Skocz do zawartości
raver32

2.0 TDI - 85.000km czy już czas na wymianę rozrządu?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie mam pytanie mam passata b6 2.0 TDI 140 koni oznaczenie silnika BMP mam dowas prośbę ostatnia wymiana rozrządu była przy przebiegu 147tys obecnie ma 210tys ile mogę zrobić jeszcze czy spokojnie do 240tys czy wiencej czy mniej Passat z roku 8.2006 dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ludzi, tyle opinii. Rozbieżność bedzie między 60 a 150 tys zapewne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napewno tylko chodzi mi oto czy jeszcze jest czas był wymieniany rozrząd przy 147 w 2013 roku a ma obecnie 210 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napewno tylko chodzi mi oto czy jeszcze jest czas był wymieniany rozrząd przy 147 w 2013 roku a ma obecnie 210 tys

 

Zasada wymiany co 5 lat lub 60tyś km. Jeśli jest rozrząd był założony oryginalny to co 5 lat lub 120 tyś. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasada wymiany co 5 lat lub 60tyś km. Jeśli jest rozrząd był założony oryginalny to co 5 lat lub 120 tyś. km.[/QUO byl wymieniany w niemczech i dlatego pytam sie czy jeszcze moge jezdzic czy wymieniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasada wymiany co 5 lat lub 60tyś km. Jeśli jest rozrząd był założony oryginalny to co 5 lat lub 120 tyś. km.[/QUO byl wymieniany w niemczech i dlatego pytam sie czy jeszcze moge jezdzic czy wymieniac

Ja kupiłem auto od handlarza i zapewniał mnie że wymienił rozrząd, nawet potwierdzał mi wpisem do książki serwisowej (przez firmę krzak) nie dało mi to spokoju, umówiłem się na wymianę i okazało się że wymieniona została pompa wody (pewnie pociekła) i pasek. Reszta nie była wymieniona. Wiec w twoim przypadku bym nie pytał tylko wymienił, nie jest to duży koszt w porównaniu gdyby pasek strzelił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto od handlarza i zapewniał mnie że wymienił rozrząd, nawet potwierdzał mi wpisem do książki serwisowej (przez firmę krzak) nie dało mi to spokoju, umówiłem się na wymianę i okazało się że wymieniona została pompa wody (pewnie pociekła) i pasek. Reszta nie była wymieniona. Wiec w twoim przypadku bym nie pytał tylko wymienił, nie jest to duży koszt w porównaniu gdyby pasek strzelił

 

moze i tak tylko ze auto bylo kupione w niemczech od osoby mi znanej i prywatnej w pis w książce tez jest moje pytanie moze glupie ale ja chcem sie tylko dowiedziec czy od czasu wymiany 147tys do obecnego przebiegu 210tys ile moge jescze zrobic na tym rozrzondzie ? zamiezam wymienic latem rozrzond dlatego sie pytam tu was fachowcow od passatow pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt Ci nie da gwarancji ile możesz jeszcze zrobić bez zaglądania do niego. Jedź do mechanika zobacz czy wszystko jest z rozrządem i jego napinaniem poprawnie i na tej podstawie Adrian podejmij decyzje.

Jeśli wszystko gra to do 90k myślę że mógłbyś dojeździć, trzymaj się tylko także tej zasady 5 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nikt Ci nie da gwarancji ile możesz jeszcze zrobić bez zaglądania do niego. Jedź do mechanika zobacz czy wszystko jest z rozrządem i jego napinaniem poprawnie i na tej podstawie Adrian podejmij decyzje.

Jeśli wszystko gra to do 90k myślę że mógłbyś dojeździć, trzymaj się tylko także tej zasady 5 lat.

 

dzieki Marcin za szypką odpowiec bende w polsce to podjade do mechanika i zobaczy co i jak wsumie byl wymieniony w 2013 przy 147 ale jak cos bendzie nie tak to bende musial wymienic troche grosza pujdzie bo czeka mnie jeszcze dwumas bo juz na zimnym silniku wali dzieki jeszcze ras pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczy mnie bola to raz :)

 

a co do tematu to w swoim wymieniam w okolicach 100tys, wszystko w sumie zalezy od stylu jazdy, gdzie jezdzisz (trasa/miasto) i dystansu jaki pokonujesz na przejezdzie

Edytowane przez Orson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie brzuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli był oryginał to tyle samo co producent zaleca spokojnie przelata, tak przynajmniej ASO mówi, w przypadku BMP 150 tys. Ja jednak trzymam się zasady 80-90 tys, w tym silniku akurat jest tani rozrząd a przynajmniej spokojnie można spać.

Swego czasu w silnikach opel/fiat był problem ASO zalecało pierwszą wymianę po 150 tys, a auta na lawetach przyjeżdżały do ASO przy przebiegach 80-100 tys z pękniętymi paskami:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki Marcin za szypką odpowiec bende w polsce to podjade do mechanika i zobaczy co i jak wsumie byl wymieniony w 2013 przy 147 ale jak cos bendzie nie tak to bende musial wymienic troche grosza pujdzie bo czeka mnie jeszcze dwumas bo juz na zimnym silniku wali dzieki jeszcze ras pozdro

 

 

 

lepiej zapobiegać niż naprawiać :) Włącz sobie słowniK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cc z 2011r ,silnik 2.0 CR tdi 170km i przebieg prawie 100 tys mil czyli prawie 160 tys km,kod silnika CFGB. .Na święta jadę do Polski i szukam odpowiedniego serwisu ASO vw .Pochodzę z wielkopolski , będę też na dolnym Śląsku .

(Polkowice ).Dzwonilem do vw w Lesznie i części pasek ,pompa wody ,rolki napinacz i nie wiem czy za płyn tez mi powiedział przez telefon prawie tysiąc złotych .Zastanawiam się ile za robocizne biorą i czy warto jechać do ASO.W UK 450 funtów także różnica taka ze jak zrobię w Polsce to mi na czipa zostanie tylko ze czipa nie mogę robić bo będą coś korygować w sterowniku wiadomo z jakiego powodu oszuści z vw ha ha .

Gdzie w Wielkopolsce warto podjechać do vw ?

Kiedyś seat w Głogowie naprawial mi Leona 1 po wypadku w Polsce i byli nawet spoko może tam zadzwonię wkoncu seat tez ma 2.0 silniki i to to samo .

Będę wdzieczny za wszelką pomoc .

 

PS.Jestem juz na forum drugi rok ale pod postami sprzedawców oryginalnych części vw nie mogę zadawać pytań ?

Ktoś wie dlaczego?

Wysyłałem tez prywatne wiadomości i nic .

Czy ASO da mi te 2 lata gwarancji jeśli przywiozę oryginalne czesci na wymianę ale nie kupione od nich ?

 

Dzieki i pozdrawiam .

 

U mnie wymiana co 5 lat lub 120 tys mil czyli 192 tys km dokładnie ��

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do wszystkich, jak myślicie mam Passata z 2009r nalatane 72k, w książce piszę rozrząd co 5 lat lub 120k km. Czy można jakoś zweryfikować zużyty rozrząd, objawy zużycia itp? Planuje zrobienie rozrządu w Aso Skody około 1600zł, ale będę się jeszcze orientował. Rozumiem, że rozrząd wymieniamy dla bezpieczeństwa i ewentualnej ochrony przed uszkodzeniem silnika. Aczkolwiek miałem A6C6 2005r kupione z przebiegiem 126k (w ASO przy 115k był robiony rozrząd) po 5 latach zrobiłem rozrząd przy 160k i powiem wam, że mechanik co prawda wymienił, ale stwierdził, że stan jego idealny. No, ale związku z wada pompy oleju w tamtym silniku wymieniłem wszystko + imbus od pompy oleju.

Teraz wracając do pytania, czy faktycznie warto przy takim przebiegu zmieniać rozrząd już teraz czy lepiej poczekać do 90k? Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do wszystkich, jak myślicie mam Passata z 2009r nalatane 72k, w książce piszę rozrząd co 5 lat lub 120k km. Czy można jakoś zweryfikować zużyty rozrząd, objawy zużycia itp? Planuje zrobienie rozrządu w Aso Skody około 1600zł, ale będę się jeszcze orientował. Rozumiem, że rozrząd wymieniamy dla bezpieczeństwa i ewentualnej ochrony przed uszkodzeniem silnika. Aczkolwiek miałem A6C6 2005r kupione z przebiegiem 126k (w ASO przy 115k był robiony rozrząd) po 5 latach zrobiłem rozrząd przy 160k i powiem wam, że mechanik co prawda wymienił, ale stwierdził, że stan jego idealny. No, ale związku z wada pompy oleju w tamtym silniku wymieniłem wszystko + imbus od pompy oleju.

Teraz wracając do pytania, czy faktycznie warto przy takim przebiegu zmieniać rozrząd już teraz czy lepiej poczekać do 90k? Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?

hmmmm tak się zastanawiam.... mam dokładnie takie samo auto jak ty, z dokładnie takim samym silnikiem i w mojej książce serwisowej pisze, że z tych silnikach rozrząd należy wymieniać co 150 tyś km lub co 7 lat. skąd taka rozbieżność? dobrze patrzyłeś do książki? ja na dniach sprawdzę jeszcze raz ale wątpię abym się pomylił....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W CR co 150 tys lub 7 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W CR co 150 tys lub 7 lat.

dzięki za potwierdzenie :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w CBBB do 180tyś wydłużony jest przebieg wymiany rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności