Skocz do zawartości
Gość Krzych

Regulacja drzwi

Rekomendowane odpowiedzi

otwórz drzwi i lej wodę po szybie... jeśli poleci spod tapicerki a nie z owtorów pod drzwiami to zdemontuj tapicerkę drzwi, weż sylikon i uszczelnij aluminiową blachę trzymająca mechanizm szyb itp

 

potwierdzam i tego się trzymać bo na 99,9% jest to ta usterka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteście genialni :ok oczywiście, że leci tak jak piszecie. Poprzedni właściciel wymieniał mechanizm szyby. Przynajmniej wiem już który :)

Teraz będę miala zagadkę jak to wszystko zdjąć żeby później dalo się złożyć... Ale z tym dam już sobie radę. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
otwórz drzwi i lej wodę po szybie... jeśli poleci spod tapicerki a nie z owtorów pod drzwiami to zdemontuj tapicerkę drzwi, weż sylikon i uszczelnij aluminiową blachę trzymająca mechanizm szyb itp

Zalecałbym odkręcenie blachy i wklejenie uszczelki samoprzylepnej takiej do okien (np. profil D). Silikon średnio się nadaje, po czasie i tak puści wodę a usuwanie tego to męczarnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podważasz zaślepkę na boczku na rączce do zamykania drzwi ( 2 śrubki po nią) , 2 śrubki na samym dole. Od dołu pociągnąć do siebie zdecydowanie ( zatrzaski) i podnieś do góry (pionowo), jak nie zejdzie podbić ręką trochę możesz. Linke z uchwytu klamki podważyć ( opuść sobie szybę lepiej zobaczysz), odpiąć kostkę z światła oraz podnoszenia szyb i tyle.

Odtłuścić silikon albo dekarski nawet możesz wziąć i konkretnie bez przerw uszczelnić cały dół oraz do połowy boki łączenie blachy z drzwiami. Robota prosta wiec śmiało można grzebać :).

 

Odkręcić blachę też można ale to już więcej roboty i dużo zabawy z wybiciem kołka z mocowania szyby ( chyba że ktoś coś innego wkręcił).

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaklejanie tego silikonem to druciarstwo. Sam zalepiłem tak wszystkie drzwi. Teraz, gdy postanowiłem naprawić zamki w przednich drzwiach, zakupiłem uszczelkę do drzwi samoprzylepną, o przekroju D. Możliwość łatwego demontażu blachy w przyszłości będzie łatwiejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaklejanie tego silikonem to druciarstwo. Sam zalepiłem tak wszystkie drzwi. Teraz, gdy postanowiłem naprawić zamki w przednich drzwiach, zakupiłem uszczelkę do drzwi samoprzylepną, o przekroju D. Możliwość łatwego demontażu blachy w przyszłości będzie łatwiejsza.

 

logiczne i oczywiste , ale przypuszczam że to już będzie naprawa przez warsztat, bo na rozbiórce drzwi do gołej blachy jedne osoby polegną, a silikon też zda egzamin, by go woda nie wypłukała tak jak wyżej napisane jest to wystarczy kupić bezbarwny akwarystyczny ( w leroy merlin jest na 100%) tego woda nie ruszy. Więc szybko i tanio można i tak , a rozbiórka takich poklejonych drzwi i nawet wyczyszczenie starego silikonu w przyszłości nie jest absolutnie żadnym problemem i to pisze z własnej autopsji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety użyłem silikonu do uszczelniania silników Goetze. Praktycznie nie da się tego usunąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaklejanie tego silikonem to druciarstwo

W przypadku tylnych drzwi gdzie trzeba walczyć z nieszczęsnym kołkiem ok mocowania szyby wole użyć właśnie sylikonu na łączeniu alu-blachy z drzwiami, u mnie pomogło.

uszczelkę do drzwi samoprzylepną, o przekroju D

Też dobra opcja, taką własnie uszczelkę kładłem przy wymianie przednich głośników.

Ale w jednym jak i drugim przypadku trzeba się to tego przyłożyć bo nałożenie sylikony jak i uszczelki na upaprane drzwi nic nie da.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
logiczne i oczywiste , ale przypuszczam że to już będzie naprawa przez warsztat, bo na rozbiórce drzwi do gołej blachy jedne osoby polegną, a silikon też zda egzamin, by go woda nie wypłukała tak jak wyżej napisane jest to wystarczy kupić bezbarwny akwarystyczny ( w leroy merlin jest na 100%) tego woda nie ruszy. Więc szybko i tanio można i tak , a rozbiórka takich poklejonych drzwi i nawet wyczyszczenie starego silikonu w przyszłości nie jest absolutnie żadnym problemem i to pisze z własnej autopsji

 

 

Jasne, że wyczyszczenie silikonu jest do zrobienia, wystarczy pomyśleć :) Chwilowo jest zrobione na silikon, którego woda nie powinna przez najbliższy czas ruszyć (akwarystycznego nie było, ale zewnętrzny [używany przeze mnie kiedyś do uszczelnienia akwarium :)] powinien zdać egzamin). Jak będzie ciepło i będę mogła rozłożyć się ze wszystkim na powietrzu to ogarnę wersję z uszczelką. Wszystko działa i co najważniejsze jest sucho :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i bardzo dobrze :), najważniejsze załatwione, a czy w przyszłości będzie Ci się chciało wrócić do tematu to czas pokaże :P no chyba że pójdzie linka podnośnika szyb lub zamek -mikrostyki, po nic więcej nie trzeba blachy targać no chyba że jak ja ostano wygłuszać drzwi ale to inna bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozdłubię na 100% bo chcę jakieś głośniki na tył to jako pierwszy argument... a jako drugi powiem to, że leciało przez to, że uszczelka się hm... rozlazła na dole. Chcę to wyczyścić i wymienić, ale jest zimno i siedząc na podłodze w garażu marznie mi... w ręce mi zimno :P dlaczego poczekam aż będzie ciepło :)

Nad wygłuszeniem drzwi też się zastanawiałam ale tak jak mówisz - to już inna bajka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello

 

Chłopaki a ja mam pytanie ws. regulacji szczeliny między maską a błotnikiem.

Szczelina między maską a błotnikiem od strony pasażera jest minimalna, a od strony kierowcy duzo wieksza.

Czy dopchnąć błotnik w strone maski czy jednak przesunąć maske w strone błotnika ?

Poniżej foto jak to wygląda.

 

Jak radzicie?B5FL.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak błotnik jest spasowany do zderzaka, do drzwi, zobacz jak maska do szyby i będziesz widział gdzie brakuje ;)

 

I spójrz na śruby mocujące błotnik ile mają jeszcze miejsca do regulacji

 

 

Patrząc na zdjęcie wydaje mi się ze maska względem zderzaka jest dobrze, czyli pewnie błotnik trzeba przesunąć :)

 

Trzeba obejrzeć wszystkie szpary i będzie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porade, przesunalem blotnik i jest duzo lepiej.

Przy okazji jeszcze troche powalcze ale juz nie "razi" w oczy taka roznica w szparach, co nie ? :)

 

b5fl1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu juz prawie nie widać różnicy, trzeba się dobrze przyjrzeć ;)

 

Przydałoby się lewą lampę wypolerowac ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem opadły mi drzwi w passacie b5 fl tam sa takie bolce które maja nieznaczny luz czy wystarczy tylko te bolce zmienic i bedzie z głowy czy to moze byc jeszcze coś innego ?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt.2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dokleje sie do tematu poniewaz nic nie umiem znależć w necie aż nie możliwe problem polega na tym jakie powinny być szpary między poszczególnymi panelami błotnik przód - drzwi pasażer przód , drzwi pasażer przód - drzwi tył , tylne drzwi -tył blotnik itd dziwne ze nie da sie znależć byłbym wdzięczny jesli by ktos pomierzył pozdrawiam i z góry dziekuję

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

prosze o szerokosci szpar paneli drzwi - blotnik itd w passat b5 fl nigdzie nie ma informarcji na ten temat pozdrawiam i z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3,5mm, +/- 0,5mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat ponieważ mam problem z drzwiami kierowcy, są sztywno w ciul, zero ruchu, nawet 0.5mm, wszystkie śruby mocno dokręcone itd, ale są za nisko, czuć to przy zamykaniu/otwieraniu, dodatkowo jest drobny ślad pod zamkiem na karoserii. Jak to rozwiązać najprościej/najskuteczniej?

7582AD6A-45BC-4136-9C89-80B3D0E70E26.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zawiasie jest regulacja, która pozwala Ci odsadzić drzwi w płaszczyźnie boku samochodu (docisnąć górną część drzwi, lub dolną regulując dwie śruby na zawiasie), ale nie wiem czy da się je odciągnąć "w stronę zawiasu" - poluzuj te dwie śruby, które tam są (torx 40?) i pokombinuj tam.

Nie odstają Ci drzwi nigdzie?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności