Skocz do zawartości
Gość pazder

PŁYN DO UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICZEGO

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem też że są MINERALNE i SYNTETYCZNE - który z nich wybrać ?

Ty u siebie jaki wcześniej miałeś? Żółty zapewne ?

 

Co do STP to nie zastanawiałem jaki on jest tzn czy minerał czy syntetyk

 

A co do koloru to nie przygladałem się zbytnio ale na pewno bardziej zółty niz czarny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, sytuacja jest podbramkowa więc prosze o pomoc, a wiem że tutaj znajde najlepszch specjalistów;). Mianowicie- poszła mi przekładnia,jestem poza domem 350km i musze jakos wrócić do domu jutro. Może uda mi się dojechać spowrotem, będę dolewał płynu i sprawdzał co jakiś czas czy jeszcze tam jest. Po powrocie natychmiast oddaję samochód do zakładu. Pytanie brzmi; czy lepiej kupić regenerowaną przekładnię czy nową(jeśli tak to można nazwać,tutaj podaję link do owej aukcji http://allegro.pl/golf-passat-caddy-przekladnia-kierownicza-nowa-i4212895574.html ). Niby to nowe, niby TRW ale coś nie jestem przekonany,proszę Was o radę, bo szukam juz czegoś w nienajwyższej cenie, a taka nowa jak podaje sprzedawca i regenerowane w zakładach są w podobnych cenach,co zatem wybrać? Może ktoś ma jakiś zakład bądź sprzedawcę do polecenia w okolicach Szprotawy bądź Pszczyny?Z góry dzięki i czekam na jakąś odpowiedź:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem kupić nową ale po przeczytaniu kilku opinii zrezygnowałem bo jeżeli nowa to tylko oryginał niestety cena powala dlatego zregenerowałem i póki co nie żałuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ja już raz przekładnię regenrowałem, po 4-5 latach znowu problem powrócił, chyba nie ma innego wyjścia i trzeba wydać kolejne 700zł pewnie..:(. Boje się o pompę jeszcze, nie wiem czy dam radę wrócić swoim autem do domu..jak dojechałem w zbiorniczku byłu sucho, a na kierownicy już parę km przed dotarciem do celu czułem niemiłe "szorowanie", poza tym raz po raz wspomaganie się wyłączało.. Ale nic, zobaczymy, płyn juz do mnie jedzie, zalejemy, pokręcimy kierownicą i okaże się co z moim paskiem:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam mały problem gdzie jest zbiornik płynu wspomagania w b6/b5/ 2002 jeżeli taki jest, na rysunkach z książki serwisowej coś widać ale nie jest opisane u mnie miarka wskazuje min i nie wiem jaki płyn czy są uniwersalne

 

pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za lewą lampą zielony korek :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie jest zbiornik płynu wspomagania w b6/b5/ 2002

 

 

u mnie miarka wskazuje min

 

To jak ? nie wiesz gdzie jest zbiorniczek ale wiesz co pokazuje miarka ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowanie odradzam przekładnie regenerowaną. Sąsiad zregenerował i po roku teraz kiedy znowu mu pociekła kupił używkę oryginalną. Sam teraz zmieniałem przekładnie. Kupiłem z passata z końca 2004 roku od benzyny i póki co rewelacja, myślę że posłuży dobre parę lat. Na pewno więcej niż te przekładnie regenerowane za 350zł na chińskich częściach. Do grupy vag zawsze zalewam olej jak fabryka kazała mineralny, zielony febi 006161. (na korku wlewu mam napis mineral)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Passata mam od niedawna, parę dni temu sprawdziłem poziom płynu do wspomagania, jest delikatnie poniżej minimum. Wiem, że trzeba dolać ale nie wiem co. Korek jest zielony więc pewnie i zielony płyn powinien być zalewany. Wyciągnąłem dziś trochę płynu strzykawką i jego barwa jest brązowawa. Czytałem też, że wcześniej płyn miał kolor żółty więc może jeśli nie był zmieniany to pociemniał. Dolałbym zielonego ale nie jestem w 100% pewien czy ten płyn który jest nie był przypadkiem kiedyś czerwony a z tego co wyczytałem to nie wolno ich mieszać. Co doradzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mineralny G002 jest zalecany, napisane jest to na zbiorniku, ale go nie dostaniesz. Można podlać G002 syntetykiem lub G004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam -dwa lata wstecz kupowałem SWAG NR 99 90 61 62 - zielona nakrętka i zielony płyn -MINERALNY !

dzisiaj wymiana całego płynu na FEBI NR 061 62- zielona nakrętka i zielony płyn - MINEALNY ! CENA -30 ZŁ

 

 

IMG20140728_001.jpg

IMG20140718_001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie co sie stanie jak wleje normalnego czerwonego płynu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwony to syntetyk. A skoro wcześniej był zielony, to może być tak, ze bedzie ci gdzieś ciekło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie co sie stanie jak wleje normalnego czerwonego płynu ?

 

To zależy co dla Ciebie oznaczaja słowa "normalny czerwony płyn" ???

 

Może cos konkretniej, producent, oznaczenie itp ? ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czerwony to syntetyk.

 

Czyli wg Ciebie to kolor oznacza rodzaj płynu ???

 

Bo jak dla mnie to czerwony oznacza tylko tyle, że producent dodał czerwonego barwnika :)

 

 

A skoro wcześniej był zielony, to może być tak, ze bedzie ci gdzieś ciekło

 

A to juz zupełne wróżenie z fusów. Bo równie dobrze możnaby napisać, że skoro wcześniej był zielony (a skąd właściwie to wiemy ?) to może być tak, że wszystko będzie OK i nie będzie ciekło :) :) :)

 

Niech kolega pytający wybierze sobie która odpowiedz mu bardziej pasuje, obie mają taką samą wartość, prawdopodobieństwo trafienia po równo, po 50 % :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli wg Ciebie to kolor oznacza rodzaj płynu ???

Nie według mnie - tylko według producenta :wmorde

Czerwony - syntetyczny, zółty - półsyntetyk, zielony - mineralny :fajny

 

 

dobrze możnaby napisać, że skoro wcześniej był zielony (a skąd właściwie to wiemy ?

Z koloru korka na zbiorniczku i z tego co na korku jest napisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek 75 dzieki za odpowiedz

dlatego pytam bo wcześniej był biały ale ze względu ze poszły przewody albo maglownica i cieknie musiałem kupić na dolewkę ,ale na Islandi 1 litr kosztuje 200 zł wiec jest to lekka przesada , a czerwony zwykły przekładniowy mam za friko w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie według mnie - tylko według producenta :wmorde

Czerwony - syntetyczny, zółty - półsyntetyk, zielony - mineralny :fajny

 

 

Z koloru korka na zbiorniczku i z tego co na korku jest napisane.

 

No ja mam wlany czerwony do wspomagania DEXRON IID ATF 220 i to jest mineralny płyn. Grupa VW leje zielony do wspomagania i to też mineralny tak jak kolor zbiorniczka. Wspomaganie to hydraulika i jeśli będzie mineralny to może i być najnowszych norm byle się zazębiały charakterystyki.

Kolor niewiele powie jak ktoś dolewał albo cały wymieniał.

W automatycznych przekładniach przeźroczysty do CVT, żółty słomkowy to półsyntetyk w FL i Tiptronicu jest

a zielony to pełen syntetyk w DSG i dwusprzęgłowych skrzyniach ale to tak jest inaczej do wspomagania niż do skrzyni :D Specyfikacja płynu powie wszystko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele Passatów na zalany czerwony olej.I od razu każdy wymienia bo po kolorze to od razu syntetyk.I leje Febi.Wszystko było wyjaśnione w tym temacie.Kolor nie ma znaczenia.Wiele osób zalewa czerwonym mineralnym z Orlenu o nazwie HIPOL ATF II D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na korku mam only mineral olej G00200. Jaki płyn wlać febi 6162 czy 6161. na pojemniku tylko mineralny, a norma zmienila sie w syntetyk. Ewentualnie co mozna dolać do starego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najbezpieczniej wlać olej mineralny. U siebie zalałem zielony LHM citroena - sprawuje się doskonale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności