adamb Zgłoś #241 Napisano 28 Stycznia 2017 Ale w Golfie R jest pewnie chłodnica oleju, a tutaj wątpię. IMO bez chłodnicy i przy takim obciążeniu ten wynik jest jak najbardziej realny. A w którym dokładnie miejscu w B8 jest czujnik temp oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #242 Napisano 2 Maja 2017 Odkopię temat coraz wieciej jest użytkowników tego silnika wiec może jakieś świeże spostrzeżenia ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #243 Napisano 2 Maja 2017 spisuje sie bez zarzutu, nie moge zlego slowa powiedziec:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #244 Napisano 3 Maja 2017 Minał Ci już rok odkąd użytkujesz bitdi, tak? Rozumiem, że nie żałujesz, że nie wybrałeś innego silnika, w szczególności benzynowego(względem kultury pracy, itp.)? Silnik jest po prostu genialny, więcej nie piszę czytając to forum i widząc co nie których drażni może to być np to iż jest na ropę / teraz benzyny i hybrydy są trendy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wisnia1505733037 Zgłoś #245 Napisano 3 Maja 2017 Odkopię temat coraz wieciej jest użytkowników tego silnika wiec może jakieś świeże spostrzeżenia ??? U mnie minelo 14 miesiecy odkad uzytkuje bitdi. Przebieg ok 80.000km. Wymiana oleju co 15.000 i w miedzyczasie dolany 1 litr. Zadnych usterek, problemow. Auto przy przebiegu 10.000km dostalo boxa na 272km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wisnia1505733037 Zgłoś #246 Napisano 3 Maja 2017 Seria pokazala 239km i 516nm. Po boxie 272 i 555nm. Wrzuce pozniej wykres. Z racji gwarancji nie robilem programuz ktorego mozna wyciagnac w granicach 300km i 600nm. Tylko czy to juz nie przesada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banio Zgłoś #247 Napisano 3 Maja 2017 Minał Ci już rok odkąd użytkujesz bitdi, tak? Rozumiem, że nie żałujesz, że nie wybrałeś innego silnika, w szczególności benzynowego(względem kultury pracy, itp.)? Dołączam się z pochwałami. Silnik 240KM w dieslu + 4x4 to był podstawowy powód, dla którego wziąłem passerati. 15 mcy i 35tkm przejechane, olej co 15tkm żadnych problemów, poza jednym komunikatem, że awaria systemu Adblue i za 900km nie uruchomię auta. Apdejt softu załatwił sprawę, choć serwis przyznał,że jest to nagminna usterka (twierdzili, że robią ok. 100 takich apdejtów miesięcznie w Poznaniu- trudno uwierzyć, ale dotyczy to wszystkich vw z SCR zapewne). Auto idealne na autostrady, spalanie długookresowe mam chyba 7,1 l/100km (najniżsez miałem chyba 4,8l/100km). Na autostradzie i nie tylko auto naprawde daje dużą dozę "suwerenności" i fanu. Oczywiście kultura pracy vs TSI słaba, ale chyba tego jest każdy świadom przed decyzją o zakupie. Na pewno polecam, oby tak dalej jeśli chodzi o bezawaryjność, bo przelot mam narazie znikomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #248 Napisano 3 Maja 2017 U mnie przebieg 37tkm, Miałem też usterkę z AdBlue ale tylko raz. Na gwarancji wymienili mi jedynie sprężarkę klimatyzacji, bo zaczęło hałasować jakieś łożysko za tzw. sprzęgiełkiem i mimo wszystko trzeba było wymienić całą sprężarkę. Jeżdżę 80 % w mieście (stolica), nie mam problemów z filtrem cząstek stałych (DPF), ani razu nie zapaliła mi się żółta kontrolka. Do auta szybko się przyzwyczaiłem, jeżdżę i jeżdżę. (Olej z filtrami wymieniam co 15 tysięcy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wisnia1505733037 Zgłoś #249 Napisano 3 Maja 2017 U mnie przebieg 37tkm, Miałem też usterkę z AdBlue ale tylko raz.Na gwarancji wymienili mi jedynie sprężarkę klimatyzacji, bo zaczęło hałasować jakieś łożysko za tzw. sprzęgiełkiem i mimo wszystko trzeba było wymienić całą sprężarkę. Jeżdżę 80 % w mieście (stolica), nie mam problemów z filtrem cząstek stałych (DPF), ani razu nie zapaliła mi się żółta kontrolka. Do auta szybko się przyzwyczaiłem, jeżdżę i jeżdżę. (Olej z filtrami wymieniam co 15 tysięcy). Jesli chodZi o wypalanie dpf, to zdarza sie i latwo to zauwazyc obroty ponad 1tys. Z reguly w czasie krotkie przejaZdu. Mozna bylo to zrobic lepiej tak zeby kierowca widzial, ja uzytkuje auto w 90% na trasie ale wypalanie zdarza sie w wiekszosci w miescie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miketcho Zgłoś #250 Napisano 4 Maja 2017 Dołączę się i ja do pochwał tego silnika. Mam mój samochód od 16 miesięcy i prawie 38 tys. przejechane. Jedyną rzeczą, która mnie trochę denerwuje - to spalanie oleju. Po każdej długodystansowej i w zasadzie dość szybkiej jeździe po autostradach muszę dolewać gdzieś po 100-150 mililitrów oleju. A między wymianami oleju - które robię też co 15 tys. km - to z litr wchłonie. Nie wiem, czy też zauważyliście takie stukanie w skrzyni biegów przy hamowaniu i redukcji biegów w pozycji D lub S - taki metaliczny lekki stuk. To mam chyba od nowości. Co to może być? Trzeba przyznać, że ta skrzynia DSG 7-biegowa redukuje biegi dość nerwowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #251 Napisano 4 Maja 2017 (edytowane) Trzeba przyznać, że ta skrzynia DSG 7-biegowa redukuje biegi dość nerwowo. Ja od siebie dodam, że czuć przełączanie z 1 na 2 na zimnym oraz przy redukcji z 3 na 2 (tutaj temperatura oleju nie ma znaczenia). Nie wiem czym to jest spowodowane, zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów wraz z filtrami jeszcze przed upływem gwarancji i zobaczyć jaki będzie rezultat tejże wymiany. Ale obawiam się, że Ten Typ Tak Ma. Edytowane 4 Maja 2017 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #252 Napisano 7 Maja 2017 Po przeglądnięciu kilku aukcji widzę że wał ww silnika ma jeden lub dwa wałki balansujące napędzane wieńcem zębatym bezpośrednio z wału oraz pompę oleju napedzaną "mokrym paskiem zębatym" czyli pracujacym w oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #253 Napisano 20 Maja 2017 Panowie, sprzedałem swój samochód z powodu zakończenia leasingu i powiększenia się rodziny - sprzedałem z nadzieją zakupu większego auta ale jakoś nie mogę się odnaleźć w "autobusie" - i czuje że ponownie jedynym słusznym wyborem będzie B8 (teraz rocznik 2018 ma mieć kilka nowych drobiazgów) - tylko teraz chce żeby dawał dużo radość z jazdy, osiągi itp. (żeby szybko się nie znudził) Mocno zastanawiam się nad BiTurbo i mam w związku z tym kilka pytań do właścicieli, mianowicie: - czy porównywaliście bezpośrednio z 190KM? czy różnica jest znaczna i poza oczywiście dodatkami (DCC) czy warto dopłacić? - czy pojawiły się jakieś problemy eksploatacyjne? - czy te "plotki" odnośnie tego że Biturbo jest znacznie głośniejszy są potwierdzone? - jak emocje? czy daje dużo emocji teraz ogólne: - zastanawiam się nad oknem dachowym - czy nie skrzypi, puka, stuka? - czy warto dopłacić do przednich szyb klejonych? (wg ASO gdzie składam zamówienie na rynku polskim pojawiły się w cenniku ponieważ lawinowo pojawiały się skargi na szumiące boczna lusterka)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_ Zgłoś #254 Napisano 20 Maja 2017 Przez dwa dni jeździłem 2.0 BiTdi i zdecydowałem się na 2.0 TSI. Bez porównania. Nie licząc spalania, benzyniak zjada diesla pod każdym względem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #255 Napisano 20 Maja 2017 Jeśli chodzi o dźwiękoszczelne szyby to polecam, w aucie jest wyraźnie ciszej. Nie wiem o co chodzi z szumiącymi lusterkami ale z klejonymi szybami może być tylko lepiej. Jeśli nie zależy ci na spalaniu/zasięgu to bierz benzynę, a najlepiej po prostu przejedź się każdym i oceń sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #256 Napisano 20 Maja 2017 (edytowane) Bi-Tdi nie jest głośne wiec nie wiem skąd takie info. W Bi-Tdi są 2 turbiny więc odjazd jest zawsze lepszy niż w przypadku silnika z jedną turbiną. Po tuningu wzrost mocy i momentu obrotowego jeszcze większy. DCC trza brać tu nie ma co się zastanawiać. Emocje z tym silnikiem gwarantowane, wielu jest w szoku jak startujesz z pod świateł, petarda! Natomiast panoramę ja olałem i całkiem słusznie. Brak problemów eksploatacyjnych z silnikiem czy też z fitrem cząstek stałych DPF. Ogólnie wyciszenie B8 nie jest najlepsze (cienkie szyby boczne), ale z pewnością lepsze niż w innych markach tej klasy (Mazda 6). Bi-Tdi naprawdę daje dużą frajdę z jazdy, zarazem bardzo ekonomiczne 7l/140 km/h, oraz dynamiczne. Edytowane 20 Maja 2017 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #257 Napisano 30 Maja 2017 Bi-Tdi nie jest głośne wiec nie wiem skąd takie info.W Bi-Tdi są 2 turbiny więc odjazd jest zawsze lepszy niż w przypadku silnika z jedną turbiną. Po tuningu wzrost mocy i momentu obrotowego jeszcze większy. DCC trza brać tu nie ma co się zastanawiać. Emocje z tym silnikiem gwarantowane, wielu jest w szoku jak startujesz z pod świateł, petarda! Natomiast panoramę ja olałem i całkiem słusznie. Brak problemów eksploatacyjnych z silnikiem czy też z fitrem cząstek stałych DPF. Ogólnie wyciszenie B8 nie jest najlepsze (cienkie szyby boczne), ale z pewnością lepsze niż w innych markach tej klasy (Mazda 6). Bi-Tdi naprawdę daje dużą frajdę z jazdy, zarazem bardzo ekonomiczne 7l/140 km/h, oraz dynamiczne. Zamówiłem ale ALLTRACK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry23 Zgłoś #258 Napisano 31 Maja 2017 Zamówiłem ale ALLTRACK Wg mnie jezeli ktos chce alltracka to chyba 2.0 TSI 220 najlepszy wybor. W normalnym passatcie wg mnie 220 to tez byl by najlepszy wybor ale brakuje tam 4x4. Dodatkowym plusem tego silnika w alltracku to DSG7 i pewnie fajne zestopniowanie. Jezdze zwyklym kombi 280 i wg mnie auto przy szybkiej autostradowej jezdzie (okolice 200) troche kuleje wlasnie poprzez krotkie zestopniowanie skrzyni 6 biegowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ameryka111 Zgłoś #259 Napisano 31 Maja 2017 Witam Wszystkich użytkowników na tym forum. Dołączam do grona użytkowników wersji Bi TDI , użytkuję go już od 3 miesięcy , obecny przebieg 19.000 km . Mam kilka spostrzeżeni na temat tego autka , z chęcią podzielę się swoją wiedza . Pozwolę sobie zadać jedno pytanie ( trochę nurtujące mnie pytanie bo nigdzie nie dostałem jasnej odpowiedzi ) : Czy wersji BI TDI 240KM stosowany jest pasek rozrządu , czy łańcuszek rozrządu czy jeszcze jakieś inne rozwiązanie. Bardzo dziękuję za informacje . Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich użytkowników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #260 Napisano 31 Maja 2017 (edytowane) Modell Leistung, Zylinder, Bauzeit, Mkb Nockenwellenantrieb, ZR-Wechsel nach max. km Benzinmotoren Passat B8 1.4 TSI 92 KW / 125 PS, 4, seit 2014, CZCA Zahnriemen, 210.000 Passat B8 1.4 TSI BMT ACT 110 KW / 150 PS, 4, seit 2014, CZDA / CZEA Zahnriemen, 210.000 Passat B8 1.8 TSI 132 KW / 180 PS, 4, seit 2015, CJSA Steuerkette, â Passat B8 2.0 TSI 162 KW / 220 PS, 4, seit 2015, CHHB Steuerkette, â Dieselmotoren Passat 1.6 TDI BMT 88 KW / 120 PS, 4, seit 2014, DCXA Zahnriemen, 210.000 Passat 2.0 TDI BMT 110 KW / 150 PS, 4, seit 2014, CRLB Zahnriemen, 210.000 Passat 2.0 TDI SCR BMT 140 KW / 190 PS, 4, seit 2014, DDAA Zahnriemen, 210.000 Passat 2.0 TDI SCR BMT 176 KW / 240 PS, 4, seit 2014, CUAA Zahnriemen, 210.000 Zahnriemen - pasek Steuerkette - lancuch Edytowane 31 Maja 2017 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach