pikopiko Zgłoś #1061 Napisano 10 Kwietnia 2012 Czy rzeczywiście odczuwalny jest wzrost spalania po przesiadce z 215/55R16 na 235/40R18? U mnie jest 215/55/16 oraz 235/45/17 i zmian w spalaniu nie zauważyłem. Zastanawiałam się na 225/45/R17 tylko czy nie będzie za dużej przerwy miedzy oponą a nadkolem Będzie wrażenie małych kółek. Ori jest 235/45/17. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anieze89 Zgłoś #1062 Napisano 10 Kwietnia 2012 Będzie wrażenie małych kółek. Ori jest 235/45/17. ok, a nawęt gdybym dała 235/45/17 to nie będzie za duża przestrzeń miedzy kołem a nadkolem. Ostatnio jak kupiłam do mazdy opony o profilu 55 do 15'' wyglada jakby były wyciągnięte z malucha.. i nie chce popelnić drugiego takiego samego błędu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #1063 Napisano 10 Kwietnia 2012 Popatrz na ulicy albo w salonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #1064 Napisano 10 Kwietnia 2012 235/45 R17 bedzie ok, na takich wychodza z fabryki. Tylko jak beda juz podjechane opony to zludzenie bedzie mniejszego kola. Najlepiej wyglada na nowych oponach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anieze89 Zgłoś #1065 Napisano 10 Kwietnia 2012 Popatrz na ulicy albo w salonie. wlasnie patrze już od tygodnia i nic.. Ma może ktoś takie felgi z oponami by zobaczyć fotkę? ---------- Dodano o 11:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:32 ---------- 235/45 R17 bedzie ok, na takich wychodza z fabryki. Tylko jak beda juz podjechane opony to zludzenie bedzie mniejszego kola. Najlepiej wyglada na nowych oponach Zastanawiam się jeszzce czy na tych 235 nie będzie za duży balon czy nie lepiej na 225? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #1066 Napisano 10 Kwietnia 2012 Ma może ktoś takie felgi z oponami by zobaczyć fotkę? Szukasz daleko, a masz pod nosem, w mojej galerii... Zastanawiam się jeszzce czy na tych 235 nie będzie za duży balon czy nie lepiej na 225? Skąd to się bierze polska skłonność do poprawiania niemieckich inżynierów...?!? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anieze89 Zgłoś #1067 Napisano 10 Kwietnia 2012 Szukasz daleko, a masz pod nosem, w mojej galerii... znalazlam teraz pare fotek na forum i wyglada chyba ok. Skąd to się bierze polska skłonność do poprawiania niemieckich inżynierów...?!? :hmm właśnie czytam ze 235 dobre sa na 18''. obawiam się ze na tych 235 będzie źle się jeździło przy polskich drogach.. eh... takiego problemu to ja jeszcze nie miałam ja ogólnie kupiłabym felgi 18'' ale profil 40 to już jest za mały i szukam jakiegoś innego wyjścia.. a opony z felgami musze kupić w tym tygodniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #1068 Napisano 10 Kwietnia 2012 Kupuj nowe 235/45 R17 bedzie ok, tak jak pisze Piotrek nie ma co poprawiac fabryki. Najlepszy rozmiar to oryginalny. Opona nie jest za szeroka a komfort tez jest ok. Na 225 bedzie nizsza opona tym samym mniejsze kolo i nie ladnie wygladac. Zreszta zrobisz jak chcesz. Mozna nawet dac 215 na R17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #1069 Napisano 10 Kwietnia 2012 Przeciez tu nie chodzi i zadne poprawianie fabryki tylko o indywidualne "podobanie sie". Mi sie podoba passat na zawieszeniu sportline i na kolach 18 cali, opona 235/40/18 - dlatego takie mam. Innym sie to nie podoba - i takiego nie maja - proste. Nie rozumiem po co tu dopisywac jakies teorie typu ze oryginalne to najlepsze bo nie za szerokie i takie tam bla bla bla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ts147 Zgłoś #1070 Napisano 10 Kwietnia 2012 Czy rzeczywiście odczuwalny jest wzrost spalania po przesiadce z 215/55R16 na 235/40R18? Komfort jazdy na seryjnym zawieszeniu też znika? Moim zdaniem spalanie wzrasta o około 0,5l w przypadku 1.8 TSI. Komfort jest może trochę niższy, ale bez tragedii - 235/45 to wciąż rozsądny profil. Na pewno też bardziej odczuwalne będą koleiny. Natomiast bardzo poprawia się zachowanie auta na 235/45 w zakrętach przy wyższych V. W przypadku normalnego wspomagania w Audi odczuwałem także dużą różnicę w pracy wspomagania - tutaj tego nie widzę. Pytanie tylko czy wspomaganie nie dostaje bardziej po tyłku . Ogólnie są plusy są minusy - warto być ich świadomą/ym przed zmianą i cieszyć się z wyglądu Paska na 17kach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sadziak Zgłoś #1071 Napisano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) 235/45 r17 i 235/40 r18 - jeździłem i na takich (mniejsze zimowe) i na takich 18 lato. Według mnie jak ktoś pojeździ na 18 to sam się przekona, że lepiej, różnica w komforcie według mnie prawie nie odczuwalna. Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #1072 Napisano 10 Kwietnia 2012 właśnie czytam ze 235 dobre sa na 18''. obawiam się ze na tych 235 będzie źle się jeździło przy polskich drogach.. Dobrze rozumiem, że gdzieś napisali, że przy 235 w 18 jest ok, a przy 235 w 17 już nie...?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anieze89 Zgłoś #1073 Napisano 10 Kwietnia 2012 Dobrze rozumiem, że gdzieś napisali, że przy 235 w 18 jest ok, a przy 235 w 17 już nie...?!? do 17 takze 225.. ale jednak zostane przy tym rozmiarze 235... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sadziak Zgłoś #1074 Napisano 10 Kwietnia 2012 Kupuj 235 - nie bój się! będzie dobrze! Przy 225 będzie mniejsza od oryginalnej średnica kola i wizualnie też efekt "za małego koła". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anieze89 Zgłoś #1075 Napisano 10 Kwietnia 2012 Kupuj 235 - nie bój się! będzie dobrze! Przy 225 będzie mniejsza od oryginalnej średnica kola i wizualnie też efekt "za małego koła". Dzis bylam.w salonie i staly wlasnie na takich kolach. wygladaja super wiec postanowione 235/45/17. dziekuje wszystkim za pomoc:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #1076 Napisano 12 Kwietnia 2012 Czy szesnastki rzeczywiście wyglądają w b6 niekorzystnie względem 17? Co najlepiej kupić za ok 1600-1800pln? Używki VW 17 z oponami czy nowe 16 (pewnie nie VW) i dołożyć swoje opony po jednym sezonie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #1077 Napisano 12 Kwietnia 2012 Temat komfortu przerobiłem na poprzednim samochodzie i małym profilu. Najwięcej zależy od opony, dobrze dobrana opona o mniejszym profilu potrafi dać większy komfort niż ta o większym, bywało też że opona sprawowała się świetnie jako 15" a ten sam model jako 16" był beznadziejny, miał za słabe grzbiety i opona potrafiła się szybko podwijać na zakrętach. A co do wyglądu, mam 16" żle nie jest, ale na 18"-tkach wyglądałby lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sadziak Zgłoś #1078 Napisano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Za 1600-1800 (za sztukę)) można na prawdę zacne felgi kupić 16 wyglądają słabo (balony), kup na lato tak jak kolega mówi 18x8,5 - zawsze lepiej poczekać, odłożyć kasę i kupić coś co będzie docelowe, jak kupisz 17 to za rok będziesz i tak chciał mieć 18". Za ok 2000-2500 kupisz na Allegro używane, ale oryginalne BBSy. Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #1079 Napisano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Sadziak - felgi kupuje z przymusu, nie checi upiekszenia auta. Teraz jezdze na stalowych, a ze jezdzic bede na pewno conajmniej 2 lata, to placenie co sezon za zmiane opon, mija sie z celem. te BBS, ktore pokazales, zupelnie mi nie podchodza do Paska. Mi podobaja sie te VW - Chicago i Phoenix najbardziej. Poza tym, osiemnastki odpadaja, bo za dobra gume trzeba liczyc 800pln x 4, podczas gdy siedemnstaki sa prawie o polowe tansze. No nic, "obserwuje" parenascie roznych aukcji 16 i 17 - co sie trafi to bedzie. PS. jedyne przez co pluje sobie w brode to to, ze sprzedajac B5, oddalem swoje alusy szesnastki za darmo, a przeciez moglbym za nie jeszcze dostac spokojnie na skrzynke wodki... ehhh Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez Michal1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszo87 Zgłoś #1080 Napisano 12 Kwietnia 2012 Witam Czy ktoś ma moze jakies foto jak pasek prezentuje sie z takimi felgami...: felga 1) http://img94.imageshack.us/edit_preview.php?l=img94/8127/dsc07083uq.jpg&action=rotate felga 2) http://global.images9.fotosik.pl/2229/ec1a56a51b7eea45.jpg felga 3) http://global.images9.fotosik.pl/1549/7b530a6f01a22278.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach