedna osoba podniosla drzwi a ja dokrecilem te srubke zaznaczona strzalka

     

    zawias_dolny_2.jpg

    No i pozostaje jeszcze zawias dolny gdzie cos mozna regulowac.

     

    Z odpowiedzi fałwej wynika ze mozna regulowac w roznych opcja te drzwi ja niestety tego nie widze. Moze ktos ma jakies doswiadczenie i pomoze

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    mam podobny problem. u mmnie drzwi (chodzi o przenie prawe) ladnie się zamykająi otwierają- nie ma z tym problemu, opadnięte też nie są. chodzi o to że jak je zamkne to nie tworzą jednej płaszczyzny z dzrwiami tylnymi. widac to najbardziej na listwie chromowej,jest ona wysunięta na zewnątrz. z lewej strony jest super wszystko w porządku. może ktoś pomóc?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    To jest mozolna robota,ale trzeba odkręcać zawiasy i regulować,nikt nie pomoże na odległość,najlepiej we 2 osoby bo samemu nie da rady,robi się metodą prób i błędów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006
    Postanowilem zrobic troche zdjec byc moze ktos powie i pomoze ktore sruby regulowac co i jak krecic.

    Wiec tak od poczatku.

    Na ponizszych [] zdjeciach ....

     

    zdjęć niestety juz nie ma :(

     

    może umieścił Byś je raz jeszcze ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 2.5TDI 150KM (AFB)
    Rok prod: 2000

    Drzwi kierowcy (zdjecie drzwi pasazera ale to nie istotne)

    Gorny zawias po wymianie na nowy z aso (jakosc godna syreny tego co byl i tego nowego). Po wymianie i wyregulowaniu drzwi (rozbiorka deski - full masakra) po n tygodniach opadl chyba troche

    Chce podniesc drzwi (przechylic w lewo) wiec moge

    - cofnac zawias (rozbiorka deski ponownie chyba) - technika przy uzyciu mlotka nie zadzialala (trzeba odkrecac)

    - dolny zawias przesunac w tyl auta

    - podlozyc na dolny zawias w miejscu oznaczonym strzalka podkladke *)

    - fleksa zjechac gorny zawias w miejscu przykrecania do drzwi **))

    - zostawic drzwi tak lekko opadniete a jedynie je podniesc o milimetr na 2 zawiasach

    Stosowal ktos *) lub **)?

     

     

    *) w tej chwili juz jest tam podkladka tyle ze idelanie spasowana z zawiasem wiec na 99% ori. Niestety w etce nie widze jej (moglbym taka kupic ale numeru nie znam)

    Jak dobrac sie do dolnego zawiasu (srubka od srodka)? - po sciagniecu plastikowej oslony od srodka widze baterie wtyczek czy przekaznikow (raczej kicha dostep)

    6d328a717b499a40m.jpg

    Gornego zawiasu odkrecac nie chce bo ostatnio przy rozkrecaniu deski blacharz urwal mi tasme od poduszki powietrznej wiec ten wariant skreslam

    Tego kto wymyslil tak g... zawiasy i tak ciezki do nich dostep skazalbym na dozywocie w kamieniolomach

    Przemek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    ja miałem problem z zawiasem drzwi kierowcy dolny był wytrzepany i drzwi opadły ,kupiłem używany z anglika w b.d. stanie .Najpierw aby nie odkręcać górnego zawiasu poluzowałem małą śrubke jest ona za taką zaślepką ,po tym odkręciłem całkowicie śrubę dolną przy drzwiach w dolnym zawiasie , następnie trzeba wypiąć wiązkę wiodącą do drzwi ,trzeba najpierw ściągnąć plastikowe zakończenie progu tuż pod deską rozdzielczą , pod tym plastikiem jest skrzynka z kostkami i przewodami , należy tam wypiąć skrzynkę z uchwytów następnie rozpiąć dwie kostki z wiązki od drzwi , jedną z kostek trzeba rozpołowić na sazadzie rozsunięcia jej i po tym wiązka drzwi wychodzi , nastepnie delikatnie podnosimy drzwi i schodzą ona z zawiasów .Po tym odkręciłem dolny zawias na słupku jedna śruba jest na zewnątrz a druga ma otwór od środka właśnie pod tą skrzynką elektryczną , ustawiłem nowy zawias w/g śladów jak przykręcony był stary , założyłem drzwi i po drobnej regulacji musiałem jedynie wysunąć je delikatnie dołem na zewnątrz tak aby płaszczyzna drzwi pasowała do błotnika i ramka okna po przekątnej dobrze przylegała , następnie pospinałem kostki założyłem palstiki i wszystko ok. dobrzse przy takiej operacji mieć pomocnika aby drzwi nie porysować przy ściąganiu i nakłądaniu oraz regulacjii , szkoda ,że nie zrobiłem fotek napewno było by łatwiej dla innych .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    Dzisaj bede walczyl z tymi drzwiami bo mi sie opuscily i jak wywalcze to opisze co zrobilem, i dam fotki bo duzo osob opisuje ale konkretow nie podaje ani zdjec a zeby pomoc jakims forumowiczom to trzeba najprosciej ze zdjeciami i wtedy kazdy wie o co chodzi i robi to sam bez najmniejszego problemu, wieczorem wstawie fotki

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy