kenhor Report post #101 Posted September 29, 2020 (edited) Nie widzę dla sedana, żeby było rozróżnienie pomiędzy z i bez haka. Ten podany numer idzie do kombi. Tak, jest inny oryginalnie i jest to 3G9807663 (podaję dla kombi, bo tam jest inny jak napisałem). Montując hak odchylany (innego nie montowałem) można zostawić ten standardowy, ale trzeba go podszlifować/podciąć. Zupełnie się nie opłaca, bo można oczywiście kupić poza ASO, poszukaj na allegro, dużo tego jest. Wystarczy używka. Edited October 14, 2020 by mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ysebulba Report post #102 Posted October 9, 2020 Proszę o podanie właściwego nr ślizgu, bo element o takim numerze nie istnieje, musiała się wkraść jakaś literówka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wiesiok81 Report post #103 Posted October 9, 2020 ja kupowałem 3G9807863B Z tego co zauwazyłem zakładajac hak , ten slizg jest potrzebny tylko pod elektrycznego haka, jest wyprofilowanie pod jego złożenie, do zwykłego ,wypinanego haka , wydaje mi sie że slizg może zostac stary Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bandzior47 Report post #104 Posted October 14, 2020 Ślizg o numerze 3G9807863B na portalu aukcyjnym Al..... jest opisany, że pasuje do kombi. Ja mam sedana i chcę założyć elektrycznie rozkładany hak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bandzior47 Report post #105 Posted October 18, 2020 Jednak w sedanie B8 udało mi się zamontować hak wysuwany elektrycznie, bez wymiany i przeróbki ślizgu. Pasuje wszystko w oryginalnie. Jedynie jeszcze mam pytanie odnośnie wtyczek przy module haka, a mianowicie chodzi o gniazdo "C" i "D". Obie wtyczki są takie same, jedynie różnią się kolorem. Czy ktoś mi podpowie która wtyczka gdzie ma być podłączona? Quote Share this post Link to post Share on other sites
darpola Report post #106 Posted October 18, 2020 Na złącze C czarna na złącze D czerwona z drugiej strony to nie da się pomylić bo są blokady idioto odporne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bandzior47 Report post #107 Posted October 18, 2020 Faktycznie jest zabezpieczenie. Wcześniej nawet nie próbowałem podpiąć, żeby nie wpiąć odwrotnie i dlatego nie zauważyłem. Wielkie dzięki. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenhor Report post #108 Posted October 24, 2020 Panowie, którzy montowali hak odchylany. Czy cały czas hak Wam działa? Mówię o kilku miesiącach, czy latach używania. Pytam, bo albo mam mega pecha, albo te haki są dość usterkowe. Jak pisałem wcześniej pierwszy, który zamówiłem, nie działał. Szczęśliwie zwróciłem wtedy, bo od razu był nie ok. Drugi kupiony (jakoś we wrześniu) działał normalnie, ostatni raz użyłem go jakoś na początku października. Później auto stało ok. dwa tygodnie nieruszane, po tym haka nie sprawdzałem. Dzisiaj chciałem coś zrobić i zonk - sterownik cyka, ale hak ani drgnie. Przycisk po pierwszej próbie mruga. Podpiąłem VCDS-a i w przyczepie taki błąd: 662531 - Pivoting trailer hitch C10E4 07 [009] - Mechanical Failure Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 51 Hak wygląda, że po prostu przestał działać, sam z siebie, nieruszany, nieuderzony. Dla pewności, że to nie sterownik, podpiąłem go na krótko przez piny we wtyczce do aku, ale nie reaguje. Wygląda jakby silnik przestał działać. Co mogło się stać? Jakaś szansa na przywrócenie go do życia? Tym razem już pewnie nie zwrócę, bo gwarancja na takie rzeczy jest krótka, sprzedawcy na używki dają albo rozruch albo miesiąc (jak w tym przypadku). Trochę jestem załamany, bo nie wiem, co o tym myśleć i jak tu kupić inny, skoro takie rzeczy się dzieją. A kilka stówek wtopić ot tak, niezbyt... Nie mówiąc, że znowu trzeba ściągać zderzak itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenhor Report post #109 Posted October 29, 2020 Hmm, cisza jakaś. Podzielicie się opiniami? Quote Share this post Link to post Share on other sites
adr01 Report post #110 Posted October 30, 2020 Mi raz tez sie jakoś przyblokował. Spróbój najpierw złapac za hak - i jednocześnie ciągnąc go w dół naciśnij przycisk odblokowania. Powinno pomóc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ysebulba Report post #111 Posted November 8, 2020 W ten weekend ogarnąłem i ja temat haka. Na razie jeszcze nie podłączałem przyczepy ( bo nie mam ) , ale działa i nie wywala błędów . Co do ślizgu to musiałem go trochę popodcinać tu i ówdzie . Wiem używki są tanie ale , nie do końca potrafiłem je rozróżnić więc pewnie kupię i wymienię przy okazji jak znowu znajdę pretekst żeby zdjąć zderzak . Poniżej pare fotek z montażu . 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenhor Report post #112 Posted November 23, 2020 Z uwagi na problemy, które opisywałem wcześniej (jeden hak niedziałający, a drugi przestał działać nagle), zgłębiałem jeszcze zagadnienie wersji haka. Chciałbym się podzielić, może komuś ułatwi w przyszłości. Kilka postów wcześniej pytałem: "Mam takie pytanie z tym związane, bo szukam nowej używki. Jaka jest różnica pomiędzy hakiem 3G9803881B a 3G9803881C? Wiem, że C jest nowszy i wg Etki idzie do aut >05.2018, do tego czasu był B. Ja mam MY2016, więc ogólnie szukam B. Ale wiecie może jaka jest różnica między tymi produkcjami? Czy np. ten 3G9803881C nie podszedłby do starszych aut (2016)? Bo są wiadomo w lepszym stanie dostępne. Tak patrzę jeszcze i widzę, że wiązka się też zmieniła, więc pewnie to jest główna zmiana, coś doszło/zmieniło w instalacji. Ale jakby ktoś miał dokładniejsze informacje, to proszę się podzielić." Ponieważ zakupiony hak z końcówką B mi się zepsuł, to chciałem kupić coś nowszego, bo zawsze mniejsze szanse, że szybko padnie. A też większy wybór ewentualnie szukając w dwóch wersjach. Popatrzyłem w katalogi, na zdjęcia i konstrukcję samego haka (przynajmniej wizualnie), ale też wiązki i doszedłem do wniosku, że wersja 3G9803881C będzie pasować. Z katalogów wygląda, że zastąpiła poprzednią, nie wiem, czy ma poprawki jakieś w mechanizmie, ale na pewno ma drobne różnice zewnętrzne. Powiedziałbym kosmetyczne, ale poprawki wpływają na lepsze ułożenie wiązki, która nie idzie już górą, ale dołem. Na zdjęciach postaram się pokazać o czym mówię. Zmiany w haku (te zewn., bo jak wspomniałem, nie wiem czy coś poprawiono też w środku, mam nadzieję), to jak pisałem kosmetyka, ale wpływająca na praktyczność. Wersja C ma dodatkowy bolec wychodzący ze śruby w metalowej pokrywie mechanizmu oraz metalowy trzpień na dole górnej części, a nie jak wersja B na górze: Bolec jest po to, że przez odpowiednią opaskę zahaczamy wiązkę i przy otwieraniu/zamykaniu na opasce się obraca. Opaska ma numer 3D0971739B i wygląda tak: Tak na marginesie, jak porównywałem wiązkę 3G9971124A z 3G9971124B, która to "fabrycznie" idzie do tego haka, to wydaję mi się, że jest to jedna z głównych (lub w ogóle jedyna) różnica między nimi. Po założeniu opaski i przymocowaniu do haka, wygląda to tak: Następnie kolejna opaska z zaczepem (N90926601, jest normalnie częścią obu wersji wiązek) ląduje na trzpieniu na spodniej części górnej haka: Całość: Przy tym mocowaniu duża część wiązki nie przesuwa się w do góry wraz z hakiem i de facto jest tam zgniatana, tylko obraca na bolcu i nie ma problemów ze składaniem. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pablojablo1 Report post #113 Posted November 26, 2020 Witam Czy w swoich oryginalnych hakach obrotowych macie jakieś zaślepki tego otworu w zderzaku aby na czas nieużywania zasłaniać tą dziurę? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenhor Report post #114 Posted December 1, 2020 On 2020-11-26 at 2:06 PM, Pablojablo1 said: Witam Czy w swoich oryginalnych hakach obrotowych macie jakieś zaślepki tego otworu w zderzaku aby na czas nieużywania zasłaniać tą dziurę? Nie, nie ma takiej zaślepki. Musiałaby być z gumy, bo hak po złożeniu (a dokładnie jego kula), a też jego mechanizm jest równo z wycięciem, przynajmniej u mnie. Trzeba by pewnie samemu zrobić coś takiego. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kowal_KRK Report post #115 Posted December 4, 2020 Czy mógłby ktoś podać numery do B8 Variant: - wiązka hak->moduł, - wiązka moduł-> skrzynka bezpieczników, - przycisk otwierania haka, Pozostałe numery udało mi się ustalić po załączanych zdjęciach albo opisach. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #116 Posted December 6, 2020 - wiązka hak->moduł 3G5971124 sedan 3G9971124A kombi do 28.05.2018 a do 28.05.2018 ma nr 3G9971124B - wiązka moduł-> skrzynka bezpieczników - nie istnieje jako część zamienna, jak potrzebujesz taką wiązkę mam nowe do sprzedania, kilka osób z forum ją ma u siebie zamontowaną przycisk - 3G0959511A ramka - 5G0868345 81U 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kowal_KRK Report post #117 Posted December 6, 2020 Dzięki za pomoc. Podczas sprawdzania numerów części znalazłem adnotację: "BlueMotion nie miały opcji montażu haka" Wiecie czemu tak było i czy to w ogóle prawda? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenhor Report post #118 Posted December 8, 2020 On 2020-12-07 at 12:03 AM, Kowal_KRK said: Dzięki za pomoc. Podczas sprawdzania numerów części znalazłem adnotację: "BlueMotion nie miały opcji montażu haka" Wiecie czemu tak było i czy to w ogóle prawda? A gdzie dokładnie to przeczytałeś? Wcześniej chyba nikt takiej informacji nie podawał. Jeśli się ma zbiornik AdBlue, to na pewno montaż haka jest trudniejszy niż jak się go nie ma. Bo ten zbiornik jest po prawej stronie z tyłu i trzeba go obniżyć odpowiednio, żeby się dostać do śrub haka. I trzeba uważać, żeby nic nie uszkodzić. Bez tego zbiornika tylko tłumik po lewej stronie jest przeszkodą, ale ten dość łatwo się popuszcza na śrubach i po prostu odgina w dół, robiąc miejsce na dostęp do śrub z boku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ysebulba Report post #119 Posted December 8, 2020 Ja nie mam adblue, mam 150 konnego diesla i u mnie nie było żadnego problemu ( nawet z tłumikiem ) załączam zdjęcia . Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenhor Report post #120 Posted December 8, 2020 W 1.8 TSI troche inaczej to wygląda, nie mam zdjęcia od strony zewnętrznej, ale te powinny poglądowo pokazać, tłumik blokuje dojście do śrub i jest jeszcze osłona termiczna nad tłumikiem, która je zasłania zupełnie. Więc trzeba popuścić tłumik i osłonę, i dopiero wtedy nad osłoną można dojść do śrub. Quote Share this post Link to post Share on other sites