mati102 Zgłoś #201 Napisano 31 Lipca 2013 Tak, ale ciekaw jestem jaki koszt jakby trzeba było zakupić. Tak mniej więcej - jakby się ktoś orientował to dzięki. Na dniach i tak będę w ASO to jakby nikt nie odpisał to edytuje swoją wypowiedź i podam wycenę.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #202 Napisano 31 Lipca 2013 W ASO oraz poza ASO o ile taka możliwość poza ASO jestJesli dobrze pamietam to jakies 14 kola w zaleznosci od modelu. A tak to jaki jest sens kupowania skrzyni, skoro swoja mozna taniej naprawic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #203 Napisano 6 Sierpnia 2013 panowie mam taki problem passat b5 FL 2005 rok skrzynia automat zdaża jej sie że "bieg nie wskoczy" gównie wsteczny chociaz czasami do przodu tez nie chce jechać, trzeba dawać na N i znowu na D lub R. co moze być powodem. czy naprawa moze być kosztowna?? nie mam mozliwosci wykonania zadnych innych prób ponad to co na odcinku 1 metra. Auto jest tak glupio zaparkowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #204 Napisano 6 Sierpnia 2013 czy naprawa moze być kosztowna??Przyczyn moze byc wiele.Podlaczyc VAGa. Kazdy mechanik powie, ze na poczatek wymiana oleju z filtrem, jesli to nic nie da to wyciagniecie skrzyni na stol i dopiero diagnoza. Kpl naprawa 3-5tys zl w zaleznosci od firmy. W szczecinie nawet 9 tys zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #205 Napisano 6 Sierpnia 2013 kurka, mam do kupiena takiego w dobrych pieniadzach na licytacji leasingowej i tam nie mozna podłaczać kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #206 Napisano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) sprawdź czy nie masz automata 4 biegowego one lubią zmieniać jeden bieg "na kilka razy" tam trzyma i odpuszcza obrotu tzw lock up Bo generalnie jak się podepnie VAGa, to widać, że najpierw jest 1, potem 2H, jak sie zbilza do 60km/h obroty lekko spadaja i przerzuca płynie na 2M, a po chwili na 3M, lub 3H, zależy jak się rozpędzasz. Generalnie wychodzi, że każdy bieg ma jeszcze półbieg, a jego wybór zależny od tego jak mocno przyśpieszamy, stąd te pomyłki przy liczeniu. A ja mam takie pytanie. Jak sobie odpalę auto, wrzucę D, nawet po jakiejś jeździe, gdy chce bramę otworzyć, przerzucę na N to jest takie szarpnięcie autem. nie żeby od razu wybic głowa szybe. Czasami jest mocniejsze, czasami lżejsze, prawie nie wyczuwalne. Przy przerzuceniu z R na N tego nie ma. Mógłby ktos to sprawdzić u siebie i napisac, czy tez cos takiego wystepuje, bo mu to spokoju nie daje, a nie mam gdzie sprawdzić. Oczywiście automat cztery biegi. Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #207 Napisano 11 Sierpnia 2013 Bo generalnie jak się podepnie VAGa, to widać, że najpierw jest 1, potem 2H, jak sie zbilza do 60km/h obroty lekko spadaja i przerzuca płynie na 2M, a po chwili na 3M, lub 3H, zależy jak się rozpędzasz. A gdzie to widać, która sekcja, bloki? Szukalem tego i nie znalazlem. Tak czy inaczj pod koniec sierpnia daję automat do naprawy. Sprzęgło lock-up juz nie daje rady przy przebiegu 400kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #208 Napisano 11 Sierpnia 2013 Podjedź do bytomia odrzańskiego oni dobrze ogarniają temat automatów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #209 Napisano 11 Sierpnia 2013 Podjedź do bytomia odrzańskiego oni dobrze ogarniają temat automatów Tak słyszałem o Bytomiu. Mój mechanik ma natomiast kogoś sprawdzonego w Poznaniu. Będę robił rozrząd przy okazji więc chyba dam mojemu mechanikowi. A masz namiar do Bytomia może bym przedzwonił i zapytał o koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #210 Napisano 11 Sierpnia 2013 A gdzie to widać, która sekcja, bloki? Meas Blocks Grupa 003 blok 3. Jak włączysz bieg, to wyświetli ci się 1H. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #211 Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Jeszcze jedno pytanie. Bo w sumie to mój pierwszy automat. Jak sobie smigam po mieście, auto zmienia biegi, mam trójkę. Jadę 65km/h. i nie raz jest tak, że jak puszcze gaz, to obroty pozostaja na poziomie jakim były (czyli około 1800) a nieraz spadają na obroty jałowe. Wyglada to tak jakby wysprzeglił, ale jak tylko dodam gazu to od razu jedzie. Generalnie bardzo czesto mam tak podczas jazdy, że jak puszcze gaz, to obroty spadają na obroty biegu jałowego. Tak ma byc, czy raczej powinno byc tak jak w manualu, że jak puszczam gaz, to obroty zostaja i auto hamuje silnikiem i obroty schodzą razem z prędkościa. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #212 Napisano 13 Sierpnia 2013 Powinno być jak w manualu. Ale skoro przy dodaniu gazu ciągnie od razu to może to jest problem ze wskaźnikiem obrotów? Może na VAG'u sprawdzisz jaki obroty pokazuje skrzynia i czy to się pokrywa ze wskazówką obrotomierza. BTW: u mnie na VAG'u w grupie 003 nie pokazuje biegu 1H.... chyba w grupie 004 pokazuje ale tylko 1, 2, 3, 4, 5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #213 Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) W vagu obroty pokazuje tak jak na obrotomierzu. A nawet jak zrzuci na wolne, to po dodaniu gazu obroty od razu wskakują na powiedzmy 2500 i ciągnie w przód. I to tez nie zawsze zrzuca na wolne obroty jak zapnie 3 albo 4 bieg to obroty zostają i spadają razem z hamowaniem. A na niższych biegach to różnie. U mnie w bloku 003 pokazuje w trzecim okienku, a w 004 w drugim. Być może dlatego że ja mam skrzynie 4 biegowa, i jakoś inaczej to działa. Zaobserwowalem jeszcze, że jak obrotów nie zrzuci przy puszczeniu gazu, i dodam go ponownie, to obroty podnoszą się o jakieś 100 i spadają spowrotem. Taki jakby delikatny uslizg. Chyba też tak być nie powinno. Ale poza tym skrzynia chodzi bardzo płynie, nie szarpie ani nic... Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #214 Napisano 13 Sierpnia 2013 Nie wiem czy wiesz na czym polega działanie sprzęgła lock-up. Jest to typowe sprzęgło cierne które załącza się od 3 biegu wzwyż. Na niższych biegach przekazanie momentu obrotowego jest tylko za pomocą lepkości oleju i tutaj uślizgi są czymś normalnym. Dziwił mnie tylko ten spadek obrotów u Ciebie z 1800 do jałowych - to chyba dość sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #215 Napisano 13 Sierpnia 2013 jak puszcze gaz, to obroty pozostaja na poziomie jakim były (czyli około 1800) a nieraz spadają na obroty jałoweTwoj automat jest 4 biegowy. Przy 3ce zalacza sie juz lockup, ale w zaleznosci od predkosci i obciazenia na 3biegu szczegolnie przy bardzo slabym obciazeniu rozlaczany jest lockup i obroty spadaja na jalowe. Takie zachowanie jest szczegolnie widoczne na 1 i 2im biegu gdzie lockup jeszcze nie jest zalaczony. Zachowanie jw. jest u Ciebie prawidlowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #216 Napisano 13 Sierpnia 2013 No i o taką konkretna odpowiedz mi chodziło. A te delikatne uslizgi przy załączonym lock-up, to coś czym należałoby się martwić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #217 Napisano 13 Sierpnia 2013 przerzucę na N to jest takie szarpnięcie autemPrzy wlaczaniu luzu zadne szarpniecie nie powinno wystapic.Dzieje sie to tylko przy tej bramie? Generalnie bardzo czesto mam tak podczas jazdy, że jak puszcze gaz, to obroty spadają na obroty biegu jałowego.U mnie takie zachowanie jest szczegolnie widoczne w korkach na 2im biegu, na 3im bardzo rzadko. Na 2ce z 2000rpm po odpuszczeniu gazu spada mi na ok 1000rpm. Lekkie docisniecie gazu i obroty od razu ida do gory, a auto zaczyna nabierac predkosci.I to tez nie zawsze zrzuca na wolne obroty jak zapnie 3 albo 4 bieg to obroty zostają i spadają razem z hamowaniem. A na niższych biegach to różnie.Czyli tak samo jak u mnie w tiptronicu.Zaobserwowalem jeszcze, że jak obrotów nie zrzuci przy puszczeniu gazu, i dodam go ponownie, to obroty podnoszą się o jakieś 100 i spadają spowrotem.Mam to samo i z moich obserwacji ma tak byc. Ostatnio mialem wymieniony zawor cisnieniowy, nowy olej i filtr po 23kkm i nic sie nie zmienilo.Ale poza tym skrzynia chodzi bardzo płynie, nie szarpie ani nic...U mnie po wymianie ww. zaworu tez juz dziala plynnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #218 Napisano 13 Sierpnia 2013 Przy wlaczaniu luzu zadne szarpniecie nie powinno wystapic.Dzieje sie to tylko przy tej bramie? Generalnie głównie tak. Albo jak przerzucam z D na P, to czuć takie przyszarpnięcie. Najmocniej jest jak jest zminy, czyli odpalę, wyjeżdżam z podwórka i włączam luz żeby zamknąć bramę, to czuć takie przyszarpnięcie.To troszkę tak jakby mocno ciągnął, a zapinając luz likwiduję te naprężenie. Jak już jest rozgrzany to jest praktycznie nie wyczuwalne. Z luzu jak zapinam D to zasprzeglenie trwa koło 1s. wsteczny troszkę dłużej. ma już zrobione 250kkm, i tez nie ma się za bardzo każdego szarpniecie czepiać. U mnie takie zachowanie jest szczegolnie widoczne w korkach na 2im biegu, na 3im bardzo rzadko. Na 2ce z 2000rpm po odpuszczeniu gazu spada mi na ok 1000rpm. Lekkie docisniecie gazu i obroty od razu ida do gory, a auto zaczyna nabierac predkosci. Dokładnie tak jest. Na trzecim biegu praktycznie zawsze trzyma obroty. Na dwójce rzadko, ale wystarczy lekkie dodanie gazu, i obroty od razu wskakują, a auto zaczyna się rozpędzać... Obserwując VAG'a zauważyłem że najczęściej trzyma obroty na biegach z literka 'M', jak jest zapięty bieg z 'H' to potrafi sobie zrzucić obroty. Cytat Zamieszczone przez tauka Zobacz postaZaobserwowalem jeszcze, że jak obrotów nie zrzuci przy puszczeniu gazu, i dodam go ponownie, to obroty podnoszą się o jakieś 100 i spadają spowrotem. Mam to samo i z moich obserwacji ma tak byc. Ostatnio mialem wymieniony zawor cisnieniowy, nowy olej i filtr po 23kkm i nic sie nie zmienilo. Mamy troszkę inne skrzynie, ale skoro tez to zaobserwowałeś to może rzeczywiście tak ma byc. myślałem że może to Lock-Up przepuszcza. Ale skok jest o 100obr, powrót o te 100 spowrotem, a auto rozpedza się normanie. takie drgniecie wskazówki. Słychać tylko przy tym skoku gwizdniecie turbinki. Widze że troszke szukam drugiej dziury w pupie Trzeba jeździć i jeszcze raz jeździć, i cieszyć się z jazdy, a jak się coś poważnego stanie to wtedy szukac. Musze jeszcze tylko obadać przegub wewnętrzny, bo dodaniu gazu potrafi cos stuknąc, a pomiędzy 80 a 100km/h troszke drzy mi cale auto. Podejrzewam że się wyluzował, a tak się wlasnie lubią objawiac jego uszkodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #219 Napisano 17 Sierpnia 2013 Doszła mi jeszcze jedna sprawa. Auto jak postoi kilka godzin, i wrzucam D, to bieg załacza się z opóźnieniem, i czuć szarpnięcie po chwili jak już wskoczy. Ale tylko za pierwszym razem. Jak wrzuce N lub R i spowrotem D to juz jest ok. i dopiero znowu ijak kilka godzin odstoi to przy wrzuceniu D opóźnienie i szarpnięcie. Ktoś miał cos takiego? Nie wiem od czego zaczac poszukiwania przyczyny. W VAGu zadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #220 Napisano 17 Sierpnia 2013 Nie wiem od czego zaczacWiekszosc powie od wymiany oleju z filtrem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach