Skocz do zawartości
Krycho

Passat B8 vs Nowy Superb

Rekomendowane odpowiedzi

Chcesz wozić dziecko przez x lat tyłem do kierunku jazdy?

 

To nie jest kwestia wożenia tyłem do kierunku jazdy (choć w Skandynawii jest promowane wożenie dziecka tyłem do 4 roku życia, ale jeszcze jestem na etapie najmniejszego fotelika 0-13 kg i nie podjąłem decyzji co dalej), tylko tego, że jak będziesz miał zbyt szeroką podstawę fotelika/bazy ISOFIX, to taka poduszka strzelając z nadkola/krawędzi kanapy uderzy w fotelik wyrywając go z mocowania. Na ile jest to realnie problem? Nie wiem, nie znam się. Producenci fotelików ochoczo piszą o "prawidłowym montażu", ale nikt nie wskaże jednoznacznie, że np. taka poduszka dla danego fotelika w Passacie jest niebezpieczna a w Mondeo nie. Generalnie opinie w Internecie wskazują, że poduszki służą dorosłym, a dziecko powinno być chronione elementami fotelika.

 

k-master - bardzo ładnie opowiedziane

Dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Internet:

http://fotelik.info/pl/faq/ - punkt 31.

http://babyland.net.pl/art/czytaj/%2...h-bledow/216/2 - punkt 2.

 

Podobne stanowisko przedstawił znajomy, który sprzedaje wózki dziecięce, foteliki i akcesoria. O ile przednia poduszka boczna nie ma wpływu na fotelik (bo strzela w bok), o tyle z tylną może być problem (bo strzela w przód). Korzystając z komfortu wyboru w Superbie, zważając na fakt, że moje dziecko będzie jeździło w foteliku prawdopodobnie przez całe "życie" tego auta zrezygnowałem z tej opcji.

 

Dzięki. Strony nie powołują się na żadne źródła niestety. Ja czytałem na przykład to https://www.tc.gc.ca/media/documents/roadsafety/RS2000-06ens.pdf i wyraźnie jest napisane: jeśli jesteś w stanie ustawić fotelik lub podwyższenie w taki sposób, żeby poduszka nie strzeliła w fotelik, a tym bardziej w dziecko, to wszystko jest OK. Foteliki mocowane do Iso-fixa problem ten eliminują skutecznie, ponieważ już na etapie projektowania auta bierze się pod uwagę działanie poduszek vs umiejscowienie fotelika.

 

Oczywiście największy wskazany (tu i gdzie indziej) problem jest wtedy, gdy dziecko opiera się o drzwi. Z tego powodu warto pamiętać o fotelikach z podparciem również na głowę. Natomiast starsze dzieci na podwyższeniu muszą się nauczyć prawidłowo na nim siedzieć.

 

Bardzo jestem ciekaw, jak się sprawdzają te fabryczne foteliki wbudowane w kanapę. Jak odbiorę auto to opiszę :roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reasumując - jeżeli ktoś odczuwa różnicę w komforcie jazdy, potrzebuje (dyskusyjnego jak się okazuje w niektórych dyskusjach na forum) prestiżu marki pokazując się u klientów i uważa któryś z ww. dodatków jako "musthave", to na pewno wybór Passata jest absolutnie na miejscu. Mi cennik Superba uświadomił, z ilu rzeczy musiałbym zrezygnować, żeby jeździć VW zamiast Skodą, a z punktu widzenia codziennej eksploatacji Superb wydaje się tańszy i równie komfortowy. Absolutnie nie chcę nikogo zniechęcać do Passata, bo to fantastyczny samochód, choć wydaje mi się, że dla Passata w cenie do 140 tysięcy PLN Skoda jest ciekawą alternatywą. Przynajmniej dla mnie.

 

Mądrze powiedziane. Jakby wyjęte ze strategii pozycjonowania obydwu produktów. Nie po to, ktoś ładuje miliardy w spółki by robić sobie wewnętrzna wojenkę wśród własnych produktów. Żadna z tych marek/firm na poziomie strategicznym nie uprawia sobie partyzantki, choćby nawet komuś z poziomu pojedynczej firmy tak się wydawało. Posiedzenie dotyczące strategii produktowej: "OK. To miejsce passata na rynku omówiliśmy. Wiemy do jakiego klienta jest kierowany. Ale jeśli mamy klienta, który nie będzie chciał płacić tyle kasy za znaczek "VW, Passata", bo chce mieć po prostu b. dobre auto na dojazdy do pracy, wyjazdy z rodziną (rodzinne), relatywnie tanie w eksploatacji, nie musi mieć tych wszystkich dodatków must have - chce mieć po prostu auto duże, tańsze w eksploatacji i równie komfortowe, a w dodatku wsparte pochodzeniem VW, to damy mu SUPERBA. A przy okazji może odbierzemy kilku klientów innym markom, które też są tańsze" itd.". Wcześniej podobnie omówili relację passat - A4 ;-)))

 

Sorry, za upór maniaka, ale z autopsji wiem, że to co się komuś wydaje jego własnym wyborem to się jedynie wpisuje w dawno zaprojektowany marketingowo schemat i bez uznania tego faktu dalsze dyskusje dlaczego coś działa tak jak właśnie miało działać są trzepaniem piany.

 

Każdy z tych dwóch samochodów jest zaprojektowany dla różnej grupy docelowej i to je zasadniczo różni. Passat ma być droższy, więc jest droższy w każdym calu - cena bazowa, dodatki, serwisowanie etc. Technicznie są to tak jak powiedziałeś dwa bardzo dobre auta, istotnie do siebie zbliżone, choć pewne różnice oczywiście muszą być, by to pozycjonowanie podkreślić. To trochę jak kiedyż z zegarkami z melodyjkami. Stosowni wiekiem pamiętają w szkole pytanie o to ile melodyjek ma twój zegarek 7, 8 -16. Albo jakie i ile funkcji ma twoje video. Większości ani te melodyjki ani te funkcje nie były do niczego potrzebne, albo nie były niezbędne, ale ... On miał, a tamten nie miał ....

 

To samo w tym wątku. Można dyskutować czy DYNAUDIO jest tak samo dobre jak Canton, czym się różnią jakieś rozwiązania techniczne, ale że nie o tym, że SKODA przy podobnym wyposażeniu jest tańsza od PASKA, bo to jest jak mawiał klasyk OCZYWISTA OCZYWISTOŚĆ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja może dołożę coś od siebie, jako że moja przygoda z Passatem zakończyła się, zanim się tak naprawdę rozpoczęła

 

Zaskoczyłeś trochę tą decyzją, chociaż rozumiem powód rezygnacji. Też jestem wkurzony z tego samego powodu. Wiesz dlaczego zmieniali 7 razy planowany termin produkcji? Nie miałeś AID, 18" dartford, elementów które rzekomo wydłużają termin.

Odnośnie Skody Superb, zauważyłem że w L&K mam do wyboru wnętrze w 2 brązach (wyglądają identycznie w konfiguratorze) i beżu. Jeśli chcę czarna alkantarę to jest w wersji Style która po doposażeniu wychodzi mi drożej niż L&K :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz dlaczego zmieniali 7 razy planowany termin produkcji?

No właśnie trudno do końca powiedzeć. 6 dni po zamówieniu zmieniłem kolor (na Crimson) i wtedy termin przeskoczył o 5 tygodni (31 > 36). Potem już zmieniał się jak chciał (ostatni termin to 46. tydzień).

 

 

Odnośnie Skody Superb, zauważyłem że w L&K mam do wyboru wnętrze w 2 brązach (wyglądają identycznie w konfiguratorze) i beżu. Jeśli chcę czarna alkantarę to jest w wersji Style która po doposażeniu wychodzi mi drożej niż L&K

To jest ten sam brąz, tylko jeden jest łączony z beżową podsufitką, a drugi z szarą (?!). Faktycznie, aby uzyskać czarną tapicerkę (czy to w skórze, czy w alcantarze) trzeba się cofnąć do Style'a, a po wyrównaniu wyposażenia wychodzi drożej. No i są elementy, których i tak się nie dostanie poza L&K (jak polerowane felgi czy listwy piano black).

Edytowane przez k-master

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tez różnica jest taka,ze np. w Superbie w Ambition czy w Style'u nie masz Dynamic Light Assist. Choćby z tego względu nie wiem czy nie warto dopłacić do Passata. Jednak chciałbym mieć juz DLA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę testów i chyba w prowadzeniu jednak jest różnica na niekorzyść Superba. Także cena Passat skądś się bierze. Trzeba się przejechać dwoma samochodami i porównać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także cena Passat skądś się bierze

 

Z mojego doświadczenia wiem, że w relacji VW kontra Skoda to nie jest tak, że to są identyczne produkty, tylko VW jest droższy. Różnica jest np. w charakterystyce zawieszenia, co ma przełożenie na prowadzenie auta, w wygłuszeniu kabiny, itp. Powszechny stereotyp mówi, że Skoda to tańszy VW, ale to nie jest po prostu prawda. Abstra***ąc od tego, wracając z wakacji miałem okazję przyjrzeć się kilku nowym Superbom na autostradach w DE, no i powiem, że robią lepsze wrażenie niż B8. Moim zdaniem designem przewyższają nawet nowe Mondeo. B8 jest konserwatywny, a S3 ma pazur. Trzeba się po prostu przejechać jednym i drugim i wtedy będzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wygląda utrata wartości w przypadku B8 vs S3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe jak wygląda utrata wartości w przypadku B8 vs S3

 

Według analityków min. z Eurotaxu Superb będzie miał najmniejszą utratę wartości w swojej klasie

Szczegóły tutaj

 

http://www.samar.pl/wiadomosci/superb-z-najlepsza-wartoscia-rezydualna?locale=pl_PL

 

Co do różnic między B8 i S3 w utracie wartości to można użyć ew. kalkulatora easy drive na stronie vw i kredytu niskich rat na stronie skody i porównać ceny wykupu po 36 lub 48 miesiącach (ponoć w tym kredycie spłacasz utratę wartości, więc cena wykupu wydaje mi się miarodajna)

Jak sprawdzałem przy tej samej cenie nowego to cena wykupu Passata była niższa o kilka procent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z mojego doświadczenia wiem, że w relacji VW kontra Skoda to nie jest tak, że to są identyczne produkty, tylko VW jest droższy.

 

Dlatego też dziwię się osobom, które usiłują udowadniać, że Superb to Passat, tylko z uwagi na znaczek jest tańszy. Oczywiście, że tak nie jest, choć podstawa samochodu (płyta podłogowa, silnik, przeniesienie napędu) i szereg komponentów elektronicznych są takie same. Cała reszta to już kwestia preferencji i progu akceptacji - inny design, inna charakterystyka zawieszenia, inna ilość wygłuszeń. To właśnie różnicuje klientelę.

 

Dla mnie właściwości jezdne obydwu aut są absolutnie w porządku (jeździłem Passatem bez DCC i Superbem z DCC - tak samo jak zresztą zamówiłem), komfort o niebo lepszy od mojego obecnego wozu, autostradą prują jak czołgi nie zważając na wiatr, a jeżdżąc z rodziną i tak nie wykorzystam pełnych możliwości zawieszeń tych aut. Podobnie z głośnością - Superb jest minimalnie głośniejszy. Może dla kogoś obytego z klasą średnią jest to odczuwalne, dla mnie nie. Jak już wspomniałem, nie zamawiałem dodatków występujących w Passacie i nie występujących w Superbie, więc i to nie było argumentem.

 

Ale w Superbie mam więcej wyposażenia - lepszy "entertainment", DCC, większe koła, elektryczną klapę i pełną skórę. W Skodzie będzie również tańszy serwis i części. Dla kogoś awansującego do motoryzacyjnej klasy średniej, Superb jest bardzo ciekawą propozycją, dając przy okazji możliwość rozpoznania, na ile potrzebne są poszczególne elementy wyposażenia. Dla kogoś oswojonego z Passatem, różnice w komforcie jazdy mogą być nie do zaakceptowania, zwłaszcza jak pół życia spędza w samochodzie. Wówczas zrezygnuje z niektórych opcji/wybierze słabszy silnik/dopłaci kilkanaście tysięcy i kupi Passata, z którego będzie czerpał radość, bo inne cechy samochodu są dla niego ważne.

 

Na marginesie dodam, że moim zdaniem jezda Superbem jest o wiele przyjemniejsza od jazdy Mondeo czy Peugeotem 508.

 

Ciekawe jak wygląda utrata wartości w przypadku B8 vs S3

Passat będzie zapewne tracił trochę więcej, bo rynek będzie większy (ogromny udział leasingu, częsta wymiana samochodów). Równocześnie droższy serwis musi się jakkolwiek skapitalizować w cenie używanego samochodu. Stąd też zapewne prognozy o utrzymaniu się wyższej wartości Superba.

Edytowane przez k-master

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat będzie zapewne tracił trochę więcej, bo rynek będzie większy (ogromny udział leasingu, częsta wymiana samochodów). Równocześnie droższy serwis musi się jakkolwiek skapitalizować w cenie używanego samochodu. Stąd też zapewne prognozy o utrzymaniu się wyższej wartości Superba.

 

Mądrze piszesz. A co do ostatniego to ciekawi mnie, czy przy szacowaniu prognozowanej utraty wartości brali pod uwagę potencjalnie dużo większą sprzedaż S3 względem S2, a zatem i większy rynek wtórny, który ceny pcha w dół. Moim zdaniem S3 będzie się sprzedawał dużo lepiej niż S2, który był co by nie mówić mało "wyjściowy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mało "wyjściowy".
był po prostu z innej epoki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już gdzieś na forum pisałem - wartość rezydualna ustawiona dla Passata B8 po 3 latach wynosi 48% dla silnika 1.8TSI i prawie 52% dla silnika 1.4 TSI, doktoryzowałem się przy okazji negocjowania "wynajmu długoterminowego".

Niestety nie pytałem o inne silniki ale zakładam, że 2.0 TDI 150 będzie miał też lekko ponad 50%.

Tak to wygląda na dzisiaj. (kiedy w lipcu wyceniałem również SUPERB importer nie miał jeszcze wyliczonych wartości rezydualnych)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cyknij :)

 

k-master - bardzo ładnie opowiedziane :)

 

Trochę mi zeszło, ale w końcu udało mi się zabrać za to :)

https://www.dropbox.com/s/qiqb1loqipj9mma/Test.pdf?dl=0

 

Odnośnie samego testu, to zauważyłem że w większości czasopism zestawiają Passata Highline z Superbem Style czy nawet niższym. Wydaje mi się trochę krzywdzące dla Szkody zwłaszcza przy kalkulacjach ceny/wyposażenia - jak porównywać topowe wersje to już u wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według testu jest remis. Czyli zmienną pozostaje cena. Czy da się porównać B8 i S3, mniej więcej z takim samym wyposażeniem, pod względem ceny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy ile dodatków chcesz dorzucić do Superba. Jak konfigurowałem L&K kombi, 190km DSG 4x4 z większością dodatków, m.in hak elektryczny, webasto, aktywny tempomat czy felgi 19" to różnica do podobnie wyposażonego Passata urosła do bodajże 40k pln.

Im mniej płatnych gadżetów wybierzesz, to różnica będzie mniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według testu jest remis. Czyli zmienną pozostaje cena. Czy da się porównać B8 i S3, mniej więcej z takim samym wyposażeniem, pod względem ceny?

 

Na mojej konfiguracji różnica wyniosła 24.000 PLN przy czym w Passacie były lampy przednie LED i pełnowymiarowe koło zapasowe. W Superbie dodatki stricte praktyczne (np. siatka oddzielająca bagażnik) są tańsze i jest ich więcej do wyboru, natomiast dodatki typu "bajer" są w tej samej cenie lub droższe niż w Passacie.

 

A np. koła - w Superbie L&K dopłata do (polerowanych) 19" wynosi 1.800 zł, a w Passacie 5.800 zł.

Edytowane przez k-master

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według testu jest remis. Czyli zmienną pozostaje cena. Czy da się porównać B8 i S3, mniej więcej z takim samym wyposażeniem, pod względem ceny?

 

No właśnie jak odrzucisz cenę/koszty to znowu wygrywa passat o 3pkt wzgledem S3. Zatem w aspektach technicznych wygrywa B8, z wyjątkiem przestronności i poj. bagażnika do którego odnoszę się niżej.

 

Nie miałem wprawdzie czasu przeczytać całości, ale z szybkiego przeglądu danych wychodzi jedna ciekawa rzecz - skoda ma wprawdzie kufer największy w klasie, ale zobaczcie, że jednocześnie ma najmniejszą ładowność !!! wydaje się zatem, że 8 pkt. za pojemność bagażnika, bez uwzględnienia ładowności to trochę za duża premia.

 

No i ten test też potwierdza, że skoda jest jednak głośniejsza przy wyższych prędkościach od B8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i ten test też potwierdza, że skoda jest jednak głośniejsza przy wyższych prędkościach od B8.

 

Superb jest głośniejszy o 2 dB, Mazda o 3 dB od passata a w punktacji mają wszyscy równo po 12 punktów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności