Insert84 Zgłoś #201 Napisano 15 Lutego 2009 witam właśnie przeczytałem cały ten wątek i kilka innych i nigdzie nie znalazłem mojego problemu.a więc po kolei Jak kupiłem paska w tamtym roku to po czasie zauważyłem, że jest zepsuty lewy przedni zamek ale teraz ok. 5-6 m-cy wymieniłem go na nówkę. później zauważyłęm, że zprawy tył wybija bolej przy zamykaniu i trza było go zamykać na dwa razy. Ok. 4 tygodnie temu przyciemniałem szyby w passacie i przy okazji wyminiełm ten cały zamek z tyłu na inny używany, w sumie samochód stał cały dzień z wypiętym akumulatorem, no i poskręcaniu wszystkiego przy zamykaniu od razu włączał się alarm Po podpięciu pod Vaga pokazywał bład lewego przedniego zamka , byłem w szoku bo wiedziałem, że był nowy ale se myśle może się zepsuł. Więc wsadziłem drugi nowy zamek i szczęśliwy sprawdzam zamykanie a tu alarm się włącza <zły>. Więc jeszcze raz go na VAGA i okazało się, że pokazuje błąd tylnego prawego zamka . No to jechałem po kolei, przedzwoniłęm przewody z modułu komfortu do zamka od strony kierowcy - wszystko ok. Moduł komfortu suchutki, styki przy module jak nóweczka - ogólnie zero wilgoci. Wziąłem wczoraj zamontowałem NOWY zamek na tylne prawe drzwi, wykasowałem bład i było ok, za drugim razem dalej to samo i cały czas mam taki błąd 1 Fault Found: 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal – Intermittent 1 Fault Found: 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-00 - Implausible Signal Najlepsze jest to, że żaden bolec nie wyskakuje do góry przy zamykaniu, dioda mruga cały czas. Przy zamykaniu od środka wszystko się zamyka ale jak wcisnę drugi raz guzik to słyszę jak w tych tylnych drzwiach coś się tam domyka . Jak długi czas stoi zamknięty bez alarmu (czyli zamknięty ręcznie - mechanicznie) i podejde z pilotem go zamknąć to normalnie się uzbroi i wszystko jest ok. Jak z rana przyjdę do garażu to ze 2-3 razu uda mi się go normalnie zamknąc z pilota i jest ok. Dzisiaj sprawdzałem na Vagu blogi danych i na 007 (numer kanału na PT) to jest coś takiego, siedzę w środku i zamykam od wewnątrz (tak samo jak z pilota) wyskauje LOCK ale za chwilę UNLOCK i jak wcisnę drugi raz wtedy jest już LOCK i jak domknę pilotem to znowu włącza się alarm. Najgorsze jest to że ten alarm załącza się zaraz po zamknięciu z pilota (nie ma czasu na uzbrojenie) jutro może uda mi się przedzwonić przewody na tych tylnich drzwiach, może nawet uda mi się od znajomego załatwić całą instalację tylnich drzwi to zobaczę. Normalnie już mi brakło pomysłów, jeśli ktoś ma jakiejś mądre rady, będę bardzo wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopik99 Zgłoś #202 Napisano 22 Lutego 2009 Moj problemik powstał wczoraj . Podczas sprzątania samochodu pootwierałem wszystkie drzwi w celu przewietrzenia . Podczas wycierania plastików w drzwiach kierowcy kilkakrotnie ponaciskałem przełączniki .No i coś się stało .Pozamykałem wszystkie drzwi z wyjatkiem prawych tylnych.Po popchnięciu drzwi zaskoczyły tylko na pierwszy ząbek więc trzasnąłem je jak teściową i się zamknęły.Wsiadam do samochodu i nie mogę otworzyć żadnej szyby , nie działa centralny z pilota.Znalazłem w końcu spalony bezpiecznik.Wymieniłem no i działa ale po zamknięciu tylnych drzwi znowu spalony.Czy to możliwe żebym złamamał coś w krańcówce ??Na razie rozłączyłem kostkę od tylnego zamka.Ale podczas zamykania z pilota po chwili otwiera się zamek drzwi pasażera i pomaga tylko zamknięcie z klucza.Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzolero Zgłoś #203 Napisano 24 Lutego 2009 (edytowane) witam - przeczytalem ten caly watek i nie ma tu konkretnie o moim przypadku a wiec: 1. z pilota i z kluczyka zawsze otwiera wszystkie zamki i zapala wszytskie swiatla natomiat kiedy zamykam lewa tylnia strona nie zamyka sie (zarowno z kluczyka jak i z pilota) - trzeba ja zamykac recznie a przy otwarciu tylko tych drzwi rowniez nie zapala sie swiatlo 1a. czasami przy zamykaniu drzwi z pilota zdarza sie rowniez ze z lewej przedniej rowniez nie zamknie (z kluczyka zamyka) i wowczas otwietram drzwi i zamykam go od wewnatrz (choc ostatnio zaczal regularnie je zamykac) dywanik suchy, elektryka dziala we wszystkich szybach i lusterkach podczas zamykaniu zamka poprzez panel umieszczony w drzwiach kierowcy zamyka tez wszytskie poza tymi tylnymi - a zamki nie odbijaja - dwa razy sie zdazylo ze prawy tylni sie podniosl) 2. po wlazeniu kluczyka w stacyjke i przekreceniu - kiedy dostaje prad slychac jak cos "odbija" w tych tylnych lewych drzwiach mimo i rygiel jest podniesiony a i dziwne jest to ze moge kluczyk wkladac i wykladac, wkladac i wykladac i za kazdym razem "trzasnie" mimo iz nie zamykam drzwi a rygiel jest caly czas podniesiony 3. co to jest ta czerwona migajaca dioda w drzwiach kierowcy - mi ona po zamknieciu z pilota czy kluczyka nigdy sie nie zapala (raz mi sie tylko to zdazylo kiedy w szybkim tepie wdusilem 2x zamknij - i wowczas odziwo zamknely sie wszystkie zamki - jednak udalo mie sie to zrobic tylko raz ) nie wiem teraz od czego zaczac grzebanie - postawilbym na te tylne drzwi i dostanie sie do zamka bo wyczytalem ze moze to byc uszkodzona krancowka drzwi skoro przy otwarciu drzwi nie swieci sie gorne swiatlo i to od dołu w drzwiach albo zimny lut w zamku - ale z drugiej strony nie wiem co z ta nieswiecaca dioda oraz z tym "trzasnieciem" zamka wewnatrz kiedy wloze kluczyk do stacyjki - moze jest gdzies jakis przewod przetarty i kiedy zalacze akumulator powstaje jakies zwarcie i dlatego zamek "trzaska" - na modol raczej bym nie stawial - prosze o jakas pomoc Edytowane 24 Lutego 2009 przez Dzolero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #204 Napisano 24 Lutego 2009 1. z pilota i z kluczyka zawsze otwiera wszystkie zamki i zapala wszytskie swiatla I tak jest prawidłowo. Co do reszty - sam sobie odpowiedziałeś. Uszkodzona krańćówka w tylnych drzwiach, prawdopodobnie przetary przewód - stąd "trzaskanie" moduł nie ma poprawnego sygnału o otwartych drzwiach i próbuje je otworzyć. Skoro moduł "nie widzi" zamkniętych tylnych drzwi - to dioda nie będzie ci się świecić - jej miganie oznacza poz. "safe"- czyli wszystko zamknięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GICEK Zgłoś #205 Napisano 24 Lutego 2009 Witam wszystkich. Ja z nieco innej półki, tu nie widze zeby ktoś miał z tym problem, ot nie zamyka mi przycisk centralnego z panela w drzwiach, i nie słychać żadnej reakcji, ale przeciwny przycisk otwiera. Z kluczyka i z pilota wszystko działa ok. czy będzie walnięta płytka czy może coś innego? Szyby chodzą ok jak również lusterka. gdzie mam szukać winy? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertss-r2 Zgłoś #206 Napisano 24 Lutego 2009 WITAM!! DO DZIŚ WSZYSTKO BYŁO OK ---i się zaczeło!!!!! najpierw zaczeły głupieć zamki tylnych drzwi(raz się zamykał prawy a raz lewy) potem po otwarciu przednich przestały palić się w nich lampki w boczkach i oświetlenie wewnątrz. Zajrzałem do komfortu(sucho)przeczyściłem kostki i dalej nic więc rozebrałem drzwi kierowcy wymontowałem zamek (to jest zamek sterujący) sprawdziłem mikro włączniki OK mechanizmy które ich załączają OK ZŁOŻYŁEM TO SAMO to jeszcze raz komfort. W samych kostkach między samiczką a przewodem rdza i śniedż zrobiły swoje po mocniejszym pociągnięciu za przewody 4 z nich powylatywały. Naprawiłem połączenia HURA!!!!!!!!!!!!!!!! WSZYSTKO DZIAŁA. TEN KOMFORT TO PRAWDZIWY NIEWYPAŁ VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GICEK Zgłoś #207 Napisano 24 Lutego 2009 Robek, czy chodzi ci o kostkę przy samym konforcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertss-r2 Zgłoś #208 Napisano 24 Lutego 2009 O KOSTKI W INSTALACJI NIE GNIAZDA KOMFORTU JESLI MASZ JAKIS PROBLEM TO SPRAWDĆ TE KOSTKI IM SAME SAMICZKI CZY NIE SĄ UTLENIONE ( MORZE RÓWNIERZ TO DOTYCZYĆ SAMYCH GNIAZD MODUŁU I JEGO WEJŚĆ. t.z.w SAMCÓW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GICEK Zgłoś #209 Napisano 24 Lutego 2009 ok pooglądam, zobacze czy tam czego niema. Ida do garażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzolero Zgłoś #210 Napisano 25 Lutego 2009 kurde sorki ze zadam moze glupie pytanie ale pojec nauczylem sie czytajac posty w temacie ale z praktyki u mnie zero dopiero na weekend na szrocie bede praktykowal aby u siebie niczego nie spierniczyc - co to jest ta krancowka - w temacie znalazlem zdjecia jak rozkrecic drzwi ale o krancowce nic - na allegro sa dwa rozne zdjecia: http://www.allegro.pl/item553017460_vw_golf_seat_toledo_krancowka.html http://www.allegro.pl/item562468550_vw_golf_iii_vento_krancowka_drzwi.html jakby mi ktos napisal ktore ze zdjec jest porawne albo wrzucil centralnie zdjecie krancowki do paska byloby super a i jeszcze jakbym mogl prosisc to o jakies info w formie tekstu czy zdjec jak sie dobrac do slupka bo nie daje rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GICEK Zgłoś #211 Napisano 25 Lutego 2009 (edytowane) cześć Adi, krańcówka to przełącznik znajdujący się w obudowie zamka, odpowiadający za sygnał do c zam, oświetlenia no i chyba alarmu, może jeszcze do czegoś, ale do tych napewno. Ale z tego co się orientuję, a przynajmniej ja tak miałem w tylnej klapie-kombik-że pogniły bolce wychodzące z krańcówki-zamka. Wtyczka też strasznie zaśniedziała. Zamek zdemontowałem, ale to gówno jest nierozbieralne i trzeba nowy. Tak więc najprawdopodobniej pognić mogą właśnie te bolczyki-styki. Jeśli jest jeszcze coś innego to niech mnie forumowicze poprawią. Ciekawe to zapodajesz, ale ja u siebie nigdzie takich krańcówek się nie dopatrzyłem. A to wygląda na zastosowanie zewnętrzne. Edytowane 25 Lutego 2009 przez GICEK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #212 Napisano 25 Lutego 2009 (edytowane) http://www.allegro.pl/item553017460_vw_golf_seat_toledo_krancowka.html http://www.allegro.pl/item562468550_vw_golf_iii_vento_krancowka_drzwi.html jakby mi ktos napisal ktore ze zdjec jest porawne albo wrzucil centralnie zdjecie krancowki do paska byloby super a i jeszcze jakbym mogl prosisc to o jakies info w formie tekstu czy zdjec jak sie dobrac do slupka bo nie daje rady To są krańcówki stosowane w starszych modelach VAG ( w opisie aukcji masz podane konkretnie z jakich modeli)i nie będą pasowały do 3B. Poczytaj i zobacz jak jest w Passku 3B: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ Edytowane 25 Lutego 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzolero Zgłoś #213 Napisano 25 Lutego 2009 dzieki za odpowiedzi - na weekend na pewno sie pobawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zaba1910 Zgłoś #214 Napisano 8 Marca 2009 witam panowie mam problem...kupilem pare dni temu leona 2001 tdi i mam problemy z zamkiem.centralny w pilocie dziala mi slabo tzn dlugo musze przytrzymac zeby zamknal...z kluczyka jak chce zamknac to mi nie zamyka tylko opuszczaja sie przednie szyby....nie wiem co mam z tym za bardzo zrobic...doradzicie cos? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo99t Zgłoś #215 Napisano 8 Marca 2009 Hey, dwa slowa odemnie. Mialem ten sam problem, poki nie padl modol komfortu, jak zamykalem od srodka niektore dzrwi same odskakiwaly i pozostawaly otwarte, natiomiast z pilota zamykaly sie wszystkie ale to przez to ze przy zamknieciu pilotem nastepuje podwojne ryglowanie z alarmem (ksiazka) Od kad padl modol komf. wszystkie zamykaja sie elegancko od srodka i kluczykiem ale oczywiscie bez alarmu, dlatego stawialbym na tenze modol. Sprawdz czy nie masz przypadkiem litr wody pod siedzeniem W europejskich jest po stronie kierowcy a w anglikach oczywiscie po drugiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #216 Napisano 23 Marca 2009 Witam wszystkich! Problem częściowo jest mi już znany. Otóż odskakiwały mi już zamki we wszystkich drzwiach po kolei, przy ryglowaniu od wewnątrz. Za każdym razem wymieniałem zamek na używany z allegro i było już ok. Jednak ostatnio przestało mi coś działać w przednich drzwiach. Żadne z nich nie zapala światła wewnątrz i na boczkach. Nie działa też sygnalizacja włączonych świateł, a alarm sam się załącza z powrotem (funkcja przypadkowego otwarcia). Dwie diagnozy różnymi VAGami wykazały brak błędów. Przyznam, że stało się to po umyciu auta w grudniu, kiedy były silne mrozy (-17`C). Czytając wcześniejsze posty mam zamiar obadać wilgotność modułu komfortu i okolicznych styków oraz styki przewodów na łączeniach na słupkach drzwi. Chyba, że ktoś ma inny (równie łatwy na poczatek) pomysł....?!?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi25gov Zgłoś #217 Napisano 23 Marca 2009 witam! Panowie mam problem z zamkiem a mianowicie nie działa mi zamek w drzwiach kierowcyz pilota nie zamyka nie otwiera z kluczyka ok reszta ok tylko wraz z tym nie działa lewe lusterko prawe działa nawet jak chcę ustawić lewe to prawe sie rusza byłem u mechaników po wielu godzinach rozłożyli rence jeden twierdzi że zamek padł drugi sprawdzał zastępczy i też nie działał w moim aucie jak podłacza kompa to pokazuje tylko brak podgrzewania lewego lusterka. ja juz nie mam do tego auta sił i do mechaników jeszcze bardziej. POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aurel85 Zgłoś #218 Napisano 28 Marca 2009 Witam. Chcialbym przedstawic moj sposob na naprawe oswietlenia oraz centralnego zamka tylnych drzwi (w podobny spsob moga byc uszkodzone rowniez drzwi przednie). 1. Sprawdzamy sterowni w drzwiach ktory odpowiada za opuszczanie szyb oraz sterowanie silownikiem centralnego zamka. Najlepiej zrobic to podpinajac tez sterownik z uszkodzonych drzwi w drzwiach przeciwleglych np. z przednich lewych do przednich prawych itp. Wiadomo ze nie zamocujemy sterownika na stale poniewaz ksztaltem sie roznia uklady ale podpiac w celu sprawdzenia spokojnie mozna. To bardzo wazne poniewaz spotkalem sie z dwoma elektrykami ktozy stwiedzili iz w/w sterownik jest uszkodzony co sie pozniej okazalo nieprawda. 2. Sprawdzenie przewodow. Najlepiej zrobic to miernikiem z buzzerem (15-20zł). Szukajac usterki w drzwiach zaczynamy sprawdzac przewody od kostki miedzydrzwiowej poprzez kostke idaca do sterownika oraz od sterownika do kosteczki w samym zamku. Jesli mamy sterownik oraz przewody ok to jestesmy na 90% pewni ze przyczyna tkwi w zamku a konkretnie bedziemy szukac w krancowce. 3. Naprawa jakiej musialem dokonac w dwoch tylnych drzwiach mojego b5 byla bardzo nietypowa. Po sprawdzeniu powyzszych pkt przeszedlem no rozbiorki drzwi w celu wymontowania zamka. Te etapy sa opisane na innych postach takze nie bede powtarzac. Przejdziemy do samego zamka. Majac juz rozebrany zamek do krancowki, czyli widzimy silniczek, trybka itp. Sprawdzamy luty (ktore w moim przyadku okazaly sie dobre, ale mimo wszystko poprawilem co polecam zrobic rowniez innym). Co mnie bardzo zaskoczylo powodem nie dzialania ani centralnego zamka ani lampki w drzwiach byla sobie taka mala sprezynka przy silniczku w silowniku (zdj.1). Zasada dzialania zamka polega na sile odsrodkowej niniejszego cypula ktory podparty jest sprezynka. Gdy uruchamiamy zamek silniczek sie obraca, cypulik sie podnosi a nastepnie ten chwyta za trybko i sie drzwi otwieraja badz zamykaja. Jak sielniczek stoi to sprezynka ma za zadanie sciagnac nasz cypulek do zola Problem w tym ze zainstalowane sprezynki sa bardzo szerokie - maja srednice prawie taka sama jak stopa cypulika, przez co nastapilo zsuniecie sie sprezynek na stopke i nie dzialanie sily odsrodkowej ktora wypychala go na zewnatrz. Efektrm oczywiscie bylo nie chwycenie tryba ktore odpowiadalo za zamykanie badz otwieranie drzwi (zdj.2) Nalezalo w tym wypadku tylko kleszczykami zagniesc sprezynke u dolu i nalozyc ponownie. Przez taka mlenka sprezynke zaoszczedzilem sporo pieniedzy, poniewaz dalbym sobie reke uciac ze elektryk na pewno nie zagladnie do wnetra zamka. Powie ze to sterownik (trudno dostepny zreszta), nastepnie powie ze to zamek do wymiany + robocizna. A tu okazalo sie ze przez jakas cholerna, pieprzona sprezynke musialem sie bawic z drzwiami 8 godzin. Teraz dla mnie demontaz tych drzwi wydaje sie bardzo prosty takze jakby ktos potrzebowal pomocy to piszcie [email protected] Na pewno pomoge. Dodam jeszcze ze jesli cos nam sie psuje bardzo dlugo tzn. raz dziala a raz nie a to pozniej znowu dziala i nagle sie psuje na amen to jestem przekonany ze w 90% przpadkow jest to jakas blachostka ktora zapewne nie wymaga nawet wiekszego wkladu finansowego ( nie mowimy tu o wkladzie psychiczny). Tak jest z zamkami, krancowkami czy oswietleniem wnetrza. Trzeba miec nieco cierpliwosci i troche pomyslec. Polecam na poczatek zarzyc Persen Forte. Powaznie mi pomoglo przy powyzszej robocie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi25gov Zgłoś #219 Napisano 2 Kwietnia 2009 Witam wszystkich! Panowie jak możecie to wyjaśnijcie mi co może właśnie być u mnie nie tak? tzn. nie działa zamek i lusterko od kierowcy kiedyś działało wszystko ok a pewnego dnia raz działał zamek a raz nie a później już nie byłem u mechaników!! jeden bez kompa sprawdzał i podpinał drugi zamek (był w innym aucie sprawny) u mnie nie działał to sprawdził sterownik i tak samo nie działał u mnie kazał mi jechać pod kompa by sprawdzić jaka jest przyczyna co krzyczy komp wiec pojechałem a tam komp mówi tylko że jest brak podgrzewania lewego lusterka a reszta ok komp suchy i nie było wilgocvi tam choc wcześniej troche znalazłem przy kablachale wysuszyłem lecz nic sie nie zmieniło i oni twierdzili że musi to być zamek a ja już nie wiem co. myślałem nawet nad tym czy może napięcie nie dochodzi tam czy to możliwe by działało wszystko pozostałe a te dwie rzeczy nie??? Proszę o pomoc w tej sprawie nie wiem co to może być i ile kosztować może ktoś z was wie coś na ten temat co można sprawdzic co wykluczyć a co podejrzewać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Macinek Zgłoś #220 Napisano 3 Kwietnia 2009 Witam Ja mam inny problem Passat 99 tdi, 3B, jeśli chodzi o wyposażenie to oryginalnie centralny zamek zamykany na kluczyk, przerobiony na pilota. szyby elektryczne przód. Do dnia dzisiejszego wszystko działało super. Niestety przez przypadek zostawiłem samochód na światłach pozycyjnych, brak brzęczka, miałem się za to zabrać no ale jakoś schodzi. Samochód po kilku godzinach nie odpalił - wiadomo rozładowany akumulator. Po odpaleniu poprzez kabelki okazło się, że centralny zamek odmówił posłuszeństwa. Wszytkie drzwi normalnie zamykają z kluczyka, poprzez przekręcenie. Otwieranie kluczykiem ale bez centralnego tylko drzwi kierowcy. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekreceniu słychac jak centralny we wszytkich drzwiach cos robi ale nie otwiera. Otwarcie dopiero po nacisnieciu otwarcia wszystkuich drzwi w środku. Co do pilota niestety zero reakcji... przy zamykaniu i otwieraniu. Jesli moze ktos cos pomoc to bylbym wdzieczny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach