pawelb6 Zgłoś #101 Napisano 18 Marca 2007 Ja uważam że nie ma sensu przepłacać za opony 2007r jeśli jest możliwość kupna 2006r za dobrą kasę,podkreślam za dobrą a nie za 20zł na oponie,ale powinny być przechowywane w ciemnym, zimnym pomieszczeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #102 Napisano 18 Marca 2007 A jak duże znaczenie ma data produkcji (np. gdy są z I połowy 2006), oprócz ceny oczywiście? Data produkcji 06 czy 07 nie ma żadnego wpływu , ponieważ duża część opon letnich będzie miał zeszłoroczne daty , gdyż w fabrykach żeby wyrobić się z produkcją na sezon zaczynają już w październiku produkcję lata , a w styczniu opony są już dostarczane do hurtowników. Ps. Poza tym według prawa masz dwa lata od daty sprzedaży -termin zgłoszenia niezgodności towaru z umową (coś jak rękojmia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #103 Napisano 18 Marca 2007 Waham się pomiędzy tymi dwiema, obie w rozmiarze 205/55/R16, A ja właśnie kupiłem dwa dni temu FULDĘ Crat Exelero i jak na razie nie żałuję. Tańsza jest prawie o stówę od w/w. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #104 Napisano 18 Marca 2007 Brałem pod uwagę wspomniane Dunlopy, GoodYeary Excellence/HydraGrip, Micheliny ENERGY E 3A, Continental ContiPremiumContact 2 i wybrałem... Bridgestone ER300 Jest tyle opinii, testów, kupa artykułów, że można się łatwo zorientować co jest co. Jak na razie nie narzekam. Myślę, że opona asymetryczna to jedyny słuszny wybór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #105 Napisano 18 Marca 2007 Co do opon z grupy Goodyeara ( Goodyear ,Dunlop , Fulda ) to mam pewne "ale" -strasznie ząbkują . Ja osobiście do paska założyłem Uniroyala 550(195/65R15_ - po pierwszych kilometrach wrażenia super -cicha i komfortowa , a na moje pytanie jak się sprawują na wodzie -żona stwierdziła że nie zwróciła uwagi ,bo nie czuła różnicy -a na poprzednich kapciach nie raz mi opowiadała jak po wjechaniu w kałużę lub koleiny z wodą szalała kontrolka ESP Do swojego auta postanowiłem założyć Uniroyala RainSport 1 (205/55R16) - z tego co wiem to jest jeszcze lepszy niż w/w 550 -podobno na mokrym jeździ jak po suchym Zainteresowanym polecam lekturę opinii na http://www.opony.com Ps. swoją drogą to w opiniach o tych oponach najczęściej pada stwierdzenie "rewelacyjna" oraz deklaracje co do ponownego zakupu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #106 Napisano 18 Marca 2007 ja polecam Firestone FHSZ80 ... posiadam w opcji 225/45R17 91 W ... trzeba naprawde się postarać żeby w zakręcie starciły przyczepność ... na mokrej nawierzchni podczas deszczu mają odprowadzanie wody na wysokim poziomie ... jadąc obwodnicą trójmiejską w mocniejszy deszcz można jechać tak szybko na ile wycieraczki szyby przedniej na to pozwalają ... opony spełniają swoją funkcję wyśmienicie przy każdej prędkości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #107 Napisano 18 Marca 2007 Ja osobiście do paska założyłem Uniroyala 550(195/65R15_ - Ps. swoją drogą to w opiniach o tych oponach najczęściej pada stwierdzenie "rewelacyjna" oraz deklaracje co do ponownego zakupu. W drugim aucie mam Uniroyala 680. Rzeczywiście rewelacja. Zapomniałem, że nad 550 też się zastanawiałem, ale nie kupiłem bo chcę "przetestować" jak najwięcej opon W deszczu nie czuć różnicy. Oczywiście zawsze odruchowo się zwalnia w taką pogodę, ale z tą oponką jest o wiele bezpieczniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #108 Napisano 18 Marca 2007 Polecam Nokian NRHi albo NRVi, bo to naprawdę świetne opony (a na niejednych już jeździłem). GOODYEAR Excellence to porażka natomiast. Ząbkują się i pływają po drodze, jest na nich wrażenie jakby ciągle były niedopompowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jacek1 Zgłoś #109 Napisano 18 Marca 2007 jeśli nie chcesz oszczędzać na oponach to polecam MICHELIN ENERGY E3A są rewelacyjne,zabujczo wybierają kałuże i auto świetnie się prowadzi.Ostatnio sam takie założyłem i po pierwszym deszczu zostały sprawdzone SUPER!!! Na bezpieczeństwie się nie oszczędza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #110 Napisano 18 Marca 2007 Jeśli chodzi o szerokie to bdb są toyo T1-S lub T1-R,jeździłem na takich w rozmiarze 235/40 poprostu bomba,teraz mam Falken 451,też są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #111 Napisano 18 Marca 2007 też zdarłem kilka modeli ale teraz mam michelim pilot primacy-lepszych nie miałem .polecam gorąco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość phans Zgłoś #112 Napisano 20 Marca 2007 Polecam Nokian NRHi albo NRVi, bo to naprawdę świetne opony (a na niejednych już jeździłem). GOODYEAR Excellence to porażka natomiast. Ząbkują się i pływają po drodze, jest na nich wrażenie jakby ciągle były niedopompowane. Co do ząbkowania to podatne są na te ząbkowanie opony występujące na kołach nienapędzanych. Na ząbkowanie ma wpływ praca amortyzatorów i opon jeżeli chodzi o charakterystykę tłumienia drgań przy kontakcie opony z podłożem. Powodem powstawania ząbkowania jest odrywanie się opony od podłoża i uderzanie w te podłoże z dużą częstotliwością. I z tego co wyczytałem w internecie (niestety żadnej pracy naukowej nie znalazłem) wina leży po stronie amortyzatorów i charakterystyki opony(klocki bieżnika -im bardziej prostopadłe do kierunku jazdy tym gorzej oraz rodzaju gumy). Jednym z zaleceń jest zmiana co jakiś czas (w miarę często) kierunku kręcenia się opony. Oczywiście amortyzatory muszą być OK i ciśnienie opon. Prawidłowe badanie amortyzatorów powinno odbyć się z mocno napompowanymi oponami. A co do ząbkowania to znalazłem w internecie opinie że Nokianki też ząbkują więc uważajcie również na nie :-))) Co do uwagi że opona jest niedopompowana to jaki problem zwiększyć ciśnienie o 0,2. W oponach kleber jest zalecane przez producenta dodanie nawet 0,3 bara do wart. zalecanej przy pomiarze ciśnienia na zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #113 Napisano 20 Marca 2007 Co do uwagi że opona jest niedopompowana to jaki problem zwiększyć ciśnienie o 0,2. W oponach kleber jest zalecane przez producenta dodanie nawet 0,3 bara do wart. zalecanej przy pomiarze ciśnienia na zimno. Dopompowywanie opon to jakieś nieporozumienie (0,2 czy 0,3 bar nic nie da), bo wtedy ściera się środek bieżnika, a opona i tak pozostaje "miękka". Problem leży nie w za niskim ciśnieniu, ale w tym, że karkas w bocznej części opony i stopka są za miękkie po prostu. To jest dobre na gładkie drogi, bo może podnieść komfort podróżowania, ale nie na nasze koleiny gdzie jeszcze bardziej ujawnia się "pływanie" opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #114 Napisano 20 Marca 2007 A czym różnią się opony o indeksach prędkości W i Y od V(oprócz granicy prędkości)? Czy W i Y szybciej się ścierają, są głośniejsze, itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #115 Napisano 20 Marca 2007 no ja mam letnie: -Barum Brawuris -205/60/15 -indeks prędkośći -V (240hm/h) -rok produkcji 2006 jestem z nich naprawdę zadowolony marka może nie tak znana ale spełnia moje oczekiwania po dłuugim sezonie siestety widać ubytek bieżnika na oponach które były na przedniej osi, tył prawie jak nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dar_wawa Zgłoś #116 Napisano 20 Marca 2007 Ja ostatnio zakupiłem Bridgestone ER300 [91] H w rozmiarze 205/60/15 w cenie 282 zł/szt. Jak narazie jestem super zadowolony, ciche, trzymaja się drogi jak przyklejone. Zobaczymy tylko jak scieralność bo narazie przejechane zaledwie 500 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passek Zgłoś #117 Napisano 20 Marca 2007 ja jutro zamawiam Pirelki P7 205/55/16 91V to zobacze co sa warte, mialem Pirelki P6 i bylem zadowolony wiec zostaje przy tej firmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #118 Napisano 20 Marca 2007 Dzisiaj przetestowałem w moim drugim aucie Uniroyale Rainsport 1 (205/55R16) - w passku mam Uniroyale 550 (są super na suchym i wodzie -niestety w profilu 65 na felgę 15 nie ma Rainsporta). Wracając do tematu - na mojej twarzy zagościł wielki banan . Pogoda dzisiaj u mnie deszczowa - czyli żywioł tych opon. Trasa W-wa - Terespol z zajebistymi koleinami i ... no właśnie na szafie 160 i tylko wielka fontanna spod kół - zero wzruszenia. Później wjechałem w dość długą i głęboką kałużę (w W-wie na Kasprzaka przy rozwidleniu z Wolską- jak ktoś jest z W-wy to wie jaki powstaje tam staw po opadach -kilka centymetrów wody , nie tam jakieś parę mm ,jak na testach na aquplaning) z prędkością około 120 , oczywiście czuć uderzenie wody i opór ,ale brak jakiejś nerwowości i znoszenia - po prostu jak przecinak. Ogólnie mam wrażenie ,że na mokrym to trzymają jak na suchym , a może i lepiej. Na koniec nawet nie są specjalnie głośne (pozytywne zaskoczenie)jak na tak mocno naciętą oponę. No i ten wygląd bieżnika - po prostu bajka - od razu widać że ta opona nie została stworzona do relaksacyjnej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #119 Napisano 20 Marca 2007 No to mnie pocieszyles tym rainsportem. Bo czekaja na zalozenie. Tylko w rozmiarze 225/45/17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rafaello666 Zgłoś #120 Napisano 21 Marca 2007 Witam, Poprzednim Paskiem jeździłem na Dębicach Furio - katastrofa i bardzo szybkie zyżycie, Barum Bravuris - dużo lepiej na mokrym ale również szybkie zużycie. W tej chwili zainwestowałem w Pirelli P7 (205/60/15) do nowego Paska i jeździ się przednio. Zaczynam zapominać, co to poślizg (odpukać), jest cicho i pewnie. Chciałem zainwestować w Michelin Pilot Primacy ale przy tym samym rozmiarze różnica w cenie ok. 150 zł na sztuce. To chyba dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach