Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Valvoline nie jest wcale olejem niszowym i po pierwsze nie jest jakoś szczególnie dobry a po drugi jest również podrabiany. Motul kiedyś to był topowy olej ale te czasy dawno minęły - pozmieniali formulacje a jakieś 2 lata temu przenieśli produkcję do Włoch i jakość już ponoć nie ta. O Castrolu nic dobrego powiedzieć nie mogę wręcz przeciwnie, Mobil ma kilka dobrych olejów ale jest podrabiany na potęgę. Elf/Total to w najlepszym razie średnia półka. Kłopot w przypadku Castrola, Mobila czy Elfa jest taki, że sami nie robią oleju tylko często zlecają produkcję innym zakładom i można się zdziwić w jakich szopach jest taki Castrol produkowany. Jęli ktoś poszukuje dobrych olejów to radzę zainteresować się takimi markami jak Liqui Moly/Meguin (te same oleje pod 2 różnymi markami), Millers, Penrite czy Neste. To oleje produkowane zawsze w jednej konkretnej fabryce, praktycznie niepodrabiane (za wyjątkiem Liqui moly ale to nic w porównaniu z Mobilem czy castrolem) z bardzo dobrych baz olejowych i o bardzo dobrych parametrach. W przypadku Penrite, Millerrsa czy Neste bardzo łatwo jest zidentyfikować sprzedawcę i go zweryfikować. Jest jeszcze Amsoil ale są kłopoty z jego dostępnością na naszym rynku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

No właśnie na allegro jest ten problem że można się wkopać dlatego najlepiej kupić w sprawdzonym sklepie. Ja bym osobiście oleju z neta nie kupił. Może oba oleje są oryginalne ale dziwne są te różnice w cenach, chyba że ktoś sprzedaje prawie po hurcie bez utargu albo ma bardzo duży obrót olejami i ma dobre ceny hurtowe. Najlepiej poczytaj sobie jakiś artykuł o olejach na bazie estrów i znajdź dla siebie najlepszy. Ja uważam tylko motul i nic innego bym do swojego auta nie wlał. Jak wleje motul to śpię spokojnie że nie szkodzę mojemu silnikowi :)

jutro popatrzę z bratem za olejami i Ci coś podeślę jak coś znajdę :)

 

Motul już dawno nie robi olejów PAO-estrowych w zwykłych seriach. Poza tym oleje z normami ekologicznymi są najczęściej w technologi syntetycznej HC lub zbliżonej do HC (np. GTL lub HT) i ciężko znaleźć w nich więcej PAO (może Neste ma bardziej bogate bazy). Motul to niestety co najwyżej średniak ale z pewnością lepszy od Castrola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolege evo z alfaholików :) .

Penrite jak najbardziej ale nie wierze, że te bańki idą prosto z Australii oryginalnie zapakowane. Fakt jest taki, że na rodzimym rynku w Australii dany olej Penrite jest ciut droższy, nawet widać to choćby na jebaju. A gdzie cło, podatki i zarobek ??? I co ciekawe w tej cenie ludzie biorą bo to dobra oferta. W ogóle w PL mamy jakoś dziwnie najniższe ceny na wszystkie oleje w całej europie.

Chyba najlepiej sobie samemu zorganizować zakup z jakiegoś sklepu w Australii, zapłacić więcej ale mieć pewność.

Co do Motul'a to mam w metalowej bańce pozostałość sprzed 12 lat 300v 10w40 i ma on specyficzny zapach jak jakiś sok :), kolor też specyficzny. Dziś inaczej ten olej pachnie, a raczej jest bezwonny i ma inny kolor. Z resztą już nie na podwójnych estrach.

Nie zdziwiłby się gdyby pod marką Castrol sprzedawany był grupy Lotos czy Orlen albo ze wschodu też dalekiego. Dziś oleje to jedna wielka zagadka :)

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam czytać olejowe tematy. Wystarczy 5 stron i już wszystko wzajemnie się wyklucza. Temat olejów niestety pozostanie nierozgryziony do końca forumowego świata. Co znawca to inne informacje. Efekt jest zawsze taki sam. Wchodzisz wybrać najlepszy dla siebie olej. Czytasz 5 tematów po kilkanaście stron i nie wiesz nic bo wychodzi na to, że nie ma oleju dobrego takiego któremu nie można niż zarzucić. Kończysz kilkunasto godzinne czytanie o olejach i dalej nie masz nic co było by takim ultra pewniakiem, że ten jeden jedyny to olej któremu nikt nic nie zarzuci i jest najlepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam kolege evo z alfaholików :) .

Penrite jak najbardziej ale nie wierze, że te bańki idą prosto z Australii oryginalnie zapakowane. Fakt jest taki, że na rodzimym rynku w Australii dany olej Penrite jest ciut droższy, nawet widać to choćby na jebaju. A gdzie cło, podatki i zarobek ??? I co ciekawe w tej cenie ludzie biorą bo to dobra oferta. W ogóle w PL mamy jakoś dziwnie najniższe ceny na wszystkie oleje w całej europie.

Chyba najlepiej sobie samemu zorganizować zakup z jakiegoś sklepu w Australii, zapłacić więcej ale mieć pewność.

Co do Motul'a to mam w metalowej bańce pozostałość sprzed 12 lat 300v 10w40 i ma on specyficzny zapach jak jakiś sok :), kolor też specyficzny. Dziś inaczej ten olej pachnie, a raczej jest bezwonny i ma inny kolor. Z resztą już nie na podwójnych estrach.

Nie zdziwiłby się gdyby pod marką Castrol sprzedawany był grupy Lotos czy Orlen albo ze wschodu też dalekiego. Dziś oleje to jedna wielka zagadka :)

 

 

Kolega jest z Katowic więc mogę zorganizować wizytę u importera - firmy Automore, który chętnie odpowie na wszystkie pytania. Olej płynie z Australii podobnie jak Amsoil z USA. Różnica w cenach może wynikać z różnych marż na rynku w Polsce i w Australii. Penrite Polska czyli Automore ma wyłączność na import tego oleju na całą Europę (za wyjątkiem GB).

Penrite to jedna z niewielu marek, które produkują wyłącznie w swoich własnych zakładach i trzyma bardzo wysoki poziom.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Uwielbiam czytać olejowe tematy. Wystarczy 5 stron i już wszystko wzajemnie się wyklucza. Temat olejów niestety pozostanie nierozgryziony do końca forumowego świata. Co znawca to inne informacje. Efekt jest zawsze taki sam. Wchodzisz wybrać najlepszy dla siebie olej. Czytasz 5 tematów po kilkanaście stron i nie wiesz nic bo wychodzi na to, że nie ma oleju dobrego takiego któremu nie można niż zarzucić. Kończysz kilkunasto godzinne czytanie o olejach i dalej nie masz nic co było by takim ultra pewniakiem, że ten jeden jedyny to olej któremu nikt nic nie zarzuci i jest najlepszy.

 

 

Nie ma jednego najlepszego oleju ale dla konkretnego silnika da się wyszczególnić kilka szczególnie polecanych produktów. Różne sprzeczne opinie po części wynikają z faktu, że na forum zdarzają się ludzie nie do końca doinformowani ale chcący zaimponować innym swoją wiedzą powtarzając zasłyszane nie zawsze prawdziwe teorie. Z doświadczenia wiem, ze nie należy ufać olejom "mainstreamowym" i nie należy skreślać olejów niszowych, o których nigdy nawet nie słyszeliśmy.

 

A jeszcze co do cen to większość olejów w Niemczech jest tańsza niż u nas w Polsce więc nie jest tak kolorowo ale wynika to najczęściej z większej marży importera a nie sprzedawcy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na cenę finalną produktu składa się bardzo wiele czynników a koszty samego technicznego wytworzenia może stanowić zaledwie 30% ceny finalnej produktu (albo i mniej). W przypadku np. takiego Castrola płacimy za marketing, reklamę, promocję produktu a także programy warsztatowe o nowej siedzibie firmy i helikopterze prezesa nie wspomnę. Do tego dochodzi rozbudowana sieć dystrybucyjna gdzie na każdym poziomie dany podmiot dorzuca swoją często niemałą marżę. Koszty transportu z Australii wcale nie są takie gigantyczne. Z Chin opłaca się sprowadzać tanie produkty zajmujące więcej miejsca w kontenerze ( np. opony) wiec ściągnięcie oleju z Australii nie musi być takie kosztowne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Motul wychwalany w każdym zakątku forum to nic innego niż mainstreamowy średniak, tzw. masówka bez rewelacji ale i nie nic groźnego dla silnika.

 

Ja tam od kilku miechów założyłem sobie, że wleję sobie teraz Penrite / Amsoil / Panoil / Millers jeżeli cena mnie nie zabije. Może to głupie bo mam staruszka od roku 2014 i mogli mu lać szczochy poprzedni właściciele, a teraz chcę lać jakieś amerykańskie cuda kiedy jest już po ptakach i bliżej mu do złomowiska niż ratowania ale będę miał komfort psychiczny. DObra zwijam się w moim B5 z działu B8 :pardon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul kiedyś robił robotę ;) teraz stał się tylko dobrym olejem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może jest tylko dobrym olejem a może aż :) teraz jest tyle syfu że głowa mała :) ja jestem z motulem bo widzę poprawę po moim silniku, jakbym miał olej z innej topowej marki też bym pewnie sobie chwalił. Porównywanie motula do olejów typu mobil czy elf to już trochę przesada. Nawet jeżeli motul opuścił się trochę na jakości to mimo wszystko jest bardzo dobrym olejem a nie średniaikiem. A sprowadzanie oleju z zaagranicy tak jak napisał kolega kubek197878 to już lekka przesada moim zdaniem, bo jakie by były koszty zakupu oleju to nie trzeba się domyślać.

 

czyli patrząc na opinie kolegów można stwierdzić że można lać wszystko tylko nie castrol, gm i inne oleje ze stacji benzynowych :)

 

podsyłam link bezpośrednio do sklepu motul, tam podróby nie kupicie. http://motul.sklep.pl

tak samo podsyłam do miller oils, liqui moly http://sklep.millersoils.pl http://liquimoly.sklep.pl

 

ja osobiście leję motul 8100 x clean +[h=1][/h]

Edytowane przez goalabek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul jest takim powiedzmy lepszym średniakiem. Co do lania dobrego oleju w starszym aucie to w dalszym ciągu ma to sens nawet jak wcześniej był lany dożo gorszej jakości olej. Przede wszystkim zapewniamy silnikowi odpowiednio wysoką ochronę przed dalszym zużyciem. Syfy z silnika można usunąć stosując płukanki (najlepiej sprawdzi się płukanka długodystansowa Archoil AR2300). Oczywiście nie przywrócimy silnikowi fabrycznej kondycji jeśli swoje już przeszedł ale właśnie takie silniki wymagają szczególnej troski jeśli maja służyć przez następne długie lata. Problem ze współczesnymi olejami jest taki, że oleje z normami ekologicznymi (C1, C2, C3, C4) są za bardzo nastawione na dbanie o dpf-a i układ katalityczny niż silnik. Niemniej jednak kilka firm dba o możliwie wysoki poziom ochrony, choc zawsze jest to pewien kompromis narzucony normami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie ciekawi czemu vw aprobuje tylko 5w30 i nie ma np. odpowiednika lepkości 0w40, który byłby lepszy na zimne rozruchy i w technologi estrowej. Z resztą taki 5w30 Penrite'a jest bardzo drogi 270 zł/5l , a jest na bazie HC. 0w40 Mobila 1 (wtedy PAO) lałem już w 99 roku do octavii od nowości i świetnie się spisywał silniczek do 400 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mnie ciekawi czemu vw aprobuje tylko 5w30 i nie ma np. odpowiednika lepkości 0w40, który byłby lepszy na zimne rozruchy i w technologi estrowej. Z resztą taki 5w30 Penrite'a jest bardzo drogi 270 zł/5l , a jest na bazie HC. 0w40 Mobila 1 (wtedy PAO) lałem już w 99 roku do octavii od nowości i świetnie się spisywał silniczek do 400 tyś km.

 

Penrite Enviro+ 5w30 (tez z oficjalną aprobatą) nie jest HC, choć jest wykonany w technologi zbliżonej do HC (ale bardziej zaawansowanej). Norma VW 504/507 narzuca szereg parametrów, które musi spełniać olej i po prostu to wymusza stosowanie lepkości 5w30 ewentualnie 0w30. 0w40 widocznie nie jest w stanie spełniać tej normy. Tak między nami to w wielu przypadkach te normy można olać ale w przypadku nowszych pojazdów zalecam większą ostrożność. Akurat norma VW 504/507 jest bardzo rygorystyczna i "wszechstronna" i oleje z tą normą generalnie powinny być niezłe. W wielu przypadkach w silniach TSI można zastosować olej 0w40 - wystarczy 502/505. Jak nie musimy mieć oleju z normą ekologiczną C to wtedy wybór robi się naprawdę duży i można wybrać olej, który zapewnia bardzo wysoki stopień ochrony silnika. Producenci często zalecają oleje z normą C w silnikach benzynowych ze względu na mniej lub bardziej zaawansowany układ katalityczny co często (ale nie zawsze) nie ma jakiegoś większego uzasadnienia bo w praktyce katalizator szybko się nie przytka (o ile w ogóle) a większy wpływ na to będzie miała jakość paliwa i sposób eksploatacji niż stosowany olej, który ma w tym wypadku znaczenie marginalne. W autach bez dpf-a można stosować oleje na prawdziwych bogatych bazach pao-estrowych (np. Penrite z serii 10tenths premium) z bogatym pakietem dodatków ochronnych. W przypadku konieczności stosowania oleju low/mid saps można w celu zapewnienia wyższej ochrony silnika zastosować DOBRY modyfikator tarcia np. Archoil AR9100, AR9200 czy choćby CERA TEC do Liqui Moly i wybierać możliwie jak najlepszy (a nie najbardziej znany i reklamowany) olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ja podrzucę jak by ktoś nie wiedział wcześniej o tym zestawieniu https://docs.google.com/spreadsheets/d/tR3RBSzhtf8cEfqD8T-blGQ/htmlview?pli=1#

 

To porównanie jest bardzo fajne ale ma zasadnicza wadę - jest mocno niepełne i w wielu przypadkach nieaktualne. Ale na pewno to ciekawa lektura i zawsze inny olej można sobie dopisać i porównać a aktualne parametry zweryfikować z nową kartą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten C3 longlife to to samo co ten z aprobatą VW ? bo jest tańszy o ponad 50 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten C3 longlife to to samo co ten z aprobatą VW ? bo jest tańszy o ponad 50 zł.

 

Chodzi Ci o Penrite Enviro+ C3 5w30? Ten olej nie ma oficjalnej aprobaty VW (którą trzeba wykupić a wcześniej przejść odpowiednie testy, które są podobno bardzo rygorystyczne) a jedynie deklarację producenta (czyli Penrite), że normę spełnia. Jest nieco bardziej nastawiony na spełniani również innych norm niż Enviro+ 5w30 ale w sumie to podobne oleje. Tego C3 5w30 w tej chwili nie ma chyba ani jednej sztuki w sprzedaży w PL ale na dniach ma być dostawa z Australii więc będzie bez problemu dostępny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyprobowalem olej Mitasu 5W40 cenowo taki sobie ale znacznie łatwiejszy rozruch zima.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała seria Enviro+ chyba oprócz 5w40 jest dopuszczona do stosowania w trybie long life tyle tylko, że w praktyce to niewiele wynika z informacji, ze olej jest long life (teoretycznie powinien trzymać dłużej parametry ale z praktyki różnie z tym bywa) i chyba nikt rozsądny nie będzie katował silnika bez zmiany oleju przez 30 tys. (chyba, ze tylko w trasie).

Ten oryginał VW dość tani ale ten olej to żadna rewelacja nie jest. Kiedyś ten olej robił Fuchs, potem BP/Castrol a teraz nie wiem ale to nic szczególnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, olej Motul X-max 0W40 ma oficjalną aprobatę VW?

Masz listę które oleje mają oficjalną aprobatę VW dla norm 502.00 i 504.00?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul 0w40 X-max ma aprobatę 502.00/505.00. W większości przypadków w silnikach TSI producent dopuszcza stosowanie oleju z normą 502.00 jeśli nie stosujemy trybu long life (wtedy potrzeba 504.00). Trzeba patrzyć uważnie co pisze w instrukcji. Ten akurat Motul to jeden z lepszych "cywilnych" olejów Motula ale w klasie lepkości 0w40 za podobne pieniądze (a nawet taniej jak się dobrze zagada) kupi się nie gorsze Neste City Pro 0w40 czy Meguina Super Leichtlauf Driver 0w40 (ten olej nawet taniej - klon Liqui Moly Synthoil Energy 0w40).

Listy olejów z aprobatą 502/504 nie mam niestety pod ręką ale jak znajdę chwilę to powinienem znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że ma aprobatę VW, wlany w tym tygodniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności