Skocz do zawartości

Rkarcz

  • Zawartość

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Imię
    Robert
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2015
  1. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    Przeczytałem cały wątek. Akurat czekam na wariację Passata o nazwie Arteon.. I widać tendencję taką, że od końca 2016 jest tylko lepiej i VW znajduje rozwiązania na bolączki jakie tu są podawane. Miałem do środy przedstawiciela myśli japońskiej i to co tam serwisowo wyrabia wobec klientów to tu jest bułka z masłem bo przynajmniej producent coś robi i zmienia a nie wstawia kolejne takie samo gówno.
  2. Nie wiem co w tym ciekawego, ale działa. Wczoraj właśnie miałem wymianę tych klocków i znowu piłowanie jarzma. Klocki wystarczyły na 40 kkm. Pierwsze z fabryki skończyły się po 35 kkm. Wymieniane w ASO odpowiednio 15, 12, 32 - po zaznaczeniu że mają czyścić jarzma. Także nazywanie tego teorią to jedno a życie to drugie. Zrobisz jak uważasz. A wpływ na to może mieć wiele czynników. Od położenia zacisku względem wnętrza koła, wielkość koła, czy kształt blachy osłonowej. 18 czy 19 nie pomagają w takich sprawach bo się znacznie więcej syfu dostaje do koła. To samo ET. Im mniejsze przy tej samej szerokości felgi tym zacisk łapie więcej powietrza od wewnątrz ale i więcej syfu. Kup japoński samochód a się zdoktoryzujesz w heblach.
  3. Ale piszesz o ASO? Błagam cię. Każdorazowo trzeba tego dopilnować i po skończonej przez nich robocie mają to pokazać czy rzeczywiście zrobili. Mój mechanik zza rogu wykręca jarzmo i idzie do druciaka stołowego - piłuje tylko iskry lecą. I po jego operacji mam zasięg x 2 względem ASO. Można? Można. Też nie mogłem dojść co jest grane. A że u niego naprawiałem auta od paru lat to z problemem wybrałem się w końcu do niego. Później jak w ASO wymieniałem klocki na przeglądzie to zwracałem uwagę że mają czyścić - odpowiedź ASO - a po co? Więc ja nie mam nawet pytań o wiedzę orłów z ASO na temat nawet podstaw mechaniki. Skończyło się tym że klocki nawet na gwarancji już obrabiał mój mechanik bo ja do tych głąbów nie miałem zdrowia + spora oszczędność szmalu na wymianie. Nadmienię tylko że po 60 kkm wg jednego z ASO w Wwie tarcze tył się skończyły. Oczywiście nie uwierzyłem że potrafią to ocenić więc to olałem i teraz mając 162 kkm nadal ma te tarcze, które mają się świetnie. PS. Nie mam VAGa tylko pewien wytwór japońskiej pseudotechniki ale ASO w PL to stan umysłu więc nie ważne jaka marka.
  4. Sorry napisałem wyżej. Nie czekajcie na przegląd tylko zlecajcie czyszczenie prowadzenia klocków. Amen.
  5. Wtedy kiedy jesteście na serwisie po 30 kkm to zwróćcie uwagę na wyczyszczenie tylnych prowadzeń klocków w jarzmach. Mam to samo w innym samochodzie. Czyszczone co 15 kkm klocki są na 35-40 kkm, nie czyszczone to starczą na 20-25. Także trzeba się odezwać bo sami na to nie wpadną - skoro nie przewiduje tego zakres tego przeglądu.
  6. Czy pchać się w diesla?

    Hahaha, dobre. Diesel 1.9 Fiata to coś czego VW nie osiągnie nigdy swoimi dieslami do traktorów. Jeździłem oboma więc jak dla mnie nie ma sensu nawet tego porównywać bo to są silniki innej klasy.. Jakkolwiek era diesli się skończyła. Jest taka nagonka "smogowa" że kwestia 3-5 lat i będzie pozamiatane na dobre. A ITD będzie robiła polowania na drogach na cwaniaczków bez DPFów i z lejącymi wtryskami. I czekam na to z utęsknieniem bo to ilu idiotów jeździ trując innych to jest dramat. Zwykle jadąc kilkadziesiąt km z punktu A do B nie da się przejechać bez kilkukrotnego zamykania obiegu powietrza. A dalsza podróż to już chyba w masce gazowej.. Polska rzeczywistość oszczędzania kosztem innych.
  7. Ładowanie indukcyjne z arteona.

    Fotka?
  8. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    Przez 3 dni miałem 2 egzemplarze. Jeden 240 KM 23 kkm i 280 KM i 4 kkm. Na chromach też nic nie wiedziałem. Okaże się jak odbiorę..
  9. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    3 dni jazd testówkami i właśnie nie wiem o jakim tylnym zawieszeniu piszecie. Cisza. Felgi 19, dcc na sport i garby w mieście i dalej cisza. Nie mówię że dealer nie tuninguje demówek. Ale jedną miałem 23 kkm i była naprawdę cisza.
  10. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    galux20 tylko że ja znam jedną osobę która kupiła Mazdę 6 2012+ gdy posiadała poprzednio taką Mazdę 6 2012+. I zapewne tylko dlatego że miał 6kę 3 miesiące i ją ukradli, więc idąc na oparach fanatyzmu kupił ponownie. Reszta przesiada się do A5, Q50, 3ek, Superbów, czy tak jak ja ze wspólnikiem do Arteonów. No sorry, ale nie bez powodu tak się dzieje. To że silniki czy skrzynie AT się nie rozpadają to nie wszystko czego większość oczekuje. Ile rozpadło się silników 2.0 TSI z DSG 380? No ile przeglądając fora różnych marek VAG? 1, 2? No i poza tym o jakiej serii produkcyjnej mówimy? Ile się produkuje i sprzedaje Mazd a ile VAGów? 10:1? 8:1? I z tej masy wyprodukowanych aut zawsze znajdzie się 1% takich którym coś się psuje. Abstrahując od tego czy użytkownicy są mniej czy bardziej upierdliwi. A w Maździe jak wszyscy mają problem z heblami to mają, jak padają lusterka to padają wszystkim. Naprawdę to co czytam tu przy ilości sprzedanych w PL B8 względem Mazdy 6 to jest nic. Zero problemów. Mazda ma 2 rzeczy - silnik nie do zarżnięcia i skrzynię AT, która z całym szacunkiem ale kładzie DSG przy ruszaniu, czy podjeżdżaniu i starcie z podporządkowanej. Jest mega szybka mimo że klasyczna. I szkoda że taki VW nie może takiej skrzyni stosować. Ale co z tego, jak jest bieda z wyciszeniem, heble spowalniają, a silnik 2.5 ostro goniony pali 18-20/100? Dopiero jazda 100 km/h daje spalanie 5.8-6. Tylko kto jeździ 100? Nawet na krajówce? Im szybciej tym różnice się zacierają na korzyść 2.0 TSI VAGa. Porównałem spalanie z kompa Arteon 280 KM v. Mazda 6 2.5 - opony także 245 żeby nie było. Spalanie po odcinku miasto Gdańsk, trochę obwodnicy, jazda blisko siebie. Arteon 14.5, Mazda 16.8. No sorry nie mam pytań. Nie oczekuję aby samochód palił 10, niech pali 12-14, ale niech jedzie. A tu spalanie będzie wyższe a odejścia ni ma.. Już nie mówię nawet że po 70 kkm zaczyna palić olej jak stare dobre TSI. Olej zmieniany co 10 kkm. I co? I jedna wielka kupa. Kupa łajna. No sorry, ale nie...
  11. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    Jak każdemu kiedyś "żyłka" pęka. Szczególnie wtedy gdy nie da się naprawić EUSa domowymi sposobami a Mazda stosuje np. moje pomysły na ograniczenie hałasu i tworząc części pod nowego lifta nawet nie zaproponuje zakupu po jakimś mega rabacie. Aby się do mają/czerwca dotoczyć.. Szok.
  12. zamówiłem dziś ALLTRACKA

    Kolego zrezygnuj z tego zamówienia. Uszczęśliwisz tym całą gromadę "doradców". Po nocach nie śpią ile wydałeś na taki beznadziejny samochód.
  13. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    VW ma chyba jednak ten plus że coś poprawiają i rozwijają produkt. Gorzej byłoby gdyby osoby z rocznikami 2017 pisały o przypadłościach sprzed 2-3 lat.
  14. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    Szkoda zdrowia opowiadać o tym japońskim paździerzu, skupmy się na VAGu.
  15. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    Ja też jestem po tych 146 podstronach tego wątku. Akurat zamówiłem Arteona bo mam dość Mazdy 6 - wzoru niezawodności - koń by się uśmiał na to stwierdzenie. Także mógłbym tu wypisać jak LeszekCzarny całą listę problemów. Sens tego zerowy. Główne problemy jakie tu wyczytałem odnośnie Passata: - skrzypienie wnętrza - skrzypienie zawieszenia - matowiejące chromy - suche DSG - jeden wielki kibel - kwestia czasu - dwumasy w DSG - problemy z nowym systemem multimedialnym - pękające uchwyty w drzwiach - różne przypadłości natury dzwiękowej spod maski - kierownica powietrza, przewody nagrzewnicy itp. I szczerze nic więcej tu jakoś nagminnie opisywanego nie znalazłem. Na pewno są jakieś pojedyncze przypadki różnych niedomagań, ale generalnie ciężko mówić o serii wtop unieruchamiających to auto. Na pewno wkurwia że mamy nowy samochód i coś tam się dzieje, ale nigdzie jest lepiej, a jak pokazuje opis Leszka, czy moje doświadczenia - może być tylko gorzej. Przy tym cięciu kosztów, ekologii w odniesieniu do wszystkiego - zaczynając od powłoki lakierniczej na DPFie kończąc to i tak jest dobrze.. Akurat w Artku nie zauważyłem niczego z tego co tu opisujecie - a jechałem jedną demówką z 23 kkm przebiegiem. Ale wiadomo, demówkę mogą ciągle doprowadzać do ładu. Obym po 3 latach nie pałał taką nienawiścią do VW jak do Mazdy..
×