Skocz do zawartości

miketcho

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O miketcho

  • Urodziny 10.03.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Zbliżam się do 120 tys. km przebiegu. Robiłem przeglądy regularnie co 15 tys. km w ASO. Od roku, po ukończeniu gwarancji, zacząłem robić przeglądy w jednym dobrym warsztacie pod Warszawą. Proszę o informację, co powinno być wymienione przy przeglądzie w 120 tys. km (silnik 2.0 BiTDI 240 KM)? Szczególnie interesuje mnie informacja, co było robione w ASO przy tym przebiegu. Z góry dziękuję.
  2. Długo nie pisałem. Wymienili przewód metalowy układu chłodzenia 03N121065H. "Prosta" sprawa - wyrobiła się gumowa uszczelka (jakim cudem???!!!). Prawdopodobnie brak fabryczny. Tak to cudo wygląda: A roboty przy dostaniu się do niego co nie miara. Pozdrawiam.
  3. Witajcie. Wracając do tematu o silniku BiTDI, to podzielę się moim doświadczeniem z tą jednostką. Mego Passata mam od prawie 2,5 roku. Przejechane jest prawie że 85 tys. km. Silnik jest, według mnie, bardzo dobry pod względem osiągów i oszczędności. Zgodzę się ze wcześniejszymi wypowiedziami na temat pobierania oleju. U mnie po długich trasach trzeba było zawsze uzupełnić od 100 do 200 ml. Cieszyłem się niezawodnością tego silnika do chwili, kiedy nagle zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego (włączała się kontrolka na czerwono). Dość duży wyciek, którego - niestety - ASO "nie mogło zlokalizować" ("coś tam cieknie, ale sprawdziliśmy system chłodzenia pod ciśnieniem i nic nie pokazało; wymieniliśmy płyn, odpowietrzyliśmy i można na razie jeździć" - taka mniej więcej była odpowiedź). Zdziwiło mnie to bardzo. Po tym "fachowym serwisie" przejechałem ok. 700 km i - o dziwo - nic się nie działo, aż znowu zaczęło ciec. Zacząłem zaglądać sam: wyciek był gdzieś z tyłu silnika, pod turbinami czy DPF-em. Jak wiecie, bardzo trudno jest coś dojrzeć, gdyż BiTDI jest zabudowany na potęgę. W styczniu skończyła mi się gwarancja, więc postanowiłem nie bawić się więcej z ASO i samochód trafił do mechanika. Po długich godzinach dochodzenia i rozebrania sporej części z przedniego podwozia, dotarliśmy wczoraj do winowajcy - jest to jakaś metalowa rurka, znajdująca się pod PDF-em. Puszcza na śrubie. Co to jest - konkretnie nie wiemy. Mechanik zerwał etykietkę z rurki z nr. seryjnym i zamówiliśmy ją. Ma dotrzeć z Niemiec w przeciągu 5-ciu dni. Koszt tej części to 130 zł. z dostawą. Jakim cudem ta rurka przecieka? ASO najprawdopodobniej nie chciało się brać do roboty, gdyż naprawdę ten silnik swoją zabudową i masą wszelkich przewodów, rurek itp. odstrasza. Miałem obawy, że mogła to być uszczelka pod głowicą (poczytałem o tym trochę na forum przy "starszych" Passatach). No nic. Zobaczymy, co będzie po wymianie tej rurki.
  4. Dołączę się i ja do pochwał tego silnika. Mam mój samochód od 16 miesięcy i prawie 38 tys. przejechane. Jedyną rzeczą, która mnie trochę denerwuje - to spalanie oleju. Po każdej długodystansowej i w zasadzie dość szybkiej jeździe po autostradach muszę dolewać gdzieś po 100-150 mililitrów oleju. A między wymianami oleju - które robię też co 15 tys. km - to z litr wchłonie. Nie wiem, czy też zauważyliście takie stukanie w skrzyni biegów przy hamowaniu i redukcji biegów w pozycji D lub S - taki metaliczny lekki stuk. To mam chyba od nowości. Co to może być? Trzeba przyznać, że ta skrzynia DSG 7-biegowa redukuje biegi dość nerwowo.
  5. Dzięki, Jakub, za odpowiedź. No właśnie, mi chodzi bardziej o wygląd estetyczny a nie o dźwięk, gdyż nie jestem wielkim fanem "ryków" z układu wydechowego. Widzę, że ABT to ładnie rozwiązało w mojej wersji silnikowej, 2.0 BiTDI: http://www.motoringexposure.com/30282/abt-sportsline-makes-b8-volkswagen-passat-more-fun. Ja bym był też zadowolony, jak by tylko się udało zrobić to jak w 2.0 TSI 280-konnej, gdzie końcówki wydechu są schowane za tymi owalnymi wstawkami w zderzaku Highline. Ale chyba, jak mówi Jakub, za dużo rzeźbienia, ze względu na zbiornik AD-Blue.
  6. Witajcie, mam pytanie: czy ktoś ma jakieś pomysły na końcówki wydechu w wersji silnikowej 2.0 BiTDI Highline. Są tam zaślepki w zderzaku a końcówki wydechu są zagięte w dół z lewej strony. Czy by się dało np. zamienić końcowy tłumik z wersji 2.0 TSI 280-konnej? Ma ta wersja w wykończeniu Highline wydechy z dwóch stron poprzez stalowe wkładki w zderzaku, zamiast zaślepek. Czy ktoś może gdzieś widział, lub wie o takiej przeróbce. Proszę o info (jeśli możliwe linki/zdjęcia). Z góry dziękuję.
  7. Witajcie, mam pytanie: w styczniu odebrałem mój samochód z salonu na 17' z oponami zimowymi. Zostały te koła zmienione w salonie przed odbiorem z 18' letnich. W menu, pod tytułem opony, wyświetla się "opony zimowe" i nie czyta danych ciśnienia, gdyż 17' zimowe nie mają czujnika. I to jest ok. Wczoraj wymieniłem koła na 18' z letnimi oponami, które mają czujnik ciśnienia. Przejechałem się, myśląc, że wszystko się samo poustawia i że rozpozna opony i zacznie czytać ciśnienie. Niestety, nic się nie stało: w menu nadal są "opony zimowe". Jak to zmienić? Czy to nie sugeruje, że na zmianę kół mam udawać się do ASO? Podpowiedzcie, proszę, jak zmienić w menu "opony" na koła letnie i "uruchomić" czytanie ciśnienia w oponach. Z góry dziękuję za uwagi i podpowiedź.
  8. To ciekawe, bo u mnie w dowodzie jest tylko 1646 kg. Mój Passat to limuzyna 2.0 BiTDI 4Motion Highline.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności