Skocz do zawartości
Gość pazder

PŁYN DO UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICZEGO

Rekomendowane odpowiedzi

a co sie stanie jak wyleje z układu cały płyn bo specyfikacja nieznana(podejrzewam ze to zielony zmieszany z czerwonym i pewnie mineral ale to podejrzenie) A wleje cały litr nowego Syntetycznego 6161 Pompa, maglownica sucha wszystko ok ze wspomaganiem a dolac musze i tak z 50 ml do stanu wiec majac litr wymienie po prostu na ten płyn. Jakie jest prawdopodobnienstwo ze rozszczelnei układ jak to wiekszosc tutaj pisze po tym płynie :) W VW twierdza ze wlasnie syntetyk wg etki był wlany fabrycznie w tym roczniku i taki zalac mozna na zbiorniczku nie mam zadnego oznaczenie ani na korku zeby to był ten G0020 wiec rozumiem ze moge spokojnie sobie zalac Syntetykiem tak :)

 

 

Nawet Katalog podaje SWAGA/FEBI ze do VW tylko i wyłacznie 6161 czyli Zielony Synetetyk a nie Minerał 6162 (to jest dedykowany do BMW)

 

https://cars.febi-parts.com/article.php?r_searchInput=Olej%20hydrauliczny

Edytowane przez techno100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podbijm temat pomoze podpowie ktos ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie chcesz mineralnego?

Też u siebie spuszczałem cały płyn, nie wiem jaki był wcześniej ale miał kolor bardziej brązowy, mętny już trochę bo niewiadomo kiedy ostatnio wymieniany. Korek na zbiorniczku zielony więc zalałem zielonym mineralnym FEBI i śmiga jak ta lala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zalewałem zielony febi bo miałem w zbiorniczku kolor niezidentyfikowanej barwy.

Kilka razy zalewałem układ, jeździłem 1 dzień, zlewałem, zalewałem świeży aż cały układ ładnie się wypłukał że starego płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja juz zalalem syntetykiem 6161 dzisiaj tak jak twierdzi VW ze taki powinien byc a minerał czytalem własnie ze niektórzy mieli problemy z nim niektórzy nie ja kwyzej napisaliscie wiec jest trudno stwierdzic w sumie ile osob tyle opini czytajac ten temat od A do Z. Mam nadzieje ze nie rozszczelni sie układ od syntetyka ogolnie płyn sie nie zwazył wiec raczej nie był mineralny wczesniej. Po zalaniu odpowietrzeniu wszystko ok wspomaganie chodzi tak samo jak przed wymiana pompa tez tak samo pracuje. Zastanawia mnie tylko to zeby nie leciało nigdzie ale to chyba malo prawdopodobne co koledzy?? VW tez tweirdzi ze ten plyn/olej spelnia norme G00200 a na zbiorniczku nie ma napisane zeby lac minerał... korek jest zielony olej tez zielony syntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w dwóch dobrych zakładach regenerujących przekładnie i oba polecają płyn do układów wspomagania firmy STP z ciekawostek dodam że jak padała mi przekładnia i wymieniłem zielony płyn na ten STP to odczułem wyraźną poprawę pracy przekładni niestety moja przekładnia była już za bardzo uszkodzona wiec poszła do regeneracji po której trafił do środka przekładni ponownie płyn STP. Regenerowalem dwa lata temu zrobione prawie 40 tyś a przekładnia działa jak nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie wygląda to tak olej koloru bezbarwnego może lekko miodowy, stan już prawie poniżej minimum, co wlać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lej STP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, u mnie wygląda to tak olej koloru bezbarwnego może lekko miodowy, stan już prawie poniżej minimum, co wlać?

 

20160424_130051.jpg54

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prestone jest bardziej uniwersalny. Kup Febi 06161 który spełnia normę wypisaną na zbiorniczku g002000

 

febi_plyn_do_wspomagania_06161_1l.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka Panowie.

Czytałem co pisaliście, wiec pełen dobrych chęci zamówiłem Prestone z formula stop leak. Z racji ze mieszkam w Norwegii zakupy zrobione na alledrogo i paczka do Oslo.... Zdziwienie i złość po otwarciu paczuchy kiedy okazało sie ze zamiast Prestone stop leak przyszedł Prestone bez stop leak..... i teraz pytanie o ile Prestone z stop leak zgodnie z opisem można mieszać z każdym rodzajem płynu, to czy Prestone bez tej formuły tez można mieszać......... Pytam bo nigdzie o tym nie piszą a zwrot to pomijając koszty to nerwy i stracony czas....

REX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie przeszkadza jesli nie masz wyciekow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziękować

 

Rex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie odnośnie płynu do wspomagania. Auto Passat B5FL 2001r. 1.9TDI 101KM (AVB). Dziś w sklepie kupiłem olej Elf tranself ep 80w90. Z racji, że w sklepie motoryzacyjnym nie było Pana, który zawsze potrafi dobrze doradzić tylko jakiś nie do końca ogarnięty starszy Pan, postanowiłem zachować paragon i jeszcze nie otwierać oleju. Można tym olejem uzupełnić ubytek płynu od wspomagania?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tego płynu nie dolewaj bo to nie jest płyn z norma do Vw idź do tego sklepu i oddaj go i niech Ci ściągnie swag lub febi zielony 06161

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej oryginał? Oszczędzać 20 zł na zamienniku ?

Być może to głupota bo oryginał to być może ten sam co FEBI ale tak czy siak brać oryginał za około 55 zł i mieć pewność i spokój.

 

 

 

 

 

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/products/3016321720351-G___004_000_M2-.html -

Na zbiorniku jest żeby lać tylko mineralny. Następca tego oleju jest wskazywany na syntetyk. No ku*wa mineralny zamienił się w syntetyk ? Dlaczego sprawy olejowo smarowe są zawsze tak bardzo popieprzone ?

 

 

Czytam temat i neta i już wszystko się wzajemnie wyklucza ...

 

 

 

Czy mamy na sali osoby, które mają na zbiorniczku jasno napisane lać G002000 ONLY MINERAL, a nalały sobie tego wyżej linkowanego oryginalnego G 004 000 M2 syntetyka i jeżdżą tak już dłuższy czas ?

 

No bo są nadal FEBI minerale G002000 ale duzo opinii, że to niska jakość i odradzają ludzie.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wlany SWAG 06161 juz ponad rok i taki jest zalecany katalogowo i przez VW w ASO do Volkswagena tego. Po prostu mieneralnego nie ma jak nie jestes pewien to wyciagnij wszystko z układu i wlej do pełna 06161 czyli ten co VW poleca i jezdzij na tym normalnie. na zbiorniczku u mnie jakos nic nie pisze o mineralnym oleju jest czarny i zielona nakretka. Kupuj ten olej i zalewaj i nie pytaj wiecej zapomnij o temacie oleju wspomagania chyba ze masz wycieki gdzies na maglu czy pompie to najpierw je zrób :)

 

Po drugie zobacz sobie katalogowo Febi 06162 czyli minerał jest dedykowany do BMW a nie VW a 06161 jest dedykowany własnie do grupy VAG i numery Oryginału zastepuje własnie czyli tak jak napisales G 004 000 M2 a taki powinien byc wlany do twojego układu Proste jak ... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sprawa jest jasna w kwestii SWAG / FEBI. Jeżeli oryginał kosztuje 55 zł, a SWAG / FEBI jest jego zamiennikiem i kosztuje 40 zł to nawet nie chce mi się patrzeć w jego stronę. Dla mnie to głupota lać zamienniki które kosztują czteropak mniej od oryginału.

 

Jako, że czytam neta już chyba z 5 godzin:

 

Na necie wszystko się wzajemnie wyklucza ( wow, standard ) ale znalazłem spójnę info pisane przez użytkowników:

Jest wiele potwierdzeń kierowców pasków i audi, że wspomaganie działa gorzej, głośniej, ciężej po zalaniu FEBI.

Jest potwierdzone info, że magle siadały zaraz po wlaniu FEBI.

Przeczytałem też sporo info, że na warsztatach, u znawców tematu, w ASO itp. odradza się FEBI. Info nie oparte na domysłach, a na doświadczeniu kierowców i mechaników.

 

Nie mówię, że tak jest, ale własnie to przeczytałem kopiąc głęboko neta.

Ogólnie na necie panuje dezinformacja. Nie ma tematu takiego, że gromada kierowców stwierdza, że ten i ten do kitu, a ten jest w 100% polecony.

 

 

 

Doczytałem się, że Syntetyk G 004 000 M2 ma w sobie jakieś tam uszlachetniacze, dodatki i inne takie cuda i można go zalać do zbiorniczków MINERAL ONLY w naszych paskach i zastąpić nieprodukowany od dawna Mineralny G 002 000.

 

 

 

Siedząc w w tych tematach 5 godzin nadal jednak nie ma jak byk uzasadnionego potwierdzenia, że taki i taki jest na 100% dobry. Wszędzie wątpliwości i brak doprecyzowanego info. Ahh te internety :P

 

 

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/products/3016321720351-G___004_000_M2-.html - czy to jest oryginał VW ? W sumie to opis nic takiego mi nie mówi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie info dostałem z warsztatu regenerującego przekładnie kierownicze, że w starszych autach a już na pewno 15 letnich lać STP do układów wspomagania a to dlatego że ma ciut większą gęstość a co za tym idzie lepiej smaruje niż wodnisty oryginalny płyn. Przed regeneracją swojej przekładni żeby wydłużyć jej działanie zapałem STP i przekładnia zaczęła lepiej chodzić i dłużej wytrzymała a po regeneracji też mi zalali ten płyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności