nicqo Zgłoś #1 Napisano 8 Listopada 2015 (edytowane) Witam Passat b6 (3c) 2008 2.0 TDI 140km CBAB Common Rail Miałem awarie auta, był uszkodzony egr i klapa gaszaca. Około 5000km tak zrobiłem. Wszystko chodzilo do czasu gdy pewnego dnia pokazalo mi komunikat Dieselpartikfilter betribs anleitung. Auto jeszcze jezdzilo miało moc, pewnego dnia auto stracilo moc i wzialem się za wymiane EGR i klapy gaszącej. Czesci wymienione a auto nie ma mocy, wywala blad od dpf. Blad --> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P242F/009263 Przeprowadzalismy z kolega procedure wypalania dpf za pomocą vcds i opisu znalezionego w internecie. Regeneration while Standing/Idle Prerequisites (General): ## Ignition ON ## Engine ON (Idle) ## Fuel Tank at least 1/4 full ## Transmission in Neutral/Park ## Parking Brake engaged ## Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) ## Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3 -or- 241.2/3 VCDS should give the specified values) ## If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. ## Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) ## Engine Hood Closed [select] [01 - Engine] [security Access - 16] ## Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing) [Do It!] [basic Settings - 04] ## Select Block for Regeneration while Standing [Go!] ## Follow the Instructions on the Screen [Done, Go Back] [Meas. Blocks - 08] Select Blocks 099 and 108 at once. [Go!] MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Regeneration while Driving Prerequisites (General): ## Ignition ON ## Engine ON (Idle) ## Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) ## Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values) ## If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. ## If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead. ## Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) ## Engine Hood Closed Conditions (Driving Cycle): ## Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH) ## Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic) ## Duration approx. 10-15 Minutes ## Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2) ## Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3) ## Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4) Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware. [select] [01 - Engine] [security Access - 16] ## Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving) [Do It!] [Adaptation - 10] ## Select Channel for Regeneration while Driving [Read] ## Enter/Save 1 as new Value. [save] [Done, Go Back] [Meas. Blocks - 08] Select Blocks 099 and 108 at once. [Go!] MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter MVB 108.2 or 241.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) MVB 108.3 or 241.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required). [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Podczas postojowego wypalania dpf, nic nie potrafiliśmy zrobić, ponieważ dpf był zapełniony do 40 to jest skala maksymalna i już nie można wypalać na postoju. Wywalalo nam Error. Zaczelismy wypalać auto za pomocą jazdy. Skala wypalania opadla nam do 29 (GRUPA 108 trzecia rubryka). Podczas jazdy utrzymywaliśmy predkosc 60-80km i jak najwyższy bieg 4-5. Skala temperatury jak dochodzila do 400stopni celcjusza, wartość z tej 40 spadala. Najlepiej spadalo nam jak auto miało bardzo ciężko pod gorke, oczywiście mielismy powlaczane wszystkie możliwe urządzenia. Po powrocie pod dom zaczelismy wypalać na postoju dpf, nie było już komunikatu Error, pokazywalo jakies wartości i Break. Podobno musieliśmy wtedy naciskac hamulec.... Czy jest tutaj ktoś taki co może nam pomoc? Edytowane 9 Listopada 2015 przez nicqo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2015 Mi ktoregos dnia tez zapalil sie PDF i wypalilem go jadac na 4 i obroty powyzej 2000. Ja nie mam commonrail, ale reszta taka sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #3 Napisano 8 Listopada 2015 ok tylko on tutaj jest bardzo zanieczyszczony, auto jest w systemie awaryjnym. Aby go rozpedzic do 100km/h to jest lada wyzwanie. Wczesniej sygnalizowalo ze zglosic się do warsztatu, olalem to. Teraz czujniki zablokowaly szybka jazde, teraz jezdze jak bez turbiny. Czekam tutaj na kogos by ktoś pomogl, podpowiedział co zle robiliśmy. Oczywiście byśmy dalej cwiczyli ale niestety bateria padla w laptopie. Ale i tak 70km zrobiliśmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #4 Napisano 8 Listopada 2015 No tak. Ja jednak az takiego problemu nie mialem. Zapalil mi sie pierwszy raz jak ja go mam od 2009. Ale to chyba jazda po miescie tak robi. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #5 Napisano 8 Listopada 2015 (edytowane) W ub. roku miałem uszkodzony EGR, zrobiłem tak 200km. Przy wymianie EGR-a mechanik poinformował mnie, że przez tą 200km. jazdę mam mocno zapełniony DPF. Wskoczyłem na A1, przegoniłem auto i po problemie. Tylko, że ja na uszkodzonym EGR zrobiłem 200km, a Ty 5000km:dupablada Jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka DPF. Stan licznika 232tys.km. Edytowane 8 Listopada 2015 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #6 Napisano 8 Listopada 2015 wypalaj na postoju tak jak to robiliście i trzymaj sie procedury, jak każe wcisnąc hamulec to go wcisnij jak kaze wcisnąc gaz to też tak zrób i powinno wypalić, czas wypalania ok 20 min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2015 _tytul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #8 Napisano 9 Listopada 2015 NA Fisie wywala błąd filtra cząstek stałych. Po podpięciu VCDSa w błędach wywala standardowy błąd: 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1) P242F - 000 - Restricted/Clogged - MIL ON Przebieg auta to 159tyś. 100% oryginał. Problem pojawił sie po tym jak zepsuła się klapa gasząca i zanim została wymienione autem było jeżdżone około tygodnia. Jakie wartości pokazuje grupa 108: Próbowaliśmy wypalić filtr podczas jazdy według procedury dla tego silnika gdyż na postoju nie było możliwe ponieważ zabrudzenie powyżej 40 może być zredukowane tylko podczas jazdy. Po około 1,5 godzinnej trasie udało się zbić wartość z bloku 3 w grupie 108 do 23. Wtedy próbowaliśmy się zatrzymać i dopalić go na postoju. Jednak procedura dalej nie rusza. Po około 10 minut pracy silnika na postoju wartość w kolumnie 3 znowu przekroczyła 40. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czy filtr jest już na tyle zapchany że nie ma szans go wypalić. 99ml w kolumnie 1 nie jest to już za dużo? Dodam że podczas wypalania kolumny 1 i 2 nie udało sie obniżyć tylko kolumnę 3 i to dosłownie na 10 minut. Wszystko robione poprawnie. Włącznie z Security acces dla wypalania podczas jazdy itd. Warunki temperatur zachowane prawidłowe. Paliwo w baku itd. Z góry dzięki za każdą pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #9 Napisano 11 Listopada 2015 jest tutaj ktoś kto może mi pomoc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #10 Napisano 11 Listopada 2015 A podmieniłeś czujnik ciśnienia dpf z jakiegoś sprawnego auta który jeździ bez problemów? Przykład kolegi który ma Paska B6 z dpf i golfa z dpf. Golf zaczął wypalać co chwilę, jazda z kompem i po kilkunastu kilometrach znowu zapełniony, znowu regeneracja i za kilkanaście km znowu pełen a popiołu naliczonego miał w normie. Przekładka czujników z paska do golfa i wszystko wróciło do normy po kolejnym wypaleniu. Nie uszkodziłeś czujnika jazdą na zapełnionym filtrze? W golfie błędu żadnego nie pokazywał bo niby czujnik działał. Wystąpiło to po agresywniejszej jeździe, być może wytworzyło się za duże ciśnienie i czujnik "zmiękł ze zmęczenia" Podmień na próbę, z tego co zauważyłem trzeba je od czasu do czasu wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2015 Czy ktoś używał środków w sprayu do czyszczenia dpf? Który czujnik należy odkręcić przy dpf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #12 Napisano 16 Grudnia 2015 Problem rozwiązany. Pod Poznaniem jest firma zajmująca się regeneracja dpf. Postawiłem auto rano na wieczór było gotowe. Auto jak nowe. Okazało się że było w nim 90 gramów pyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2015 Problem rozwiązany. Pod Poznaniem jest firma zajmująca się regeneracja dpf. Postawiłem auto rano na wieczór było gotowe. Auto jak nowe. Okazało się że było w nim 90 gramów pyłu. A powiedz mi czy odczułeś coś na dynamiczności auta i ile to kosztuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2015 A powiedz mi czy odczułeś coś na dynamiczności auta i ile to kosztuje ? Firma Eurovat, koszt 1100 zł wraz z hotelem na cały dzień. Odczulem moc. Autko moje zawsze miało moc, nie wiem czy teraz ma większą ale wiem ze filtr jest jak nowy. Więc powinno lepiej się zbierać. Polecam wam taka opcje, zamiast usuwać filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #15 Napisano 21 Grudnia 2015 Firma Eurovat, koszt 1100 zł wraz z hotelem na cały dzień. Odczulem moc. Autko moje zawsze miało moc, nie wiem czy teraz ma większą ale wiem ze filtr jest jak nowy. Więc powinno lepiej się zbierać. Polecam wam taka opcje, zamiast usuwać filtr. Czy wykonują również adaptację dpf po regeneracji żeby sterownik silnika wiedział że jest "nowy" filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #16 Napisano 21 Grudnia 2015 Polecam wam taka opcje, zamiast usuwać filtr. to teraz usuń filtr i porównaj raz jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #17 Napisano 21 Grudnia 2015 Tak, auto otrzymujesz już po adaptacji dpf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek1204 Zgłoś #18 Napisano 10 Stycznia 2016 Witam Potrzebuje pomocy a nie wiem ja tu zacząć - - - - - aktualizacja - - - - - Mam problem z moim paskiem b6 silnik bmr z filtrem dpf. - - - - - aktualizacja - - - - - I nie bardzo rozumiem ten opis przy wypalaniu spada tylko stan obciążenia filtra, reszta bez zmian czy tak powinno być , czy wartość zawartość sadzy w filtrze może być tak wysoka ?? Bardzo proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jeryk Zgłoś #19 Napisano 6 Kwietnia 2016 witam. Moje doświadczenie z DPF wygląda tak.Auto mam od przebiegu 215kkm 05-2014.Nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF Przebieg 252kkm,po przejechaniu 5 km zgasiłem silnik i słyszę że pracuje wentylator chłodnicy.Po przeanalizowaniu doszedłem do wniosku że przerwałem wypalanie. Od tamtego czasu jeżdżę na chwilowym spalaniu,obserwując przed zgaszeniem;zużycie chwilowe na biegu jałowym,obroty(800). Dzięki temu raz uratowałem sytuację i przejechałem się ok 5 km(pomogło),ekologia w takim wykonaniu to kpina. Zakupiłem VCDS-a i proszę o pomoc jak to użyć aby spr. Ile mam popiołu,sadzy,jak często mi sie wypala,kiedy ostatni raz .Podobno to wszystko można odczytać Nigdy tego nie podłączałem wiec proszę o wskazówkę jak zacząć z tego korzystać pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #20 Napisano 6 Kwietnia 2016 blok 100 różnica ciśnień i temp przed i za bok 105 lub 106 kiedy było wypalanie, ile km tem 108 stan zapełnienia. słupek 1 ilość popiołu nie kasujaca sie słupek drugi zapełnienie wg ECU , trzeci słupek zapełnienie sadzy aktualne ogólnie bloki od100 do 108 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach