Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Dave w razie pytań najlepiej dzwonić ale ja generalnie bym Wam wszystkim w turbobenzynach 504.00 odradził tak jak serwis LL.

lepiej 0W40 i serwis co max 15tkm.

To ochrona silnika a nie ukłon w stronę ekologów.

 

A co polecisz dla silników TDI?

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł do tdi 507.00 z tym że specific zdecydowanie lepiej sprawuje się od x-clean+

 

Pozdrówki

marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paweł do tdi 507.00 z tym że specific zdecydowanie lepiej sprawuje się od x-clean+

 

Pozdrówki

marcin

 

Czyli jest jeszcze jakiś lepszy olej dla mojego diesla niż ten poniżej?

 

Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30

SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30

ACEA C3

BMW Long Life-04

MB-Approval 229.51

Porsche C30

VW 504 00 - 507 00

 

PROPERTIES

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Viscosity grade[/TD]

[TD]SAE J 300[/TD]

[TD]5W-30[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Density at 20°C (68°F)[/TD]

[TD]ASTM D1298[/TD]

[TD]0.847[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Viscosity at 40°C (104°F)[/TD]

[TD]ASTM D445[/TD]

[TD]71.7 mm2/s[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HTHS viscosity at 150°C (302°F)[/TD]

[TD]ASTM D4741[/TD]

[TD]3.6 mPa.s[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Viscosity index[/TD]

[TD]ASTM D2270[/TD]

[TD]158[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pour point[/TD]

[TD]ASTM D97[/TD]

[TD]-39°C / -38.2°F[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Flash point[/TD]

[TD]ASTM D92[/TD]

[TD]242°C / 467.6°F[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sulfated ash[/TD]

[TD]ASTM D874[/TD]

[TD]0.61% weight[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TBN ASTM[/TD]

[TD]D2896[/TD]

[TD]6.0 mg KOH/g[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

motul-8100-x-clean-5w30-5l.jpg

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki kupiłem od forumowego kolegi Marcina , w serwisie mówili że to świetny olej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega Marcin mówi, że ten jest lepszy

 

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-504-00-507-00-5w30

 

-----

tyle, że dzidekbeskid ma TSI, więc może dla niego będzie lepszy x-clean

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paweł do tdi 507.00 z tym że specific zdecydowanie lepiej sprawuje się od x-clean+

 

Pozdrówki

marcin

 

Wielkie dzięki za info :D

Tak myślałem by zainwestować w MOTUL.

Jaki byłby u Ciebie koszt zakupu wraz z wysyłką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale kolega Marcin mówi, że ten jest lepszy

 

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-504-00-507-00-5w30

 

-----

tyle, że dzidekbeskid ma TSI, więc może dla niego będzie lepszy x-clean

 

Wybaczcie , kupiłem u Marcina - Motul ale 8100 X-max 0W40 nie X-clean .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jest jeszcze jakiś lepszy olej dla mojego diesla niż ten poniżej?

 

Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30

SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30

ACEA C3

BMW Long Life-04

MB-Approval 229.51

Porsche C30

VW 504 00 - 507 00

 

PROPERTIES

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Viscosity grade[/TD]

[TD]SAE J 300[/TD]

[TD]5W-30[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Density at 20°C (68°F)[/TD]

[TD]ASTM D1298[/TD]

[TD]0.847[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Viscosity at 40°C (104°F)[/TD]

[TD]ASTM D445[/TD]

[TD]71.7 mm2/s[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HTHS viscosity at 150°C (302°F)[/TD]

[TD]ASTM D4741[/TD]

[TD]3.6 mPa.s[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Viscosity index[/TD]

[TD]ASTM D2270[/TD]

[TD]158[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pour point[/TD]

[TD]ASTM D97[/TD]

[TD]-39°C / -38.2°F[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Flash point[/TD]

[TD]ASTM D92[/TD]

[TD]242°C / 467.6°F[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sulfated ash[/TD]

[TD]ASTM D874[/TD]

[TD]0.61% weight[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TBN ASTM[/TD]

[TD]D2896[/TD]

[TD]6.0 mg KOH/g[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

motul-8100-x-clean-5w30-5l.jpg

 

 

 

tak jest specific jest lepszy i niestety droższy.

do turbobenzyny x-max to optymalne rozwiązanie oczywiście bez serwisu LL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej Motul wymieniacie w ASO ? Jak to ma sie do gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile olej ma specyfikację jakiej wymaga producent to nie ma problemu W ASO z wymianą z własnym olejem. Oczywiście jest zawsze możliwość, że gdyby kiedyś, coś to mogą szukać dziury w całym, że to może olej, że ... Ale jak nie olej, to znajdzie się inny powód do dyskusji ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej Motul wymieniacie w ASO ? Jak to ma sie do gwarancji

VW nie narzuca producenta oleju ale normę jaką ma spełniać. Mi odnotowali to w książce serwisowej na jaki olej zmieniono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kosztów wymiany oleju. Serwis przekazał mi informacje, że koszt oleju, filtra i robocizny to ok. 650zł :|

Oczywiście powiedzialem, że zamierzam przywieźć olej we własnym zakresie, na co usłyszałem niezadowolenie w głosie i informację, że w takim przypadku muszą doliczyć koszt utylizacji oleju w wysokości 100zł, robociznę 160zł i filtr 50zł. Jak sytuacja u Was wyglądała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kłamią w sprawie utylizacji. Firmy zajmujące się zbieraniem i utylizacją oleju odbierają z ASO przepracowany olej w najgorszym przypadku (dla ASO) za darmo. Najczęściej jednak płacą warsztatom za taki zużyty olej. Stawki są różne i zależą od regionu i pory roku - np. od 20gr do 1zł za litr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wyszło coś około 230zł jeśli dobrze pamiętam. Robocizna+filtr+nowy korek do zlewu oleju. Żadne opłaty za utylizacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak Ty przywieziesz olej to muszą utylizować ale jak wymieniają swój to nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi wyszło coś około 230zł jeśli dobrze pamiętam. Robocizna+filtr+nowy korek do zlewu oleju. Żadne opłaty za utylizacje.

 

serwis Bielsko koszt wymiany oleju z własnym olejem to 170 pln i dokładnie wymienione to co Tomkowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jednego z warszawskich serwisów KIA zewnętrzna firma skupie przepracowany olej po 40 gr. za litr. Ze dwa lata temu wymieniałem u nich olej w swoim vw. Za usługę zapłaciłem 130zł. Teraz mam śmieszna i nic nie znczacą pieczątkę serwisu KIA w swojej książce serwisowej.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30. Bardzo dobry olej do diesla i do benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

Własnie jestem zainteresowany olejem Motul. Potrzebuję olej do benzyny 2.0, chce zmienić po 15k km i mam dylemat który będzie najlepszy.

 

Widziałem, że był polecany X-MAX w klasie lepkości 0W40. Zastanawiam się jednak czy zmiana klasy względem 5W30 stosowanego przez VW to najlepszy pomysł? Czy nie lepiej pozostać przy 5W30?

Pytanie czy właśnie Motul 8100 X-Clean+ 5W30 jest najlepszym wyborem? Czy może SPECIFIC 504 00 507 00 - 5W30 dedykowany do VW?

 

Co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie

 

Własnie jestem zainteresowany olejem Motul. Potrzebuję olej do benzyny 2.0, chce zmienić po 15k km i mam dylemat który będzie najlepszy.

 

Widziałem, że był polecany X-MAX w klasie lepkości 0W40. Zastanawiam się jednak czy zmiana klasy względem 5W30 stosowanego przez VW to najlepszy pomysł? Czy nie lepiej pozostać przy 5W30?

Pytanie czy właśnie Motul 8100 X-Clean+ 5W30 jest najlepszym wyborem? Czy może SPECIFIC 504 00 507 00 - 5W30 dedykowany do VW?

 

Co sądzicie?

 

Tak, jeśli zmienisz olej Twoje auto będzie Bugatti lub UAZ-em ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności