Skocz do zawartości
raver32

2.0 TDI - 85.000km czy już czas na wymianę rozrządu?

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w CBBB do 180tyś wydłużony jest przebieg wymiany rozrządu.

 

W sumie fakt ale jest to wartość graniczna....zalecane przy 150 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne ,bo w mojej książce przeglądów serwisowych wymiana jak to napisali "Co 210 tys. km pasek zębaty napędu wałka rozrządu wymienić:

tylko 1,2 1,6 2,0 TDI Common Rail.

I co????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 CBDC również 215 tys. pierwsza wymiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwszy rozrząd robiłem przy 165, teraz mam 280 i jeszcze o ponownej wymianie nie myślę :) co 120 to przesada moim zdaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz że przesada? Właśnie zmieniam w Skodzie. Zrobię foty i wstawię wieczorem co się dzieje między 120 a 130 tys przebiegu. W ostatnim czasie to już mój trzeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem chwilke aby napisac pare slow na temat wymiany rozrzadu. Tak sie ladnie zlozylo ze w ciagu ostatnich 4 tygodni robilem trzy rozrzady w Skodach z motorami CR. Wszystkie z przebiegami miedzy 120-130tys. Wszystkie auta z tym samym problemem, czyli uciekajacy plyn chlodniczy. Niby ktos by sobie pomyslal, wymieni weza lub jakas uszczelke i bedzie git. Ale w tych przypadkach ciekly pompy wody. Wkleje pare fotek czesci i zamowienia z dzisiejszej pracy. Pacjent Skoda Octavia 1.6 Tdi CR 105KM 2010r. Zwroćcie szczegolna uwage na pekniecia paska na laczeniach i jego mikropekniecia na calej powierzchni oraz na rolki z ktorych wyplynal caly smar. Rolki byly totalnie zuzyte, pracowaly na sucho i mialy juz straszny luz. Pasek od wewnetrznej strony tez ma pekniecia u podstawy zebow, owinalem na rolce na ktorej pracuje. W tym modelu przewidywana wymiana jest przy 180tys i zaloze sie ze by nie dojezdzil. W koncu to jeszcze 50tys. Jesli kolega dee_jay i inni uwazaja ze to przesada wymieniac pasek przy 120tys to pozostaje mi tylko zyczyc powodzenia i aby nie strzelil pasek gdzies w trasie...DSC_1814.jpg

DSC_1815.jpg

DSC_1816.jpg

DSC_1818.jpg

DSC_1819.jpg

DSC_1820.jpg

DSC_1821.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co porównywać 1.6 do 2.0 w kwestii rozrządu. W 1.6 to norma z tymi cieknącymi pompami itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Jak myslisz? Gdyby nie pociekla pompa to ten pasek przezylby jeszcze dwa lata i nastepne 50 tysi??? Akurat dzis robilem 1.6 i podparlem sie tym przykladem. Na tydzien robie takich pare i wyciagnalem wniosek ze 140 tysi to maks granica dla ori paskow . Pozniej to juz za duze ryzyko. Takie moje zdanie, a kazdy zrobi jak bedzie uwazal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie moje zdanie, a kazdy zrobi jak bedzie uwazal

 

Tak samo uważam. Jak komuś zależy to nie będzie się zastanawiał, inny będzie czekał aż pięknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd robiłem w ASO i niestety nie widzialem jak mocno zużyty był pasek czy rolki, jednak z paskami mam troche doczynienia (co prawda innego kalibru) i moim zdaniem ten pasek wytrzymałby drugie tyle a co najmniej 200k. Rolki to już inna bajka, wiadomo nieszczelność skraca żywotność. Jakies 50k temu u mnie zaczelo ubywać płynu, nie mogąc zlokalizować wycieku wsypałem granulki do uszczelnień i zadziałało.... hmmm może pompa? :D:D:D.

U mnie drugi rozrząd musi wytrzymać 300k i kropka ;)

 

Wiadomo ryzyko zawsze wieksze, ale każdy ma swój własny system na eksploatacje swojego własnego samochodu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się chriso . Takie rzeczy brano pod uwagę w latach '80 i '90. Nawet były wzmianki o czestszych okresach serwisowych w Norwegii i Finlandii w książkach serwisowych i instrukcjach obsługi. Sam takowe widziałem w Mazdzie bodajże. Jednak teraz klimat jaki jest każdy widzi i serwisy standardowe. Zima w Norwegii ostatnie lata bardzo łagodnie a mróz nie spadał poniżej -20st. a mieszkam 80km na północ od Oslo. Natomiast zima np. w Chorwacji była sporo cięższa jak u mnie. Den_Jay sam piszesz ze ryzyko większe. Sam lubię czasem ryzyko ale niestety nie w tym przypadku. Przecież panowie katalogowo to tylko 5 godz wymiany, ja robię spokojnie w 4. Nie wiem w sumie czy jest tu nawet nad czym dyskutować. Blokady można kupić już od 30zl, kpl rozrzadu też można kupić w różnych cenach, tragedii nie ma, znaczy się tragedia jest jak pasek pęknie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem kompletny rozrząd z pompa wody, płynem chłodniczy i dodatkowo pasek alternatora za 1440zl z 2 letnia gwarancja na części i robotę no i to było z 30% rabatem na części i robocizne .Uwineli się w 4,5 godziny w Lesznie u Ciesiolki vw dealer .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO podałem vin ,powiedziano mi,że dla mojego slilnika nowy rozrząd po 210 tys km lub 6 latach.Obecnie mam 121tys,śpię spokojnie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 5 lat (produkcja po 2010r ) lub 120 tys mil czyli 192 tys km .5 lat mija w lutym a na budziku miałem 161 tys km.

Po wymianie tez śpię spokojnie .

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po nr VIN dojdę jaki pasek rozrządu muszę kupić do B6 2008 2.0 TDI 140KM silnik CBAB ? Podobno pasują dwa o różnej ilości zębów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dojdziesz ale pasek masz taki 03L109119F . nie ma dwóch rodzai paska , znaczy jest do cr 160z a do pd 141z a ty masz cr'ke

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma dwuch rodzaji paska

 

Oj Wiesio `81.... :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem -dysleksja-dlatego dla mnie liczy sie tresc i chec pomocy a nie literówka z którą zawsze był problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dziękuję zamawiam 160 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w paru aukcjach widze ze była różnica w szerokosciach 25mm i 30mm . z tego co mi wiadomo to powinien być własnie 30mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności