sznikers23 Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2007 Witam serdecznie. Dziś w kanale pod autem zauważyłem że filtr oleju, który wraz z olejem był niedawno wymieniony, moczy się olejem. Pytanie, czy powodem tego mógł być felerny filtr, źle dokręcony filtr czy też jakaś uszczelka poszła? Czy też sam filtr z siebie może być nieszczelny? Prosiłbym o podpowiedź. Mokro jest ewidentnie spod tego filtra i nawet po samym filtrze jest ścieżka oleju wyciekającego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007 Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2007 Możliwe przyczyny:Filtr słabo przykrecony, jak był wymieniany to nowa uszczelka mogła ine zostac przejechana palcem w oelju zeby sie ładnie przykleiła i terz jest delikatnie nieszczelna , 3 opcja mało prawdobodobna ale sie zdarza ze ten co wymieniał filt nie spojrzał czy ze starym filtrem odeszła stara uzczelaka czego naprawde nie życze.Lepiej kolego spróbuj na początek filtr dokręcic i patrz co jakis czas na stan oleju.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karson226 Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2007 Dwa tygodnie temu miałem to samo aż wstyd mi do dzisiaj jak widzę plamy na swoim miejscu parkingowym, przyczyna - jak zwykle paprok w pewnym zakładzie żle go założył.Także moja rada kup nowy filterek (koszt w końcu niewielki i sam Sobie załóż ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanarek30 Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2007 U mnie jest to samo ale umyłem dokładnie to miejsce przejechałem sie i okazało sie że to czujnik który jest wkręcony nad filtrem jest nieszczelny. Więc sprawdź dobrze bo ja też myślałem że to filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #5 Napisano 4 Maja 2007 Możliwe też ,że uszczelka(tzw.oring) między filtrem a znajdującą się wyżej chłodniczką jest do wymiany.miałem w tamtym roku.Olej leciał po filtrze i tak wyglądało, jakby był słabo dokręcony.Oring do kupienia w sklepach metalowych za chyba 5 zł. Po wymianie jest sucho, a też był obciach z plamami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2007 Ten czujnik wkręcony nad filtrem czego dotyczy? Bo zauwazyłem tam tylko taką kwadratową metalową kopułkę. Miałem paragon, więc jeszcze raz z tą sprawą podjechałem dziś do tego samego mechanika. Mówił, że na bank uszczelkę starą wyciągał i zakładał nową. Mówi, że to nie jest świeży wyciek, tylko po dociśnięciu uszczelki i założeniu nowego filtra zrobił się wyciek (tzw. sprasowanie uszczelki). Mechanik wytarł wsio co mógł wytrzeć, próbował dokręcić filtr, nie dało się już, więc kazał obserwować całość, ale mówił że nie powinno już ciec. Powyżej (nad filtrem) mówił że jest suchutko. Wydaje mi się, że wyżej raczej ciec nie powinno, skoro wcześniej (przed wykręceniem starego filtra było sucho) - co sam sprawdziłem, a dziwnym by było gdyby jednocześnie coś innego się spsuło..., chyba że przy dokręcaniu tego filtra coś powyżej naruszył. Narazie po wytarciu filtra jest suchutko w tym miejscu, będę sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #7 Napisano 4 Maja 2007 jak dla mnie wygląda to na ewidentne niedokręcenie lub nieprawidłową wymianę filtra, dokręcenie pewnie pomoże, bądź dobrej myśli (i zaglądaj czasem pod samochód ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanarek30 Zgłoś #8 Napisano 15 Maja 2007 A od czego jest ten czujinik bo musze go wymienić bo cieknie, myślałem że to od kontrolki ciśnienia oleju ale odłączyłem przewód i kontrolka dalej gaśnie.Jeżeli ktoś wymieniał ten czujnik i wie od czego on jest to prosze o podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #9 Napisano 16 Maja 2007 A od czego jest ten czujinik odłączyłem przewód i kontrolka dalej gaśnie Dotknij wtyczkę przewodu do masy a się dowiesz - usłyszysz brzęczyk informujący o "dramatycznie' niskim ciśnieniu oleju. To taki drugi stopień ostrzeżenia. Trzeci stopień to zgrzyt panewek. Co do przykręcania filtra - nie powinno się tego robić kluczem i na max - takie moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanarek30 Zgłoś #10 Napisano 16 Maja 2007 dotykałem tym przewodem do masy i nic sie nie dzieje ani nie brzęczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #11 Napisano 16 Maja 2007 Możliwe też ,że uszczelka(tzw.oring) między filtrem a znajdującą się wyżej chłodniczką jest do wymiany.miałem w tamtym roku.Olej leciał po filtrze i tak wyglądało, jakby był słabo dokręcony.Oring do kupienia w sklepach metalowych za chyba 5 zł. Po wymianie jest sucho, a też był obciach z plamami słuchajcie ludziska, kto to wymieniał (uszczelkę chłodniczki oleju) niech mi prosze powie czy dużo jest z tym zachodu i w szczególe jak taka wymiana wygląda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady0124 Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2010 Witam! ...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2010 Witam! ...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo:hmm Mróz mógł być jeną z przyczyn która tylko dołożyła się do pęknięcia tego oringu. Ale na pewno oring był już stary, twardy, i była to już tylko kwestia czasu kiedy pęknie, a że przymroziło to pękł szybciej. Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że olej wywaliło pod domem a nie gdzieś w szczerym polu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doctor20 Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2010 (edytowane) u mnie nakretka trzymajaca chlodniczke oleju byla poluzowana a dokrecenie jej pomoglo. Edytowane 1 Grudnia 2010 przez Doctor20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakus13 Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2010 Witam Wszystkich, to mój pierwszy post na forum choć bywam tu od czasu do czasu. Miałem podobny problem, dwa lata temu wymieniałem olej i założyłem dla oszczędności filtr Sędziszowa no i delikatnie ale cały czas ciekło po filtrze, w tym roku wymieniałem olej i założyłem filtr Mann'a i zero wycieków. Dokręcanie w przypadku Sędziszowa nie pomogło, nie była to moja pierwsza wymiana oleju, więc raczej zrobione było okej. Może to nie reguła, nie uważam, że filtry Sedziszowa są kiepskiej jakości ale u mnie tak właśnie się zdarzyło. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 2 Grudnia 2010 Witam! ...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo Może być oring, a może też być odma (lubi pękać na mrozie) także dobrze popatrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #17 Napisano 2 Grudnia 2010 a może też być odma (lubi pękać na mrozie) także dobrze popatrz też bym obstawiał odmę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #18 Napisano 2 Grudnia 2010 A ja mysle ze to oring miedzy chlodniczka oleju,a a podstawa filtra. Mialem taki przypadek, cieklo jak z kranu!! Musze Wam powiedziec ze mialem niewyobrazalnego farta bo stalo mi sie to jak wracalem z trasy okolo 2500km i to na przeciwko warsztatu samochodowego Mialbym niezla lipe jak by to sie stalo gdzies na autostradzie w niemcowni!! Wymiana oringu albo oringa jak kto woli zalatwia sprawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek15l Zgłoś #19 Napisano 12 Stycznia 2011 mam ten sam problem z chlodniczka oleju. filtr jest dokrecony nie na max i nie za lekko o byl smarowany swiezym olejem. a na filtrze jest olej i chlodniczka sie poci to pewnie bedzie ten oring Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 12 Stycznia 2011 Pewnie tak, pewnie nie skorzystałeś wcześniej z forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach