Skocz do zawartości
Gość rafek81

Jak sprawują się automatyczne skrzynie w B5?, automat czy manual?

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, przecież skrzynie biegów też mają swoją wytrzymałość. Jak jeszcze do tego dojdzie brak umiejętności jazdy automatem, to taką skrzynię łatwo zepsuć. A naprawa do tanich nie należy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 paska w automacie, skrzynie sa bezobslugowe, nigdy nie trzeba z nich zmieniac oleju ani nic specjalnie serwisować. Dzwonilem do dilera VW z zapytaniem, czy cos sie z nimi robił, po sprawdzeniu po VIN powiedział, ze ta wsadzona w mojego paska jest bezobslugowa i jak nic nie ma na panelu ani w vagu to znaczy, ze jest OK. Nigdy nic z zadna skrzynia nie robiłem a smigaja jak marzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale proszę o odpowiedz na moje pytanie:) Czy u Was podczas hamowania wzrasta spalanie i czy tóż przed zatrzymaniem czuc lekkie szarpnięcie??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem tu nowy i mam kilka pytań.

 

Mam do kupienia paska z 2002 silnik 1.9 131km przebieg 255000km wersja highline czarny zadbany w automacie tiptronic. cena 25tys. samochod z polskiego salonu i serwis do konca

 

Pierwsze pytanie jak sprawuje sie ta skrzynia z takim przebiegiem ?

Drugie Czego sie obawiac przy kupnie?

Trzecie co sprawdzic przy kupnie?

Czwarte czy mozna ciagnąć przyczepę ok. 800kg Chorwacja góry i dolinki?

I ostatnie czy cena nie jest za duza jak na taki samochód i przebieg?

Edytowane przez kostekrugby88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Passata b5 w automacie :)

Mam jedno pytanie :) Zauważyłem że jak puszcze gaz spalanie spada do zera ale tylko do momentu osiągnięcia 30km/h poniżej spalanie wzrasta nawet jak hamuje. A im bardziej hamuje tym spalanie większe :/ przez moment nawet 20l/100km. Dopiero tuż przed zatrzymaniem czuje jak samochód przestaje ciągnąć i tak jak by wrzuca luz, a komp pokazuje spalanie 1l/h. Vag nie wykazał żadnych błędów w skrzyni i silniku.

Napiszcie proszę czy u Was też tak jest:)

Pozdrawiam wszystkich

To chyba normalne :) U mnie też tak jest a skrzynia w 100% zdrowa. Hamujesz silnikiem więc spalanie jest 0. Obroty spadają i sam pęd nie wystarcza, trzeba wspomóc silnik paliwkiem, a że prędkość już jest mała to spalanie chwilowe może wyjść nawet i 20l/100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o spalanie podczas hamowania silnikiem, to gdy samochód zrzuci na niższy niż trzeci, to w tiptronicu rozłącza się lock-up czyli skrzynia traci właściwości sprzęgła suchego (Mokre sprzęgło cechuje się pewną utratą energii na połączeniu napędu - to wszystko w dużym uproszczeniu) dlatego też aby utrzymać silnik przy życiu poniżej trzeciego biegu potrzebne są jeszcze małe dawki paliwa (rosną wraz ze spadkiem prędkości). Wynik 20l/100 to już przy bardzo niskiej prędkości, zauważ, że po chwili komputer zmieni wyświetlanie na x litrów/godzine gdy się zatrzymasz - wszystko jest w normie.

To moja teoria na temat spalania poniżej trzeciego biegu, jeśli jestem w będzie niech ktoś mnie z niego wyprowadzi ;) pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zery86

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post na forum ale z passatem już troszkę się namęczyłem. Posiadam silnik 1,9 115 + jakiś delikatny chiptuning na niecałe 140KM.rok 2000. Przed FL.

Skrzynia tiptronic. Nigdy nic w niej nie robiłem . Przejechałem dużo ponad 80tys km. Dziś miałem pierwszy raz problem ze skrzynią.

Dojechałem do domu i nie mogłem przerzucić na pozycję "P". Kolejne konsekwencje to brak możliwości wyciągnięcia kluczyka ,zamknięcia auta itd... Auto zgasiłem , ustawiłem na NEUTRAL i czekam za mechanikiem z VAG-iem. Miał ktoś z Was podobny problem ?

Skrzynia działa bez zarzutów. Płynnie zmienia biegi , nie szarpie.

Pytanko kolejne dla miłośników gór:) jak Wy sobie dajecie radę z automatem bo mnie krew zalewa jak on mi wyje przy 3tys obrotów i nie chce zmienić biegów bo ma za ciężko. Wiem ,że tak musi być bo inaczej system nie pozwala a jak samemu dam + to i tak mi wyrzuca na niższy.

Dla osób mających wątpliwości to szczerze polecam auto z taką skrzynią. Cały passat nie należy do najtańszych w utrzymaniu ale jak juz się opanuje pedał gazu w automacie to auto potrafi robić cuda:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja tez przymierzam się do automata, mam chrabkie na passata b5 1.9 tdi 130 koni rocznik koło 2002 nie starszy mysle ze to dobry wybór ,pochwale jak znajde w miare dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aafrica
Czwarte czy mozna ciagnąć przyczepę ok. 800kg Chorwacja góry i dolinki?

 

Przychylam sie do pytania. Nie zaszkodzi to ASB? A jeśli zaszkodzi to w jakim stopniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez kostekrugby88 Zobacz posta

Czwarte czy mozna ciagnąć przyczepę ok. 800kg Chorwacja góry i dolinki?

Przychylam sie do pytania. Nie zaszkodzi to ASB? A jeśli zaszkodzi to w jakim stopniu?

 

Nie sądzę, abyś uzyskał jakoś konkretnie wymierną odpowiedz na to pytanie. Wiadome jest, że automaty przyczep nie lubią i skrzynie ciągnące coś za sobą szybciej padają. Niemniej jednak trudno ocenić w jakim stopniu wpłynie ta jedna trasa na skrzynie bo zależy to od wielu czynników zaczynając od świadomości i umiejętności kierowcy.

Myślę, że tylko eksperci od Maciarewicza byliby w stanie to wyliczyć ;)

Ja jeżdząc różnymi automatami (jestem zdecydowanym fanem automatów) wyrobiłem sobie zdanie na temat skrzyń montowanych w VW i niestety nie jest to dobre zdanie. Uważam te skrzynie za kompletnie nieudane, szczególnie dotyczy to skrzyni 01N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przychylam sie do pytania. Nie zaszkodzi to ASB? A jeśli zaszkodzi to w jakim stopniu?

 

Witam sam mam autko w automacie przebieg 215 tys i naprawde nie ma sie czego obawiać jeśli autko + skrzynia jest w dobrej kondycji. Ja wymieniam co 60 tys płyn +filtry i problemów nie mam. W tamtym roku miałem wypad na wakacje i sam ciągałem sporą przyczepke (u mnie limit 1800kg z ham. a 650kg bez hamulca). W dieslach moment wiekszy więc problemów nie powinno być , ale trzeba pamiętać żeby używać w górach przełożeń 2,3,4 a nie D by odciażyć hamulce, i używać hamowania silnikiem, skrzynia na tym nie ucierpi

Dodatkowo sprawdzcie przed wyjazdem czy autko się nie grzeje , ASB nie lubią gdy przegrzewa sie silnik gdyż za wysoka temp też ma na nie zły wpływ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma również paska w automacie 280tys km i strasznie zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w posiadaniu AVF 2002 tiptronic i od prawie już 2 lat nie miałem żadnego problemu ze skrzynią, aczkolwiek jako ze olej zawsze ma termin waznośći wymieniłem przy 130k mil, i dobrze bo skrzynia zaczęła płynniej zmieniać biegi i nie przeciągać. Przygladałem sie jak olej mi spuszczali wlewając nowy i nie wyglądał za ciekawie. Olej jak to olej ma swoje właściwości i wytrzymałość , niby piszą że oleju się tu nie wumienia ale ja uważam inaczej i jak na razie dzieki temu nie miałem dnia w którym po odpaleniu rano auta musiałem za miast do pracy jechać do mechanika. Polecam tą skrzynie bo nie dosyć że mam komfort w korkach to też nie mam problemu z wymianą sprzęgła i dwumasy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam tą skrzynie bo nie dosyć że mam komfort w korkach to też nie mam problemu z wymianą sprzęgła i dwumasy :-)

 

Nie ciesz się tak, bo masz sprzęgło hydrokinetyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz sprzęgło hydrokinetyczne

 

ale ono nie pada tak masowo jak dmumas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przy wymianie dwumasy nie wali spalonym olejem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od 2 dni mam problem. Po odpaleniu jak przelacze dzwignie z pozycji P na D i wciskam gaz samochod niemalze wcale nie jedzie. I tak jest do momentu kiedy osiagnie ok 2500 obrotow, co zajmuje chwile. Nie wiem czy jest to prawda, ale mam takie odczucie jakby startowal albo z bardzo wysokiego biegu, albo jak dzis sprobpwalem ruszyc z Pozycji 1. Takie mam wrazenie. Czy ktos moze spotkal sie z czyms takim w Automatycznych skrzyniach biegow? Co moze to powodowac i jak to naprawic? Jak grozne to jest?

Dodam tylko, ze po osiagnieciu tych 2500 obrotow silnik zaskakuje tak jak wczesniej i dziala poprawnie. Nie ma ubytkow mocy, a jesli jakiekolwiek sa to ja nie wyczulem jeszcze.

 

Bardzo dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Trotsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam powiecie ile pali taki passat dti 115 2000r automat pytam bo dopiero kupiłem i nie wiem na co sie mama przygotowac a i jeszcze pytanie chciałbym wymienic olej w skrzyni wie ktos moze jaki tam jest z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego ja mam 130-to konnego AVF-a z automatem i spala w miescie wedle tego co pokazuje komputer ok 9l na 100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam powiecie ile pali taki passat dti 115 2000r automat pytam bo dopiero kupiłem i nie wiem na co sie mama przygotowac a i jeszcze pytanie chciałbym wymienic olej w skrzyni wie ktos moze jaki tam jest z góry dziekuje

 

Ja mam taki już prawie rok, na początku trzeba przyzwyczaić się do jazdy automatem, mi wychodziło okolo 10/100 w zimie bo wtedy go kopiłem, ale teraz jest juz w granicy 7 może 8 to zależy, a w trasie jak byłem nim nad morzem w wakacje to z mojego miasta(okolice Katowic) do Jarosławca spalanie zeszło do 5.5 czy tam 6 z tego co pamiętam. Co do oleju to są różne zdania, jedni mówią że jak nie był wymieniany długo to lepiej zostawić bo to nic dobrego nie przyniesie, a inny że to nic nie zaszkodzi. ja mam wymieniony bo miałem problem ze skrzynią i coś tam grzebali ale jak na razie jest wszystko w porządku, różnicy przed i po nie czuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności