Skocz do zawartości
Gość rafek81

Jak sprawują się automatyczne skrzynie w B5?, automat czy manual?

Rekomendowane odpowiedzi

chyba jak ktoś uprawia PSJ, lub jazdą po mieście nazywa jazdę na rozgrzanym silniku, troszkę większe dystanse, przy małym natężeniu ruchu i niewielkiej ilości świateł.

 

Ofkorse wiesz wsio najlepiej jak widac, automat sucks, sypie sie po wyjechaniu z fabryki, przepala cysterny paliwa, powoduje niedowład lewej nogi etc. Pokaż mi jeżdżacego w mieście który by nie miał w korku rozgrzanego silnika heheheh. Każdy diesle zaczyna palic mniej ajk sie rozgrzeje i ma dłuższy dystans, po to sie kupuje diesla :P

 

 

akurat od kilku lat mieszkam w Irlandii i pierwsze słyszę o takim procederze. poczytaj sobie tematy na forum automaty się sypią jeden za drugim i nie ma co tego ukrywać.

 

2 miechy znajomy mi szukał osłon do B4 z oklic silnika oraz skrzyni do B4 tdik, towar deficytowy.

 

zacne manuale w G4 w silnikach 1,4 i 1,6 co maja koszyk satelit na nitach tez nie zniszczalne

 

 

pozdro ;)

 

 

aha dodam jeszcze, że wiekszosc użytkowników manuali w tdi mowi ze pala im 5,5 litra.

Gołab ciekawe ile Twoj manual byspalil w takich warunkach jak jechał Rosa, beda to podobne wartosci.

Edytowane przez sledziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha dodam jeszcze, że wiekszosc użytkowników manuali w tdi mowi ze pala im 5,5 litra.

Gołab ciekawe ile Twoj manual byspalil w takich warunkach jak jechał Rosa, beda to podobne wartosci.

 

spalanie mojego auta w mieście i tylko w mieście przejazdy na krótkich odcinkach silnik niedogrzany 8L a warunkach kolegi Rosa 10-11 widzisz różnice ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedliftowy passat a Rosa ma polifta i inny silnik i wage około 1600 kilo.

Widzisz róznice????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Tiptronic. Po przejechaniu 40 000 km problemów na razie nie było.

 

Spalanie: 70% trasa 30% miasto 6,2. Na trasie 90 - 120 km/h - staram się przewidywać ruch.

70% miasto 30% trasa - to ostatnie tankowanie - spalił równo 7,008.

Najmniejsze spalanie - 5,94 - jazda nocą 100% trasa mały ruch, prędkość w okolicach 90 km/h

Największe spalanie 9,8 100% miasto korki i pozwalałem sobie go deptać zdrowo.

 

Ogólnie średnie spalanie od początku eksploatacji przez 40 000 km wyszło 6,9 , czyli dramatu nie ma. Najczęściej pilot wskazuje, że spalił 9,8 l/100, a ja tankuję po 51 litrów a przejechane mam 723 km. Zawsze staram się właśnie tankować do pełna w tym przedziale po przejechaniu 700 km i nie przekroczeniu 800 km.

 

Dynamika? Mnie zadowala - autko porusza się dość żwawo - zresztą już kilka osób z forum jechało zarówno ze mną jak i za mną - potwierdzają, że z dynamiką w automacie jest wsio OK.

 

Dla mnie inna skrzynia nie wchodziła w grę. I teraz jestem pewien, że innej nie kupię - automaty są piękne, tylko trzeba je odkryć.

 

A co do legend, że automaty lecą. Jakby leciały, to komunikacja miejska by ich nie używała oraz 80% USA by stało codzień w warsztatach... To są naprawdę legendy. Jak się nie dba o skrzynię, to każda się zepsuje. Wręcz śmię stwierdzić, ze prędzej sprzęgło i synchronizatory w manualu polecą, niż automat.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akurat od kilku lat mieszkam w Irlandii i pierwsze słyszę o takim procederze. poczytaj sobie tematy na forum automaty się sypią jeden za drugim i nie ma co tego ukrywać.

 

Hehehe, moze automata nie mam ale przesadziles kolego:) To jest tak samo jak niektorzy moi znajomi, tylko kupilem fure lepsza od nich to odrazu "w passatach zawieszenie sie ciagle psuje......co 5 tys km łamią sie wahacze......kiepsko wyposazone sa......podroba Audi.......poloski siadaja...." oczywiscie w A6 nic nie siada, nawet tiptronic szaleje i warto kupic...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przedliftowy passat a Rosa ma polifta i inny silnik i wage około 1600 kilo.

Widzisz róznice????

 

przy różnicy spalania 8 litrów te 150 kg nie ma naczenia nie uważasz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Charakterek juz pisałem, w podpisie mam spis tankowań, zawsze do pełna, nie stosuje PSj bo nie chce zakatowac turbo, i tak nie przemawia do niektórych.....

Pewnie zaraz bedzie ze sprefabrykowałem tankowania :D Bo PSj juz mi zarzucono :P

 

Ziewal ide o flaszke:

Rosa podał z MFA z dziennego wartość, średnie z tankowania bedzie miał maks 11-12, to co pisł, u mnie wczoraj było też 16-18 na dziennym po starcie z pod pracy i wbicie w korek plus klima na fulla, średnie na 2 opcji MFA podskoczyło z 9,6 na 10,6 i tak już zostało. Straszna róznica ???

 

Sedris ma manuala i porównujemy spalania na bieząca przy tym samym stylu jazdy, nie wychodzi nam 3 litry róznicy. do 2 maks.

Edytowane przez sledziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sedris ma manuala i porównujemy spalania na bieząca przy tym samym stylu jazdy, nie wychodzi nam 3 litry róznicy. do 2 maks.

 

Prawda to, a i zeby obalic mit o spalaniu srednim 5,5 L dla AWX czy AFVa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak ciota nie jeżdżę - raczej dynamicznie do 50 a potem prędkość utrzymuję. Już się nauczyłem TDI jeździć.

 

Inna sprawa, że na wskazania komputera nie patrzy się nigdy. U mnie zawyża o litr do dwóch. Najważniejsze jest to, co Ty tankujesz i ile km na tym przejechałeś. Komputer to pomoc, a nie wyrocznia. I właśnie do takiego myślenia staram się zmusić osoby, które widzą u mnie średnie spalanie 8/100 a przy tankowaniu wychodzi 6,9 (jeden się założył ze mną, że pali mi ponad 8, bo komp zaniża i dzięki temu zakładowi miałem paliwko za darmo w baku. Więc nie ma się co tymi wskazaniami sugerować i tyle.

 

Co do spalania, to i w manualu można osiągnąć 13/100. Zależy kto jak jeżdzi i gdzie jeżdzi. Przy normalnym użytkowaniu auta mój automat pali więcej o max litr - półtora na sto kilometrów od manuala. I to przy niekorzystnym układzie. Czasami wychodzi po tyle samo...

 

A największą zaletą o której jakoś nikt nie pisze, a która jest nie do przecenienia - automat zawsze stara się, by silnik pracował na optymalnych obrotach i pod optymalnym obciążeniem. A w manualu już zdarzyło mi się widzieć artystów wrzucających piątkę przy 30 - 40 km/h "bo to panie Diesel i poradzi sobie". Tudzież włączenie przypadkowe dwójki zamiast czwórki... Zatem kondycja motorka w automacie zawsze będzie lepsza niż w manualu, choćby nie wiem co. Ja jak pisałem innej skrzyni juz u siebie nie widzę - jestem totalnie zadowolony z tiptronica i autamata będę miał po wsze czasy. I tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej okej, się temat rozkręcił:) Tylko teraz pytanie passacie B5 z 1996 roku 110 KM dieslu, automat będzie tiptronik czy zwykły automat 4 biegowy? I ostatecznie jaka jest lepsza tip czy zw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ofkorse wiesz wsio najlepiej jak widac, automat sucks, sypie sie po wyjechaniu z fabryki, przepala cysterny paliwa,

nie wiem wszystkiego najlepiej, ale mam doświadczenie z obydwoma typami skrzyń w dokładnie tym samym aucie. sypie nie po wyjechaniu z fabryki, ale po około 200-250K km zaczynają się problemy. tylko nie piszcie: "ja mam najechane.... i wszystko jest OK!" spoko, oby jak najdłużej. a ze spalaniem to 3 litry w ruchu miejskim (czytaj: niedogrzany silnik, krótkie dystanse, światła, korki) musi łyknąć i cudów nie ma!

 

2 miechy znajomy mi szukał osłon do B4 z oklic silnika oraz skrzyni do B4 tdik, towar deficytowy.

B4 nie jeździ tu zbyt wiele, a nawet mało.

powiedz koledze, żeby ci poszukał do B5. pierwszy średni szrot i nie wiem czy ciężarówką byś wszystko zabrał.

 

aha dodam jeszcze, że wiekszosc użytkowników manuali w tdi mowi ze pala im 5,5 litra.

przy mojej jeździe w mieście pali mi 9,4l/100km a automat łykał 13l/100km.

te same trasy, to samo auto, to same paliwo.

aha, nie jest to wskazanie z kompa tylko z pod dystrybutora.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm...u mnie spalanie(tiptronik,AVF,Variant na 17-225)po mieście,co prawda Sosnowiec to nie Warszawa ale światełka i koreczki też bywają,nie szaleję,przebiegi po odpaleniu góra 15 kilometrów,spala ok 8 litrów,nie na kompie bo on i tak się po 2 godzinach kasuje...mierzę tylko w realu ale zużycie na kompie jest mniej więcej podobne.

Dziś tankowałem i też wyszło 8,w trasy raczej mało jezdzę ale komp pokazywał ok 6.

Na kompie nr 2 z ok 4000km średnie mam 7,5l

Wcześniej palił trochę więcej,potem nalałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy STP a wtedy żarł jak smok nawet 9,5l,potem zyżycie spadło do wyżej opisywanych wartości...

to tyle ...

pozdrawiam serdecznie

rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam u siebie tiptronica. Auto z 99 roku, obecnie 282.000km od 235.000km auto jeździ na LPG. Wg mnie auto z automatem pali sporo więcej w mieście ( ok 2.litrów LPG), ale za to na trasie jest bardziej ekonomiczne.

Przez ostatni rok, tylko przez weekendy robię po 600-800km więc mogę się wypowiedzieć na temat spalania.

 

MIASTO - Warszawa, korki niemiłosierne, podjeżdżanie po 1m do przodu, ale też i jazda wieczorami spalanie średnie TYLKO w jeździe miejskiej jeszcze nigdy nie przekroczyło mi 13litrów. Zima , lato z climą.

 

MIESZANY TRYB - przewaga trasy spalanie <11 litrów LPG

 

TRASA - skrzynia poezja - przy 120km/h mam u siebie 2400obr/min i ciszę w kabinie.

3000obr/min łapie mi przy 150km/h!!!

Spalanie jak jadę sam, trzymam 120 komputer pokazuje 7.8l . Na stacji wychodzi jakies 8.8LPG.

Szybka jazda + komplet to 10.5-11litrów LPG.

 

Dla porównania, mam jeszcze A4, którą czasem się poruszam, ten sam silnik, tylko manual. W mieście 11 litrów - o 2 mniej. ale na trasie ciężko już pobić automata.

 

Byłem przeciwnikiem "nie-manualów", ale przez ostatni rok jazdy moje stanowisko zostało mocno zweryfikowane. Super sprawa automat, ale tylko TIPTRONIC.

 

Polecam, tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okej okej, się temat rozkręcił Tylko teraz pytanie passacie B5 z 1996 roku 110 KM dieslu, automat będzie tiptronik czy zwykły automat 4 biegowy? I ostatecznie jaka jest lepsza tip czy zw?

 

Bedzie 4 biegowy automat, 5 biegowy tiptronic jest o wiele lepszy.

 

B4 nie jeździ tu zbyt wiele, a nawet mało.

powiedz koledze, żeby ci poszukał do B5. pierwszy średni szrot i nie wiem czy ciężarówką byś wszystko zabrał

 

Tutaj z kolei chciałem pakiet chrom plus obudowe silnika, towar deficyt, żeby to namierzyć musiałby siedzieć 24 h po szrotach. Zaslepki na obudowe wkońcu pojechałem i kupiłem w aso nie czekajac na darmochy z anglii :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dabooth

Koledzy, i Koleżanki oczywiście :), ma ktoś może Passata B5 z silnikiem AFN 110KM z 4-ro biegowym automatem? Mam okazję zakupić takie auto ale nie wiem jak będzie spisywał się w takiej konfiguracji. Proszę o radę i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma ktoś może Passata B5 z silnikiem AFN 110KM z 4-ro biegowym automatem?

Miałem przez kilka tygodni taki zestaw :) Co można powiedzieć... Ogólnie jako wielki fan automatów i długoletni ich użytkownik mogę powiedzieć, że automaty w VW są niedopracowane. O ile tiptronic jest w miarę ok to czterobiegowy jest po prostu lipny. Pije sporo, przełącza bardzo wysoko i to nawet przy delikatnym deptaniu. Jest natomiast mniej awaryjny jak tiptronic. Jeśli ktoś chciałby te dwie skrzynie porównać do skrzyń np np merca W124, czy W210 to niestety nie da się bo dzieli ich przepaść zarówno w kulturze pracy jak i awaryjności.

Trzeba jednak powiedzieć jedną, ale ważną rzecz- że nawet słaby czterobiegowy automat będzie wydawał się fantastyczny w porównaniu z manualem i ciągłym wachlowaniem sprzęgłem i lewarem. Prawda jest taka, że kto raz zasmakował automata i na dodatek kupił go w dobrym stanie a nie zarżniętego to już do manuala wracać mu będzie bardzo, bardzo ciężko. Powoli się w Polsce zmienia stereotyp odnośnie automatów i to jest pozytywne. Co do awaryjności... no cóż... W manualach masowo lecą dwumasy, automaty tak często nie padają. Druga sprawa trzeba dobrze kupić a nie schrotta z kręconą szafą. Trzecia sprawa to coś za coś- chcesz mieć komfort i płynną jazdę to musisz zapłacić nieco więcej.

 

Podsumowując więc dabooth jeśłi chcesz jeżdzić automatem to nie widzę nic złego w AFN-ie z EPV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam....mam paska w TIPTRONIKU i POLECAM.

Może i spalanie trochę wyższe ale wygoda, komfort i satysfakcja z jazdy - murowana.

Zakupiłem auto sprawdzone bo jakieś 30 tyś km miał gruntownie naprawianą skrzynię ( koszt przeszło 6 tyś) a teraz jest super o niczym nie myślę tylko jade i jade....

Chociaż uczulam bo ze sprawdzonego źródła słyszałem, że jak często w tiptroniku jeździsz na manualu to potrafi pokręcić alektrykę, a skoro kupuje się automat to po co komu zmieniać biegi ręcznie.

Z uwagi na moją sytuację zdrowotną bardzo mi to pomaga gdyż mam lekki niedowład prawej ręki i nie muszę martwić się o biegi...wszystko komp robi za mnie.

 

 

:DP O L E C A M ! ! !:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
automaty tak często nie padają

 

tak tak a swistak siedzi :) wystarczy przejżeć nasze forum co chwile ktoś ma problem z automatem a naprawa to minimum 3-4 tyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ziewal

 

 

 

Ta skrzynię cięzko zajeździć, ale jak wszystko ma swoją wytrzymałość.

Jak się dba, wymienia olej i filtr to gra i buczy a ty jedziesz jak król za kólkiem.

 

Jeżeli poprzedni właściciel nie dbał to obecny ma problemy i stąd pytania na forum.

Edytowane przez fAZIK8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalej jednak twierdze że sa bardziej awaryjne niż dwu masa w manualu a opieram sie o opini osoby która naprawia automaty i najwięcej to własnie VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności