Skocz do zawartości
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Rekomendowane odpowiedzi

Czekałem, czekałem i czekałem, bo myślałem, że może sam wyschnie. Ale niestety jest jeszcze gorzej. Przestały się otwierać szyby, pozapalało się całe oświetlenie wnętrza (musi teraz być w pozycji OFF). Jutro chcę dojść do tego śmiesznego modułu i sprawdzić co i jak, ale mam dwa pytania. Czy nic się nie stanie jak odepnę wtyczki przy module? Robić to na odłączonym akumulatorze? Jeżeli moduł będzie zawilgocony, bądź zalany wodą, to czy pomoże wysuszenie go suszarką? I ostatnie pytanie. Czy po ponownym podłączeniu modułu nie będzie trzeba nic programować, itp?

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc! Bez was nawet szyby bym nie wymienił sam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kkamykk odepini minus przy aku a jak odepniesz moduł to nic nie bedziesz musiał programować tylko pamietaj zrob wszystkie piec laczen ktore znajdziesz. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kkamykk odepini minus przy aku a jak odepniesz moduł to nic nie bedziesz musiał programować tylko pamietaj zrob wszystkie piec laczen ktore znajdziesz. pozdrawiam

 

Czyli chodzi o to żeby polutować te przewody, tak?

Dodam, że w czerwcu była ta usterka naprawiana i elektryk reperował utlenione przewody. Możliwe, że nie nareperował wszystkich i teraz utleniły się inne?

 

No i jednak nie mam już sił na rozbieranie tego dziadostwa.

Dzisiaj w nocy otworzyły się szyby, a noc była deszczowa. Od 9 walczyłem z pływającym Passtuchem:/

Z tyłu cała podłoga była mokrutka. Wody około 1 - 1,5 cm. Wodę wyzbierałem szklanką :P

Co byście zrobili na moim miejscu teraz? Wiadomo, że instalacja cała teraz będzie się utleniać... Auto jak po powodzi. Warto grzebać coś jeszcze, czy wymienić tylko ten moduł i sprzedać Passtucha?

PS. Po całym osuszeniu podłączyłem jeszcze raz komputer i pokazało następujące błędy:

945 Czujnik zdeżenia-G190

zwarcie do masy

1362 Przełącznik zamknięcia bagażnika-F124

zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

1389 Przełącznik tylnej klapy-F124

nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

849 Styk S stacyjki rozrusznik/zapłon -D-

nieznane ustawienie przełączników

949 Siłownik zamka centralnego bagażnika blokowanie

nieznane ustawienie przełączników

950 Siłownik zamka centralnego bagażnika odblokowanie

nieznane ustawienie przełączników

952 Sygnał otwarcia drzwi kierowcy

zwarcie do plusa

948 Sygnał zamknięcia szyberdachu

zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza

nieznane ustawienie przełączników

1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1328 Magistrala danych funkcji komfort

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389

magistrala CAN brak sygnału

1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388

magistrala CAN brak sygnału

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

magistrala CAN brak sygnału

1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386

magistrala CAN brak sygnału

931 Siłownik zamka centralnego prawy tył-F223

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

929 Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

928 Siłownik zamka centralnego lewy przód-F220

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

1389 Przełącznik tylnej klapy-F124

zwarcie do masy

954 Nie znany kod błędu

zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

1134 Alarmowy sygnał akustyczny-H12

nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY

1131 Sterowanie kierunkowskazów

nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Błędy skasowałem, ale zostały te:

945 Czujnik zdeżenia-G190

zwarcie do masy

849 Styk S stacyjki rozrusznik/zapłon -D-

nieznane ustawienie przełączników

953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza

nieznane ustawienie przełączników

1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1328 Magistrala danych funkcji komfort

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389

magistrala CAN brak sygnału

1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388

magistrala CAN brak sygnału

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

magistrala CAN brak sygnału

1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386

magistrala CAN brak sygnału

 

Centralny nadal nie działa, choć zauważyłem delikatną poprawę, ponieważ otwiera się szyba kierowcy (co prawda automat nie działa, ale zawsze coś). A nawet pojawiła się nowa funkcja:P Gdy szyba jest otwarta i otworzę drzwi to się sama zamyka :D To dopiero czary:/

Numer moduły to: 1j0959799ah

Edytowane przez kkamykk
Niemiła niespodzianka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza

nieznane ustawienie przełączników

1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1328 Magistrala danych funkcji komfort

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389

magistrala CAN brak sygnału

1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388

magistrala CAN brak sygnału

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

magistrala CAN brak sygnału

1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386

magistrala CAN brak sygnału

 

Te błędy masz od zamokniętego modułu pod tapicerka drzwi:-( narazie tylko odlacz aku i wstaw autko do cieplego miejsca i najlepiej z farelka do ogrzania wnetrza auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
953 Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza

nieznane ustawienie przełączników

1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1328 Magistrala danych funkcji komfort

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389

magistrala CAN brak sygnału

1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388

magistrala CAN brak sygnału

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

magistrala CAN brak sygnału

1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386

magistrala CAN brak sygnału

 

Te błędy masz od zamokniętego modułu pod tapicerka drzwi:-( narazie tylko odlacz aku i wstaw autko do cieplego miejsca i najlepiej z farelka do ogrzania wnetrza auta

 

Sprawdziłem dzisiaj jednak ten moduł komfortu pod fotelem kierowcy i okazało się, że wodę trzeba było kubkiem wylewać :P Okazało się, że kostki skruszały i kable z nich powypadały. Na razie zrobiłem taką prowizorkę tylko żeby wytrzymało do marca. W marcu będę w PL to wtedy się tym zajmę. Tutaj nie mam warunków.

A tak ogólnie to moduł szlag trafił i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Kable są w porządku.

A mówisz o module w drzwiach. Gdzie dokładnie się on znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy uszkodzony mikrowlacznik w drzwiach moze powodowac az takie problemy z komfortem? Tak sie zastanawiam, bo po odlaczeniu aku czasami wszystko wraca do normy. Niestety jak tylko zamkne dzrwi kluczykiem to problemy wracaja. Niestety pilot nie dziala.

 

Czesto zdarza sie nawet ze VAG nie moze polaczyc sie z autom bo wywala jakis blad. Interface status NRG czy cos w tym stylu. Dopiero po odlaczeniu i podlaczeniu aku moge sie spowrotem polaczyc.

 

Cos mi sie zdaje ze mam jakis wiekszy problem z elektryką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz problem z vagiem pod kompem to moze byc przyczyna brak minusu pod nogami kierowcy ktory dziala z modulem

 

---------- Dodano o 00:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:32 ----------

 

kkamykk on sie znajduje zaraz za tapicerka kierowcy. Tam jest podlaczony zamek, glosniki itd.... wielka czarna szkrzyna, nie trudno ja zauwazyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli masz problem z vagiem pod kompem to moze byc przyczyna brak minusu pod nogami kierowcy ktory dziala z modulem

 

Ta masa moze powodowac problemy rownie z polączeniem sie z reszta sterownikow? Bo jak mam problemy z połączeniem to nie odpowiada żaden moduł. Czy to silnik, czy ABS - wyskakuje ten błąd z NRG. Połączenie mogę przywrócic dopiero po odpieciu i podpięciu aku. I jeszcze jedno pytanko - znalazłem skorodowane kostki po stronie pasazera pod plastikową osłoną koło stop. Czy to moze rowniez powodowac problemy z komfortem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kkamykk on sie znajduje zaraz za tapicerka kierowcy. Tam jest podlaczony zamek, glosniki itd.... wielka czarna szkrzyna, nie trudno ja zauwazyc

Poczekam jednak do marca:) Teraz dopóki działa to niech działa;) Tutaj nie mam zbytnio warunków:/

Edytowane przez kkamykk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

PODŁĄCZE SIE DO TEMATU. Po koleji mialem takie problemy z atuem.

Po zamkniecie auta i po jakims czasie zalaczal sie alarm , nawet w nocy tak bez przyczyny

Pozniej przestalo dzialac regulacja luterka pasazera

Nastepnie przestaly zamykac sie drzwi pasazera , ( centralny zamek)

Nastepnie przestala dzialac elektryka wlewu paliwa i trzeba otwierac recznie.

 

Wszystko to stalo sie podczas jednego wyjazdu przez 2-3 dni.

Co to moze byc ? od czego zaczac szukania problemu, mysle ze to nie kazdy podzespol sie popsul a jakas elektryka sterujaca tymi elementami, podejrzewaz ze to cos z modulem komfortu. Prosze o pomoc od czego zaczac?

 

samochod passat b5 115 koni kombi 1999r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

PODŁĄCZE SIE DO TEMATU. Po koleji mialem takie problemy z atuem.

Po zamkniecie auta i po jakims czasie zalaczal sie alarm , nawet w nocy tak bez przyczyny

Pozniej przestalo dzialac regulacja luterka pasazera

Nastepnie przestaly zamykac sie drzwi pasazera , ( centralny zamek)

Nastepnie przestala dzialac elektryka wlewu paliwa i trzeba otwierac recznie.

 

Wszystko to stalo sie podczas jednego wyjazdu przez 2-3 dni.

Co to moze byc ? od czego zaczac szukania problemu, mysle ze to nie kazdy podzespol sie popsul a jakas elektryka sterujaca tymi elementami, podejrzewaz ze to cos z modulem komfortu. Prosze o pomoc od czego zaczac?

 

samochod passat b5 115 koni kombi 1999r

 

zapewne jak wielu z nas problem jest identyczny - zalany modul komfortu. niestety znajduje sie on pod siedzeniem kierowcy przez co o zalanie w pasku nie trudno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zamkniecie auta i po jakims czasie zalaczal sie alarm , nawet w nocy tak bez przyczyny

Kolego jak przeszkadza Ci wyjacy alarm, to powiem Ci, że ja odłączyłem syrenę, która znajduje się w lewym nadkolu w bagażniku. Jednak alarm chyba nadal działa, bo rano kiedy chcę odpalić samochód po nocce, to ciężko kręci, więc myślę, że i tak rozładowuje to akumulator. Dodatkowo więc odpinam minusa na noc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% łączenia kabli na module. A tak przy okazji to nie lepiej wyjąć bezpiecznik od alarmu??;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolgo robert_s, a mógłbyś powiedzieć który to bezpiecznik?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, to teraz jak to naprawic, czy mozna go odpiac bez utraty czegokolwiek i ponownie podpiac po osuszenie. Jak to sie naprawia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rafalica najpierw sie upewnij jak wygladaja wszystkie łaczenia pod dywanem. Ja miałem 5 łączeń do poprawy i jest gitara. Jezeli masz zawilgocony moduł to bez problemu mozesz go odlaczyc i wziasc do domu ale najpierw odlacz aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wziasc do domu ale najpierw odlacz aku.

Dokładnie rafalica! Odepnij sobie minus. Tu już to chyba było, bo nawet ja pytałem. Odpiąłem moduł, wysuszyłem i podłączyłem z powrotem. Gorzej nie było, ale lepiej też nie :P Może Tobie coś to pomoże ;) Jak już się tam dostaniesz, to powiedz ile wody miałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę z innej beczki,czy ktoś może posiada schemat kostek łączeniowych?

Ja jestem już po wymianie modułu ale przy mniejszej kostce 4 przewody zupełnie się odczepiły od starej kostki i wiem na których pinach były wpięte.

Kostki mam dopasowane z innego modułu a to z racji tego że jest ciężko dostępny i kolory przewodów różnią się.

Mój moduł to 3bo 959 796 a przewody które mi pozostały to :czerwony z czarnym paskiem,czerwony z żółtym paskiem,żółty z zielonym paskiem,brązowy z fioletowym paskiem.

Dwa pierwsze są o przekroju 1,25mm2 dwa następne to 1mm2.

Wszystkie cztery pochodzą z mniejszej kostki.

Jeśli ktoś posiada opis to będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem . Nie wiem pod jaki wątek to podpiąć ale może tutaj. W mojej B5 klima zaczęła działać cały czas, agregat naparza strasznie. Jak odpalam silnik to od razu ciągnie napęd na agregat a jak już silnik działa to przez 15 sekund klima działą, włąncza się i wyłancza potem 5 sekund ciszy i znowu 15 sekund ostrej jazdy i tak non stop . Dzieje się to nawet jak wyłącze nawiew na zero i czy jest w pozycji auto , econ , czy nic - klima działa. Łącznie z tym pojawił sie drugi problem mianowicie coś klika jakby w liczniku wewnątrz ( i to na pewno nie we włączniku awaryjnych) i łącznie z tym przygasa podświetlenie licznika i klimatronica oraz chyba przednie światła też przygasaja . Dzieje się to z dużą częstotliwością i jest bardzo denerwujące. Silnik nie przygasa ani też nie opadaja wskazowki od paliwa temperatury albo obrotomierza tylko podświetlenie . Koledzy co to może być przyczyną. Pomóżcie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia kostek przy ECU jak i nad nogami kierowcy , wkońcu zima i wody jest pod dostatkiem,

dobrze by też było sprawdzić go pod VAG czy jakieś błędy są co mogą nakierować na usterkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności