Major Zgłoś #21 Napisano 16 Lipca 2019 55 minut temu, radekrp90 napisał: @Major"Przejęzyczenie" - flash miałem na myśli w postaci pliku .sgo. Czepiasz się choć dobrze wiesz o co chodzi wyobraz sobie ...... gimbaza chodzi i to czyta ... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #22 Napisano 17 Lipca 2019 a apropo SW , immo to przeciez mozna kupic drugie ECU, dopasowac, zrobic update SW i sie przekonac w koncu jakies koszta trzeba ponieść jak się chce modzic .... tak na tacy za free to nie ma 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #23 Napisano 17 Lipca 2019 Oj to ja rozumiem - jeśli ktoś zainwestował jakieś środki to widzi to inaczej ale z drugiej strony po to są chyba fora aby pytać. Za to nikt w przysłowiową mordę nie da. Jeśli jednak każdy by miał takie podejście, że trzeba samemu to może od razu zróbmy płatność za rejestracje i za każde "pomógł" kasa na konto... Wracając jednak do tematu. Pytanie może być dla wielu ważne albo zwyczajnie interesujące, bo ciężko znaleźć informacje czy każde ecu z danym HW ale różnymi SW można robić na każde inne z innym SW - wtedy właśnie uruchamiają się inne opcji szukania potencjalnych gratów. Czasami ECU pod konkretny silnik kosztuje krocie, a inne (różniące się tylko SW, bo np początek numeru części i numer HW jest taki sam, jak to jest w przypadku silników 1.4 TSI) jest śmiesznie tani (w moim przypadku sterownik CAXC z jakiegoś Golfa czy Leona to kilkadziesiąt PLN, a już z B7 kilkaset). Póki co mam inne kierunki wydatków i się bardziej teoretyzuję ale skoro ktoś już to próbował, dlaczego nie pytać? Z mojego punktu widzenia to akurat zabawa z ECU nie ma sensu, chyba że przejście na 03C906016 z B7 lub Golfów, bo daje to kilka dodatkowych możliwości i jest to jakąś opcją, ale większość tanich jest dla CAXC stąd moje pytanie czy wrzucam soft CAXA czy jakiegoś innego 1.4 TSI i śmiga (przykładowo 1.4, bo takiego teraz mam ale w zasadzie temat jest uniwersalny). Immo w tym wypadku nie jest dla mnie aż tak istotne (choć ważne, bo moimi narzędziami jego nie ogarnę) i w zasadzie większym bólem byłoby dla mnie wybebeszanie samego ECU z auta, bo podobno jest nitowane czy coś w ten deseń. Tak czy inaczej widzę jednak na coraz większej ilości wątków tendencję do tzw. PayToKnow... idea forum upada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #24 Napisano 17 Lipca 2019 27 minut temu, radekrp90 napisał: Oj to ja rozumiem - jeśli ktoś zainwestował jakieś środki to widzi to inaczej ale z drugiej strony po to są chyba fora aby pytać. Za to nikt w przysłowiową mordę nie da. Jeśli jednak każdy by miał takie podejście, że trzeba samemu to może od razu zróbmy płatność za rejestracje i za każde "pomógł" kasa na konto... 29 minut temu, radekrp90 napisał: Tak czy inaczej widzę jednak na coraz większej ilości wątków tendencję do tzw. PayToKnow... idea forum upada. Wiesz, ja jestem po części w stanie to zrozumieć. Tak było na przykład ze zmianą PDC w B6 na wersję z OPS. Ludzie, którzy do tego doszli - upalili kilka/kilkanaście sterowników, zanim doszli, że trzeba ten jeden kabelek 12V upitolić, a każdy moduł PDC swoje kosztował. Tak samo z poliftowym panelem klimy. Więc są to jakieś koszta, które fajnie by było, żeby się zwróciły. Ale tutaj - uważam, że fajnie by było, jakby np. dostęp do konkretnych poradników był płatny jednorazowo 5PLN/wątek na rzecz autora instrukcji i z bani. Z drugiej strony - nie rozumiem podejścia "nie powiem, daj kasę, albo sobie wyguglaj". Skoro już coś jest opisane publicznie (tylko czasem, po prostu, w innym języku) to czemu robić z tego taką wielką tajemnicę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #25 Napisano 17 Lipca 2019 I uważam, należy też odróżnić temat użytkowników, którzy nic nie wnoszą, a tylko "dej mi, bo mnie się szukać nie chce.... a temat 1000 stronów...kto by to czytał", a temat osób które coś tam jednak wiedzą. Ja wiem tyle ile przeczytam, czyli w obecnych realiach prawie nic ale się staram Czy płacenie za fora jest dobre? Jest uważam złe (choć w kilku miejscach za dostęp płaciłem i... się potwornie zawiodłem), bo nie taka jest ich idea. Co innego ograniczenie dostępu względem napisanych postów albo rangi. Tematów jest wiele i wiele jest informacji, mogą pomóc ale jak piszesz trzeba trochę sterowników upalić itp... tylko skoro już ktoś je zjarał dlaczego mam i ja popełniać kogoś błędy Lepiej uczyć się na błędach innych, aby mieć hajs i chęci na kolejne zjarane moduły Temat rzeka i jak zwykle - OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #26 Napisano 17 Lipca 2019 Dnia 16.01.2018 o 21:13, Major napisał: tyle ze CFGB flashujesz na CFGC i masz ok 184 kucy i 400-420Nm z seryjnego software , samodzielnie przy pomocy VAS-a No dobra, tylko że CFGC ma 177KM i 380Nm. Czy możesz przynajmniej podać które wersje sw mają takie parametry jak napisałeś? Skąd w ogóle wziąłeś te wartości? Z tego co mi świta, to silniki CUNA i CUWA miały 184 kuce, ale żaden nie miał więcej niż 380Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #27 Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) wgrałem soft do swojego CFGB z CFGC i z rolek wyszło 184 i 420Nm CFGB ma 125kW a CFGC ma 135kW o ile mi wiadomo ...a to nie jest 177 Edytowane 17 Lipca 2019 przez Major Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #28 Napisano 17 Lipca 2019 CFGC ma 130 Km i to właśnie jest 177 KM. 135 KW czyli 184 KM ma silnik CUWA a to już ciut inna konstrukcja różniąca się nie tylko softem od CFGB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #29 Napisano 17 Lipca 2019 to mi wyszło z serii scirocca CFGC 184 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #30 Napisano 17 Lipca 2019 kupię komputer i będę po wakacjach próbował. @Major czy trzeba zwracać uwagę na wersje softu? To mam teraz Address 01: Engine (J623-CFGB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 NT HW: 03L 907 309 AE Component: R4 2,0L EDC X27 4010 Revision: 41X27--- Serial number: 00000000000000 Coding: 001D0012042401080000 Shop #: WSC 01286 386 08256 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NT 003005 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NT.rod VCID: 0919F742A8F8680AF7-805C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #31 Napisano 18 Lipca 2019 19 godzin temu, mkpol napisał: kupię komputer i będę po wakacjach próbował. @Major czy trzeba zwracać uwagę na wersje softu? To mam teraz Address 01: Engine (J623-CFGB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 NT HW: 03L 907 309 AE taki dobry kazdy AE podejdzie, a takie są zazwyczaj do B7 , Tiguan , nie sa opisane po NR VAG ,a jedynie po NR bosch mozna dojść do czego wystepuje 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #32 Napisano 1 Sierpnia 2019 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #33 Napisano 9 Sierpnia 2019 Proszę trzymać się tematu Panowie. Kwestia mocy już została wcześniej wyjaśniona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirenio Zgłoś #34 Napisano 27 Kwietnia 2022 Witam Zmieniłem turbo od 170 w passat b7 2013, mam już kupiony drugi sterownik, jest w stanie ktoś mi przenieść immo z silnika cffb do drugie aby był cfgb. ----------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (J623-CFFB) Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 018 PA HW: 03L 907 309 AE Komponent: R4 2,0L EDC H28 4007 Weryfikacja: 41H28--- Numer seryjny: 00000000000000 Kodowanie: 001D0032046401080000 Kod serwisu: WSC 01286 386 08256 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018PA 003005 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PA.rod VCID: 78FED07CC3D34A81D1-802C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach