Skocz do zawartości
nicqo

Wypalanie DPF proces regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś podpowie czy się zacząć martwić czy zapomnieć i jeździć dalej ;)

 

w trakcie wypalania

qklZHWl.jpg

 

po wypalaniu

MY4V3S0.jpg

 

 

Charakterystyka wypalania : obroty na poziomie 950rpm, chodzą oba wiatraki na ok 80% mocy. Czas wypalania - od 5 do 10 min na postoju. Po czym poznać że skończyło się wypalanie? Coś jakby silnik spuścił z wymuszonego trzymania na obrotach ale nie widać tego po obrotomierzu, dopiero depnijcie lekko gaz i jak wraca na 800rpm na jałowym to wtedy wiadomo że skończył. Albo patrzeć na vcds ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i głupie pytanie ale kopci wam na wypalaniu?? Bo mój czasem tak da z rury, że nikt na zderzaku mi nie siedzi :D swoja drogą dziad najczęściej robi to jak wjeżdżam do miasta i trochę przypałowo to wygląda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może i głupie pytanie ale kopci wam na wypalaniu?? Bo mój czasem tak da z rury, że nikt na zderzaku mi nie siedzi :D swoja drogą dziad najczęściej robi to jak wjeżdżam do miasta i trochę przypałowo to wygląda :)

 

U siebie jeszcze nigdy nie zobaczyłem chmurki dymu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Charakterystyka wypalania : obroty na poziomie 950rpm, chodzą oba wiatraki na ok 80% mocy. Czas wypalania - od 5 do 10 min na postoju. Po czym poznać że skończyło się wypalanie? Coś jakby silnik spuścił z wymuszonego trzymania na obrotach ale nie widać tego po obrotomierzu, dopiero depnijcie lekko gaz i jak wraca na 800rpm na jałowym to wtedy wiadomo że skończył. Albo patrzeć na vcds

Obroty co prawda same nie spadają dopiero tak jak piszesz lekko musnąć pedał. Można poznać jeszcze po tym że wentylatory się wyłączają i spada spalanie z ok. 1l na standardowe 0.5-0.6l pomimo podniesionych obrotów na obrotomierzu. W silnikach CR chyba dymu z wydechu się nie uświadczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też u siebie dymu podczas wypalania nie widziałem ale czuć charakterystyczny smrodek z rur wydechowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a tak z ciekawości (bo pewnie mnie to kiedyś też dopadnie) orientuje się ktoś może ile kosztuje nowy filtr DPF do silnika 2.0TDI CR, oczywiście poza serwisem. Pytam, ponieważ na znanym portalu aukcyjnym są dpf-y ale raczej do silników na pompowtryskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na znanym portalu aukcyjnym znalazłem dpf (nowy zamiennik) do silników cbbb, cbab za 1690 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie jeszcze nigdy nie zobaczyłem chmurki dymu
Ja też u siebie dymu podczas wypalania nie widziałem ale czuć charakterystyczny smrodek z rur wydechowych.

 

hmmm ale oboje macie CR nie wiem w sumie czy to różnica, generalnie podczas "normalnej" pracy i jazdy nic nie kopci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja doświadczyłem. Siwy dym. W pierwszej chwili myślałem że uszczelka poszła albo co. Ale tylko jak depnę, na jałowym zero dymka, przy lekkim gazie też nic, dopiero jak mocniej depnąłem żeby wyprzedzić to dopiero widać za mną siwą chmurę.

Ale na postoju tak jak

 

czuć charakterystyczny smrodek z rur wydechowych.

 

 

Można poznać jeszcze po tym że wentylatory się wyłączają i spada spalanie z ok. 1l na standardowe 0.5-0.6l

Wentylatory zwalniają ale nie wyłączą się. Bynajmniej nie od razu zjadą z obrotów na tyle żeby się wyłączyć. Na dpf masz nadal ponad 400*C wiec lepiej dmuchać ;) A spalanie faktycznie spadnie z ok. 0,9l na 0,6/0,7l (w moim przypadku, wlaczone radio, nawiewy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
generalnie podczas "normalnej" pracy i jazdy nic nie kopci

Ja "normalnie" nie jeżdżę :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja "normalnie" nie jeżdżę

 

normalność pojęcie względne dlatego zostało ujęte w cudzysłów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nowy jestem tutaj i od niedawna użytkuję Passka ... wcześniej miałem Focusa Mk2 1.6 tdci 90KM bez dpf więc temat dla mnie trochę nowy. Pytanie jak prawidłowo wygląda dopalanie dpf-u w Passacie - jak często się to dzieje w jakich warunkach jak się objawia i jak długo trwa?

PS. pytanie pokrewne jak dbać o dpf by ten nie tani gadżet jak najdłużej nam służył ... mam 2.0 (140) i niestety ostatnio 90% jazdy to miasto co wiem że niezbyt służy temu silnikowi - wszelkie uwagi sugestie mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej koledzy opisali po czym poznać, że właśnie rozpoczął się proces wypalania dpf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blok 100 różnica ciśnień i temp przed i za

bok 105 lub 106 kiedy było wypalanie, ile km tem

108 stan zapełnienia. słupek 1 ilość popiołu nie kasujaca sie słupek drugi zapełnienie wg ECU , trzeci słupek zapełnienie sadzy aktualne

ogólnie bloki od100 do 108

 

Nie bardzo chyba rozumiem gdzie wpisywać te wartości od 100 do 108 podczas sprawdzania ...

DPF 1.png

Kiedy wpisuję te wartości w miejscu zaznaczonym na zdjęciu , mam puste pola . Chyba że inaczej się to sprawdza ale ja już nie mam pomysłu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo od 100 do 108 jest przy CR. przy pd jest tak jak na twoim obrazku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo od 100 do 108 jest przy CR. przy pd jest tak jak na twoim obrazku

 

Czyli od 68 do 75 ??

Które okienka co pokazują ??

I skoro już są to jak to wg. Was wygląda ??Dodam że w bloku 68 w pierwszym okienku dziś mam 0% a to 3,6% było chyba przedwczoraj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli od 68 do 75 ??

Które okienka co pokazują ??

I skoro już są to jak to wg. Was wygląda ??Dodam że w bloku 68 w pierwszym okienku dziś mam 0% a to 3,6% było chyba przedwczoraj

 

68 blok / okienko pierwsze to ilość sadzy , jak sobie nazbiera to wypali i znowu zbiera od zera, okienko drugie to ilość popiołu (masz 127 a teoretycznie 68 to jego koniec) ale mają auta o wiele więcej i jeszcze jeżdżą. Trzeciego okienka nie kojarzę.

75 blok / okienko pierwsze temperatura przed turbo, okienko drugie temp. przed dpf , okienko trzecie zapełnienie sadzą (to samo co pierwsze okienko w 68) , czwarte okienko temp. za dpf.

 

Co do Twojego nowego tematu z wydechem to ja zaczął bym od uszczelnienia całego układu i wtedy sprawdzał czy dobrze dmucha z tyłu. Skoro masz nieszczelności pod autem to jak ma pełną mocą dmuchać z ostatniego wydechu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę tym samochodem od ponad trzech lat i nigdy nie zaświeciła mi się kontrolka od DPF ani nie zauważyłem żadnych objawów jego wypalania ... jak więc sprawdzić czy wypalanie następowało i kiedy . Gdzieś czytałem że można to odczytać VCDSem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 2005 roku nie było dpf-ów więc i u ciebie go nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w 2005 roku nie było dpf-ów więc i u ciebie go nie ma

 

A to ciekawe :D

Pewnie odczyty z VCDSa o zapełnieniu DPFa sadzą czy popiołem wzięły się z księżyca :D

 

Nawiasem mówiąc nawet nie wiesz jak bym chciał , żebyś miał rację ;) ... niestety obawiam się że jej nie masz :)

Edytowane przez peter2906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności