enriquez Zgłoś #21 Napisano 5 Kwietnia 2018 Ciekawa teoria. Ciekawe dlaczego dzieje się tak wyłącznie w Passacie i Superbie ? W Golfach czy Octaviach pomimo mniejszych tarcz z tyłu jest cisza i spokój... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #22 Napisano 6 Kwietnia 2018 Nie wiem co w tym ciekawego, ale działa. Wczoraj właśnie miałem wymianę tych klocków i znowu piłowanie jarzma. Klocki wystarczyły na 40 kkm. Pierwsze z fabryki skończyły się po 35 kkm. Wymieniane w ASO odpowiednio 15, 12, 32 - po zaznaczeniu że mają czyścić jarzma. Także nazywanie tego teorią to jedno a życie to drugie. Zrobisz jak uważasz. A wpływ na to może mieć wiele czynników. Od położenia zacisku względem wnętrza koła, wielkość koła, czy kształt blachy osłonowej. 18 czy 19 nie pomagają w takich sprawach bo się znacznie więcej syfu dostaje do koła. To samo ET. Im mniejsze przy tej samej szerokości felgi tym zacisk łapie więcej powietrza od wewnątrz ale i więcej syfu. Kup japoński samochód a się zdoktoryzujesz w heblach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #23 Napisano 6 Kwietnia 2018 co do tarcz to jak auto miało 3 tyś km już były właśnie takie nierównomiernie zużyte jakby miały z 60 tyś. lub na starym klocku mocno zużytym Nie były gładkie tylko jak na zdjęciach u kolegi. Zauważyłem to od razu. Przednie też nie były idealne. Wymieniałem w wielu autach tarcze i były długo gładziutkie i miały równą powierzchnie na nowym klocku-prawie się błyszczały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lluk842 Zgłoś #24 Napisano 7 Kwietnia 2018 Czy ktoś się orientuje, jaka wielkość tarcz wchodzi na tył do 1.8 tsi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #25 Napisano 7 Kwietnia 2018 Cześć enriqez Ale wracajac do sprawy ,u mnie to samo (B7) ,ja jednak zaczynam podejrzewać ,ze to Auto Hold może mieć z tym coś wspólnego ,może warto nad tym sie zastanowić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reniusz Zgłoś #26 Napisano 3 Maja 2018 Witam. Coś naprawdę jest grubo nie tak z klockami i tarczami z tyłu. U mnie już przy przebiegu 2 tys. km ujawniły się głębokie rysy na tylnych tarczach. Przejechałem następne 3 tys z wyłączonym automatycznym hamulcem ręcznym i niestety nic to nie zmieniło. Wczoraj byłem w serwisie i zgłosiłem problem. Na co usłyszałem, że tarcze i klocki nie podlegają gwarancji. Prawie na siłę zabrałem do samochodu kierownika serwisu i pokazałem jak wyglądają tarcze po 5 tys. km. i Pan już nie był taki pewny swego. Ale oczywiście okazało sie że musze przyjechac po długim weekendzie bo nie ma mechanika który by mógł to zdiagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
keracz Zgłoś #27 Napisano 3 Maja 2018 5 godzin temu, reniusz napisał: Witam. Coś naprawdę jest grubo nie tak z klockami i tarczami z tyłu. U mnie już przy przebiegu 2 tys. km ujawniły się głębokie rysy na tylnych tarczach. Przejechałem następne 3 tys z wyłączonym automatycznym hamulcem ręcznym i niestety nic to nie zmieniło. Wczoraj byłem w serwisie i zgłosiłem problem. Na co usłyszałem, że tarcze i klocki nie podlegają gwarancji. Prawie na siłę zabrałem do samochodu kierownika serwisu i pokazałem jak wyglądają tarcze po 5 tys. km. i Pan już nie był taki pewny swego. Ale oczywiście okazało sie że musze przyjechac po długim weekendzie bo nie ma mechanika który by mógł to zdiagnozować. Witam U mnie 18 000 przebiegu i prawie zerowe zużycie tarcz tylnych. Może poszła jakaś wadliwa seria klocków lub tarcz? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lihu Zgłoś #28 Napisano 4 Maja 2018 u mnie 52kkm i sądzę, że przejadę jeszcze drugie tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #29 Napisano 4 Maja 2018 Dużo zależy jak się jeździ i przy jakim obciążeniu. Jak wozisz dużo z tył (czy to osoby, czy bagaż), to klocki/tarcze z tył będą się znacznie szybciej zużywać, bo w każdym aucie jest coś takiego, jak regulator siły hamowania miedzy przednią a tylną osią. Ja przykładowo 2x pogiąłem tarcze z tył (1x w Mondeo 2,5T i 1x w BMW 730Ld), kiedy to z przednimi nie było problemu. Druga sprawa - dużo zależy jakiej firmy masz klocki. Dla przykładu, żona miała Opla Corsę, w który oryginalne tarcze zjechały się przy jeździe autostradowej w przeciągu 30.000km, a ja na jednych w Mondeo przejechałem 65.000km bez wymiany. Problem z prowadnicami, czy zacierającym się mechanizmem ręcznego łatwo zweryfikować - sprawdzać regularnie, czy felga jest bardzo mocno nagrzana. Nie da się tego pominąć - przerabiałem temat z zacierającym się mechanizmem i nie sposób nie poczuć chociażby zapachu w samochodzie. Chcecie wydłużyć interwał wymiany klocka - kupcie klocki tzw. "ceramiczne" (z ceramiką nie mają nic wspólnego, poza nazwy). One są twardsze i mają więcej domieszek metali - nie brudzą felg, podobno przeciwdziałają fading'owi i starczają na sporo dłużej. Hamują tylko, w moim odczuciu, jakby trochę gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reniusz Zgłoś #30 Napisano 5 Maja 2018 Dam znać jaka będzie opinia serwisu, bo sam jestem tego ciekaw. Jeżdżę ogólnie dość dużo różnymi samochodami i mam pewne doświadczenie w tej kwestii. Ten passat robi jak na razie znikome przebiegi i na pewno był użytkowany bardzo delikatnie i nigdy nie miał obciążenia, więc te zniszczone tarcze po 5 tys to jakaś porażka. Ogólnie samochód bardzo ok jak na 125 KM i cenę za którą go nabyłem nowego z salonu (82 tys. zł brutto). Jeździłem wcześniej B5 1,9 TDI 90KM , B6 2,0 TDI 140KM i B6 2,0TDI 170KM. Na pewno rakieta to nie jest ale daje radę. Mam tylko dwie uwagi : te tarcze z tyłu i dośc głośno pracujące zawieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #31 Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) 200Nm, to raczej rakieta nie jest... U mnie jest tylko 65KM więcej, ale 2x więcej momentu - 400Nm. Moc 125KM to wartość czysto teoretyczna - obliczeniowa; moc to wypadkowa momentu przy obrotach. Dlatego wsiadając do diesla 150KM czujesz wciskanie w fotel, a w benzynie 150KM już nie. Więszkość z nas jeździ mniej więcej do 3.000obr/min. Tak więc obrazowo: Benzyna 200Nm (125KM), 3.000obr/min = 84KM Diesel 400Nm (190KM), 3.000obr/min = 171KM Różnica między benzyną, a dieslem jest taka, że benzyna przyspiesza równo i długo (max moment np. 1.500-4.500obr/min), diesel mocno, ale krótko (1.800-3.000obr/min). Skutkuje to mimo wszystko lepszym przyspieszeniem dla benzyny, bo może dłużej wykorzystywać niższe przełożenie. Ludzie się jednak boją obrotów, "bo się zatrze". Problem w tym, że mierzone są obroty wału, a zapominają, że tłok w dieslu ma znacznie dłuższy skok = ma znacznie większą prędkość przy np. 3.000obr/min. Daj znać co serwis powiedział. Może wpadną na coś ciekawego, co będzie trzeba sprawdzić u nas. Edytowane 6 Maja 2018 przez HTN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #32 Napisano 9 Czerwca 2018 56tyś i kontrolka by sprawdzić klocki. Z przodu wygląda że są ok i jeszcze sporo przejadą, z tyłu zaś do wymiany. Tarcze zarówno z przodu noszą minimalne ślady zużycia (ledwo wyczuwalna krawędź), z tyłu zaś wyglądają jak nowe. Ciekawe czemu akurat z tyłu klocki tak szybko się zużywają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #33 Napisano 9 Czerwca 2018 6 minut temu, shibby napisał: 56tyś i kontrolka by sprawdzić klocki. W passatach nie ma czujników z tyłu. Jeżeli klocki z przodu są ok, to znaczy że ci czujnik wariuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #34 Napisano 9 Czerwca 2018 no to nie wiem co powiedzieć. Przyznam, że kontrolka od 2 dni nie zawsze się pojawia. Czasami pojawi się od razu do odpaleniu auta, czasami dopiero po przejechaniu kilkuset metrów. Jesteś pewien, że przy klockach z tyłu czujników brak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #35 Napisano 9 Czerwca 2018 U mnie przy 43tkm się zapaliła kontrolka. Wymiana klocków z przodu. Tarcze ok, tył cały ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #36 Napisano 9 Czerwca 2018 36 minut temu, shibby napisał: Jesteś pewien, że przy klockach z tyłu czujników brak? tak pytałem o to już. Brak czujników z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #37 Napisano 24 Czerwca 2018 Przy 48 tyś km w moim b8 tarcze i klocki tył na śmietnik, nie używam ręcznego i autohold. Stan porównywalny jak w moim starym b5 przy wymianie po 500 tyś km :-))) drive-download-20180624T112437Z-001.zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
class Zgłoś #38 Napisano 24 Czerwca 2018 Dnia 7.04.2018 o 19:24, sebastian7905 napisał: Cześć enriqez Ale wracajac do sprawy ,u mnie to samo (B7) ,ja jednak zaczynam podejrzewać ,ze to Auto Hold może mieć z tym coś wspólnego ,może warto nad tym sie zastanowić ? U mnie przy przebiegu ok 25 000km tylne tarcze poszły do wymiany bo uszkodzenia na powierzchni były tak duże, że jedna z tarcz zniszczyła klocek hamulcowy. ASO twierdzi, że to przez częste używanie autohold i ogólnie małe przebiegi roczne (robie ok. 12 000km na rok). Oczywiście wymienili, ale już nie na gwarancji (ponoć gwarancja na tarcze/ klocki jest tylko do 10 000km). Zapłaciłem 1500zł za kpl. tarcz i klocków na tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #39 Napisano 26 Czerwca 2018 ok 10msc temu miałem wymiane kloczki i tarcze, przy przebiegu ok 50tys. teraz mam 73tys (czyli zarzut małych przebiegów raczej nie wchodzi w grę) i postanowiłem sprawdzić jak się sprawy mają. Dodatkowym powodem było, że akurat auto stało 1msc i przez pierwsze 500km wyraźnie było słychać że tylnie hamulce mocno hałasują od rdzy obserwacje po konsultacji z mechanikiem nie-z-ASO: 1. klocki od wewnętrznej nieco porysowały tarczę (tak jakby podeszła np rdza lub kamyk) ale że nie są to duże wżłobienia, są równe na tarczy i klocku, nie czuć różnicy przy hamowaniu, to zostawiam jak jest 2. klocki od zewnętrznej - tu ciekawostka, nie dociskały tarczy wystarczająco, widać było że nie sciąga równo rdzy, okazało się że były już nieco zatarte mechanik powiedział, że normalnie klocki powinny być montowane na takich blaszkach montażowych. do nich brud się nie przyczepia, i nawet po dużym przebiegu działają jak należy. w B8 z tyłu takich blaszek nie ma. więc metal z obudowy klocka ociera o metal z zacisku. przy odrobinie brudu, pyłu itd zaczyna to się zacierać, stąd takie problemy. Aby uniknąć problemów, warto np przy wymianie opon, odkręcić zacisk, sciągnąć klocki, przeczyścić i położyć specjalny smar, żeby się nie zatarły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #40 Napisano 26 Czerwca 2018 Aby uniknąć problemów trzeba po prostu hamować, czyli raz na jakiś czas mocniej wcisnąć hamulec, żeby tylne hamulce też miały coś do roboty. Standardowo w motocyklach jak i samochodach osobowych hamuje się przodem. Tył ma mało pracy, a jak nie pracuje to się brudzi, krzywi i inne takie. Przeczyscic zawsze można, ale jak będzie się robiło tak jak mówiłem, to nie będzie problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach