Skocz do zawartości
nicqo

Wypalanie DPF proces regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki ale, potrzebuje więcej wskazówek i instrukcji krok po kroku.Czy tak że po wciśnięciu w gniazdo wtyku przy uruchomionym laptopie pojawiają się te bloki czy muszę coś wpisywać i ewentualnie gdzie aby je odnaleźć.

Potrzebuje przewodnika,ponieważ będę to robił po raz pierwszy.dzięki za wyrozumiałość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki ale, potrzebuje więcej wskazówek i instrukcji krok po kroku.Czy tak że po wciśnięciu w gniazdo wtyku przy uruchomionym laptopie pojawiają się te bloki czy muszę coś wpisywać i ewentualnie gdzie aby je odnaleźć.

Potrzebuje przewodnika,ponieważ będę to robił po raz pierwszy.dzięki za wyrozumiałość

Na początek skoro jak już napisałeś kupiłeś kabelek, nie bądź leniem tylko poczytaj trochę na temat obsługi kabelka ;), gdzie tego poszukać jeśli nie miałeś żadnej instrukcji dołączonej do kabelka to na pewno wujek google Ci pomoże . Zyskasz wiedzę jak i gdzie poruszać się aby dane rzeczy które są w twoim zainteresowaniu sprawdzić , i myślę że najważniejszą aby nie ubić kabelka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie ma chętnych do pomocy.Może chociaż na zachętę napiszcie czy włączyć go przy wyłączonym zapłonie.Trochę się boję (grzebać)bez jasnych wskazówek.Na początek chciałbym sprawdzić.jak u mnie z popiolem i sądzą.

Ps.Aha z góry dzięki, może to choć trochę pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popatrz na youtube diagnostyka vcds czy cos takiego wtedy bedziesz wszystko wiedział

zapłon musi byc właczony, nawet auto odpalone bo inaczej sie nie połączy z żadnym sterownikiem

wchodzisz w silnik później bloki pomiarowe i masz bloki wpisujesz kanał 108 i go/idź i masz wszystko pokazane co i jak z dpf , a wzasadzie od 100 do 108 jest temat dpf

003 przepływka egr

011 turbina

013 lub 23 nie pamietam juz korekta wtryskow

najlepiej popatrz co i jak w google lub youtube

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące procesu wypalania filtra dpf.

Czy podczas wypalania w trakcie jazdy przy spadku obrotów ponizej 2tys spada również temperatura silnika?

Bo dzisiaj podczas jazdy jak obroty spadaly mi ponizej 2tys spadala mi temperatura silnika do ok 80 stopni. Jak obroty wzrastaly ponad 2tys temperatura tez wracala do 90 stopni. Trwalo to kilkanascie minut a potem bylo juz wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zauważyłem spadku temperatury cieczy chłodzącej wg. wskazań na liczniku.

Czy to jazda normalna, korek, austrada czy wypalanie DPF zawsze jest 90st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami spada ale nie podczas wypalania dpf. ja u siebie zauważyłem że jak spokojnie jadę 60.-80km/h auto oczywiście po nocy czyli zimne, wskazówka osiąga 90st ale gdy otworzy się termostat spada na 80 po czym za chwile wzrasta do 90 i juz tak stoi cały czas, niezależnie czy stoję w korku czy jade. gdy pociskami cały czas mocniej wtedy wskazówka nie ma czasu opasc podczas otwierania się termostatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba wlasnie u mnie tak bylo. Myślałem że to było związane z dpf.

Po kilkunastu minutach temperatura wróciła na 90st i juz tak zostala.

Zdziwilem sie tylko ze spadła juz na porządnie rozgrzanym silniku (przejechalem juz jakies 60km) i temperatura na zewnatrz jakies +11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taka sama historia jak na poczatku wątku. Tryb awaryjny dpf.

 

Z uszkodzona klapa gaszenia i zapchanym egr zrobilem 40 000 (od 150 000 do 190 000).

Jak wskoczyl tryb awaryjny oddalem na czyszczenie chemią i po sprawie.

 

Dopiero teraz po paru miesiacach od czyszczenia chemia wymienilem klape gaszenia i wypalilem kolektor z nagaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jesli temat sie powtorzył to sorka duża :)

 

Czy ktoś z Was ma jakoś obcykany dokladny proces dopalania ? i wie co do km kiedy to się włączy ??? ja na swoim przykladzie jestem pewny ze to jest co jakąś ustalona liczbe km, bo ostatnio np w trasie jechalem autostradą 4 h, dojechalem do miasta... a on włączyl wypalanie filtra... jakby nie mogl tego zrobic na autobanie... i ciekaw jestem co ile km to sie odbywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dopalam dpf na autobanie, VCDS -》wypalanie serwisowe, 6-sty bieg i prędkość 80km/h temp. na turbo 780st, temp. na dpf 650st, dokładnie najlepszą temperature uzyskuje podczas jazdy na 6-stym biegu przy 80km/h

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracownik w ASO powiedział mi jak wypalać DPFa. Jedziemy stałą prędkością na 4 biegu, obroty między 2200- 3000/min przez 10 min. Można też wymusić wypalanie poprzez program VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tak właśnie się wypala DPF, nie gaz do dechy, hamulec i znowu gaz do dechy. Jedziemy płynnie i stałą prędkością wtedy sobie wyliczy wszystko. I jak będziemy tak dzień w dzień jeździć to też nie znaczy że będzie ciągle wypalał. On musi sobie procentowo uzbierać jakiś limit i dopiero zacznie wypalać. Np. uzbiera się 25% ( nie pamiętam ile faktycznie ale jest to gdzieś podane) zapełnienia i wtedy powiedzmy że czeka na równomierną jazdę i zaczyna wypalać, zejdzie do chyba zera i znowu czeka aż nazbiera. Skąd komp ma wiedzieć przy 23% że jedziesz autostradą i zaraz będziesz kończył jazdę... a może dopiero za 1000km skończysz nią jechać? Wjeżdżasz do miasta, wyskakuje mu 25% więc jadąc na np. 3 biegu zaczyna sobie wypalać, widzisz to z tyłu i na desce po zwiększonym spalaniu, on sobie poradzi, tylko mu nie przeszkodź gasząc go, pozwoli Ci na to może kilka razy aż w końcu zasygnalizuje Ci to kontrolką na desce. Wtedy może być tak że tylko komp i wymuszenie pomoże. Swoją drogą brakuje kontrolki/komunikatu że się wypala i proszę kontynuować jazdę jak np. w oplu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat u Ciebie Łukasz dpf wypala się nawet na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w cr wystarczy właczyc na 2 min tempomat i jechać na nim a wtedy gdy dpf jest coś kolwiek załadowany odrazu dochodzi do wypalania, przynajmniej u mnie tak było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silniki PD wypalają dpf tylko podczas jazdy a CR podczas postoju i jazdy ?

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w PD, wiem jak jest w CR. O PD nic nie pisałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam PD i tylko podczas jazdy wypala dpf, na postoju nie chce :(

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzies mi sie obiło o uszy albo czytałem ze PD wypalaja sie tylko podczas jazdy, dlatego zalecane jest jechac z jakąs tam predkością i trzymac miedzy 2 a 3tys/obr a w cr tego nie ma, wypalanie odbywa sie podczas spokojnej jazdy albo na postoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, PD nie da rady wypalić na postoju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności