Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Dziś w kanale pod autem zauważyłem że filtr oleju, który wraz z olejem był niedawno wymieniony, moczy się olejem.

Pytanie, czy powodem tego mógł być felerny filtr, źle dokręcony filtr czy też jakaś uszczelka poszła?

Czy też sam filtr z siebie może być nieszczelny?

Prosiłbym o podpowiedź. Mokro jest ewidentnie spod tego filtra i nawet po samym filtrze jest ścieżka oleju wyciekającego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007

Możliwe przyczyny:Filtr słabo przykrecony, jak był wymieniany to nowa uszczelka mogła ine zostac przejechana palcem w oelju zeby sie ładnie przykleiła i terz jest delikatnie nieszczelna , 3 opcja mało prawdobodobna ale sie zdarza ze ten co wymieniał filt nie spojrzał czy ze starym filtrem odeszła stara uzczelaka czego naprawde nie życze.Lepiej kolego spróbuj na początek filtr dokręcic i patrz co jakis czas na stan oleju.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu miałem to samo aż wstyd mi do dzisiaj jak widzę plamy na swoim miejscu parkingowym, przyczyna - jak zwykle paprok w pewnym zakładzie żle go założył.Także moja rada kup nowy filterek (koszt w końcu niewielki i sam Sobie załóż :P ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo ale umyłem dokładnie to miejsce przejechałem sie i okazało sie że to czujnik który jest wkręcony nad filtrem jest nieszczelny. Więc sprawdź dobrze bo ja też myślałem że to filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też ,że uszczelka(tzw.oring) między filtrem a znajdującą się wyżej chłodniczką jest do wymiany.miałem w tamtym roku.Olej leciał po filtrze i tak wyglądało, jakby był słabo dokręcony.Oring do kupienia w sklepach metalowych za chyba 5 zł. Po wymianie jest sucho, a też był obciach z plamami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik wkręcony nad filtrem czego dotyczy? Bo zauwazyłem tam tylko taką kwadratową metalową kopułkę.

Miałem paragon, więc jeszcze raz z tą sprawą podjechałem dziś do tego samego mechanika. Mówił, że na bank uszczelkę starą wyciągał i zakładał nową. Mówi, że to nie jest świeży wyciek, tylko po dociśnięciu uszczelki i założeniu nowego filtra zrobił się wyciek (tzw. sprasowanie uszczelki). Mechanik wytarł wsio co mógł wytrzeć, próbował dokręcić filtr, nie dało się już, więc kazał obserwować całość, ale mówił że nie powinno już ciec.

Powyżej (nad filtrem) mówił że jest suchutko.

Wydaje mi się, że wyżej raczej ciec nie powinno, skoro wcześniej (przed wykręceniem starego filtra było sucho) - co sam sprawdziłem, a dziwnym by było gdyby jednocześnie coś innego się spsuło..., chyba że przy dokręcaniu tego filtra coś powyżej naruszył.

Narazie po wytarciu filtra jest suchutko w tym miejscu, będę sprawdzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie wygląda to na ewidentne niedokręcenie lub nieprawidłową wymianę filtra, dokręcenie pewnie pomoże, bądź dobrej myśli :ok: (i zaglądaj czasem pod samochód ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A od czego jest ten czujinik bo musze go wymienić bo cieknie, myślałem że to od kontrolki ciśnienia oleju ale odłączyłem przewód i kontrolka dalej gaśnie.Jeżeli ktoś wymieniał ten czujnik i wie od czego on jest to prosze o podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A od czego jest ten czujinik
odłączyłem przewód i kontrolka dalej gaśnie

 

Dotknij wtyczkę przewodu do masy a się dowiesz - usłyszysz brzęczyk informujący o "dramatycznie' niskim ciśnieniu oleju. To taki drugi stopień ostrzeżenia. Trzeci stopień to zgrzyt panewek. ;)

 

Co do przykręcania filtra - nie powinno się tego robić kluczem i na max - takie moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dotykałem tym przewodem do masy i nic sie nie dzieje ani nie brzęczy :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe też ,że uszczelka(tzw.oring) między filtrem a znajdującą się wyżej chłodniczką jest do wymiany.miałem w tamtym roku.Olej leciał po filtrze i tak wyglądało, jakby był słabo dokręcony.Oring do kupienia w sklepach metalowych za chyba 5 zł. Po wymianie jest sucho, a też był obciach z plamami

 

słuchajcie ludziska, kto to wymieniał (uszczelkę chłodniczki oleju) niech mi prosze powie czy dużo jest z tym zachodu i w szczególe jak taka wymiana wygląda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo:hmm

 

Mróz mógł być jeną z przyczyn która tylko dołożyła się do pęknięcia tego oringu.

Ale na pewno oring był już stary, twardy, i była to już tylko kwestia czasu kiedy pęknie, a że przymroziło to pękł szybciej.

Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że olej wywaliło pod domem a nie gdzieś w szczerym polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nakretka trzymajaca chlodniczke oleju byla poluzowana a dokrecenie jej pomoglo.

Edytowane przez Doctor20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich, to mój pierwszy post na forum choć bywam tu od czasu do czasu.

Miałem podobny problem, dwa lata temu wymieniałem olej i założyłem dla oszczędności filtr Sędziszowa no i delikatnie ale cały czas ciekło po filtrze, w tym roku wymieniałem olej i założyłem filtr Mann'a i zero wycieków. Dokręcanie w przypadku Sędziszowa nie pomogło, nie była to moja pierwsza wymiana oleju, więc raczej zrobione było okej. Może to nie reguła, nie uważam, że filtry Sedziszowa są kiepskiej jakości ale u mnie tak właśnie się zdarzyło. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo

Może być oring, a może też być odma (lubi pękać na mrozie) także dobrze popatrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może też być odma (lubi pękać na mrozie) także dobrze popatrz
też bym obstawiał odmę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mysle ze to oring miedzy chlodniczka oleju,a a podstawa filtra. Mialem taki przypadek, cieklo jak z kranu!! Musze Wam powiedziec ze mialem niewyobrazalnego farta bo stalo mi sie to jak wracalem z trasy okolo 2500km i to na przeciwko warsztatu samochodowego :)) Mialbym niezla lipe jak by to sie stalo gdzies na autostradzie w niemcowni!!

Wymiana oringu albo oringa jak kto woli :) zalatwia sprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem z chlodniczka oleju. filtr jest dokrecony nie na max i nie za lekko o byl smarowany swiezym olejem. a na filtrze jest olej i chlodniczka sie poci to pewnie bedzie ten oring

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności