maciek34 Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2017 Witam widziałem pod marketem białe B8 z takimi felgami. Czy ktoś orientuje się może co to za model felg, lub co to za producent, auto wyglądało na nich naprawdę pięknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2017 Tomason tn19, o ile się nie mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3er Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2017 nie mylisz sie: http://www.tomason.de/tn19_dark_hyperblack_polished.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #4 Napisano 29 Listopada 2017 Dzięki za info Panowie! Przyznam że największe felgi jakie używałem to 17 (użytkuje służbówki od wielu lat). To co zaobserwowałem, to że przy zmianie np. z 16 na 17 , auto staje się bardziej mułowate, jakby na mniejszych kołach szybciej się zbierało. Z tego powodu jeszcze 18 bym widział ale 19 - tka - zwłaszcza do auta na poziomie 150 km to chyba nie bardzo? Pozdrawiam Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #5 Napisano 29 Listopada 2017 3 minuty temu, maciek34 napisał: To co zaobserwowałem, to że przy zmianie np. z 16 na 17 , auto staje się bardziej mułowate, jakby na mniejszych kołach szybciej się zbierało. To są prawa fizyki :-) Większa felga to gorsze osiągi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2017 12 godzin temu, Macmaciek napisał: To są prawa fizyki :-) Większa felga to gorsze osiągi. Promień koła jest bez zmian. Problemem może być szersza opona w tym przypadku, ale gdy jest tej samej szerokości, a tylko sama felga jest większa to jak wpływa na pogorszenie osiągów (a nie komfortu)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
keneida Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2017 większa felga to większy ciężar do obrotu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2017 Tak, + kilka kg na większą felgę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2017 Felga 19" waży ok. 12 kg, 18" 9,5 kg. Razem ok. 10 kg różnicy. Także macie rację co do wagi, jednakże nie sądzę aby 10-12 kg pogorszyło osiągi na tyle aby było to odczuwalne (przy mocy jaką ma Passat). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2017 Godzinę temu, [email protected] napisał: Felga 19" waży ok. 12 kg, 18" 9,5 kg. Razem ok. 10 kg różnicy. Także macie rację co do wagi, jednakże nie sądzę aby 10-12 kg pogorszyło osiągi na tyle aby było to odczuwalne (przy mocy jaką ma Passat). No to jeszcze malo wiesz... 3 kg roznicy na kole to kolosalna roznica... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2017 Ok. Skoro tak twierdzicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2017 15 godzin temu, dartroom napisał: No to jeszcze malo wiesz... 3 kg roznicy na kole to kolosalna roznica... jasne. wystarczy napompować super specjalną mieszanką gazów aby "odzyskać" te kilogramy. proponuje mega wyczynową mieszankę 78%azotu 21%tlenu 1 % gazów szlachetnych. przy samochodzie o wadze półtorej tony 12 kg to KOLOSALNA RÓŻNICA. przy 180 kucach będziesz musiał nogą się odpychać by ruszyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2017 20 minut temu, lysy78_03 napisał: przy samochodzie o wadze półtorej tony 12 kg to KOLOSALNA RÓŻNICA. Nie jestem pewien jak to dokładnie wygląda w Passacie ale masa nieresorowana wynosi zwykle ok. 10-15% masy pojazdu. w tym przypadku o tyle cięższe felgi są w stanie ją podnieść nawet o 10%. To może być odczuwalne podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2017 32 minuty temu, lysy78_03 napisał: jasne. wystarczy napompować super specjalną mieszanką gazów aby "odzyskać" te kilogramy. proponuje mega wyczynową mieszankę 78%azotu 21%tlenu 1 % gazów szlachetnych. przy samochodzie o wadze półtorej tony 12 kg to KOLOSALNA RÓŻNICA. przy 180 kucach będziesz musiał nogą się odpychać by ruszyć Tu w ogole nie chodzi o mase calkowita. 12kg w masie samochodu to nic. 11 minut temu, Tobol napisał: Nie jestem pewien jak to dokładnie wygląda w Passacie ale masa nieresorowana wynosi zwykle ok. 10-15% masy pojazdu. w tym przypadku o tyle cięższe felgi są w stanie ją podnieść nawet o 10%. To może być odczuwalne podczas jazdy. Masa nieresorowana to jedno, ma wplyw na prace zawieszenia, komfort itp. Druga sprawa jest masa bezwładności koła wprawianego w ruch. Regularnie zmieniam kola z letbich na zimowe o mniejszej masie i sam odczuwam roznice w przyspieszeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2017 Teraz, dartroom napisał: Masa nieresorowana to jedno, ma wplyw na prace zawieszenia, komfort itp. Druga sprawa jest masa bezwładności koła wprawianego w ruch. Regularnie zmieniam kola z letbich na zimowe o mniejszej masie i sam odczuwam roznice w przyspieszeniu. nie. no błagam. odczuwasz 12 kg różnicy. już bardziej bym się zgodził, że odczuwasz zmianę z 225 na 185 na każdej oponie. ale nie 3 kg. powinieneś zatrudnić się jako hamownia. jesteś dokładniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2017 18 minut temu, lysy78_03 napisał: powinieneś zatrudnić się jako hamownia. jesteś dokładniejszy. Przemyśle to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #17 Napisano 7 Grudnia 2017 Dnia 1.12.2017 o 15:50, lysy78_03 napisał: nie. no błagam. odczuwasz 12 kg różnicy. już bardziej bym się zgodził, że odczuwasz zmianę z 225 na 185 na każdej oponie. ale nie 3 kg. powinieneś zatrudnić się jako hamownia. jesteś dokładniejszy. Proponuję odkurzyć podręczniki do fizyki, albo przejechać się tym samym autem na 17 i 19 calach. Tak jak już pisano w tym wątku, nie chodzi o różnice w masie całkowitej auta, ale tego, co się kręci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #18 Napisano 7 Grudnia 2017 1 godzinę temu, Macmaciek napisał: Proponuję odkurzyć podręczniki do fizyki dobry pomysł. proponuję szczególnie ten fragment , w którym opisane są sposoby przeprowadzenia porównania-eksperymentu. kolego @Macmaciek przy zmianie z 17 na 19 zawsze zmieniasz szerokość opony. więc już nie możesz porównać. zakładając, że założysz tej samej szerokości opony i tak nie będziesz w stanie wyczuć różnicy. no chyba, że zgasisz światła, wtedy spadnie obciążenie silnika, bo alternator nie będzie musiał produkować tak wielu amperów i to przełoży się na "odzyskanie" tych kilogramów. oczywiście żartuję. włączyłem się do rozmowy w momencie gdy ktoś stwierdził, że jest w stanie wyczuć różnicę 12 kg na aucie. przy masie pojazdu 1400 kg dodatkowych 12-stu kg nawet Robert Kubica nie będzie w stanie wyczuć. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #19 Napisano 15 Grudnia 2017 Dnia 7.12.2017 o 11:01, lysy78_03 napisał: dobry pomysł. proponuję szczególnie ten fragment , w którym opisane są sposoby przeprowadzenia porównania-eksperymentu. kolego @Macmaciek przy zmianie z 17 na 19 zawsze zmieniasz szerokość opony. więc już nie możesz porównać. zakładając, że założysz tej samej szerokości opony i tak nie będziesz w stanie wyczuć różnicy. no chyba, że zgasisz światła, wtedy spadnie obciążenie silnika, bo alternator nie będzie musiał produkować tak wielu amperów i to przełoży się na "odzyskanie" tych kilogramów. oczywiście żartuję. włączyłem się do rozmowy w momencie gdy ktoś stwierdził, że jest w stanie wyczuć różnicę 12 kg na aucie. przy masie pojazdu 1400 kg dodatkowych 12-stu kg nawet Robert Kubica nie będzie w stanie wyczuć. Jeszcze raz: nie chodzi o 12 kg różnicy w masie auta (12 kg jabłek w bagażniku), ale o 12 kg różnicy w masie nieresorowanej, wirującej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2017 Godzinę temu, Macmaciek napisał: Jeszcze raz: nie chodzi o 12 kg różnicy w masie auta (12 kg jabłek w bagażniku), ale o 12 kg różnicy w masie nieresorowanej, wirującej... tak tak i tych dodatkowych 12 kg (nieresorowanych, wirujących), przy masie pojazdu około 1400 nie będzie w stanie zmierzyć nawet najdokładniejsza aparatura pomiarowa. wyniki będą się mieścić w granicach błędu pomiarowego. możesz rozbierać pomidorową na atomy,ale nie zmieni to faktu, że w przypadku samochodu niema to żadnego znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach