Skocz do zawartości
Gość pazder

PŁYN DO UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICZEGO

Rekomendowane odpowiedzi

troche podyskutowaliscie wiec teraz moze wrocimy do tematu:))) no wiec pare dni temu cieklo mi na przewodzie od wspomagania na koncu tym zarabianym wiec po cennej wskazowce jednego z uzytkownikow (i nie tylko:)) odczepilem ten przewod dalem konkretnej osobie ktora zarobila mi ta koncowke (docisnela) i wszystko bylo dobrze sprawdzone itd przewod zalozylem i niestety dzis znow zaczela sie ''jazda'' czy mozliwe jest zeby to jakies zbyt wysokie cisnienie powodowalo ze ten olej mi wywala czy moze poprostu dac jeszcze raz do zrobienia facetowi ale juz teraz zeby zrobil mi nowa ta koncowke??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niuskamala, samo docisnięcie nie zda egzaminu. Musi być końcówka założona na nowo (z reguły nowa końcówka) zamontowana na nowym odcinku węża. Tzn. ten kawałek węża gdzie była zaciśnięta końcówka odcinasz i montuje się nową. O ile oczywiście wąż będzie odpowiednio długi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

zauważyłem u mnie wyciek płynu od wspomagania pod zbiorniczkiem zacisk puścił od razu go wymieniłem ale i teraz musze dolać płynu bo jest już na minimum w zbiorniczku. I moje pytanie brzmi jaki płyn wlać by był dobry ?? na stacji dał mi płyn czerwony, ale powstrzymałem się od wlania go bo nie ejstem pewnie. a słyszałem, ze do passatów b5 idzie FEBI-ZIELONY, a jets i również czarny.

 

U mnie korek od zbiorniczka wygląda tak :

 

rppese.jpg

 

nie jst ani cały zielony, ani czarny.. a na korek podobnież też jakieś ma znaczenie..

 

zboku na zbiorniczku też coś pisze typu "hydraulic mineral"

 

prosze o jak najszybszą pomoc bo musze na dniach dolać płynu bo czuje nawet po kierownicy tak jak by ciezej nia sie krecilo i w pewnych momentach odlanczalo wspomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na stacji dał mi płyn czerwony, ale powstrzymałem się od wlania go bo nie ejstem pewnie

Dobrze zrobiłeś

 

Powinien być zielony.

boku na zbiorniczku też coś pisze typu "hydraulic mineral"

 

To oznacza "typ" oleju (hydrauliczny mineralny)

Pozdrawiam

 

EDIT >>TU<< znalazłem wszystkie informacje co i jak z płynem.

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jedynie słuszny płyn to oryginalny G 004 000 M2 ( wcześniej G 002). Do kupienia w ASO Skoda, Audi, VW - 40 zł za litr. Nie daj się namówić na "dolewkę", bo liczą za zużyty płyn i "przyjemność". Lepiej kupić litr i samemu zalać. Kolor oczywiście zielony.

Edytowane przez Maciej_B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Układu wspomagania się nie płucze tylko zlewasz stary płyn i zalewasz układ nowym. Płyn jaki się stosuje do układów wspomagania VW to musi być olej mineralny (zamiennik Febi M 6162 zielony), aby uszczelniaczy w maglownicy nie wypłukało bo koszt regeneracji maglownicy to już kilka set złotych. Układu się nie płucze, bo to tak samo np. jak wymiana oleju w silniku. Czy przy wymianie oleju w silniku płucze się silnik nie bo nie,ma takiej potrzeby. POZDRAWIAM i owocnego grzebania przy autach życzę.

 

PS. Ilość oleju powinna zawierać się w połowie miedzy min - max gdyż płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość nieznacznie.

Edytowane przez rafus1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pan mi powiedział, że mam sobie zalać paszteta G002000

 

Płyn G00200 żółty nie jest już dostępny, został zastąpiony G00400 w kolorze zielonym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałem ostatnio G00400 w serwisie skody 55 zł za litr z Febi odradzali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie wlewajcie TYLKO I WYŁĄCZNIE ORYGINALNY PŁYN VOLKSWAGENA ZIELONY!!!! ja miałem podobne problemy ze wspomaganiem i nie wiedziałem jak temu zaradzić a wlewałem tylko febiego zielony, od kiedy wlałem oryginalny vw wszystko się uspokoiło pompa cicha i kierownica leciutko chodzi. Niby febi to zamiennik z górnej półki ale coś musi w swoim składzie mieć innego(sądzę ze ma inne właściwości lepkie niż febi) ze nagle po wymianie na oryginał wszystko przeszło i od tej pory przejechałem już ok 10tyś km i wszystko jest super:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie dołącze się do tematu chodzi mi o poziom plynu do wspomagania.Mam zbiorniczek z zielona nakrętka i czarną miarka, dzisiaj z ciekawości odkręciłem zbiorniczek żeby sprawdzić poziom i ku mojemu zdziwieniu plynu jest tyle że zakrywa prawie cała miarkę.Miarka ma około 5, 6 cm. a napis max jest około 3cm od dołu ,no i nie wiem co jest grane.Dodam że sprawdzałem to na ciepłym silniku,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie dołącze się do tematu chodzi mi o poziom plynu do wspomagania.Mam zbiorniczek z zielona nakrętka i czarną miarka, dzisiaj z ciekawości odkręciłem zbiorniczek żeby sprawdzić poziom i ku mojemu zdziwieniu plynu jest tyle że zakrywa prawie cała miarkę.Miarka ma około 5, 6 cm. a napis max jest około 3cm od dołu ,no i nie wiem co jest grane.Dodam że sprawdzałem to na ciepłym silniku,

 

Odkręciłeś zbiorniczek ? Czy po prostu korek z miarką ?

 

Zreszta nieważne, jesli masz poziom ponad max to pewnie Ci ktoś szczerze nalał:fajny.

 

Może sie wysączać plyn przez otworek w korku (zakrętce)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku poziom płynu powinien znajdować sie przy znaku MIN na wskaźniku,do 2 mm powyżej lub poniżej znaku.Na ciepłym silniku,tj temp około +50C poziom plynu powinien znajdować się między znakami MIN-MAX,gdy pokrywa jest wkręcona. Koła przednie powinny być ustawione jak do jazdy na wprost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem lany zielony olej do wspomagania o oznbaczeniu 06162 zielony to jest jakis niemiecki olej a potrzebuje dolac jaki jest odpowiednik tego oleju zebyh kupic go gdzies na stacji paliw

 

Taki będzie dobry - był zielony i nadal trzeba lać zielony :D

 

pynfebiwspomaganie.jpg

 

wogole to cieknie mi przez maglownice duzo by wyniosla naprawa w serwisie vw???

z takim problemem do serwisu VW nie jedź, bo jak ci cenę podadzą, to czmychniesz szybciej niz tam wejdziesz. Rozejrzyj sie razem za jakimś warsztatem regenerującym magle - O niebo taniej cie to wyniesie. Lub kup używaną maglownicę - cena około 500 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis wymieniałem płyn wspomagania było kręcone na podnośniku żeby wyleciało z maglownicy ale całość to tylko jakieś 0,5 litra, możliwe że tylko tyle ? Dolałem potem świeżego do stanu max weszło 0,6 i pytanie brzmi czy wsio zrobione ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tu generalnie panuje opinia że tylko zielony
Można się spotkać z różnymi opiniami co do mieszania już niedostępnego płynu mineralnego G 002 000 z obecnie produkowanym syntetycznym G 004 000 M2. Zarówno w ASO Plichta (Gdańsk) jak i Kulik (Gdynia) potwierdzono mi, że jest to płyn zamienny i można je mieszać. Płyn tak jak i korek jest zielony i 1 L kosztuje równo 50,- Czy warto ryzykować oszczędzając ok 25,- by lać "coś innego" każdy powinien zadecydować sam.
czy jakikolwiek byle mineralny

To że oba płyny są mineralne nie przekłada się absolutnie na ich możliwości mieszania.

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie czerwony. Wymieniałem zbiorniczek bo jedna rurka była trzaśnięta i się sączyło. Po wymianie dolałem płynu STP do wspomagania. Układ chodzi cicho nie widać aby gdzieś leciało z maglownicy czy na pompie a mimo to ubyło z 5mm na podziałce. W sklepie motoryzacyjnym sprzedawca podał mi zielony Febi i był widocznie rzadszy od Mobila ATF 220 którego wziołem, który jest koloru czerwonego. Jeszcze nie dolałem tego ATF220, ale na logikę to powinno się dolewać o takim samym kolorze jak jest zalane. No i jest to płyn stosowany w automatycznych przekładniach więc z założenia powinien być o lepszych parametrach niż płyn hydrauliczny. Na pewno nie jest gorszy. Tylko czy się nie zważy? Po jakim czasie może to nastąpić i czy jest jakiś myk sprawdzić to bez zalania? Czy pomieszane w słoiczku próbki płynów zważą się bez obciążenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik wyłączony, odsysasz zawartość zbiorniczka, napełniasz nowym płynem i krecisz kierownicą lewo-prawo. Po 3-4 obrotach masz już pusty zbiorniczek (uważaj aby nie zassać powietrza), napełniasz go ponownie i powtarzasz. Aby ulżyc w kreceniu kierownica wjedź na trawę, na piasek, albo unieś (chociaż trochę) przód auta jakimś podnosnikiem. Kończysz przepompowywanie (płukanie) jak juz będzie leciał czysty płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik odpalony wszystko działa, nic się nie waży, chwilowo nie mam dostępu do kanału, bo bym zrobił wymianę przed wyjazdem. Zastanawiam się tylko czy wyłącznie wymieniać czy płukać układ i ewentualnie czym. Płyn już kiedyś wymieniałem (w golfiku) ale o płukaniu muszę poczytać.

 

Żadna filozofia. Odepniesz powrót i najlepiej we 2 osoby to robić. Jedna kręci lekko kierownicą (nie za szybko bo płyn momentalnie jest zasysany) nawet nie trzeba od razu do skrajnych położeń a druga dolewa płynu i tak literek 2 można przepuścić przez układ. Później na skrajny skręt w lewo i prawo i z maglownicy zejdzie i tyle.

Uzupełnić dodać trochę STP-zakonserwuje i przeczyści i gitara. Ja dolałem STP zamiast płynu do wspomagania jak mi ubyło przez pęknięty wylot ze zbiorniczka i nic się nie rozszczelniło a miałem mineralny zalany. Pompy wogóle nie słychać(wcześniej też była cicha) i nic nie ubywa ze zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do płukania można użyć oleju Boxol z Orlenu (np. 5 l za ok.50 zł). A do układu zalać płyn do wspomagania Prestone. Można go używać także na dolewke.Jest mieszalny ze wszystkimi rodzajami płynów do wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do płukania można użyć oleju Boxol z Orlenu (np. 5 l za ok.50 zł). A do układu zalać płyn do wspomagania Prestone. Można go używać także na dolewke.Jest mieszalny ze wszystkimi rodzajami płynów do wspomagania.

 

No to żeś kolego zapodał oleum niczym do jakiegoś traktora czy maszyny hydraulicznej. Nie ma toto żadnych aprobat do stosowania w motoryzacji tylko takie parametry :

na jednej stronie takie

ISO: VG 46

lepkość kinetyczna: 27

wskaźnik lepkości: 145.

 

a na orlenie takie

Parametry fizyko-chemiczne

 

Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 0C 42,1mm2/s

 

Wskaźnik lepkości 150

 

Temperatura płynięcia -420C

 

Pewnie tam gdzie tego oleju wchodzi kilkanaście-kilkadziesiąt litrów to może i będzie idelny ale 2 litry to można kupić taki jak należy.

 

To ja już wolałbym kupić Mobila ATF 220 i tym przepłukać i zalać cena za litr ok 20zł.

 

Mobil ATF 220

Lepkość kin., ASTM D 445

[cSt] w 40ºC 37

[cSt] w 100ºC 7.0

Lepkość dynamiczna Brookfield-a, ASTM D 5293

[cP] w -40ºC 33,000

Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 153

Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 -44

Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 200

Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 0.870

Kolor Czerwony

 

Przynajmniej jest jakaś konkretna specyfikacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności