xplone Zgłoś #41 Napisano 12 Czerwca 2019 52 minuty temu, Marek3 napisał: Identyczny mam problem tylko sporadycznie , sprawdź czy występuje u ciebie nastawnik wałka rozrzadu Tak w sumie to sam już nie wiem oznaczenie silnika to CUAA szukając po schematach znalazłem coś takiego: http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2015/drive_standart/793/hg_ug/109/subcategory/109040/part_id/4166566/lang/o rozrząd co prawda był zmieniany 2 miesiące temu ale nie mam pojęcia jak było wcześniej bo wymieniłem od razu po zakupie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Devias21 Zgłoś #42 Napisano 12 Czerwca 2019 (edytowane) Mam identyczny problem zazwyczaj występuje on gdy temperatura na zewnątrz jest około 8-10 stopni i mniej wtedy faktycznie dłużej kręci. Od 16 stopni wzwyż nie zauważam problemu i zawsze pali od strzała. Natomiast problem znika przy niskich temperaturach jak dwukrotnie podgrzeje świece(sprawdzałem w ASO nie wykazały one błędów więc jeszcze ich nie wymieniam). Myślałem o nastawniku rozrządu żeby go wykręcić i zobaczyć w jakim stanie ale strasznie mało miejsca, a jeszcze nad nim lecą jakieś przewody które skutecznie utrudniają dostęp. Edytowane 12 Czerwca 2019 przez Devias21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #43 Napisano 12 Czerwca 2019 Ja już próbowałem wyeliminować na razie najprostszą metodą próbowałem czy nie jest to wina kluczyka przykładałem go blisko czytnika, wymieniłem baterię, grzałem świecie manualnie bez zapalania dopiero po drugim razie, próbowałem nawet odblokowywać samochód z pilota a nie keylessa myślałem że może coś sie zacina z odcięciem zapłonu - alarmu, niestety i tak się zdarzało, napisz mi jak sprawdzić ten nastawnik rozrządu i gdzie on się znajduje. Czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić ten objaw monitorując pracę zapalania przez VCDa? Może są jakieś parametry które są resetowane lub źle ustawione względem aktualnego ustawienia rozrządu które on sam za każdym dłuższym postojem sobie poddaje korekcie. Jak zbadać to przez VCDs ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Devias21 Zgłoś #44 Napisano 12 Czerwca 2019 Zaglądnij do poniższego tematu na 2 stronie będziesz miał położenie tego czujnika co prawda w silniku 150km ale 240 jest w tym samym miejscu tylko trochę przysłoniony przez przewody. I tam również inni użytkownicy 2.0TDI walczyli z tematem ciężkiego odpalania ale w silniku 150km https://forum.vw-passat.pl/topic/61231-czasem-rano-ciężko-odpala/?page=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #45 Napisano 12 Czerwca 2019 Na pewno sprawdzę wyczyszczę ten czujnik i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #46 Napisano 13 Czerwca 2019 18 godzin temu, Devias21 napisał: Mam identyczny problem zazwyczaj występuje on gdy temperatura na zewnątrz jest około 8-10 stopni i mniej wtedy faktycznie dłużej kręci. Od 16 stopni wzwyż nie zauważam problemu i zawsze pali od strzała. Natomiast problem znika przy niskich temperaturach jak dwukrotnie podgrzeje świece(sprawdzałem w ASO nie wykazały one błędów więc jeszcze ich nie wymieniam). Myślałem o nastawniku rozrządu żeby go wykręcić i zobaczyć w jakim stanie ale strasznie mało miejsca, a jeszcze nad nim lecą jakieś przewody które skutecznie utrudniają dostęp. W bitdi jest ciasno najlepsza jest wymiana filtra oleju w skrzyni dsg normalnie w tdi można go wymienić ale w bitdi jest tyle gratów że albo je demontować trzeba albo zrzucać cała skrzynie do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #47 Napisano 17 Czerwca 2019 Wymiana czujnika wałka na 99 % ,nie rozwiąże problemu , w moim przypadku wymiana nastawnika rozwiązała problem , teraz pali na jeden obrót rozrusznika.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #48 Napisano 23 Czerwca 2019 Dnia 17.06.2019 o 21:35, Marek3 napisał: Wymiana czujnika wałka na 99 % ,nie rozwiąże problemu , w moim przypadku wymiana nastawnika rozwiązała problem , teraz pali na jeden obrót rozrusznika.. Jaki to koszt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #49 Napisano 25 Czerwca 2019 Dnia 24.06.2019 o 00:31, xplone napisał: Jaki to koszt ? 270 zł oficjalna cena Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krojcu Zgłoś #50 Napisano 1 Lipca 2019 270 zł to czujnik elektromagnetyczne, jeśli chodzi o sam nasatwnik to już jakieś 250€ . Pytanie teraz co trzeba wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik7191 Zgłoś #51 Napisano 2 Lipca 2019 Dnia 12.06.2019 o 12:40, xplone napisał: Mam problem z długim rozruchem rano, nie zawsze sporadycznie, rano bez względu na fakt czy jest zimno czy ciepło kręci dłużej. W VCDsie nie ma błędów silnika. Po pierwszym zapaleniu każde następne jest od strzała bez problemowe. Problem nie występuje za każdym razem nie wiem od czego to zależy. Macie jakieś pomysły ? Cześć kolego mam ten sam problem znalazłeś przyczynę awarii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #52 Napisano 5 Lipca 2019 Jeszcze nie działałem w temacie u mnie dalej loteria Dnia 2.07.2019 o 12:11, Dominik7191 napisał: Wymieniałeś już nastawnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1984 Zgłoś #53 Napisano 9 Lipca 2019 Witam. Już tydzień jestem po wymianie samego zaworu ( śruby ) wszystko zrobiłem sam w ciągu godziny i od momentu wymiany - auto kręci jak nowe od strzała. Mam nadzieję że tak zostanie i że w końcu uporałem się z tym problemem. Kierowałem się uwagami kilku kolegów z forum za co bardzo dziękuję ale znalazłem też film na YT który dokładnie pokazuje co jest nie tak i jak to naprawić, radzę zobaczyć wszystkim którzy mają podobne problemy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1984 Zgłoś #54 Napisano 9 Lipca 2019 Zaznaczam że nie demontowałem i zamieniałem całej obudowy nastawnika jak jest to pokazane w filmie, zamówiłem tylko nowy zawór taki sam jak na filmie, (seryjnie miałem zamontowany ten stary - różnica w dolnym kołnierzu zaworu ) wykręciłem tylko czarną ubudowe elektrozawóru, blokada na wałek tak jak na filmie ( tylko jedna blokada) bez ściągania osłony rozrządu. Wykręcenie starego zaworu i wkręcenie nowego. Jeśli to nie pomoże to zostanie wymiana całego nastawnika ale jestem dobrej nadziei że wymiana samego zaworu pomoże - czas pokaże . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #55 Napisano 19 Lipca 2019 Dnia 9.07.2019 o 21:27, rafus1984 napisał: Witam. Już tydzień jestem po wymianie samego zaworu ( śruby ) wszystko zrobiłem sam w ciągu godziny i od momentu wymiany - auto kręci jak nowe od strzała. Mam nadzieję że tak zostanie i że w końcu uporałem się z tym problemem. Kierowałem się uwagami kilku kolegów z forum za co bardzo dziękuję ale znalazłem też film na YT który dokładnie pokazuje co jest nie tak i jak to naprawić, radzę zobaczyć wszystkim którzy mają podobne problemy. Pozdrawiam Jemu to bardzo długo pali u mnie to pokręci lekko dłużej ale nie aż tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek76 Zgłoś #56 Napisano 23 Lipca 2019 Dnia 9.07.2019 o 21:38, rafus1984 napisał: Zaznaczam że nie demontowałem i zamieniałem całej obudowy nastawnika jak jest to pokazane w filmie, zamówiłem tylko nowy zawór taki sam jak na filmie, (seryjnie miałem zamontowany ten stary - różnica w dolnym kołnierzu zaworu ) wykręciłem tylko czarną ubudowe elektrozawóru, blokada na wałek tak jak na filmie ( tylko jedna blokada) bez ściągania osłony rozrządu. Wykręcenie starego zaworu i wkręcenie nowego. Jeśli to nie pomoże to zostanie wymiana całego nastawnika ale jestem dobrej nadziei że wymiana samego zaworu pomoże - czas pokaże . Witaj.Mam pytanko,gdzie kupowałeś ten zawór i blokade do wałka.Możesz podać numery tych części.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1984 Zgłoś #57 Napisano 23 Lipca 2019 (edytowane) Numer części to: 03L906455C A za blokadę użyłem wiertła 6mm, gdyż długo się zastanawiałem nad zestawem blokad, i nie widziałem sensu kupowania całego kompletu aby użyć tylko jedenej blokady która też miała 6mm średnicy. Zakupiłem na eBay'u Edytowane 3 Sierpnia 2019 przez rafus1984 Błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek76 Zgłoś #58 Napisano 23 Lipca 2019 6 minut temu, rafus1984 napisał: Numer części to: 03L906455C A za blokadę użyłem wiertła 6mm, gdyż długo się zastanawiałem nad zestawem blokad, i nie widziałem sensu kupowania całego kompletu aby użyć tylko jedenej blokady która też miała 6mm średnicy. Zakupiłem na eBay'u Dzięki wielkie,będe działał.Pozdrawiam 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert76 Zgłoś #59 Napisano 3 Sierpnia 2019 Wie ktoś z jakim momentem ma być dokręcony ten zawór? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1984 Zgłoś #60 Napisano 3 Sierpnia 2019 Kolega Marek3 napisał mi przed wymianą śruby, żeby dokręcać z siłą 50nm, (Dane z elsy) i tak też zrobiłem. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach