Gość nitika Zgłoś #41 Napisano 12 Kwietnia 2006 A ja polecam Bridgestone typ TURANZA ER 300!!!!!!!!!! :619: ALE WYPAS:))Ciche, dobrze sie trzymaja i maja dobre parametry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #42 Napisano 12 Kwietnia 2006 przeciez na gieldach jest wiele oponek na sprzedarz praktycznie po jednym sezonie za polowe ceny trzeba troszke pojezdzic:) wolalbym kupic najgorsze/najtansze opony NOWE niz najlepsze uzywane za te sama kase to jest nasze ZYCIE lub w najlepszym wypadku ZDROWIE na tym sie nie powinno oszczedzac co do tematu polecam GY Excelance naprawde swietna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #43 Napisano 12 Kwietnia 2006 witam:) dolaczam sie do tematu i chcialbym zapytac co myslicie o GoodYearach Excellence 195/65 91 R15 H badz V?? Wymienilem na takie z indeksem V ;-)po uznaniu mojej gwarancji na GY HydraGrip i powiem Ci, ze bardzo bylem zadowolony trakcja na mokrym - nie tak dobra jak GY HydraGrip bo te byly bezkonkurencyujne (a mozge cos pwiedziec bo w w/w rozmiarze mialem ze 7 kompletow roznych opon w dwu autach) - ale sa cichutkie, kup je bedziesz bardzo zadowolony dodam, ze niemaja efektu zabkowania co przypomina padajace lozyska i powoduje bol glowy bo na takich oponach niemozna sie poruszac bo tak hucza tylko jeszcze pytanie jaka masz felge, bo ja nauczony doswiadczeniem, na oryginalna stalowa fele 6 cali zakladam 195/65/15, ale gdy mam alusy 7 calowe to juz 205/60/15... polecam warto, przez ca. 18 tkm naprawde super Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #44 Napisano 12 Kwietnia 2006 nie no bez przesady... akurat co do opon to kazdy sie chyba wyzna. spr. rok produkcji model bieznik patrzysz ogulnie okiem na osnowe itp. pojednej jak i drogiej stronie i swieto. nie widze powodu by przeplacac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #45 Napisano 12 Kwietnia 2006 nie no bez przesady... akurat co do opon to kazdy sie chyba wyzna. spr. rok produkcji model bieznik patrzysz ogulnie okiem na osnowe itp. pojednej jak i drogiej stronie i swieto. nie widze powodu by przeplacac. Twoj wybor, Twoje zdrowie... to jakby zakladac uzywanego kondoma... po kims niewiadomo po kim, jak uzywany i jak dlugo.. rok produkcji i Twoje fachowe spojrzenie naprawde nic niemowi o stanie opony ale Twoj wybor panie, ja tam znam ludzi ktorzy handluja uzywkami i nigdy ich niezaloze, bede namawial innych by tez tego nierobili, podobne zdanie mam o tzw. nalewkach ktore sa jeszcze gorsze od uzywek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #46 Napisano 12 Kwietnia 2006 to jakby zakladac uzywanego kondoma... Hehehe, świetne porównanie :576: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sx1100 Zgłoś #47 Napisano 13 Kwietnia 2006 nie no bez przesady... akurat co do opon to kazdy sie chyba wyzna. spr. rok produkcji model bieznik patrzysz ogulnie okiem na osnowe itp. pojednej jak i drogiej stronie i swieto. nie widze powodu by przeplacac. Twoj wybor, Twoje zdrowie... to jakby zakladac uzywanego kondoma... po kims niewiadomo po kim, jak uzywany i jak dlugo.. rok produkcji i Twoje fachowe spojrzenie naprawde nic niemowi o stanie opony ale Twoj wybor panie, ja tam znam ludzi ktorzy handluja uzywkami i nigdy ich niezaloze, bede namawial innych by tez tego nierobili, podobne zdanie mam o tzw. nalewkach ktore sa jeszcze gorsze od uzywek. A ja powiem tak: nie jestem zwolennikiem opon używanych, ale jak już bym miał kupować, to kupiłbym taką oponę TYLKO u wulanizatora. Jeśli opona dała się rozsądnie wyważyć, to czemu nie. Jeśli by trzeba było zakładać kilogramy ołowiu, to w takim wypadku ja dziękuję. :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sx1100 Zgłoś #48 Napisano 13 Kwietnia 2006 Wracają do opon na lato: miałem kupić Ceaty Tornado (kiepskie sondaże), później zastanawiałem się na Michelin Pilot Exalto (zdzierają bo marka Michelin), później już zamówiłem (na giełdzie) Bridgeston Potenza RE720 (w hutrowni okazało się, że są ... ale roczne), więc zamówiłem Dunlop Sport SP01 205/55 R16 91V prod. 1106 :629: Wczoraj przyszły ... teraz tylko montaż i można śmigać :526: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #49 Napisano 17 Kwietnia 2006 mam pytanko Jako że na rynku jest duzo felg.. a ja sie na tym nie znam wiec pytam :610: Chodzi mi o szerokość felgi.. chcem kupic 16" ... to i tak duzo jak na nasze polskie warunki i teraz jaka szerokość ? 6? 6,5? 7? 7,5? już kompletnie zbaraniałem chcem na to naciagnać 215 ew 205 na jakiś czas bo mało $$ na oponki jak na 215 by było ok zaryzykował bym 225 POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NoSeK Zgłoś #50 Napisano 17 Kwietnia 2006 MrWho ... Jezeli chodzi o szerokosc opony na feldze to powinna ona byc taka azeby przy wjezdzaniu na kraweznik oponka 'opatuliła' felgę i uniemozliwiła porysowanie. Mniejwiecej odpowiednio : 6'5" - 195, 205 7" - 215 7,5" - 225 8" - 235 Sprawa nie jest taka prosta bo wielkosc opony i rantu ochronnego jest tez zalezna od modelu opony. Wartosci ktore ja podalem sa raczej 'bezpieczne' czyli nawet opona z malym rantem bedzie dobrze spelniala swoja role. Tak wiec moja sugestia - 16"x7" i 215 Sam mam 8" na 225 i to jest za mało ... trzeba bardzo uwazac a jak sie czlowiek spieszy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #51 Napisano 17 Kwietnia 2006 Nie zapominaj przy wyborze alusów (no i opon oczywiście), że czym szersza jest opona tym samochód bardziej jest podatny na "ściąganie" w koleinach, których na naszych drogach nie brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #52 Napisano 17 Kwietnia 2006 suchy no właśnie sie motam z tym wszystkim czytam ale nigdzie nie pisze nic konkretnego Narazie myślałem nad ATT 650 sa 5 ramienne z takim przecieciem po środku każdego ramiona... coś jak od golfa 5.... i sa w dobrych cenach Są tez fajne denzesa ( czy jakoś tak ) też w podobnych cenach oponki bym kupił takie żeby mi wystarczyły na 1 max 2 sezony bo po prostu brak kaski teraz mam pirelki P6000 na przodzie 205/65/R15 i koleiny czuje wqrza mnie przy wyprzedzaniu bo czasem wydaje bardzo niestabilny i jakos tak chwieje sie... ale zaryzykował bym 215/55/R16.... no a tak ogolnie jaka jest szerokość oponki takiej własnie 215/55? Bo np qmpel ma 195/65/R15 i jest szersza od mojej 205 on ma jakieś britshlens czy jakoś tak oponki... szerokość 22cm ja mam 19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #53 Napisano 17 Kwietnia 2006 Ja aktualnie śmigam na Pirelli P 6000 podobnie jak Ty jednak mój rozmiar to 205/55/16. Jeśli chodzi o szerokość opony to cyfry nigdy nie kłamią. i tak 205 oznacza szerokość opony (w mm)/ 55 oznacza profil boku (w %) a 16 średnicę felgi (w calach). Jeśli Twój kolega ma oponę w rozmiarze 195/ na coś tam/ na coś tam to na pewno jego opona jest węższa od twojej czyli 205. Poza tym odsyłam do tygodnika "MOTOR" bodaj sprzed 2 tygodni, gdzie zamieszczony był dodatek o oponach i felgach. Można znaleźć tam wiele interesujących podad co do doboru opon jak i alusów. PS. Mam kumpla który śmiga Paskiem 2.0 VARIANT z 2001 roku na 215/50/17 i muszę Ci powiedzieć, że ciągnie na koleinach jeszcze bardziej niż na moich 205. Wybór należy do Ciebie. Acha. Nie szedłbym na na kompromis w postaci kupna opon na dwa sezony. Może lepiej kupić tylko dwie opony ale nowe zamiast czterech używanych. Masz pewność jak one były eksploatowane przed Tobą??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #54 Napisano 17 Kwietnia 2006 kalkulator opon http://tiny.pl/mzz2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NoSeK Zgłoś #55 Napisano 17 Kwietnia 2006 suchy właśnie nie jest do konca tak jak mowisz. Opona 195 oponie 195 nie równa a różnice są naprawde duże! to czy bieżnik kończy się pod kontem prostym do jego płaszczyzny czy też zaokrągla się dużo wcześniej. Tak samo z rantem ochronnym - w niektórych oponach jest większy a w innych dużo mniejszy. Te wszystkie różnice dają efekt taki ze nie mozna przyjmowac iz kazda opona 195 bedzie miala dokladnie te same wymiary - bo i owszem ale tylko wewnętrznie czyli od strony felgi. Podsumowujac - prawdopodobnie porownywaliscie z kolega wymiary zewnetrzne opon o zupelnie innej budowie i stad te zadziwiajace wyniki pomiarow :611: Zgadzam się jeśli chodzio kupowanie opon uzywanych - nigdy tego nie robilem i odradzam. Mozna opone sprawdzac na wszystkie sposoby a niektorych wad i tak nie dostrzezesz i nie wiesz co dzialo sie z opona wczesniej. Najbardziej podejrzane sa zawsze opony z super bieżnikiem i to z ostatniego rocznika produkcyjnego. MrWho pisales ze masz 205/65/15 (647,5 mm średnicy) wzgledem oryginalnych 195/65/15 (634,5 mm średnicy) masz o 13 mm czyli 2% za duże koła ! Dobrymi zamiennikami do Passata sa : - 205/60/16 (631,9 mm) 0,4 % różnicy - 225/50/16 (631,4 mm) 0,5 % różnicy - 205/50/17 (636,8 mm) -0,4 % różnicy - 225/45/17 (634,3 mm) 0% różnicy Jeśli chodzi o koleiny ... niestety efekt jest bardzo silny i trzeba sie przyzwyczaic jesli chce sie korzystac z przyjemnosci jaka daja niskoprofilowe opony w zakretach - cos za cos. Da sie to opanowac tak zeby nie bylo niebezpieczne, chociaz zawsze moze w razie sytuacji niebezpiecznej utrudnic manewr zapewniajacy ucieczke przed zagrozeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiki Zgłoś #56 Napisano 17 Kwietnia 2006 No właśnie jestem w trakcie zakupu alusów i opon do swojego 3B i prawie zdecydowałem sie na GOODYEARy EXCELLENCE 205/55/16 i aluski firmy Alessio z ET 35. I tu moje pytanko - w serwisie VW zalecają do paska z roku 1997 - 2000 ET felgi 45 mm a koles w Serwisie opon mówi że te Allesio z ET 35 będą spokojnie pasowały. Czy offset felgi faktycznie musi być taki jak zaleca producent auta? Może mieliście już podobny dylemat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors Zgłoś #57 Napisano 17 Kwietnia 2006 No właśnie jestem w trakcie zakupu alusów i opon do swojego 3B i prawie zdecydowałem sie na GOODYEARy EXCELLENCE 205/55/16 i aluski firmy Alessio z ET 35. I tu moje pytanko - w serwisie VW zalecają do paska z roku 1997 - 2000 ET felgi 45 mm a koles w Serwisie opon mówi że te Allesio z ET 35 będą spokojnie pasowały. Czy offset felgi faktycznie musi być taki jak zaleca producent auta? Może mieliście już podobny dylemat ? Najlepiej jak przymierzysz felgi i zaobaczysz na podniesionym lewarku gdy samochód będzie uniesiony czy felga sie kręci swobodnie i o nic nie ociera, czy jest wystarczająca ilość miejsca dla zacisków... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiki Zgłoś #58 Napisano 17 Kwietnia 2006 wiem wiem tylko że ja jade po ten komplecik - felgi i opony - kawałek od swojego miasta i chciałbym jechać na pewniaka żeby na miejscu nie spotkała mnie żadna niemiła niespodzianka. Nie powiem bo troszke polowałem na te felgi i raczej nie chce od nowa zaczynać poszukiwań. Ten gość z wulkanizacji zapewnia mnie że ta felga wejdzie i bedzie pasowała, no i nie będzie za bardzo wystawała poza nadkole o co tez mi chodziło. No i szerokość felgi tez jest troche wieksza niz zalecana 7,5 x 16" a VW zaleca 7 x 16". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NoSeK Zgłoś #59 Napisano 17 Kwietnia 2006 ET nie musi byc takie jak zaleca producent - felga powinna byc taka zeby nie obcierała o zacisk, amorek, nadkole i nie wystawala poza obrys samochodu. ET powinno byc zblizone ale nie musi byc identyczne. Wiadomo ze dla auta z zalecanym ET 45 nie zalozy sie felgi ET 18 ... Generalnie najlepiej rzeczywiscie przymierzyc do autka, sprawdza sie zawsze na przednim kole - jak na przednim pasuje to na tylnym tez na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #60 Napisano 17 Kwietnia 2006 do paska pasuaj ET od 35 do 50 co do tych oponek to kolega ma 195/65/R15 ja mam 205/65/R15... wiem zę to jest % stosunek wysokości do szerokości.. ale qrde dziwi mnie fakt że jest o 3cm SZERSZA!! skoro ma taki sam % wysokości.. na wysokośc jest taka sama.. sadze ze po prostu ta firma zaniżyła stosunek szerokości i temu takie maniany Wiem że mam troszke za duze te papucie ale co z tego ? To na coś szkodzi.. wkońcu to tylko 13mm wiecej... od orginału jak by zakładał 215 to też 55 profil czyli o 8mm wiecej średnicy Panowie to jak to z tym jest bo ja sadze żę te 2% czyli ok 1km wiecej/mniej to margines błedu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach