kkamykk Zgłoś #201 Napisano 28 Grudnia 2012 Czekałem, czekałem i czekałem, bo myślałem, że może sam wyschnie. Ale niestety jest jeszcze gorzej. Przestały się otwierać szyby, pozapalało się całe oświetlenie wnętrza (musi teraz być w pozycji OFF). Jutro chcę dojść do tego śmiesznego modułu i sprawdzić co i jak, ale mam dwa pytania. Czy nic się nie stanie jak odepnę wtyczki przy module? Robić to na odłączonym akumulatorze? Jeżeli moduł będzie zawilgocony, bądź zalany wodą, to czy pomoże wysuszenie go suszarką? I ostatnie pytanie. Czy po ponownym podłączeniu modułu nie będzie trzeba nic programować, itp? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc! Bez was nawet szyby bym nie wymienił sam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #202 Napisano 28 Grudnia 2012 kkamykk odepini minus przy aku a jak odepniesz moduł to nic nie bedziesz musiał programować tylko pamietaj zrob wszystkie piec laczen ktore znajdziesz. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #203 Napisano 28 Grudnia 2012 (edytowane) kkamykk odepini minus przy aku a jak odepniesz moduł to nic nie bedziesz musiał programować tylko pamietaj zrob wszystkie piec laczen ktore znajdziesz. pozdrawiam Czyli chodzi o to żeby polutować te przewody, tak? Dodam, że w czerwcu była ta usterka naprawiana i elektryk reperował utlenione przewody. Możliwe, że nie nareperował wszystkich i teraz utleniły się inne? No i jednak nie mam już sił na rozbieranie tego dziadostwa. Dzisiaj w nocy otworzyły się szyby, a noc była deszczowa. Od 9 walczyłem z pływającym Passtuchem:/ Z tyłu cała podłoga była mokrutka. Wody około 1 - 1,5 cm. Wodę wyzbierałem szklanką Co byście zrobili na moim miejscu teraz? Wiadomo, że instalacja cała teraz będzie się utleniać... Auto jak po powodzi. Warto grzebać coś jeszcze, czy wymienić tylko ten moduł i sprzedać Passtucha? PS. Po całym osuszeniu podłączyłem jeszcze raz komputer i pokazało następujące błędy: 945 Czujnik zdeżenia-G190 zwarcie do masy 1362 Przełącznik zamknięcia bagażnika-F124 zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 1389 Przełącznik tylnej klapy-F124 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY 849 Styk S stacyjki rozrusznik/zapłon -D- nieznane ustawienie przełączników 949 Siłownik zamka centralnego bagażnika blokowanie nieznane ustawienie przełączników 950 Siłownik zamka centralnego bagażnika odblokowanie nieznane ustawienie przełączników 952 Sygnał otwarcia drzwi kierowcy zwarcie do plusa 948 Sygnał zamknięcia szyberdachu zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza nieznane ustawienie przełączników 1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1328 Magistrala danych funkcji komfort brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału 1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału 1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 magistrala CAN brak sygnału 931 Siłownik zamka centralnego prawy tył-F223 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 929 Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 928 Siłownik zamka centralnego lewy przód-F220 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 1389 Przełącznik tylnej klapy-F124 zwarcie do masy 954 Nie znany kod błędu zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1134 Alarmowy sygnał akustyczny-H12 nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY 1131 Sterowanie kierunkowskazów nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY Błędy skasowałem, ale zostały te: 945 Czujnik zdeżenia-G190 zwarcie do masy 849 Styk S stacyjki rozrusznik/zapłon -D- nieznane ustawienie przełączników 953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza nieznane ustawienie przełączników 1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1328 Magistrala danych funkcji komfort brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału 1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału 1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 magistrala CAN brak sygnału Centralny nadal nie działa, choć zauważyłem delikatną poprawę, ponieważ otwiera się szyba kierowcy (co prawda automat nie działa, ale zawsze coś). A nawet pojawiła się nowa funkcja:P Gdy szyba jest otwarta i otworzę drzwi to się sama zamyka To dopiero czary:/ Numer moduły to: 1j0959799ah Edytowane 29 Grudnia 2012 przez kkamykk Niemiła niespodzianka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #204 Napisano 29 Grudnia 2012 953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza nieznane ustawienie przełączników 1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1328 Magistrala danych funkcji komfort brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału 1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału 1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 magistrala CAN brak sygnału Te błędy masz od zamokniętego modułu pod tapicerka drzwi:-( narazie tylko odlacz aku i wstaw autko do cieplego miejsca i najlepiej z farelka do ogrzania wnetrza auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #205 Napisano 29 Grudnia 2012 953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrzanieznane ustawienie przełączników 1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1328 Magistrala danych funkcji komfort brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału 1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału 1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 magistrala CAN brak sygnału Te błędy masz od zamokniętego modułu pod tapicerka drzwi:-( narazie tylko odlacz aku i wstaw autko do cieplego miejsca i najlepiej z farelka do ogrzania wnetrza auta Sprawdziłem dzisiaj jednak ten moduł komfortu pod fotelem kierowcy i okazało się, że wodę trzeba było kubkiem wylewać Okazało się, że kostki skruszały i kable z nich powypadały. Na razie zrobiłem taką prowizorkę tylko żeby wytrzymało do marca. W marcu będę w PL to wtedy się tym zajmę. Tutaj nie mam warunków. A tak ogólnie to moduł szlag trafił i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Kable są w porządku. A mówisz o module w drzwiach. Gdzie dokładnie się on znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #206 Napisano 29 Grudnia 2012 A czy uszkodzony mikrowlacznik w drzwiach moze powodowac az takie problemy z komfortem? Tak sie zastanawiam, bo po odlaczeniu aku czasami wszystko wraca do normy. Niestety jak tylko zamkne dzrwi kluczykiem to problemy wracaja. Niestety pilot nie dziala. Czesto zdarza sie nawet ze VAG nie moze polaczyc sie z autom bo wywala jakis blad. Interface status NRG czy cos w tym stylu. Dopiero po odlaczeniu i podlaczeniu aku moge sie spowrotem polaczyc. Cos mi sie zdaje ze mam jakis wiekszy problem z elektryką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #207 Napisano 29 Grudnia 2012 Jezeli masz problem z vagiem pod kompem to moze byc przyczyna brak minusu pod nogami kierowcy ktory dziala z modulem ---------- Dodano o 00:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:32 ---------- kkamykk on sie znajduje zaraz za tapicerka kierowcy. Tam jest podlaczony zamek, glosniki itd.... wielka czarna szkrzyna, nie trudno ja zauwazyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #208 Napisano 29 Grudnia 2012 Jezeli masz problem z vagiem pod kompem to moze byc przyczyna brak minusu pod nogami kierowcy ktory dziala z modulem Ta masa moze powodowac problemy rownie z polączeniem sie z reszta sterownikow? Bo jak mam problemy z połączeniem to nie odpowiada żaden moduł. Czy to silnik, czy ABS - wyskakuje ten błąd z NRG. Połączenie mogę przywrócic dopiero po odpieciu i podpięciu aku. I jeszcze jedno pytanko - znalazłem skorodowane kostki po stronie pasazera pod plastikową osłoną koło stop. Czy to moze rowniez powodowac problemy z komfortem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #209 Napisano 30 Grudnia 2012 (edytowane) kkamykk on sie znajduje zaraz za tapicerka kierowcy. Tam jest podlaczony zamek, glosniki itd.... wielka czarna szkrzyna, nie trudno ja zauwazyc Poczekam jednak do marca:) Teraz dopóki działa to niech działa;) Tutaj nie mam zbytnio warunków:/ Edytowane 30 Grudnia 2012 przez kkamykk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalica Zgłoś #210 Napisano 5 Stycznia 2013 Witam, PODŁĄCZE SIE DO TEMATU. Po koleji mialem takie problemy z atuem. Po zamkniecie auta i po jakims czasie zalaczal sie alarm , nawet w nocy tak bez przyczyny Pozniej przestalo dzialac regulacja luterka pasazera Nastepnie przestaly zamykac sie drzwi pasazera , ( centralny zamek) Nastepnie przestala dzialac elektryka wlewu paliwa i trzeba otwierac recznie. Wszystko to stalo sie podczas jednego wyjazdu przez 2-3 dni. Co to moze byc ? od czego zaczac szukania problemu, mysle ze to nie kazdy podzespol sie popsul a jakas elektryka sterujaca tymi elementami, podejrzewaz ze to cos z modulem komfortu. Prosze o pomoc od czego zaczac? samochod passat b5 115 koni kombi 1999r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max8810 Zgłoś #211 Napisano 5 Stycznia 2013 Witam, PODŁĄCZE SIE DO TEMATU. Po koleji mialem takie problemy z atuem. Po zamkniecie auta i po jakims czasie zalaczal sie alarm , nawet w nocy tak bez przyczyny Pozniej przestalo dzialac regulacja luterka pasazera Nastepnie przestaly zamykac sie drzwi pasazera , ( centralny zamek) Nastepnie przestala dzialac elektryka wlewu paliwa i trzeba otwierac recznie. Wszystko to stalo sie podczas jednego wyjazdu przez 2-3 dni. Co to moze byc ? od czego zaczac szukania problemu, mysle ze to nie kazdy podzespol sie popsul a jakas elektryka sterujaca tymi elementami, podejrzewaz ze to cos z modulem komfortu. Prosze o pomoc od czego zaczac? samochod passat b5 115 koni kombi 1999r zapewne jak wielu z nas problem jest identyczny - zalany modul komfortu. niestety znajduje sie on pod siedzeniem kierowcy przez co o zalanie w pasku nie trudno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #212 Napisano 5 Stycznia 2013 Po zamkniecie auta i po jakims czasie zalaczal sie alarm , nawet w nocy tak bez przyczyny Kolego jak przeszkadza Ci wyjacy alarm, to powiem Ci, że ja odłączyłem syrenę, która znajduje się w lewym nadkolu w bagażniku. Jednak alarm chyba nadal działa, bo rano kiedy chcę odpalić samochód po nocce, to ciężko kręci, więc myślę, że i tak rozładowuje to akumulator. Dodatkowo więc odpinam minusa na noc;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #213 Napisano 5 Stycznia 2013 100% łączenia kabli na module. A tak przy okazji to nie lepiej wyjąć bezpiecznik od alarmu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #214 Napisano 5 Stycznia 2013 Kolgo robert_s, a mógłbyś powiedzieć który to bezpiecznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalica Zgłoś #215 Napisano 6 Stycznia 2013 Dzieki, to teraz jak to naprawic, czy mozna go odpiac bez utraty czegokolwiek i ponownie podpiac po osuszenie. Jak to sie naprawia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #216 Napisano 6 Stycznia 2013 rafalica najpierw sie upewnij jak wygladaja wszystkie łaczenia pod dywanem. Ja miałem 5 łączeń do poprawy i jest gitara. Jezeli masz zawilgocony moduł to bez problemu mozesz go odlaczyc i wziasc do domu ale najpierw odlacz aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #217 Napisano 9 Stycznia 2013 wziasc do domu ale najpierw odlacz aku. Dokładnie rafalica! Odepnij sobie minus. Tu już to chyba było, bo nawet ja pytałem. Odpiąłem moduł, wysuszyłem i podłączyłem z powrotem. Gorzej nie było, ale lepiej też nie Może Tobie coś to pomoże Jak już się tam dostaniesz, to powiedz ile wody miałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianS Zgłoś #218 Napisano 24 Stycznia 2013 Mam pytanie trochę z innej beczki,czy ktoś może posiada schemat kostek łączeniowych? Ja jestem już po wymianie modułu ale przy mniejszej kostce 4 przewody zupełnie się odczepiły od starej kostki i wiem na których pinach były wpięte. Kostki mam dopasowane z innego modułu a to z racji tego że jest ciężko dostępny i kolory przewodów różnią się. Mój moduł to 3bo 959 796 a przewody które mi pozostały to :czerwony z czarnym paskiem,czerwony z żółtym paskiem,żółty z zielonym paskiem,brązowy z fioletowym paskiem. Dwa pierwsze są o przekroju 1,25mm2 dwa następne to 1mm2. Wszystkie cztery pochodzą z mniejszej kostki. Jeśli ktoś posiada opis to będę bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia_T Zgłoś #219 Napisano 24 Stycznia 2013 Panowie mam problem . Nie wiem pod jaki wątek to podpiąć ale może tutaj. W mojej B5 klima zaczęła działać cały czas, agregat naparza strasznie. Jak odpalam silnik to od razu ciągnie napęd na agregat a jak już silnik działa to przez 15 sekund klima działą, włąncza się i wyłancza potem 5 sekund ciszy i znowu 15 sekund ostrej jazdy i tak non stop . Dzieje się to nawet jak wyłącze nawiew na zero i czy jest w pozycji auto , econ , czy nic - klima działa. Łącznie z tym pojawił sie drugi problem mianowicie coś klika jakby w liczniku wewnątrz ( i to na pewno nie we włączniku awaryjnych) i łącznie z tym przygasa podświetlenie licznika i klimatronica oraz chyba przednie światła też przygasaja . Dzieje się to z dużą częstotliwością i jest bardzo denerwujące. Silnik nie przygasa ani też nie opadaja wskazowki od paliwa temperatury albo obrotomierza tylko podświetlenie . Koledzy co to może być przyczyną. Pomóżcie ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #220 Napisano 24 Stycznia 2013 zacznij od sprawdzenia kostek przy ECU jak i nad nogami kierowcy , wkońcu zima i wody jest pod dostatkiem, dobrze by też było sprawdzić go pod VAG czy jakieś błędy są co mogą nakierować na usterkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach