Skocz do zawartości
Krycho

Passat B8 vs Nowy Superb

Rekomendowane odpowiedzi

Przy takiej skali zamówień, zarówno na Passata jak i Superba nie liczyłbym na wielkie wyprzedaże.

 

Nie licz na to, że ktoś na tym forum powie jednoznacznie - idź w Passata albo idź w Superba. Ja, po jeździe testowej zarówno Passatem i Superbem, zmieniłem swój pierwotny wybór i wybrałem Skodę. Skoro celujesz w Comfortline'a, to raczej nie nastawiasz się na bajery typu AID, DCC czy pakiet siedzenia albo drogowy. W Superbie możesz wziąć najważniejsze, z punktu widzenia praktyczności dodatki (np. pamięć foteli przy fotelu regulowanym w 10 płaszczyznach to przy kilku kierowcach sprawa kluczowa - ostatnio w salonie mościłem się dobre 5 minut, zanim ustawiłem wszystkie parametry pod siebie). Pod względem wyposażenia przy określonym limicie cenowym Superb wygrywa, bo takie jest założenie koncernu. Pozostaje design karoserii i wnętrza oraz odczucia z jazdy. O wyglądzie ciężko dyskutować, mi się Superb bardziej podoba z zewnątrz, a w środku odrobinę mniej. Jeżeli chodzi o jazdę, to też jest rzecz gustu. Jadąc Superbem czuję, że to wielkie i ciężkie auto i te odczucia mnie satysfakcjonują - jeżdżę raczej przepisowo, a interesuje mnie poczucie bezpieczeństwa. Dla kogoś o sportowym nastawieniu do jazdy to będzie przeszkodą, choć skoro planujesz silnik 150-konny, to raczej nie będziesz uskuteczniał sportowej jazdy.

 

Z jazdą próbną w Style'u będzie problem, bo salony mają narzuconego Style'a do wystawienia w salonie, więc na jazdach zazwyczaj jest L&K z DCC. Ale spróbować zawsze warto. Głośność do 110 km/h jest raczej zbliżona w obydwu samochodach (szybciej nie dało się pojechać na jeździe testowej), choć Passatem jechałem benzynowym a Superbem TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki! Doskonale sobie zdaję, że decyzję muszę podjąć sam :)

Muszę sobie usiąść w style'u. Pamiętam, że jak raz siedziałem to było ok, ale wiadomo, że pewnie trzebaby się wybrać w trasę, żeby zobaczyć jak ten fotel się sprawuje :) Pamietam, że jak w salonie siedziałem w Superbie, potem przesiadłem się do Octavii, potem do Superba to wolałem fotel Superba. Tam było mi wygodniej.

Wnętrze bardziej podoba mi się w Passku, ale właśnie ciut lepsze wyposażenie mnie kusi, by iść w stronę Superba. Z tych bajerów, które wymieniłeś nie skorzystałbym, bo mam ograniczony budżet.

Dodatkowo parę groszy zostaje po wyborze Skody, bo przeglądy są przez 4 lata za 1 zł. Ten argument też jest nie bez znaczenia.

 

Samochód ma mi służyć do jazdy po mieście i zawieść mnie z punktu A do B (dłuższe trasy) oraz na większe zakupy. Chyba już wyrosłem (czy już jestem stary? ;)) z ruszania pierwszy spod świateł etc. :) Zresztą wychowałem się na samochodach, które miały od 75KM do 125KM i jakoś "sportowo" też się dało jeździć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś chce potestować S3 1.4 TSI 150 KM ACT w manualu to jest to możliwe w salonie w Stalowej Woli (Antanówka) - wyposażenie w tym samochodzie to Style :) troszkę doposażny np DCC ale wyjściowo Style w beżu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@daro1978 - Miejscowość to Agatówka ;)

 

Superba Combi już też tam mają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo parę groszy zostaje po wyborze Skody, bo przeglądy są przez 4 lata za 1 zł. Ten argument też jest nie bez znaczenia.

 

Co dokładnie jest za te złotówkę? Przeglądy wraz z materiałami (olej, filtry, klocki itp.) czy moze same przeglądy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@daro1978 - Miejscowość to Agatówka ;)

 

Superba Combi już też tam mają

 

 

 

zgadza się :P Agatówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem Wam, że mam coraz większy mętlik w głowie. Samochód chciałem zamawiać dopiero w przyszłym roku (no chyba, że byłyby jakieś super wyprzedaże w VW i dobra oferta cenowa na Passata).

Za ok. 105-6k mam Superba 1.4 TSI 150 w Style'u ze Smart Light Assistem, Lane Assistem, Blind Spot Detection, podgrzewaną szybą i kilkoma bajerami. Superb ma elektryczne fotele (albo fotel nie pamiętam), elektrycznie składane i automatycznie ściemniające się lusterka, elektryczną klapę.

Za dość zbliżone pieniądze dostanę Passata w Comfortlinie z takim samym silnikiem i naprawdę dość mocno biję się z myślami. Ponoć pod względem wykończenia jest stosunkowo zbliżony poziom, może Passat jest ciutkę cichszy i może lepiej się prowadzi (nie wiem, bo nie jeździłem nowym Superbem).

Co byście doradzili? :) Jeździł ktoś z Was nowym Superbem?

 

Ja jeździłem superbem wiele razy, w każdym chyba warszawskim salonie.

Superb jeśli chodzi o cenę i wyposażenie jest nie do pobicia.

Wnętrze jednak na spory plus passata, wnętrze superba jest bardzo dobre ale passat zrobił ogromny krok do przodu pod tym względem. Minusem skody który mnie na passata przekonał to fotele, nie dość że w skodzie mi nie pasują wizualnie, czy to style czy L&K gdzie wpadli na pomysł brązu bez możliwości czarnych. Skończyło się na wygodzie, nie potrafię w nich wysiedzieć. Żona narzekała na strasznie twardą kanapę z tyłu z L&K, w style odrobinę lepiej. Ale z przodu mi nie pasowało. Na nieszczęście skody wsiadłem po 5min do B8 highline i nie chciałem wysiadać. Wolę brak elektrycznej regulacji ale wygodę.

Do jazd próbnych wersję style mają w Wimarze w al. Jerozolimskich w Warszawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie musze sprawdzic te fotele. Wiadomo,ze Comfortline to nie Highline, ale wyprofilowanie jest takie samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wlasnie musze sprawdzic te fotele. Wiadomo,ze Comfortline to nie Highline, ale wyprofilowanie jest takie samo.

 

Czy wersję B8 Comfortline powinno się porównywać ze S3 Style czy Ambition? Mnie się wydaje że z Ambition. Czy ktoś widział S3 Ambition w środku? Czy odbiega od znacząco od Style? Z porównania wersji wyposażenia wynika, że różnica między Style i Ambition jest 10 tyś a w sumie sensowne dodatki można dobrać do Ambition w pakiecie Fresh (bardzo dobra cena) i jeszcze zostanie kasy na DSG, ACC lub 4x4 w zależności co kto woli. Czy ktoś analizował taką opcje i ma jakieś przemyśłenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wersję B8 Comfortline powinno się porównywać ze S3 Style czy Ambition? Mnie się wydaje że z Ambition. Czy ktoś widział S3 Ambition w środku? Czy odbiega od znacząco od Style? Z porównania wersji wyposażenia wynika, że różnica między Style i Ambition jest 10 tyś a w sumie sensowne dodatki można dobrać do Ambition w pakiecie Fresh (bardzo dobra cena) i jeszcze zostanie kasy na DSG, ACC lub 4x4 w zależności co kto woli. Czy ktoś analizował taką opcje i ma jakieś przemyśłenia?

 

Ciężko analizować bo każdy ma inne kryteria wyboru opcji, jednemu wystarczy najprostsza wersja innemu inna.

Cennik Skody jest dużo bardziej elastyczny od volkswagena, ale niektóre pakiety nie są opłacalne. Np pakiet Fresh dla Style jak ktoś chce radio Columbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówią, że w Style'u są lepsze fotele niż w Ambition.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówią, że w Style'u są lepsze fotele niż w Ambition.

 

W Style są elektrycznie sterowane. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z tej opcji regulacji rzadko się korzysta jeśli jeździ się autem samemu, a kierowcy się nie zmieniają. Z drugiej strony, w fotelu pasażera w wersji standardowej (Ambition) daje się złożyć oparcie i wtedy można przewieźć mega długie rzeczy w razie potrzeby. Czy rzeczywiśćie ta różnica jest tylko w kwestii sterowania, czy też z punktu widzenia profilowania i wygody siedziska? Bo jeśli to tylko kwestia elektryki, to moim zdaniem nie jest to znacząca przewaga nad Passatem, który regulacji elektrycznej w wersji do CL włącznie nie ma. Jechałem S3 i B8 i miałem wrażenie że w S3 siedzi się wyżej jak w B8. Czy też to ktoś zauważył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzi się wyżej.

Ja lubię nisko zjechać z fotelem i w Passacie zauważyłem że sporo niżej się da ustawić - coś za coś, bo przy najniższym ustawieniu miałem problem żeby wcisnąć stopę pod przedni fotel jak zasiadłem z tyłu (w każdym aucie jak testuję to robię to samo, przód ustawiam pod siebie i włażę do tyłu zobaczyć ile miejsca zostało ;))

 

Dla mnie elektryka z pamięcią to akurat ważna różnica na korzyść Superba, nienawidzę wsiadać za kółko po mojej żonie, bo zawsze obiję sobie głowę o futrynę i mam problem z wciśnięciem się na fotel. A od podnoszenia siedziska już 2 razy miałem urwaną tą wajchę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą żoną to dobra uwaga - sposób jak wytłumaczyć aby korzystała z własnego samochodu. Kupić z ręczną regulacją (bo tak taniej), a później powiedzieć, że często zmiany położenia fotela skutkują uszkodzeniem i znowu bedą wydatki na "zabawkę" męża :hyhy

A na poważniej, ja wolę siedzieć niżej i też tak sprawdzam i dlatego zauważyłem że S3 nie mogłem opuścić tak nisko jak B8 - z tym że sprawdzałem wersję Style - dlatego szukam Ambition (żona twierdzi, że po co dopłacać do B8 jak to ten sam VAG) aby zobaczyć czy jest jakaś różnica w fotelach - niestety wszędzie mają L&K, a co najniżej Style. Ale ja się nie martwię, czas pracuje na korzyść B8 :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamowilem Passata na poczatku kwietnia i planowany odbior to listopad jednakze w zeszlym tyg podjechalem zobaczyc nowego Superba i tak mi sie spodobal ze go zamowilem w praktycznie tej samej cenie z wiekszym wypasem mocniejszym silnikiem i napedem 4x4 2.0tsi 280. Skoda ma tam jakies mankamenty ake mozna na nie przymknac oko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.nowy jestem na forum i żadnych postów moich bo tylko siedzę czytam śledzę wasze ciekawe dyskusje.oczywiście tylko dlatego,że zmiana auta zbliża się wielkimi krokami nawet bardzo wielkimi,a na horyzoncie B8 CL lub S3 Style.Od ponad pół roku nie mogę się zdecydować, bo jedno i drugie auto coś w sobie ma.śmieję się że to już "choroba przewlekła" gdy siadam do kompa.auto ma być w kombi zawsze łatwiej spakować się bo jak to z dzieciakami a to wózek a rowerek a to to tamto,zresztą każdy wie jak jest.jazda testowa Passatem powiem rewelacja no robi wrażenie 2.0 150km jak dla mnie, została jeszcze jazda S3 ale to w przyszłym tygodniu.najgorsze jest tylko to że chce benzynę 1.8tsi a większość salonów ma tylko diesel do testów.a dlaczego benzyna i już żadnego klekota bo dokładnie 4 tygodnie temu z kominów poszedł czarny dym jak paląca się papa.diagnoza w ASO: zawór EGR wymiana,przepustnica do wymiany i kompletne czyszczenie kolektora to zrobiło mi się gorąco, a gdy usłyszałem cenę części i cały koszt ponad 4 tys to naprawdę zabolało:hehe.oczywiści wymieniłem wszystko auto śmiga dalej a w ASO usłyszałem że tak to już jest z dieslem.mam nadzięję że choć trochę pomogłem wszystkim nie zdecydowanym czy diesel a może benzyna.ja na pewno teraz 1.8tsi tylko trochę martwi mnie to spalanie bo nogę mam bardzo ciężką ale frajda z jazdy musi być.pozdrawiam..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tak,masz rację siedzi się wyżej,a to trochę drażni bo też lubię zjechać fotelem najniżej jak się tylko da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do piotrek..

 

 

 

Jeżeli wnętrze w B8 ma znaczenie to polecam zastanowić się nad HL. W sumie nie tak duża dopłata, a robi dużo lepsze wrażenie. Nawet, jeżeli fotele zostaną w wersji skóra (eko-skóra) i alcantara.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dlaczego benzyna i już żadnego klekota bo dokładnie 4 tygodnie temu z kominów poszedł czarny dym jak paląca się papa

 

No właśnie. Na decyzję często wpływ mają własne doświadczenia. Gdybym za naprawę diesla zapłacił ok. 4000 zł też pewnie myślałbym tylko o benzynie i nie przeszkadzałoby mi wyższe spalanie. Z racji tego, że nie mam złych doświadczeń z TDI, to mam mniejszy dylemat.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, a ja znów lubię siedzieć wysoko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę jeszcze swoje 3 grosze które w moim przypadku były decydujące:

 

b8s3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dorzucę jeszcze swoje 3 grosze które w moim przypadku były decydujące:

 

[ATTACH=CONFIG]136631[/ATTACH]

 

U mnie to samo zdecydowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności