Skocz do zawartości
Gość pazder

PŁYN DO UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICZEGO

Rekomendowane odpowiedzi

skoro przekładnia sprawdzona i sprawna to zostaje Ci pompa wspomagania, podjedź do speców od wspomagań na pewno coś poradzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro przekładnia sprawdzona i sprawna to zostaje Ci pompa wspomagania, podjedź do speców od wspomagań na pewno coś poradzą

 

dzieki sproboje kogas poszykac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem. Muszę dolać płynu do wspomagania ale nie wiem jaki kupić. Auto sprowadzone z niemczech B5 fl 2002r. 1.9 TDI AVF. Korek jest zielony ale nic na nim ani na zbiorniczku nie pisze. Wyciągnąłem trochę płynu w strzykawkę i ma kolor czerwono-brązowy. I nie wiem czy kupić zielony czy czerwony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I nie wiem czy kupić zielony czy czerwony.

 

Nie wiedząc co masz w układzie to nikt tego nie rozstrzygnie:/:

 

Kup coś w rodzaju płynu STP lub Prestone - można mieszać ze wszystkimi olejami. A najlepiej takie coś co jednocześnie uszczelnia, bo skoro masz ubytek to przecież nie wyparowało i po dolewce raczej obserwuj czy nie ubywa:roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i zwracam się do Was o pomoc, mam w planach wymianę płynu wspomagania, ale nie wiem jaki kupić.. dzisiaj sprawdziłem jaki kolor ma aktualny, i wychodzi na to że taki ciemniejszy żółty, na zbiorniczku wiadomo pisze "use only mineral hydraulic fluid" ludzie piszą: "lać febi zielony mineralny" inni jakieś "STP" że niby lepsze.. ogólnie żeby syntetyk albo mineralny, oczytałem się już tego wszystkiego masę że nie wiem w końcu co mam wybrać, albo chociaż na dolewkę jakiegoś który nie zaszkodzi a pozwoli klika km zrobić (do pracy) a w sobotę zabieram się za wymianę. Co kupić? co wlać? co będzie lepsze? za odpowiedź dziękuję z góry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

STP jest gęściejszy i lepszy do przekładni ze sporym przebiegiem czyli można powiedzieć do każdego B5 :) tak mi powiedzieli w warsztacie regenerującym przekładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko że nadal nie wiem co wlać :P A Ty co masz zalane na ten przykład? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, tylko że nadal nie wiem co wlać

 

A nie chcesz moze wybrać rozwiązania najprostszego i niejako oczywistego ? Czyli wlać ori płynu z ASO ?

Nie kosztuje żaden majątek...

 

A po drugie w sytuacji gdy masz płyn żółtawy (a nie np. czarny) to dlaczego chcesz go wymieniać? Masz jakieś objawy złego działania układu i podejrzewasz że z powodu płynu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby być nawet i ori tylko żeby był dobry, no właśnie problem tkwi w tym, że u mnie w okolicy nie ma ASO..

Są objawy, przy ruszaniu, skręcaniu słychać głośniejszą pracę pompy, i jak sprawdziłem poziom płynu to jest mocno poza poziomem, nawet stalka nie jest mokra.. i do tego jak wczoraj spojrzałem to był zapieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jar091 to w takim razie zobacz co napisałem kilka postów wyżej (#84):

 

"Kup coś w rodzaju płynu STP lub Prestone - można mieszać ze wszystkimi olejami. A najlepiej takie coś co jednocześnie uszczelnia, bo skoro masz ubytek to przecież nie wyparowało i po dolewce raczej obserwuj czy nie ubywa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i tak też chcę zrobić nie wiem czy wymieniać czy po prostu dolać właśnie tego STP jeśli naprawdę można mieszać go z innymi płynami. I nawet jeśli to czy można na nim pojeździć czy wymienić, bo nie chcę czegoś uwalić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

STP można mieszać z zielonym spokojnie bo jak tak wcześniej zrobiłem potem jednak kupiłem dużą strzykawe i odessałem płyn ze zbiorniczka dolałem stp pojeździłem dzień i znów odessałem i dolałem stp i tak 3-4 razy i w układzie był już praktycznie tylko stp ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde i teraz to już w ogóle nie wiem co mam wlać.. Febi zielony syntetyczny czy mineralny?, STP, czy Prestone.. co będzie najlepsze i nie uwali mi czegoś? kto co poleca? do Passata B5 1.9 TDI rocznik 97.

Tak aby było jasno, że wleje i będzie śmigać.

 

A Ziewal Ty miałeś przekładnie po regeneracji tak? i dlatego teraz lejesz STP tak?

Edytowane przez Jar091

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde i teraz to już w ogóle nie wiem co mam wlać.

 

Ty to jesteś normalnie generator problemów:mniam

 

Wwszystko już napisano, jesli masz duzy ubytek to wlej cokolwiek z w/w propozycji i moze łatwiej zobaczysz gdzie cieknie. Nie oszukujmy się w 17 letnim układzie to ma prawo byc cos do uszczelnienia. Najpierw zadbaj o uszczelnienie a potem możesz jakies super płyny rozważać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, już nic nie mówię :P zaraz popędzę do sklepu i kupie coś z tych dwóch, dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ziewal Ty miałeś przekładnie po regeneracji tak? i dlatego teraz lejesz STP tak?

moja przekładnia ciężko chodziła gość od regeneracji polecił mi żebym wymienił płyn na STP póki nie zdecyduje się na regenerację no i wymieniłem i przekładnia zaczęła lżej działać pół roku temu zregenerowałem ale nie pamiętam czym mi zalali układ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

U siebie zauważyłęm, że mam MINIMUM na miarce (na rozgrzanym silniku)

Kolor płynu żółty, czy wystarczy że doleję obojętnie jaki olej czy musi być koniecznie ZIELONY / CZERWONY ?

Zdania są podzielone dlatego też pytam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolor płynu żółty, czy wystarczy że doleję obojętnie jaki olej czy musi być koniecznie ZIELONY / CZERWONY ?

Zdania są podzielone dlatego też pytam....

 

Zdania podzielone, wiadomo, musisz jakąs decyzję podjąc. Ja dolałem jakiś rok temu płyn STP (taki z uszczelniaczem, napisane, że mieszalny ze wszystkimi) do tego co było (najprawdopodobniej ori fabryczny od niewiadomo kiedy) i nic złego sie nie dzieje, przejechałem jakies 40 000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, to taki też poszukam i kupię.

Czytałem też że są MINERALNE i SYNTETYCZNE - który z nich wybrać ? :)

Ty u siebie jaki wcześniej miałeś? Żółty zapewne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności