artmin Zgłoś #81 Napisano 12 Września 2016 Ktoś podpowie czy się zacząć martwić czy zapomnieć i jeździć dalej w trakcie wypalania po wypalaniu Charakterystyka wypalania : obroty na poziomie 950rpm, chodzą oba wiatraki na ok 80% mocy. Czas wypalania - od 5 do 10 min na postoju. Po czym poznać że skończyło się wypalanie? Coś jakby silnik spuścił z wymuszonego trzymania na obrotach ale nie widać tego po obrotomierzu, dopiero depnijcie lekko gaz i jak wraca na 800rpm na jałowym to wtedy wiadomo że skończył. Albo patrzeć na vcds Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #82 Napisano 12 Września 2016 może i głupie pytanie ale kopci wam na wypalaniu?? Bo mój czasem tak da z rury, że nikt na zderzaku mi nie siedzi swoja drogą dziad najczęściej robi to jak wjeżdżam do miasta i trochę przypałowo to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #83 Napisano 12 Września 2016 może i głupie pytanie ale kopci wam na wypalaniu?? Bo mój czasem tak da z rury, że nikt na zderzaku mi nie siedzi swoja drogą dziad najczęściej robi to jak wjeżdżam do miasta i trochę przypałowo to wygląda U siebie jeszcze nigdy nie zobaczyłem chmurki dymu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #84 Napisano 12 Września 2016 Charakterystyka wypalania : obroty na poziomie 950rpm, chodzą oba wiatraki na ok 80% mocy. Czas wypalania - od 5 do 10 min na postoju. Po czym poznać że skończyło się wypalanie? Coś jakby silnik spuścił z wymuszonego trzymania na obrotach ale nie widać tego po obrotomierzu, dopiero depnijcie lekko gaz i jak wraca na 800rpm na jałowym to wtedy wiadomo że skończył. Albo patrzeć na vcds Obroty co prawda same nie spadają dopiero tak jak piszesz lekko musnąć pedał. Można poznać jeszcze po tym że wentylatory się wyłączają i spada spalanie z ok. 1l na standardowe 0.5-0.6l pomimo podniesionych obrotów na obrotomierzu. W silnikach CR chyba dymu z wydechu się nie uświadczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #85 Napisano 12 Września 2016 Ja też u siebie dymu podczas wypalania nie widziałem ale czuć charakterystyczny smrodek z rur wydechowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #86 Napisano 12 Września 2016 Panowie a tak z ciekawości (bo pewnie mnie to kiedyś też dopadnie) orientuje się ktoś może ile kosztuje nowy filtr DPF do silnika 2.0TDI CR, oczywiście poza serwisem. Pytam, ponieważ na znanym portalu aukcyjnym są dpf-y ale raczej do silników na pompowtryskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #87 Napisano 12 Września 2016 Na znanym portalu aukcyjnym znalazłem dpf (nowy zamiennik) do silników cbbb, cbab za 1690 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #88 Napisano 13 Września 2016 U siebie jeszcze nigdy nie zobaczyłem chmurki dymu Ja też u siebie dymu podczas wypalania nie widziałem ale czuć charakterystyczny smrodek z rur wydechowych. hmmm ale oboje macie CR nie wiem w sumie czy to różnica, generalnie podczas "normalnej" pracy i jazdy nic nie kopci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #89 Napisano 13 Września 2016 Ja doświadczyłem. Siwy dym. W pierwszej chwili myślałem że uszczelka poszła albo co. Ale tylko jak depnę, na jałowym zero dymka, przy lekkim gazie też nic, dopiero jak mocniej depnąłem żeby wyprzedzić to dopiero widać za mną siwą chmurę. Ale na postoju tak jak czuć charakterystyczny smrodek z rur wydechowych. Można poznać jeszcze po tym że wentylatory się wyłączają i spada spalanie z ok. 1l na standardowe 0.5-0.6l Wentylatory zwalniają ale nie wyłączą się. Bynajmniej nie od razu zjadą z obrotów na tyle żeby się wyłączyć. Na dpf masz nadal ponad 400*C wiec lepiej dmuchać A spalanie faktycznie spadnie z ok. 0,9l na 0,6/0,7l (w moim przypadku, wlaczone radio, nawiewy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #90 Napisano 13 Września 2016 generalnie podczas "normalnej" pracy i jazdy nic nie kopci Ja "normalnie" nie jeżdżę :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #91 Napisano 13 Września 2016 Ja "normalnie" nie jeżdżę normalność pojęcie względne dlatego zostało ujęte w cudzysłów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zip_77 Zgłoś #92 Napisano 14 Września 2016 Panowie nowy jestem tutaj i od niedawna użytkuję Passka ... wcześniej miałem Focusa Mk2 1.6 tdci 90KM bez dpf więc temat dla mnie trochę nowy. Pytanie jak prawidłowo wygląda dopalanie dpf-u w Passacie - jak często się to dzieje w jakich warunkach jak się objawia i jak długo trwa? PS. pytanie pokrewne jak dbać o dpf by ten nie tani gadżet jak najdłużej nam służył ... mam 2.0 (140) i niestety ostatnio 90% jazdy to miasto co wiem że niezbyt służy temu silnikowi - wszelkie uwagi sugestie mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #93 Napisano 14 Września 2016 Kilka postów wyżej koledzy opisali po czym poznać, że właśnie rozpoczął się proces wypalania dpf. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #94 Napisano 29 Września 2016 blok 100 różnica ciśnień i temp przed i zabok 105 lub 106 kiedy było wypalanie, ile km tem 108 stan zapełnienia. słupek 1 ilość popiołu nie kasujaca sie słupek drugi zapełnienie wg ECU , trzeci słupek zapełnienie sadzy aktualne ogólnie bloki od100 do 108 Nie bardzo chyba rozumiem gdzie wpisywać te wartości od 100 do 108 podczas sprawdzania ... Kiedy wpisuję te wartości w miejscu zaznaczonym na zdjęciu , mam puste pola . Chyba że inaczej się to sprawdza ale ja już nie mam pomysłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #95 Napisano 29 Września 2016 bo od 100 do 108 jest przy CR. przy pd jest tak jak na twoim obrazku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #96 Napisano 29 Września 2016 bo od 100 do 108 jest przy CR. przy pd jest tak jak na twoim obrazku Czyli od 68 do 75 ?? Które okienka co pokazują ?? I skoro już są to jak to wg. Was wygląda ??Dodam że w bloku 68 w pierwszym okienku dziś mam 0% a to 3,6% było chyba przedwczoraj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #97 Napisano 30 Września 2016 Czyli od 68 do 75 ?? Które okienka co pokazują ?? I skoro już są to jak to wg. Was wygląda ??Dodam że w bloku 68 w pierwszym okienku dziś mam 0% a to 3,6% było chyba przedwczoraj 68 blok / okienko pierwsze to ilość sadzy , jak sobie nazbiera to wypali i znowu zbiera od zera, okienko drugie to ilość popiołu (masz 127 a teoretycznie 68 to jego koniec) ale mają auta o wiele więcej i jeszcze jeżdżą. Trzeciego okienka nie kojarzę. 75 blok / okienko pierwsze temperatura przed turbo, okienko drugie temp. przed dpf , okienko trzecie zapełnienie sadzą (to samo co pierwsze okienko w 68) , czwarte okienko temp. za dpf. Co do Twojego nowego tematu z wydechem to ja zaczął bym od uszczelnienia całego układu i wtedy sprawdzał czy dobrze dmucha z tyłu. Skoro masz nieszczelności pod autem to jak ma pełną mocą dmuchać z ostatniego wydechu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #98 Napisano 30 Września 2016 Jeżdżę tym samochodem od ponad trzech lat i nigdy nie zaświeciła mi się kontrolka od DPF ani nie zauważyłem żadnych objawów jego wypalania ... jak więc sprawdzić czy wypalanie następowało i kiedy . Gdzieś czytałem że można to odczytać VCDSem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #99 Napisano 30 Września 2016 w 2005 roku nie było dpf-ów więc i u ciebie go nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #100 Napisano 30 Września 2016 (edytowane) w 2005 roku nie było dpf-ów więc i u ciebie go nie ma A to ciekawe Pewnie odczyty z VCDSa o zapełnieniu DPFa sadzą czy popiołem wzięły się z księżyca Nawiasem mówiąc nawet nie wiesz jak bym chciał , żebyś miał rację ... niestety obawiam się że jej nie masz Edytowane 30 Września 2016 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach