melo Zgłoś #601 Napisano 24 Kwietnia 2017 Witam, mam pytanie odnośnie emisji spalin. Gdzie można sprawdzić emisje spalin i czy samochód spełnia normy? Czy passat b6 bez dpf i egr może spełniać normę czy nie ma szans? Gdyby mógł, to kto jak kto, ale helmuty na pewno w gratisie by tego do auta nie dodali:pardon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #602 Napisano 24 Kwietnia 2017 logicznie oczywiście, że bez dpfa i egr nic nie spełnia i w Niemczech jak złapią... i wykryją to przerypane podobno. a u nas jak jest ??? mnóstwo osób przecież tak jeździ... i jeszcze na forum nie widziałem, żeby ktoś coś pisał na temat kontroli, przeglądu że nie przeszedł itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #603 Napisano 24 Kwietnia 2017 w Niemczech to tylko podobno... każdy mówi ze przerypane jak złapią ale jeszcze nikogo nie złapali. 2/3 laweciarzy i przewoźników tego nie ma i jakoś nikt ich nie kontroluje i nic im nie robią. emisję przechodzi bez najmniejszych problemów z podobnym efektem gdyby to ustrojstwo było. gorzej mogło by być z zadymieniem bo diesla bada się zadymieniem ale to trzeba mieć urządzenie zwane dymomierzem i aby sprawdzić trzeba przez parę sek wkręcić silnik na max obr. a jak wiemy wszystkie nowsze auta mają zabezpieczenie by nie wkręcić je na obr. tak więc nie do zbadania jak narazie bo nikt nie pozwoli ingerować w kombinacje aby blokadę chwilowo wyłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moon Zgłoś #604 Napisano 24 Kwietnia 2017 No właśnie wiele się o tym słyszy, ale jeszcze nie spotkałem nikogo kto przechodził taką kontrolę w Niemczech. Może częściej jest to spotykane w większych miastach, Berlin itp, bo na autobanach to raczej nie będą zatrzymywać samochodów, chyba, że strasznie kopci. - - - - - aktualizacja - - - - - A z czystej ciekawości można gdzieś sprawdzić poziom emisji spalin w samochodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #605 Napisano 24 Kwietnia 2017 A z czystej ciekawości można gdzieś sprawdzić poziom emisji spalin w samochodzie? Na stacji diagnostycznej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #606 Napisano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) każda stacja kontroli pojazdów. tylko im się nie chce tego robić bo przygotowanie urządzenia do pomiaru to podobno 30min oczekiwania, musi się nagrzać czy jakoś tak. bynajmniej tak mi kiedyś diagnosta mówił http://moto.onet.pl/aktualnosci/policja-bedzie-badac-jakosc-spalin-co-z-autami-bez-filtrow-i-katalizatorow/bwm5vn poczytaj sobie coś o tym Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #607 Napisano 25 Kwietnia 2017 Ktoś mi coś ostatnio wspominał że jak się cieplej zrobiło to sprawdzanie się zaczęło w Krakowie, tak na szybkiego w necie znalazłem, może jest to gdzieś indziej opisane dokładniej. http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/krakow-policjanci-w-dwa-dni-skontrolowali-114-aut-pod-katem-emisji-spalin-zatrzymano-10-dowodow-rejestracyjnych/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #608 Napisano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) odbiegamy od tematu o tym Krakowie to pisze jak to jest w tym artykule z mojego posta z 19 diesla 15 pewnie jelczy które no nie mogą przejść żadnej kontroli he he piszą dokładnie w ten sam sposób że zatrzymali 20 pijanych kierowców ale nie piszą że 19 jechało na rowerze z wynikiem 0.21 Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkozicki Zgłoś #609 Napisano 26 Kwietnia 2017 Dzięki, już też po ? Sony Z5Premium Witam Serdecznie! A jak się zachowuje Passat 1.6 TDI 105KM po aktualizacji? Widzę większość 2.0, a ja posiadam 1.6 i jestem ciekaw co z tym? Pozdrawiam Wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtaszekm Zgłoś #610 Napisano 26 Kwietnia 2017 A jak się zachowuje Passat 1.6 TDI 105KM po aktualizacji? Co prawda nie mam passata ale golfa z tym silnikiem. Jedyna zauważalna zmiana to częstsze wypalanie dpf-a co około 350 km. Spalanie bez zmian, może ciut żywszy jest w górnych zakresach obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkozicki Zgłoś #611 Napisano 27 Kwietnia 2017 Co prawda nie mam passata ale golfa z tym silnikiem. Jedyna zauważalna zmiana to częstsze wypalanie dpf-a co około 350 km. Spalanie bez zmian, może ciut żywszy jest w górnych zakresach obrotów Wielkie dzieki za odpowiedź. Mocno się zastanawiam, czy warto. No i dodatkowo czy czasami po drugiej stronie Odry, któregoś pięknego dnia ktoś nie sprawdzi, że nie mam zaktualizowanego softu i nie dopomni się "stosownej" opłaty i zabrania autka np. poza miasto lub strefę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocash09 Zgłoś #612 Napisano 27 Kwietnia 2017 Co prawda nie mam passata ale golfa z tym silnikiem. Jedyna zauważalna zmiana to częstsze wypalanie dpf-a co około 350 km. Spalanie bez zmian, może ciut żywszy jest w górnych zakresach obrotów Potwierdzam, podobne objawy wystepuja po aktualizacji w moim Passacie 1.6! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marius_z Zgłoś #613 Napisano 30 Kwietnia 2017 Witam. Mieszkam w Danii i tutaj aktualizacja softu nakazana jest odgórnie. Została wykonana na koniec stycznia. Ze zmian jakie dało się zauważyć to częstsze wypalanie DPF, z co 600-650km zeszło na 200-240km. DPF - nowy zamiennik założony w w marcu zeszłego roku. Miesiąc temu pojawił się błąd wtrysku P0203 oraz błąd procesora komputera (nie pamiętam kodu). Auto chodziło na 3 cylindry. Po odczekaniu ok. 2 godz. auto odpaliło normalnie, skasowałem błędy i następne 2kkm wszystko ok. W drodze do PL na Wielkanoc problem wtrysku powrócił i już nie zniknął. Auto odholowane do ASO w Danii, gdzie stwierdzono uszkodzenie wtrysku w skutek zużycia i wymieniono na nowy. Po 800 km, również w drodze do PL padł EGR który wymieniono już w PL nie ASO. (EGR- orginał VW był wymieniany również w zeszłym roku razem z DPF ). Ktoś podpowiedział mi, aby zwrócić się do VW, że łączę te dwie usterki z wymianą softu i jest szansa na zwrot poniesionych kosztów naprawy (może tylko wtrysku). Co Wy myślicie o tym? Czy mieliście jakieś awarie, które można łączyć z wymianą softu ? VW Passat B6 1.6 TDI CR, 2009r, 195000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #614 Napisano 30 Kwietnia 2017 Od aktualizacji zrobiłem 2500km, podobnie jak u większości nieznacznie mocniejszy w zakresie wyższych obrotów. Częstsze wypalanie DPFa. Wydaje mi się, że na nowym sofcie jest dłuższe wysterowanie zaworem egr, a co za tym idzie - będzie więcej osadów w tym całym mechanizmie dopalania itd., co może z czasem (tak mi się wydaje) doprowadzić do zapieczenia zaworu i klap itp. co może prowadzić do uszkodzenia DPFa. Jeśli nie ma na to szans, to mnie poprawcie. Ale jasno jest napisane, że ten soft "eliminuje" NOX, czyli dodaje spalin do komór spalania. EFEKT z czasem - duże koszty - nowy DPF, nowy EGR, możliwe, że jak zapcha DPFa to i turbo do wymiany itd. Zobaczymy co będzie przy dużych przebiegach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marius_z Zgłoś #615 Napisano 30 Kwietnia 2017 ...daje do myślenia https://www.stopvw.pl/usterki-dodatkowe-koszty-dla-klientow-vw/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkozicki Zgłoś #616 Napisano 30 Kwietnia 2017 ...daje do myśleniahttps://www.stopvw.pl/usterki-dodatkowe-koszty-dla-klientow-vw/ Rzeczywiście daje do myślenia. Może jednak lepiej nie ruszać, ew. dać niech zrobią aktualizację i od razu do przeprogramowania na stary soft lub ulepszony u tunera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #617 Napisano 30 Kwietnia 2017 Rzeczywiście daje do myślenia. Może jednak lepiej nie ruszać, ew. dać niech zrobią aktualizację i od razu do przeprogramowania na stary soft lub ulepszony u tunera. I to jest dobry pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #618 Napisano 1 Maja 2017 ja planuje tak zrobić bo to jest nie do wytrzymania że ci wypalał filtr co 250 km porażka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #619 Napisano 1 Maja 2017 Rzeczywiście daje do myślenia. Może jednak lepiej nie ruszać, ew. dać niech zrobią aktualizację i od razu do przeprogramowania na stary soft lub ulepszony u tunera. Czy ja wiem, czy to taki dobry pomysł. Z punktu widzenia ekonomicznego nie widzę większego sensu na aktualizację w ASO. Gdzie dostaniemy bon za 100zł, a wydamy z 1000zł na ponowną mapę do silnika. Jeżeli ktoś boi się, że na stacji diagnostycznej zaczną sprawdzać emisję Nox itd. Przypominam, że samochódy VW podczas testów wykazują wszystkie parametry w normie. Dopiero szczegółowy test w terenie jest w stanie wykryć cały ten problem. Także.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #620 Napisano 1 Maja 2017 Tylko jaka stacja ma sprzęt do tak dokładnych pomiarów. Nawet Policja nie chce w to inwestować (bo sami poruszają się dieslami i pewnie by się okazało, że sami nie mogą jeździć) więc po co ten temat. W naszym kraju to moim zdaniem "martwa" aktualizacja. Kolejna sprawa. O ile jakoś wpływ na wtryski czy DPF'a mogę zrozumieć to jaki wpływ ma soft na EGR? Kolejny raz ta strona to jedna wielka nagonka na wyciągnięcie odszkodowania... nie oszukujmy się aktualizowane są auta NIE nowe więc i potencjalne awarię mogę się ukazać z jak i bez aktualizacji oprogramowania EDC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach