Skocz do zawartości
Krycho

Passat B8 vs Nowy Superb

Rekomendowane odpowiedzi

Ale chyba Talisman wchodzi dopiero za parę ładnych miesięcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na podstawie czego tak twierdzisz?

 

Bo go słychać, przy kickdownie i gdy skrzynia jest w trybie ręcznym.

Takiego dzwięku R4 z siebie nie wydobędzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda, że nikt nie pisze o konkurencji jak np. nowy Talisman. Ciągle ta nudna skoda :)

 

Talisman to jeszcze odległa przyszłość, podobnie zresztą jak nowy Peugeot, więc skupiamy się tu na realnej konkurencji,takiej którą można się przejechać,przetestować,wycenić i porównać (np Mondeo, Mazda, Avensis) i właśnie Superb tutaj wysuwa się na czoło jako auto najbardziej zbliżone do Passata i choć stylistyka,zwłaszcza w środku dla niektórych może się okazać strasznie nudna i nieciekawa(np zegary w wersji L&K) to jednak jako całość to trudno jej zarzucić cokolwiek, a z czasem docenia się to "Simply Clever"

Moim zdaniem jednak powiedzieć, że jest to kopia Passata to przesada,wystarczy porównać je sobie najlepiej w ten sam dzień,z tym samym silnikem i wersją na tej samej trasie i zauważy się te subtelne różnice (np pozycja za kierownicą,prowadzenie na krętej drodze,nastawy DCC itd)...Czy Skoda jest gorsza? Nie, jest po prostu inna kierowana do trochę innego odbiorcy.VAG dobrze wiedział co robi i stworzył auto, które nie jest konkurencją dla Passata ale raczej uzupełnieniem oferty (jeśli komuś coś nie odpowiada w Passacie interesuje się Superbem i odwrotnie...sprytne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze powiedziane. Skoda jest po prostu toche inna, ale czy gorsza? Ja sie cały czas jeszcze waham, ponieważ mam określony budżet i za te same pieniądze mogę mieć gorzej wyposażonego Passka lub Superba z lepszym wyposażeniem. Nie bez znaczenia jest fakt, ze pare tysi zostanie w kieszeni dzieki darmowym przeglądom przez 4 lata. Jeszcze kwartał temu w ogóle nie brałbym Skody pod uwagę, a teraz mocno sie nad nią zastanawiam. Na szczęście mam jeszcze pare miesięcy na decyzje.

A jesli chodzi o Talismana to cos czuje, ze on w salonach to pojawi sie przy dobrych wiatrach na wiosnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wczoraj zamówiłem służbowego superb limuzynę tdi 150 km dsg l&k z pakietem biznes, ogrzewaniem webasto, kamera cofania, hakiem i szyberdachem. Auto bedzie kupowane w Niemczech . Odbiór grudzień bo tam ludzie głownie zamawiają kombi wiec na limuzynę czeka sie 8-10 tygodni. W przyszłym tygodniu odbieram prywatnie passata b8 1.8 TSI wersja HL. To w grudniu bede mógł zamieścić porównanie obu aut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za parę ładnych miesięcy czyli w grudniu będzie w salonach możliwość oglądania i zamówienia. Takie info dostałem od Renault Polska. Wiadomo, to jest forum o Passacie i to Passat w zamierzeniu wielu jest tym najlepszym jednak w moim osobistym odczuciu ten PR jest głównie budowany przez gazety typu Motor lub Auto-Świat, no bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że w nowym wydaniu AŚ pierwsze miejsce w teście ma Superb, a potem Passat? Patrząc np. Francuskiego odpowiednika VW czyli np. Renault to ten drugi jakoś nie cierpi już z powodu wpadek jakościowych tak jak to jest w VW. Talisman wygląda genialnie, Passat nudno ale to Passat wygra bo jest "dobracowany" a za 2 lata zacznie rdzewieć przy lampkach w klapie. Czysty obłęd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Talisman to jeszcze odległa przyszłość, podobnie zresztą jak nowy Peugeot, więc skupiamy się tu na realnej konkurencji,takiej którą można się przejechać,przetestować,wycenić i porównać (np Mondeo, Mazda, Avensis) i właśnie Superb tutaj wysuwa się na czoło jako auto najbardziej zbliżone do Passata i choć stylistyka,zwłaszcza w środku dla niektórych może się okazać strasznie nudna i nieciekawa(np zegary w wersji L&K) to jednak jako całość to trudno jej zarzucić cokolwiek, a z czasem docenia się to "Simply Clever"

Moim zdaniem jednak powiedzieć, że jest to kopia Passata to przesada,wystarczy porównać je sobie najlepiej w ten sam dzień,z tym samym silnikem i wersją na tej samej trasie i zauważy się te subtelne różnice (np pozycja za kierownicą,prowadzenie na krętej drodze,nastawy DCC itd)...Czy Skoda jest gorsza? Nie, jest po prostu inna kierowana do trochę innego odbiorcy.VAG dobrze wiedział co robi i stworzył auto, które nie jest konkurencją dla Passata ale raczej uzupełnieniem oferty (jeśli komuś coś nie odpowiada w Passacie interesuje się Superbem i odwrotnie...sprytne)

 

Powiedziałbym ze te różnice w niektórych aspektach nie są takie subtelne : Passat moim zdaniem lepiej się prowadzi w zakrętach , w kwestii pozycji za kierownicą jest lepsze trzymanie boczne foteli ( które są też dłuższe pod udami ), ma wrażenie autka dużo bardziej zwinnego. Natomiast na profil jazdy typu długie trasy zdecydowanie Skoda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo go słychać, przy kickdownie i gdy skrzynia jest w trybie ręcznym.

Takiego dzwięku R4 z siebie nie wydobędzie :)

 

Dokładnie, dźwięk silnika przy trybie sport zupełnie inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za kilka miesięcy planuję zmianę aktualnego pojazdu.

Rozglądam się powoli.

VW Passat - Postęp vs. B7 widoczny we wnętrzu (jakość). Wizualnie nijaki ale oczywiście to kwestia gustu. . Nie przekonuje mnie jednak do siebie. Być może CC 2016 jeśli się pokaże będzie odpowiedni.

Skoda S3 - front ciekawy i w miarę atrakcyjny, niemniej jednak wszystko jest takie poprawne bez polotu i fantazji. Nie podoba mi się jedno: zbyt duże zunifikowanie flagowej limuzyny z mniejszymi modelami (octavia). Przez to S3 traci charyzmę. Pozytywy - wspomniane przez Was wcześniej w większości. Największa zaleta to oczywiście cena. Dodatkowe negatywy: coś niedobrego jest z fotelami. Mam 183 wzrostu i zauważyłem kilka rzeczy: nieco za krótkie siedziska z przodu i z tyłu, do tego z przodu dość niskie oparcie (kończy mi się zdecydowanie poniżej barku co nie jest komfortowe). Zagłówek też szału nie robi. Pod tym względem Passat to naprawdę mistrz. Kolejna wada/spostrzeżenie: wersja liftback - po podniesieniu klapy bagażnika - chcąc zanurkować do środka obijam głową o krawędź. Stojąc pod klapą otwartą na max obijam głową o nią. Nie ma tego efektu w Mondeo.

 

Konkluzja końcowa:

Pasat i S3 wyglądają zdecydowanie lepiej na folderach reklamowych i zdjęciach, niż w rzeczywistości. Topowe modele to już inna półka cenowa zarezerwowana dla graczy premium.

Kolejność w założonym budżecie:

1. Mondeo Titanium lub Vignale (mogę mieć znośny rabat).

2. S3 L&K

3. Passat lub CC HL

4. Talisman (bardzo mi się podoba ale zobaczymy co będzie fizycznie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie Mondeo na trzecim miejscu jesli chodzi o jakość wykończenia. A Talismana tez jestem ciekaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. Jako były użytkownik Fordów w ogóle o Passacie nie myślałem. Nastawiony byłem tylko i wyłącznie na MK5. Niestety mocno się rozczarowałem jakością wykonania. Design wnętrza też mi do gustu nie przypadł ale to już kwestia indywidualna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Talisman może być niezłym strzałem jeśli nie spaszczą tematu jakościowo. Wizualnie bryła jest świetna.

Jedynie co mnie martwi (prasowe doniesienia), to że silniki będą o małych pojemnościach i dość wysilone. Niewątpliwie kosiarka 1.6 i 200PS prędzej czy później dostanie zadyszki. Nie ma zmiłuj się.

 

Zgodzę się, że jakość wykonania nie powala w Mondeo i powinni trochę nadrobić, ale w moim CC po prawie 80kkm i trzech latach jazdy świerszcze i skrzypienia są na porządku dziennym (i mimo wzorowego spasowania były niemal od samego początku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ja nadal nie wiem co wybrać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i ja nadal nie wiem co wybrać ;)

 

Ja też mam mętlik w głowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testy te czytałem i oglądałem. Spostrzeżenia Zachara są niemal identyczne jak moje po obejrzeniu SuperB.

Serce mówi poczekaj na Giulię a rozum mówi skup się na Mondeo/SuperB

 

EDIT:

Wczoraj byłem w serwisie i w między czasie oglądałem jeszcze raz Passata.

Z całym szacunkiem - mimo, iż jest teoretycznie lepiej wykonany, bardziej zaawansowany to naprawdę ciężko mi wyrazić zdanie na jego temat. Ciężko go skrytykować a swoją poprawnością nie powoduje u mnie szybszego bicia serca. Jest po prostu samochodem w którym nie ma emocji. Chyba jestem w stanie powiedzieć, że więcej emocji budzi we mnie SuperB.

Edytowane przez salexy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Testy te czytałem i oglądałem. Spostrzeżenia Zachara są niemal identyczne jak moje po obejrzeniu SuperB.

Serce mówi poczekaj na Giulię a rozum mówi skup się na Mondeo/SuperB

 

EDIT:

Wczoraj byłem w serwisie i w między czasie oglądałem jeszcze raz Passata.

Z całym szacunkiem - mimo, iż jest teoretycznie lepiej wykonany, bardziej zaawansowany to naprawdę ciężko mi wyrazić zdanie na jego temat. Ciężko go skrytykować a swoją poprawnością nie powoduje u mnie szybszego bicia serca. Jest po prostu samochodem w którym nie ma emocji. Chyba jestem w stanie powiedzieć, że więcej emocji budzi we mnie SuperB.

 

Szczerze mówiąc jeśli chodzi o te emocje to ani Passat ani Skoda mnie nie ruszają ..są po prostu poprawne do bólu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie mają być :) Odpowiednie dla ludu :)

Ewentualnie jak będiesz miał pakiet R czy mocniejszy silnik, to "ruszają" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy jest duża różnica w prowadzeniu B8 vs S3. Zachar testował pojazd z DCC (zarówno Passek jak i Superb), a mnie interesuje jak się prowadzą oba te pojazdy bez DCC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja się zastanawiam czy jest duża różnica w prowadzeniu B8 vs S3. Zachar testował pojazd z DCC (zarówno Passek jak i Superb), a mnie interesuje jak się prowadzą oba te pojazdy bez DCC.

BEZ DCC: w moim odczuciu lepiej prowadzi się Passat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności