Jump to content
Miszka

Hak holowniczy B8 - fabryczny

Recommended Posts

Nie widzę dla sedana, żeby było rozróżnienie pomiędzy z i bez haka. Ten podany numer idzie do kombi.

Tak, jest inny oryginalnie i jest to 3G9807663 (podaję dla kombi, bo tam jest inny jak napisałem). Montując hak odchylany (innego nie montowałem) można zostawić ten standardowy, ale trzeba go podszlifować/podciąć. Zupełnie się nie opłaca, bo można oczywiście kupić poza ASO, poszukaj na allegro, dużo tego jest. Wystarczy używka.

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o podanie właściwego nr ślizgu, bo element o takim numerze nie istnieje, musiała się wkraść jakaś literówka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupowałem 3G9807863B

Z tego co zauwazyłem zakładajac hak , ten slizg jest potrzebny tylko pod elektrycznego haka, jest wyprofilowanie pod jego złożenie, do zwykłego ,wypinanego haka , wydaje mi sie że slizg może zostac stary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ślizg o numerze 3G9807863B na portalu aukcyjnym Al..... jest opisany, że pasuje do kombi. Ja mam sedana i chcę założyć elektrycznie rozkładany hak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak w sedanie B8 udało mi się zamontować hak wysuwany elektrycznie, bez wymiany i przeróbki ślizgu.  Pasuje wszystko w oryginalnie.

Jedynie jeszcze mam pytanie odnośnie wtyczek przy module haka, a mianowicie chodzi o gniazdo "C" i "D". Obie wtyczki są takie same, jedynie różnią się kolorem.

 Czy ktoś mi podpowie która wtyczka gdzie ma być podłączona?

 

WP_20201017_16_05_20_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na złącze C czarna na złącze D czerwona z drugiej strony to nie da się pomylić bo są blokady idioto odporne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie jest zabezpieczenie. Wcześniej nawet nie próbowałem podpiąć, żeby nie wpiąć odwrotnie i dlatego nie zauważyłem. Wielkie dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, którzy montowali hak odchylany. Czy cały czas hak Wam działa? Mówię o kilku miesiącach, czy latach używania.

Pytam, bo albo mam mega pecha, albo te haki są dość usterkowe. Jak pisałem wcześniej pierwszy, który zamówiłem, nie działał. Szczęśliwie zwróciłem wtedy, bo od razu był nie ok. Drugi kupiony (jakoś we wrześniu) działał normalnie, ostatni raz użyłem go jakoś na początku października. Później auto stało ok. dwa tygodnie nieruszane, po tym haka nie sprawdzałem. Dzisiaj chciałem coś zrobić i zonk - sterownik cyka, ale hak ani drgnie. Przycisk po pierwszej próbie mruga. Podpiąłem VCDS-a i w przyczepie taki błąd:

662531 - Pivoting trailer hitch
          C10E4 07 [009] - Mechanical Failure
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 51
 

Hak wygląda, że po prostu przestał działać, sam z siebie, nieruszany, nieuderzony. Dla pewności, że to nie sterownik, podpiąłem go na krótko przez piny we wtyczce do aku, ale nie reaguje. Wygląda jakby silnik przestał działać. Co mogło się stać? Jakaś szansa na przywrócenie go do życia? Tym razem już pewnie nie zwrócę, bo gwarancja na takie rzeczy jest krótka, sprzedawcy na używki dają albo rozruch albo miesiąc (jak w tym przypadku). Trochę jestem załamany, bo nie wiem, co o tym myśleć i jak tu kupić inny, skoro takie rzeczy się dzieją. A kilka stówek wtopić ot tak, niezbyt... Nie mówiąc, że znowu trzeba ściągać zderzak itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi raz tez sie jakoś przyblokował. Spróbój najpierw złapac za hak - i jednocześnie ciągnąc go w dół naciśnij przycisk odblokowania. Powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ten weekend ogarnąłem i ja temat haka. Na razie jeszcze nie podłączałem przyczepy ( bo nie mam ) , ale działa i nie wywala błędów . Co do ślizgu to musiałem go trochę popodcinać tu i ówdzie . Wiem używki są tanie ale , nie do końca potrafiłem je rozróżnić więc pewnie kupię i wymienię przy okazji jak znowu znajdę pretekst żeby zdjąć zderzak . Poniżej pare fotek z montażu . 9FB3432B-C8AF-4509-9681-D1134C6023A3.thumb.jpeg.93054c2d420db5bef0643b90ac0f9d7f.jpeg25B38AF9-336B-4A99-BCA0-7C55D8109ADC.thumb.jpeg.328eb4202158aa8cfdd2c3b1d49e9d3b.jpeg169DD780-740B-4B0F-8F03-85181F9E8CA1.thumb.jpeg.f63b597c816edbf53fc581c39163f869.jpeg08F9D059-AA0A-4359-9F13-C26A94976BA2.thumb.jpeg.b13cd7f6cd56a7d3c50295687b3f92f4.jpegA58D209D-B366-488E-9D69-5F5AD8A09D37.thumb.jpeg.e473339c745ae5ea63952ce2577a6a0d.jpeg  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z uwagi na problemy, które opisywałem wcześniej (jeden hak niedziałający, a drugi przestał działać nagle), zgłębiałem jeszcze zagadnienie wersji haka. Chciałbym się podzielić, może komuś ułatwi w przyszłości.

Kilka postów wcześniej pytałem:

"Mam takie pytanie z tym związane, bo szukam nowej używki. Jaka jest różnica pomiędzy hakiem 3G9803881B a 3G9803881C? Wiem, że C jest nowszy i wg Etki idzie do aut >05.2018, do tego czasu był B. Ja mam MY2016, więc ogólnie szukam B. Ale wiecie może jaka jest różnica między tymi produkcjami? Czy np. ten 3G9803881C nie podszedłby do starszych aut (2016)? Bo są wiadomo w lepszym stanie dostępne. Tak patrzę jeszcze i widzę, że wiązka się też zmieniła, więc pewnie to jest główna zmiana, coś doszło/zmieniło w instalacji. Ale jakby ktoś miał dokładniejsze informacje, to proszę się podzielić."

Ponieważ zakupiony hak z końcówką B mi się zepsuł, to chciałem kupić coś nowszego, bo zawsze mniejsze szanse, że szybko padnie. A też większy wybór ewentualnie szukając w dwóch wersjach. Popatrzyłem w katalogi, na zdjęcia i konstrukcję samego haka (przynajmniej wizualnie), ale też wiązki i doszedłem do wniosku, że wersja 3G9803881C będzie pasować. Z katalogów wygląda, że zastąpiła poprzednią, nie wiem, czy ma poprawki jakieś w mechanizmie, ale na pewno ma drobne różnice zewnętrzne. Powiedziałbym kosmetyczne, ale poprawki wpływają na lepsze ułożenie wiązki, która nie idzie już górą, ale dołem. Na zdjęciach postaram się pokazać o czym mówię.

Zmiany w haku (te zewn., bo jak wspomniałem, nie wiem czy coś poprawiono też w środku, mam nadzieję), to jak pisałem kosmetyka, ale wpływająca na praktyczność. Wersja C ma dodatkowy bolec wychodzący ze śruby w metalowej pokrywie mechanizmu oraz metalowy trzpień na dole górnej części, a nie jak wersja B na górze:

1606129572614ok.thumb.jpg.bde75e4f3d34b61cd9d646f19522d58e.jpg

1606129572617.thumb.jpg.a3ffbb979b65a911e0dfb2a97a4884a8.jpg

 

Bolec jest po to, że przez odpowiednią opaskę zahaczamy wiązkę i przy otwieraniu/zamykaniu na opasce się obraca. Opaska ma numer 3D0971739B i wygląda tak:

1606129572620ok.thumb.jpg.b0059410dfff51586262d11f8e3a3792.jpg

 

Tak na marginesie, jak porównywałem wiązkę 3G9971124A z 3G9971124B, która to "fabrycznie" idzie do tego haka, to wydaję mi się, że jest to jedna z głównych (lub w ogóle jedyna) różnica między nimi.

Po założeniu opaski i przymocowaniu do haka, wygląda to tak:

1606129572607.thumb.jpg.3ddfe40f8282b549a0f641433bd8835f.jpg

 

Następnie kolejna opaska z zaczepem (N90926601, jest normalnie częścią obu wersji wiązek) ląduje na trzpieniu na spodniej części górnej haka:

1606129572604.thumb.jpg.29e2cbc66723d2d8ef2b9e3a73855ff9.jpg

 

Całość:

1606129572611.thumb.jpg.6da835dbc670be6aac315242c6e6dcc4.jpg

1606129572599.thumb.jpg.4cbe9293ac3179b4001e0879b1d414cf.jpg

 

Przy tym mocowaniu duża część wiązki nie przesuwa się w do góry wraz z hakiem i de facto jest tam zgniatana, tylko obraca na bolcu i nie ma problemów ze składaniem.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czy w swoich oryginalnych hakach obrotowych macie jakieś zaślepki tego otworu w zderzaku aby na czas nieużywania zasłaniać tą dziurę? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎2020‎-‎11‎-‎26 at 2:06 PM, Pablojablo1 said:

Witam

Czy w swoich oryginalnych hakach obrotowych macie jakieś zaślepki tego otworu w zderzaku aby na czas nieużywania zasłaniać tą dziurę? 

Nie, nie ma takiej zaślepki. Musiałaby być z gumy, bo hak po złożeniu (a dokładnie jego kula), a też jego mechanizm jest równo z wycięciem, przynajmniej u mnie. Trzeba by pewnie samemu zrobić coś takiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mógłby ktoś podać numery do B8 Variant:

- wiązka hak->moduł,

- wiązka moduł-> skrzynka bezpieczników,

- przycisk otwierania haka,

 

Pozostałe numery udało mi się ustalić po załączanych zdjęciach albo opisach.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- wiązka hak->moduł 

3G5971124 sedan

3G9971124A kombi do 28.05.2018

a do 28.05.2018 ma nr 3G9971124B

- wiązka moduł-> skrzynka bezpieczników - nie istnieje jako część zamienna, jak potrzebujesz taką wiązkę mam nowe do sprzedania, kilka osób z forum ją ma u siebie zamontowaną

przycisk - 3G0959511A

ramka - 5G0868345 81U

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc.

Podczas sprawdzania numerów części znalazłem adnotację:

"BlueMotion nie miały opcji montażu haka"

Wiecie czemu tak było i czy to w ogóle prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎2020‎-‎12‎-‎07 at 12:03 AM, Kowal_KRK said:

Dzięki za pomoc.

Podczas sprawdzania numerów części znalazłem adnotację:

"BlueMotion nie miały opcji montażu haka"

Wiecie czemu tak było i czy to w ogóle prawda?

A gdzie dokładnie to przeczytałeś? Wcześniej chyba nikt takiej informacji nie podawał. Jeśli się ma zbiornik AdBlue, to na pewno montaż haka jest trudniejszy niż jak się go nie ma. Bo ten zbiornik jest po prawej stronie z tyłu i trzeba go obniżyć odpowiednio, żeby się dostać do śrub haka. I trzeba uważać, żeby nic nie uszkodzić.

Bez tego zbiornika tylko tłumik po lewej stronie jest przeszkodą, ale ten dość łatwo się popuszcza na śrubach i po prostu odgina w dół, robiąc miejsce na dostęp do śrub z boku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam adblue, mam 150 konnego diesla i u mnie nie było żadnego problemu ( nawet z tłumikiem ) załączam zdjęcia .A6E4CFDA-2A95-406B-8854-54C2F3CE9E69.thumb.jpeg.b0c180bdac4fecef933e3bd8ac3d2d85.jpeg6B5E4BBA-C070-4F19-A5C4-0025756BF5C7.thumb.jpeg.074ee56d9444bf7cbaee63482b1fe2cb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.8 TSI troche inaczej to wygląda, nie mam zdjęcia od strony zewnętrznej, ale te powinny poglądowo pokazać, tłumik blokuje dojście do śrub i jest jeszcze osłona termiczna nad tłumikiem, która je zasłania zupełnie. Więc trzeba popuścić tłumik i osłonę, i dopiero wtedy nad osłoną można dojść do śrub.

1607415543216.thumb.jpg.29667184a402963240e1c1a97dce7dc0.jpg

 

1607416044251.thumb.jpg.4af33d631e75eddac876b786f53c82c7.jpg

 

1607416204303.thumb.jpg.98ef82b39423faaa652a2f4e115a6f11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy