Skocz do zawartości
Krycho

Passat B8 vs Nowy Superb

Rekomendowane odpowiedzi

1) Wiele osób twierdzi, że w Passacie są wygodniejsze. Osobiście nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy - zależy z czego się przesiadasz i jakiego wzrostu jesteś.

2) Katalogi twierdzą, że różnica w spalaniu to max. 0,1l/100 km. Nie ma podstaw, by spalanie różniło się bardziej, chyba, że kanapowe zawieszenie Superba uspokoi twój styl jazdy, a Passatowe zawieszenie Cię zachęci do ostrej jazdy.

3) Z moich obserwacji wynika, że różnica w jakości materiałów jest nieduża, bardziej rozbija się to o kwestię designu, gdzie Passat z aluminiową/drewnianą listwą wygląda ładniej. Ze spasowaniem materiałów to na dwoje babka wróżyła - jechałem ostatnio Superbem z 2006 roku i nic nie skrzypiało, a niektórzy tu obecni narzekają na Passaty po kilkuset kilometrach. Bardziej stawiam na przypadek idealnego spasowania w fabryce, niż różnice systemowe.

4) Fotele skórzane w mojej ocenie nie są wygodniejsze. Są bardziej eleganckie, choć za cenę ograniczonej przyczepności do nich podczas wykonywania dynamicznych manewrów. Mi się tapicerka ze Style'a nieszczególnie podoba, natomiast alcantara wg kilku opinii, które zebrałem, raczej brzydko się starzeje. Powstaje pytanie, czy w trakcie twojej eksploatacji zdąży się zestarzeć i czy będzie Ci to przeszkadzać (podobno golarka do swetrów rozwiązuje problem).

 

Chyba niewiele pomogłem. Ale się wygadałem :)

 

tyle, że powtarzasz zasłyszane cudze opinie, a nie własne wrażenia, a to chyba nie o to chodzi................

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1) Wiele osób twierdzi, że w Passacie są wygodniejsze. Osobiście nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy - zależy z czego się przesiadasz i jakiego wzrostu jesteś.

2) Katalogi twierdzą, że różnica w spalaniu to max. 0,1l/100 km. Nie ma podstaw, by spalanie różniło się bardziej, chyba, że kanapowe zawieszenie Superba uspokoi twój styl jazdy, a Passatowe zawieszenie Cię zachęci do ostrej jazdy.

3) Z moich obserwacji wynika, że różnica w jakości materiałów jest nieduża, bardziej rozbija się to o kwestię designu, gdzie Passat z aluminiową/drewnianą listwą wygląda ładniej. Ze spasowaniem materiałów to na dwoje babka wróżyła - jechałem ostatnio Superbem z 2006 roku i nic nie skrzypiało, a niektórzy tu obecni narzekają na Passaty po kilkuset kilometrach. Bardziej stawiam na przypadek idealnego spasowania w fabryce, niż różnice systemowe.

4) Fotele skórzane w mojej ocenie nie są wygodniejsze. Są bardziej eleganckie, choć za cenę ograniczonej przyczepności do nich podczas wykonywania dynamicznych manewrów. Mi się tapicerka ze Style'a nieszczególnie podoba, natomiast alcantara wg kilku opinii, które zebrałem, raczej brzydko się starzeje. Powstaje pytanie, czy w trakcie twojej eksploatacji zdąży się zestarzeć i czy będzie Ci to przeszkadzać (podobno golarka do swetrów rozwiązuje problem).

 

Chyba niewiele pomogłem. Ale się wygadałem :)

 

Dziękuję za cenne informacje

1) przesiadam się z OPEL VECTRA C SEDAN 1.8 benzyna.

Mam 1.82 wzrostu.

2) Czy wybierasz dla siebie wersję L&K z brązowymi fotelami ? Szkoda ,że nie ma przy L&K czarnych foteli skórzanych.

 

Nie wiem jakie praktyczne spalanie w zatłoczonym mieście będzie miał 1.8 TSI ? Może ma ktoś już taki samochód lub miał okazję pojeździć nią dłużej.

 

Zastanawiam się też nad wersją Superb Style 2.0 TSI

Nie wiem jaka będzie praktyczna różnica w spalniu pomiędzy 1.8 a 2.0

Miasto / Trasa

Edytowane przez galileo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

Wielkość bagażnika jest bardzo ważna i dostęp do niego dlatego myślałem o Superb.

Ale nie bez znaczenia są dla mnie właściwości jezdne i wygoda podczas długich tras wszystkimi dostępnymi drogami w Polsce.

 

Wybór jest bardzo ciężki.

 

1. Fotele lepsze są w Passacie, zwłaszcza jeśli chodzi o HL. W Style są paskudne, chyba że z alkantarą, skóry tam nie miałem okazji widzieć poza L&K.

2. Różnica minimalna na poziomie 0,2l/100km, do pominięcia

3. Za świeże samochody by coś powiedzieć, dziś już w Passatach trzeszczą niektóre elementy, więc...

4. nie potrafię powiedzieć.

 

Jeśli dostęp do bagażnika jest bardzo ważny, to Passat całkiem odpada. Właściwości jezdne porównywalne, ale kupując Skodę w tym samym budżecie możesz dokupić aktywne zawieszenie i będzie lepiej jeździł.

 

Powodzenia w wyborze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Fotele lepsze są w Passacie, zwłaszcza jeśli chodzi o HL. W Style są paskudne, chyba że z alkantarą, skóry tam nie miałem okazji widzieć poza L&K.

2. Różnica minimalna na poziomie 0,2l/100km, do pominięcia

3. Za świeże samochody by coś powiedzieć, dziś już w Passatach trzeszczą niektóre elementy, więc...

4. nie potrafię powiedzieć.

 

Jeśli dostęp do bagażnika jest bardzo ważny, to Passat całkiem odpada. Właściwości jezdne porównywalne, ale kupując Skodę w tym samym budżecie możesz dokupić aktywne zawieszenie i będzie lepiej jeździł.

 

Powodzenia w wyborze :)

 

Dziękuję za informacje.

 

Czy ktoś wie czy aktualnie stosowany silniki 1.8 TSI Skoda/ VW to EA 888 3 gen ?

Czy 3 gen dopiero w 2016 roku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za informacje.

 

Czy ktoś wie czy aktualnie stosowany silniki 1.8 TSI Skoda/ VW to EA 888 3 gen ?

Czy 3 gen dopiero w 2016 roku ?

W B8 jest 3 generacja silnika 1.8 TSI (EA888).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za cenne informacje

1) przesiadam się z OPEL VECTRA C SEDAN 1.8 benzyna.

Mam 1.82 wzrostu.

2) Czy wybierasz dla siebie wersję L&K z brązowymi fotelami ? Szkoda ,że nie ma przy L&K czarnych foteli skórzanych.

 

Nie wiem jakie praktyczne spalanie w zatłoczonym mieście będzie miał 1.8 TSI ? Może ma ktoś już taki samochód lub miał okazję pojeździć nią dłużej.

 

Zastanawiam się też nad wersją Superb Style 2.0 TSI

Nie wiem jaka będzie praktyczna różnica w spalniu pomiędzy 1.8 a 2.0

Miasto / Trasa

Przy wzroście 1,83 m nie narzekam na wysokość oparcia fotela kierowcy, choć niektórzy (pewnie o większym wzroście) twierdzą, że mogłoby być wyższe. Dla siebie wybrałem L&K z brązowymi fotelami do białego perłowego lakieru. Beżowe odpadło z uwagi na małe dzieci, które mają tym pojazdem podróżować. Tapicerka ze Style'a w mojej ocenie w żadnej mierze nie przystaje do ceny tego samochodu, a dopłata do alcantary/skóry jest dość wysoka. Z jazdy testowej zdecydowanie polecam DCC (4.000 zł/standard w L&K) i automatykę świateł (SLA).

 

O spalaniu można poczytać w temacie "Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?". W Superbie będzie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpliwości jakie mam:

1) Które fotele są lepsze wygodniejsze na długie trasy Superb czy Passat . Raczej interesuję mnie nie skórzane fotele

[...]

4) Czy warto kupić skórę do Passata i Superba. Czy te skórzane fotele będą wygodniejsze ?

 

Wielkość bagażnika jest bardzo ważna i dostęp do niego dlatego myślałem o Superb.

Ale nie bez znaczenia są dla mnie właściwości jezdne i wygoda podczas długich tras wszystkimi dostępnymi drogami w Polsce.

 

Wybór jest bardzo ciężki.

Odniosę się do tych 2 punktów, bo o reszcie nie wiem / nie chcę wprowadzać w błąd.

1. Zależy jakie fotele preferujesz. Passat ma lepsze trzymanie boczne i niżej się siedzi, Superb typowo limuzynowate fotele, jaki byś sobie w salonie postawił. Dla osób o szerokich plecach też powinny dobrze trzymać, ja jestem widać za cienki :)

Osobiście wolałbym takie jak z paska, ale ja lubię zabawę na zakrętach i tam trzymanie jest dosyć ważne. Na długich trasach te z Superba na pewno nie będą męczące, dodatkowo co ja osobiście uważam za ogromną zaletę, to pełna elektryka z pamięcią, która może być nawet z jasną tapicerką (w B8 to się wyklucza) - mnie się akurat przyda, dlatego zwracam na to uwagę.

 

4. Na pewno wygodniejsze w utrzymaniu, w użytkowaniu to zależy co kto lubi - sporo osób mierzi zetknięcie ze skórą w zimie, albo parzy latem. Ja zamówiłem L&K więc skóra jest w standardzie, domówiłem tylko wentylację bo latem się przyda ;)

 

Podobnie jak u k-master u mnie z tyłu będzie często dwójka dzieciaków, ale z pełną świadomością wziąłem beżową tapicerkę. Dla mnie ten brązowy jest po prostu paskudny jak kupa, ile razy bym na niego nie patrzył i pod jakim kątem.

To jest akurat lipa, że w L&K nie da się czarnej wziąć.

 

Co do właściwości jezdnych to jeździłem tylko L&K z DCC, więc nie wiem jak się to odnosi do standardowego zawiasu.

W DCC tryb Komfort naprawdę bardzo ładnie tłumi nierówności, ale w zakrętach autentycznie się bałem - buja jak ponton. Sport z kolei jest sztywny ale i prowadzenie się poprawia. A Normal taki trochę nijaki - ani precyzyjny, ani komfortowy...

Edytowane przez DżejDżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ,który silnik będzie lepszy.

1.8 TSI + DSG 7 stopniowa

2.0 TSI + DSG 6 stopniowa

 

Z tego co czytałem to 1.8 produkowany jest przez AUDI, a 2.0 przez VW.

DSG 7 stopniowa - sucha skrzynia,a DSG 6 mokra.

 

Interesuje mnie :

1)który silnik będzie wytrzymalszy ?

2)która skrzynia będzie mniej awaryjna DSG

 

Teoretycznie 1.8 miał być wycofany bo to konkurencja dla 2.0 VW ;)

Ale jest i spalanie w tym przypadku jest niższe co nie jest bez znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ale jest i spalanie w tym przypadku jest niższe co nie jest bez znaczenia.

Zauważalna różnica w spalaniu dotyczy silników TDI. Wybór 1.8 ze względu na różnicę w spalaniu jest niecelowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który silnik będzie lepszy ? 2.0 czy 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 lepszy- ma 280 koni a ten 1.8 180 tylko. Poza tym lepiej pali benzyny i lepiej nie pytaj piąty raz o to samo :)

 

 

 

 

 

A który silnik będzie lepszy ? 2.0 czy 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.0 lepszy- ma 280 koni a ten 1.8 180 tylko. Poza tym lepiej pali benzyny i lepiej nie pytaj piąty raz o to samo :)

 

2.0 TSI są w wersjach 220 i 280, 280 ma 4x4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już jeździ Superbem 2016 2.0 TSI 220 + DSG 6 ?

Jakie spalanie w zatłoczonym mieście ?

Ile na autostradzie przy 140 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś już jeździ Superbem 2016 2.0 TSI 220 + DSG 6 ?

Jakie spalanie w zatłoczonym mieście ?

Ile na autostradzie przy 140 ?

 

galileo84 .... http://www.forum.superbclub.pl/ tam znajdziesz wszystko w temacie S3 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może nie o porównaniu do Superba chce napisać, ale nie będę tworzył osobnego wątku...

Poczytałem właśnie trochę nt. Nowej Insignii oraz nowym Chevrolecie Malibu, na którym podobno ma bazować.

Ma sporo urosnąć do 499cm, rozstaw osi 283cm. Kuracja odchudzająca również została zastosowana ma ważyć ok. 1400-1550kg.

Z silnikiem benzynowym 2.0 Turbo ma rozwijać 250km/350Nm i czas 0-100kmh w okolicach 6,5sekundy. Spalanie wg. amerykańskich w miarę uczciwych danych w mieście 11litrów/100km w trasie 7.

Nie będzie dwusprzęgłowego automatu tylko 8 biegowa skrzynia hydrokinetyczna firmy Aisin (AWF8F45), ta która teraz jest stosowana w Volvo XC90 T6 (T8 chyba też).

Na papierze wygląda interesująco, ciekawe jak będzie w rzeczywistości. Dla Opla Insignia jest autem flagowym, nie tak jak dla grupy VW Passat, jest przecież jeszcze Audi. Może wiec być tak, że cała najlepsza technika pójdzie na Insignię.

No ciekaw jestem, ciekaw... Pewnie za 3 lata jak się Pasek skończy, Insignię będzie można rozważać :) Tym bardziej, że Opel daje sporo większe rabaty (przynajmniej flotowe) :)

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie będzie dwusprzęgłowego automatu tylko 8 biegowa skrzynia hydrokinetyczna firmy Aisin (AWF8F45), ta która teraz jest stosowana w Volvo XC90 T6 (T8 chyba też).

Czy to jest ta słynna skrzynia Volvo, która prędzej czy później zepsuje się w każdym egzemplarzu? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, ale o nowym XC90 na razie nikt jeszcze nic nie mówił o skrzyni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tutaj dodać temat braków w wyposażeniu względem superb vs passat

 

To co ja zauważyłem na minus dla passata czyli co mozna zamawiac w szkodzie gdzie w VW juz nie.

 

1. Jasna tapicerka z perforowana skóra ( wentylacja ) w VW tylko czarna i brąz z taka opcja

 

2. Ambient plus, VW tylko ambient

 

3. Tuner TV i DAB, VW wogole niedostępne

Edytowane przez Slabb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności