szu Zgłoś #201 Napisano 28 Kwietnia 2016 Tak, jeśli zmienisz olej Twoje auto będzie Bugatti lub UAZ-em Bugatti? Ale Veyron czy Chiron? Bardziej merytorycznej porady oczekiwałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #202 Napisano 28 Kwietnia 2016 Bardziej merytorycznej porady oczekiwałem. Merytorycznie: jeśli olej 5W30 z normą 504/507 to nie będzie problemu, a jeśli uprzesz się na olej 0W40, to też Ci wymienią, ale prawdopodobnie odnotują to w książce serwisowej i jak coś - odpukać - będzie nie tak, to przy naprawie gwarancyjnej będą się czepiali, właśnie tego, że olej niezgodny z zaleceniem producenta. Tak to przynajmniej mi w serwisie tłumaczyli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szu Zgłoś #203 Napisano 28 Kwietnia 2016 Merytorycznie: jeśli olej 5W30 z normą 504/507 to nie będzie problemu, a jeśli uprzesz się na olej 0W40, to też Ci wymienią, ale prawdopodobnie odnotują to w książce serwisowej i jak coś - odpukać - będzie nie tak, to przy naprawie gwarancyjnej będą się czepiali, właśnie tego, że olej niezgodny z zaleceniem producenta. Tak to przynajmniej mi w serwisie tłumaczyli. Nie chcę upierać się na 0W40 i raczej pozostanę przy 5W30 aby uniknąć dyskusji. Czytałem też poradę kolegi Marcina, który polecał X-MAX 0W40 do turbo benzyny. Pytanie jednak o olej 5W30. Który z oferty Motul będzie najlepszy do benzyny? Czy 8100 X-Clean+ czy może SPECIFIC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #204 Napisano 28 Kwietnia 2016 Który z oferty Motul będzie najlepszy do benzyny? Czy 8100 X-Clean+ czy może SPECIFIC. Ja kupiłem ten z plusem, bo tak mi polecili sprzedający, gdy się uparłem na 5W30, ale... Przeczytaj trochę w tym dziale, jakie cuda wyprawiają serwisy przy wymianie oleju. Ja po swoich doświadczeniach popartych jeszcze tą lekturą zwątpiłem, czy oni mi w ogóle ten olej wymienili, więc czy plus, czy specyfic... i tak nie wiesz, z czym wyjedziesz z serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #205 Napisano 28 Kwietnia 2016 idz i patrz na rece, w czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
broz Zgłoś #206 Napisano 28 Kwietnia 2016 Powiem Wam szczerze, że ja ostatni raz zostawiłem samochód w serwisie bez mojego osobistego nadzoru. Jak odebrałem i zobaczyłem co jest zrobione po akcji serwisowej to zacząłem rzucać ku... i chu... Tam pracują sami partacze którzy za nic mają to, że samochód jest nowy!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #207 Napisano 28 Kwietnia 2016 idz i patrz na rece, w czym problem? A nie dziwi Cię to, że nikt wcześniej przed Tobą na to nie wpadł? Zgadnij, dlaczego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #208 Napisano 2 Maja 2016 A nie dziwi Cię to, że nikt wcześniej przed Tobą na to nie wpadł?Zgadnij, dlaczego? A co serwis ASO VW nie pozwala na przyglądanie się procesowi wymiany oleju ? Pytam, bo i ja zamierzam wymieniać nie długo olej na Motul (inny niż zalewa renomowany serwis) i przyznam szczerze, że chcę być właśnie świadkiem tejże wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #209 Napisano 2 Maja 2016 Nie pozwala ASO wchodzić na "zaplecze" już kłóciłem się oto wręcz i nic.. Jedynie wejdziesz jeśli mają Ci do pokazania usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #210 Napisano 2 Maja 2016 a odkad to np. w NORAUTO nie mozna patrzec na wymiane oleju, gdzie wy zyjecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #211 Napisano 2 Maja 2016 Czy olej jest wymieniony to widać na bagnecie. Motula się pozna po zapachu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #212 Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) widze, ze sie spotykamy na innym temacie, ale spoko, tutaj nie chodzi o to czy olej jest wymieniony, ale na jaki jest wymieniony. Pracuje w branzy paliwowej obecnie, ale po zapachu raczej nie poznam motula:) dla wszystkich zainteresowanych co nie maja wstepu na hale serwisowa VW, nie musicie serwisowac samochodw VW na gwarancji w VW, mozecie wybrac inny dowolny warsztat, ktory zrobi to wedlug zalecen VW. Wszystko w temacie. Poszukajcie takiego, wejdzcie, i nadzorujcie czynnosci serwisowe, to wasze prawo. pozd. Edytowane 2 Maja 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #213 Napisano 2 Maja 2016 widze, ze sie spotykamy na innym temacie, ale spoko, tutaj nie chodzi o to czy olej jest wymieniony, ale na jaki jest wymieniony. Pracuje w branzy paliwowej obecnie, ale po zapachu raczej nie poznam motula:) Nie używam motula od kilku lat, może to zmienili, ale jak używałem to był to jedyny olej który miał zapach... kuszący do spożycia. Po tym też można było odróżnić podróbki których na rynku było bardzo dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
broz Zgłoś #214 Napisano 3 Maja 2016 To i ja mam pytanie odnośnie wymiany oleju w ASO. Po ostatnich przebojach w serwisie, całkowicie straciłem zaufanie do nich. Nigdy więcej nie zostawię samochodu bez nadzoru bo kończy się to naprawianiem jednej rzeczy a psuciem innych, po czym okazuje się, że i tak nie zostało nic naprawione. Czy faktycznie nie można wchodzić na teren warsztatu przy czynnościach naprawczych, wymianie płynów itd.?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #215 Napisano 3 Maja 2016 To i ja mam pytanie odnośnie wymiany oleju w ASO. Po ostatnich przebojach w serwisie, całkowicie straciłem zaufanie do nich. Nigdy więcej nie zostawię samochodu bez nadzoru bo kończy się to naprawianiem jednej rzeczy a psuciem innych, po czym okazuje się, że i tak nie zostało nic naprawione.Czy faktycznie nie można wchodzić na teren warsztatu przy czynnościach naprawczych, wymianie płynów itd.?? Mogą odmówić ze względu na bezpieczeństwo i jest to zrozumiałe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #216 Napisano 3 Maja 2016 tak jak powiedzialem wczesniej, pojedz tam gdzie cie wpuszcza i tyle. Na sam olej pojedz do Norauto czy innych tego typu szybkich warszatatow i tam wymien, napewno bedziesz mogl sie przygladac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #217 Napisano 3 Maja 2016 Dokładnie jak wyżej. Jeździć tam, gdzie nie fisiują i gdzie normalnie gadają z klientem - ich żywicielem. Wchodzę, nie filozofuję, nie "pomagam" serwisantom, nie błąkam się po całej hali. Do tej pory nikt mnie nie wyrzucił. Poza tym, nie wiem po co jeździcie do ASO na wymianę oleju pomiędzy obowiązkowymi przeglądami. W dodatku płacąc 3 razy drożej nie widząc nawet za co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #218 Napisano 3 Maja 2016 ale obowiazkowy przeglad tez nie trzeba robic w ASO, wyjdzie taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #219 Napisano 3 Maja 2016 Niby tak, ale to kolejny unijny gniot nie mający prostego zastosowania w realu. To temat dla wytrwałych z dużą ilością wolnego czasu na szarpaniny z gwarantem i udowadnianie sobie racji czy coś było, albo nie było robione zgodnie z zaleceniami producenta, czy niezależny serwis ma odpowiednie kwalifikacje, sprzęt, dokumentację producenta, itp. Na każdym kroku będzie szukanie haków żeby takie praktyki udupić, bo autoryzowanym ucieka łatwa kasa z przeglądów za nicnierobienie. Szkoda mi czasu na taką walkę i niezbędne przeglądy robię w ASO tylko dla pieczątki potrzebnej do gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #220 Napisano 3 Maja 2016 ja to przerabialem na sobie, w 2005 roku kupilem forda transita w salonie w Polsce, jakies 2 przeglady zrobilem w ASO a resza u kolegi w warsztacie, nie byl ta jakis super warsztat ale zwykly, bez bajerow. Do Aso jezdzilem jak cos padlo, a bylo tego sporo i nigdy nikt nie podwazyl mojej ksiazki serwisowej. Raz wzieli, skserowali, moze poslali do warszawy i to wszystko. Jak przyjezdzalem bo turbo padlo np, patrzyli w ksiazke czy wszystko na czas i tyle, ciebie jako klienta nie obchodzi chyba co ma gwarant do powiedzenia skoro maz ksiazek OK, niech sie VW, ford czy inny kontaktuje z niezaleznym warsztatem i dopytuje co i jak zrobil.Ciebie jako klienta to raczej nie obchodzi. Masz termin na naprawe i maja sie tego trzymac chyba. Ja u siebie przedluzalem gwarancje na kolejny rok w passacie B7 i dlatego zrobilem przeglad w ASO bo taki byl wymog gwaranta, a tak to odwiedzam serwis co serwisuje nam samochody w firmie i nigdy nie bylo problemu w VW. Na olej jezdze jak jest promocja w ATU, to taki Norauto jak w PL. pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach